Gå til innhold

Skjønner ikke de som leverer barna tidlig og henter sent når de selv er hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner flere som leverer før de omtrent har våknet og henter sent.Litt før bhg stenger. Mens de selv gå hjem igjen. Hva får folk til å gjøre sånt? 

Hadde selv alle barna hjemme lenge.Og når de begynte i bhg så leverte jeg sent og hentet tidlig. Og lot de være litt og litt lengre for de selv ville leke lengre med de andre.Og vennene ble hentet samtidig. 

Får aldri den tiden igjen.

Så koslig å spise frokost og slappe av med rolig morning med barna før det er bhgVet mange bhg har en tid de må være på plass. Og det var de jo. Men å løpe ut døren tidlig å levere..Nei.

Gå hjem og slappe av osv mens andre tar seg av barna dine.. rart..

Eller at du ikke orker å ha flere barn hjemme samtidig å slenger minsten på 1 eller 2år i bhg for det kommer ny. Lange dager. 

De trenger foreldrene sine.Og de fleste (som ikke vil ha store dyre fancy hus og biler og dyre merkeklær) har råd til det. Prioriteringer heter det!

Kontantstøtte 1-2år. 6000kr. og ingen barnehageutgifter på masse penger. 

Ihvertfall de som er 2stk foreldre.

Nei hvorfor få barn for at andre skal oppdra de?Hvorfor orker ikke folk å være.mer med barna sine?

Var den mest magiske tiden med barna mine.Og så fantastisk glad(ja sliten av å være nybakt mor og en til alene og lite søvn) men man klarer det man vil klare.

De gikk tidligere enn andre,de snakket tidligere og var flinkere enn de andre vi kjente.Som gikk i bhg. De var glade sosiale barn.

Og aldri problemer med å sosialisere selv om de var hjemme med oss de første 3årene.

De blir så fort stor.Altfor fort.

De mest dyrebare ting i verden.

Barna våre.De trenger oss!

Anonymkode: 7fb08...907

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så enig med deg TS. Småbarnstiden går så altfor fort, man må nyte den for plutselig er de tenåringer.

Anonymkode: 9f258...5ae

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig enig med deg! Selvfølgelig er det en del ting som gjør at barnet må i barnehage, enten at man har jobb, tidlig legetime, mange ærender som det ikke er gøy for barnet å bli med på..men at man bare skal være hjemme med f.eks. baby og har litt å gjøre, glem det. Man følger barnet. Å dra ungen opp av senga klokka syv for så å sende den i bhg og rett hjem foran TV, ikke f.. 

Jeg har ikke barnet mitt i bhg enda, hun er to år. Åpen bhg og andre aktiviteter med andre barn med mamma i nærheten, tenker jeg er bedre nå inntil videre. Noen dager hadde det vært greit å få til å gjøre unna storrengjøring og kanskje litt alenetid, men det får jeg ta igjen når mannen kommer hjem :)

Anonymkode: fa651...8b7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjønner jeg 😂

 

...skal sies at jeg ikke har barn da, så egentlig bare et lite tullesvar fra meg! 

Anonymkode: d08ab...7d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er vel årets mor du da. Heldig du som ikke har støtt på utfordringer i småbarnstilværelsen. Verden er ikke svart-hvitt, forresten. 

Anonymkode: 467be...7de

Å jeg har støtt på mye.Både sykdom,diagnoser,søvbløse netter oh alt annet.Ingen hjelp heller.Men glad det er JEG som mor som har vært støtten til mine barn når de trengte meg :)

Ett 1år og 2åt gammelt barn i bhg fra 8-16. eller fra 7/7.30-1530/1630. Sykt.

Men min mening!

Anonymkode: 7fb08...907

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så mange hjemmeværende som lar barna være i barnehagen hele dagen, da?

Min kommer til å starte ved 15 mndr. Ikke fordi jeg ikke vil være hjemme med henne, men fordi jeg må jobbe. Her hvor vi bor finnes ikke kontantstøtte 🙁

 

Anonymkode: 23dc4...9a1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eller kanskje de studerer, eller rett og slett er syke, eller alene og den eneste måten å få avkobling på. 

 

Anonymkode: 28221...20b

Noen timer da?levere sent.Hente tidlig.Vet de ikke studererer.Vet at de er hjemme. Er flere jeg kjenner som gjør det.

Anonymkode: 7fb08...907

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender barna tidlig i barnehagen med god samvittighet fordi barna selv vil dra.  De får spørsmