Gå til innhold

Skjønner ikke de som leverer barna tidlig og henter sent når de selv er hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 9.4.2019 den 12.37, AnonymBruker skrev:

Kjenner flere som leverer før de omtrent har våknet og henter sent.Litt før bhg stenger. Mens de selv gå hjem igjen. Hva får folk til å gjøre sånt? 

Hadde selv alle barna hjemme lenge.Og når de begynte i bhg så leverte jeg sent og hentet tidlig. Og lot de være litt og litt lengre for de selv ville leke lengre med de andre.Og vennene ble hentet samtidig. 

Får aldri den tiden igjen.

Så koslig å spise frokost og slappe av med rolig morning med barna før det er bhgVet mange bhg har en tid de må være på plass. Og det var de jo. Men å løpe ut døren tidlig å levere..Nei.

Gå hjem og slappe av osv mens andre tar seg av barna dine.. rart..

Eller at du ikke orker å ha flere barn hjemme samtidig å slenger minsten på 1 eller 2år i bhg for det kommer ny. Lange dager. 

De trenger foreldrene sine.Og de fleste (som ikke vil ha store dyre fancy hus og biler og dyre merkeklær) har råd til det. Prioriteringer heter det!

Kontantstøtte 1-2år. 6000kr. og ingen barnehageutgifter på masse penger. 

Ihvertfall de som er 2stk foreldre.

Nei hvorfor få barn for at andre skal oppdra de?Hvorfor orker ikke folk å være.mer med barna sine?

Var den mest magiske tiden med barna mine.Og så fantastisk glad(ja sliten av å være nybakt mor og en til alene og lite søvn) men man klarer det man vil klare.

De gikk tidligere enn andre,de snakket tidligere og var flinkere enn de andre vi kjente.Som gikk i bhg. De var glade sosiale barn.

Og aldri problemer med å sosialisere selv om de var hjemme med oss de første 3årene.

De blir så fort stor.Altfor fort.

De mest dyrebare ting i verden.

Barna våre.De trenger oss!

Anonymkode: 7fb08...907

Kan det være at de har vært på nattevakt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke hva som er kommet frem i tråden her utover noen innlegg fra ts. Det var et dårlig diskusjonsgrunnlag når hun begynte med fordømmelse fra første innlegg, MEN dette er et tema som bør diskuteres. 

Jeg jobber i barnehage, og det vi ser, som jeg syns er veldig skummelt og vanskelig, er alle foreldrene som har store problemer med å håndtere egne barn. De sliter faktisk så mye med oppdragelsen og håndteringen av barna at de ikke makter og orker å ha dem hjemme. De sender barna i barnehagen fulle dager året rundt og tar kun ut obligatorisk/pålagt ferie. Vi ser dem gjerne i butikken, på senteret, kjørende hjem og vet de har fri, gjerne sammen, men hente barna gjør de ikke før de må. Gjerne så nærme stengetid at vi ikke får gått hjem fra jobb når vi skal. 

Barna sendes gjerne i barnehagen når de er syke også. Gjerne med en lovnad om å hente tidlig, noe som ikke skjer. De er nemlig ikke mindre slitsomme da, og foreldrene møter oss med et "må vi virkelig hente?" hvis vi må ringe i løpet av dagen. 

Det er faktisk veldig skummelt. En annen ting som er godt kjent for ansatte i barnehagene er hvordan de minste barna ofte har de lengste dagene og hvordan en del foreldre tar eldre søsken ut av barnehagen for en fridag, men lar minstemann være der i 9 timer. 

Jeg skulle ønske det var mer tilbud om kurs, veiledning og slikt fra barnehagen. 

Det er likegyldig for meg om det er fem eller tyve barn i barnehagen for jeg er uansett på jobb i kun 7,5 time og kan gå hjem etterpå, men det gjør vondt å se alle foreldrene som sliter med å håndtere egne barn. Jeg blir lei meg på de flotte barnas vegne og de utslitte foreldrenes vegne. 

Barnehagen kjenner gjerne til tilfellene der foreldrene sliter også. Hvis de har grunner til å ha barna der i 9 timer daglig vet vi som regel hvorfor og ingen dømmer. Noen ganger skulle jeg bare ønske det var mer tillatt å strekke ut en hånd for å bistå. 

Anonymkode: f1c92...941

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet jeg ikke hva som er kommet frem i tråden her utover noen innlegg fra ts. Det var et dårlig diskusjonsgrunnlag når hun begynte med fordømmelse fra første innlegg, MEN dette er et tema som bør diskuteres. 

Jeg jobber i barnehage, og det vi ser, som jeg syns er veldig skummelt og vanskelig, er alle foreldrene som har store problemer med å håndtere egne barn. De sliter faktisk så mye med oppdragelsen og håndteringen av barna at de ikke makter og orker å ha dem hjemme. De sender barna i barnehagen fulle dager året rundt og tar kun ut obligatorisk/pålagt ferie. Vi ser dem gjerne i butikken, på senteret, kjørende hjem og vet de har fri, gjerne sammen, men hente barna gjør de ikke før de må. Gjerne så nærme stengetid at vi ikke får gått hjem fra jobb når vi skal. 

Barna sendes gjerne i barnehagen når de er syke også. Gjerne med en lovnad om å hente tidlig, noe som ikke skjer. De er nemlig ikke mindre slitsomme da, og foreldrene møter oss med et "må vi virkelig hente?" hvis vi må ringe i løpet av dagen. 

Det er faktisk veldig skummelt. En annen ting som er godt kjent for ansatte i barnehagene er hvordan de minste barna ofte har de lengste dagene og hvordan en del foreldre tar eldre søsken ut av barnehagen for en fridag, men lar minstemann være der i 9 timer. 

Jeg skulle ønske det var mer tilbud om kurs, veiledning og slikt fra barnehagen. 

Det er likegyldig for meg om det er fem eller tyve barn i barnehagen for jeg er uansett på jobb i kun 7,5 time og kan gå hjem etterpå, men det gjør vondt å se alle foreldrene som sliter med å håndtere egne barn. Jeg blir lei meg på de flotte barnas vegne og de utslitte foreldrenes vegne. 

Barnehagen kjenner gjerne til tilfellene der foreldrene sliter også. Hvis de har grunner til å ha barna der i 9 timer daglig vet vi som regel hvorfor og ingen dømmer. Noen ganger skulle jeg bare ønske det var mer tillatt å strekke ut en hånd for å bistå. 

Anonymkode: f1c92...941

Hmm høres ganske spesielt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet jeg ikke hva som er kommet frem i tråden her utover noen innlegg fra ts. Det var et dårlig diskusjonsgrunnlag når hun begynte med fordømmelse fra første innlegg, MEN dette er et tema som bør diskuteres. 

Jeg jobber i barnehage, og det vi ser, som jeg syns er veldig skummelt og vanskelig, er alle foreldrene som har store problemer med å håndtere egne barn. De sliter faktisk så mye med oppdragelsen og håndteringen av barna at de ikke makter og orker å ha dem hjemme. De sender barna i barnehagen fulle dager året rundt og tar kun ut obligatorisk/pålagt ferie. Vi ser dem gjerne i butikken, på senteret, kjørende hjem og vet de har fri, gjerne sammen, men hente barna gjør de ikke før de må. Gjerne så nærme stengetid at vi ikke får gått hjem fra jobb når vi skal. 

Barna sendes gjerne i barnehagen når de er syke også. Gjerne med en lovnad om å hente tidlig, noe som ikke skjer. De er nemlig ikke mindre slitsomme da, og foreldrene møter oss med et "må vi virkelig hente?" hvis vi må ringe i løpet av dagen. 

Det er faktisk veldig skummelt. En annen ting som er godt kjent for ansatte i barnehagene er hvordan de minste barna ofte har de lengste dagene og hvordan en del foreldre tar eldre søsken ut av barnehagen for en fridag, men lar minstemann være der i 9 timer. 

Jeg skulle ønske det var mer tilbud om kurs, veiledning og slikt fra barnehagen. 

Det er likegyldig for meg om det er fem eller tyve barn i barnehagen for jeg er uansett på jobb i kun 7,5 time og kan gå hjem etterpå, men det gjør vondt å se alle foreldrene som sliter med å håndtere egne barn. Jeg blir lei meg på de flotte barnas vegne og de utslitte foreldrenes vegne. 

Barnehagen kjenner gjerne til tilfellene der foreldrene sliter også. Hvis de har grunner til å ha barna der i 9 timer daglig vet vi som regel hvorfor og ingen dømmer. Noen ganger skulle jeg bare ønske det var mer tillatt å strekke ut en hånd for å bistå. 

Anonymkode: f1c92...941

Jøss. Hvordan klarer dere å observere horder av foreldre på kjøpesentre og i butikker i barnehageprisen mens dere simultant er på jobb...i barnehagen?

Anonymkode: 3af9e...d5b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jøss. Hvordan klarer dere å observere horder av foreldre på kjøpesentre og i butikker i barnehageprisen mens dere simultant er på jobb...i barnehagen?

Anonymkode: 3af9e...d5b

Barnehagetiden, ikke prisen😅

Anonymkode: 3af9e...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Nå vet jeg ikke hva som er kommet frem i tråden her utover noen innlegg fra ts. Det var et dårlig diskusjonsgrunnlag når hun begynte med fordømmelse fra første innlegg, MEN dette er et tema som bør diskuteres. 

Jeg jobber i barnehage, og det vi ser, som jeg syns er veldig skummelt og vanskelig, er alle foreldrene som har store problemer med å håndtere egne barn. De sliter faktisk så mye med oppdragelsen og håndteringen av barna at de ikke makter og orker å ha dem hjemme. De sender barna i barnehagen fulle dager året rundt og tar kun ut obligatorisk/pålagt ferie. Vi ser dem gjerne i butikken, på senteret, kjørende hjem og vet de har fri, gjerne sammen, men hente barna gjør de ikke før de må. Gjerne så nærme stengetid at vi ikke får gått hjem fra jobb når vi skal. 

Barna sendes gjerne i barnehagen når de er syke også. Gjerne med en lovnad om å hente tidlig, noe som ikke skjer. De er nemlig ikke mindre slitsomme da, og foreldrene møter oss med et "må vi virkelig hente?" hvis vi må ringe i løpet av dagen. 

Det er faktisk veldig skummelt. En annen ting som er godt kjent for ansatte i barnehagene er hvordan de minste barna ofte har de lengste dagene og hvordan en del foreldre tar eldre søsken ut av barnehagen for en fridag, men lar minstemann være der i 9 timer. 

Jeg skulle ønske det var mer tilbud om kurs, veiledning og slikt fra barnehagen. 

Det er likegyldig for meg om det er fem eller tyve barn i barnehagen for jeg er uansett på jobb i kun 7,5 time og kan gå hjem etterpå, men det gjør vondt å se alle foreldrene som sliter med å håndtere egne barn. Jeg blir lei meg på de flotte barnas vegne og de utslitte foreldrenes vegne. 

Barnehagen kjenner gjerne til tilfellene der foreldrene sliter også. Hvis de har grunner til å ha barna der i 9 timer daglig vet vi som regel hvorfor og ingen dømmer. Noen ganger skulle jeg bare ønske det var mer tillatt å strekke ut en hånd for å bistå. 

Anonymkode: f1c92...941

Er selv pedagogisk leder, og etter 10 år i barnehage har jeg til gode å møte den forelderen som frivillig er ulønnet hjemmeværende (noe som forøvrig er ren idioti i dagens samfunn). 

Om barna får sine antall uker ferie som de skal ha i henhold til barnehagens vedtekter, har vi barnehageansatte ingen ting med hva foreldrene gjør på sine fridager/avspaseringsdager, og langt mindre med hvorvidt de velger å ha hele søskenflokken hjemme eller bare et av barna.

Vi vet ingen ting om familiedynamikken hos andre. Ikke alle sover godt på natten, ikke alle har avlastning, noen ganger jobber en av foreldrene mye ettermiddag/kveld og den andre forelderen er mye alene med barna, noen ganger kjemper foreldre en kamp innvendig. Så før vi dømmer mor som handler på butikken klokka 11 en formiddag mens poden er i barnehagen - tenk litt før man dømmer. 

Anonymkode: d585e...092

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er tydelig at det er noe med ts sitt miljø som gjør at hun tror dette er noe vanlig. Vi som ikke er i slike miljøer reagerer fordi det høres utrolig ut...

Kan det være på Sørlandet? Alle er så kristne at de må gifte seg for å ha sex, dermed gifter de seg tidlig? Er vel Vest-Agder som har mest deltidsarbeidene og husmødre.

Eller er det Nord-Norge? Eller bygdestrøk? Alle med utdannelse flytter ut, og jobbene på stedet er gjennomgående kjedelige med få avansemuligheter, slik at ingen har ambisjoner eller interesse for jobben?

Eller rett og slett et miljø av butikkmedarbeidere, barnehageassistenter, hjelpepleiere og andre jobber der man har slitsomme dager med lav belønning/uttelling? Det er ikke noe galt med noe av dette, men en del av de ansatte setter ikke så stor pris på jobben (kanskje ikke den de ville ha, men den de fikk), og tar lettere på arbeidslivet, slik at det frister med deltid og lange permisjoner.

Jada. Dette er bare fordommer satt på spissen. Men for mange er dette så ugjenkjennelig....kan ikke se for meg mine kolleger ikke gidde å gå på jobb, liksom... der er det såvidt man tvinger seg tilmå være hjemme de aller sykeste dagene, og folk jobber til de er 70....

Anonymkode: 92240...884

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jøss. Hvordan klarer dere å observere horder av foreldre på kjøpesentre og i butikker i barnehageprisen mens dere simultant er på jobb...i barnehagen?

Anonymkode: 3af9e...d5b

Vi jobber ikke 10 timers vakter. Det gjør barna. 

Anonymkode: f1c92...941

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2019 den 13.10, AnonymBruker skrev:

Haha nei. Går ikke glipp av noe i bhg. Det sies barn ikke leker "sammen sammen" før de er 3år ca. Og at de ikke ttenger det før det.Du kan gå på mye ting med barna.Åpne bhg. Lekeland.Turer.Treffe andre, osv.

Mange går ikke på samme skoler etter bhg. For i bhg blir du ofte trykket sammen med folk fra alle steder. Ihvertfall i alle bhg rundt om her i kommunen.

Og om de begynner i bhg når de er 3år, blir de kjent med andre.Og går allikevel 3år i bhg.

Dummeste jeg har hørt.

Men om du føler det er bedre å skrive det for du har dårlig samvittighet så la gå :)

Anonymkode: 7fb08...907

Klart barn leker sammen før de er tre år 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Stakkars barn... 

du av alle (som er pedagog) burde ha en litt annen holdning og vite at denne tiden får du aldri igjen. 

Anonymkode: 22390...e99

Det er da ikke synd på barnet som koser seg i barnehagen. Tenker du det haddevært synd på barnet om mamma barn på jobb også eller gjelder det bare hvis mor har fri? Ungen vet da ikke hva hun holder på med.

Tiden får man aldri igjen nei (det gjelder faktisk all tid), så det kan hende det er smart å prioritere en dag til å slappe av og hente overskudd slik at man kan være på sitt beste. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så utrolig mange gode minner fra barnehagen. Jeg elsket det. Gråt når jeg måtte hjem. Fikk masse venner og noen har jeg fortsatt i dag. Moren min var hjemmeværende. Men hun kunne aldri ha gitt meg samme glede som jeg fikk i barnehagen. Vi er sosiale vesner. Barn trenger å være med jevnaldrende, leke, lære og være en del av samfunnet. 

De aller fleste barn har godt av å være i barnehage selv om foreldrene er hjemmeværende. Jeg har jobbet i barnehage selv, og aldri sett noen ta skade av å være lenge i barnehagen. Om de er slitne er det barnehagens ansvar å la de slappe av litt. Vi hadde rolige stunder hver dag hvor barna fikk slappe av i rolige omgivelser og fikk hentet deg litt inn.

Anonymkode: 1b146...202

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars barn... 

du av alle (som er pedagog) burde ha en litt annen holdning og vite at denne tiden får du aldri igjen. 

Anonymkode: 22390...e99

Enig!

Anonymkode: 7fb08...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2019 den 8.40, AnonymBruker skrev:

(klipp)

Les og ikke angrip.

Anonymkode: 7fb08...907

Det var et kjempegodt råd, det synes jeg du også skal følge :lillesky2:

Anonymkode: b8e9e...d29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.4.2019 den 12.37, AnonymBruker skrev:

Kjenner flere som leverer før de omtrent har våknet og henter sent.Litt før bhg stenger. Mens de selv gå hjem igjen. Hva får folk til å gjøre sånt? 

Hadde selv alle barna hjemme lenge.Og når de begynte i bhg så leverte jeg sent og hentet tidlig. Og lot de være litt og litt lengre for de selv ville leke lengre med de andre.Og vennene ble hentet samtidig. 

Får aldri den tiden igjen.

Så koslig å spise frokost og slappe av med rolig morning med barna før det er bhgVet mange bhg har en tid de må være på plass. Og det var de jo. Men å løpe ut døren tidlig å levere..Nei.

Gå hjem og slappe av osv mens andre tar seg av barna dine.. rart..

Eller at du ikke orker å ha flere barn hjemme samtidig å slenger minsten på 1 eller 2år i bhg for det kommer ny. Lange dager. 

De trenger foreldrene sine.Og de fleste (som ikke vil ha store dyre fancy hus og biler og dyre merkeklær) har råd til det. Prioriteringer heter det!

Kontantstøtte 1-2år. 6000kr. og ingen barnehageutgifter på masse penger. 

Ihvertfall de som er 2stk foreldre.

Nei hvorfor få barn for at andre skal oppdra de?Hvorfor orker ikke folk å være.mer med barna sine?

Var den mest magiske tiden med barna mine.Og så fantastisk glad(ja sliten av å være nybakt mor og en til alene og lite søvn) men man klarer det man vil klare.

De gikk tidligere enn andre,de snakket tidligere og var flinkere enn de andre vi kjente.Som gikk i bhg. De var glade sosiale barn.

Og aldri problemer med å sosialisere selv om de var hjemme med oss de første 3årene.

De blir så fort stor.Altfor fort.

De mest dyrebare ting i verden.

Barna våre.De trenger oss!

Anonymkode: 7fb08...907

Jeg er hjemme, men barnet mitt på 1 1/2 år har ikke lange dager i bhgen, far leverer kl 8 når han drar på jobb og jeg henter noen dager kl 11.30 og noen dager kl 14.00 men aldri seinere, og er der 2-3 ganger i uken. Får uansett dårligsamvittighet for at hun er i bhagen når jeg er hjemme. Men jeg har en kronisk sykdom så jeg må rett å slett lade opp og kvile meg når hun er i bhagen så jeg har energi til henne resten av dagene og dagen jeg henter. Vil aldri at min sykdom skal gå utover henne. Også elsker hun barnehagen! Jeg føler hun også får litt avbrekk fra mor som hun er sammen med hele tiden utenom den lille tiden hun har i bhageb iløpet av en uke 😊 men er også enig med deg om de som har de der såå lenge som du skriver og er hjemme! Det hadde jeg aldri kunne gjort når jeg er hjemme. Ingenting annet jeg synes er bedre enn å være med barnet mitt!

Anonymkode: 9c2b8...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen av dere svare på hvorfor dere overhode får barn når dere ikke har penger eller kapasitet til å være sammen med dem?

Anonymkode: 70509...b4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen av dere svare på hvorfor dere overhode får barn når dere ikke har penger eller kapasitet til å være sammen med dem?

Anonymkode: 70509...b4d

De færreste har vel råd til å være hjemmeværende? 🙄 Jeg kjenner i hvert fall ingen. 

Anonymkode: 195f3...e63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, Gliffy skrev:

Det er da ikke synd på barnet som koser seg i barnehagen. Tenker du det haddevært synd på barnet om mamma barn på jobb også eller gjelder det bare hvis mor har fri? Ungen vet da ikke hva hun holder på med.

Tiden får man aldri igjen nei (det gjelder faktisk all tid), så det kan hende det er smart å prioritere en dag til å slappe av og hente overskudd slik at man kan være på sitt beste. :)

Det er faktisk synd på et lite barn på 1-2 år som må være full dag i bhg når barnet kunne vært hjemme eller hvertfall hatt kortere dag i bhg, siden mamma uansett har ferie.. 

Anonymkode: 22390...e99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2019 den 22.13, AnonymBruker skrev:

JO! Dette er folk JEG KJENNER.Og det er nok flere av de. De skryter/sier det er så deilig å levere barna i barnehagen og gå hjem og slappe av.Så mye styr og okk og ve med barn.Og så får de flere barn. Barna beg i bhg fra de er 10måneder gamle.Og mor er hjemme... Ikke syk,ikke jobb. Så ja JEG VET uten å måtte forklare noe.

Og som flere her skriver over, takk var det jeg ville fram til.Men de fleste gikk i angrep.Og så er det jeg som er den frekke her. Ja riktig..

Anonymkode: 7fb08...907

Det er jo fordi det skinner igjennom at du mener du sitter på fasiten for hvordan andre bør leve sine liv, utelukkende basert på hva som passer for deg og din familie.

Og mer enn antyder at folk som ikke gjør akkurat som du, er ikke glade i sine barn. Og vet du hva, det ER frekt! 

Det er dine holdninger folk reagerer på og ikke at de føler seg "truffet" eller har "dårlig samvittighet". 

Anonymkode: 8a0e0...389

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2019 den 19.58, AnonymBruker skrev:

Stakkars barn... 

Anonymkode: 22390...e99

Mon tro om dette utsagnet er den mest brukte hersketeknikken på familieforumet her på KG... 🙄

Anonymkode: 8a0e0...389

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...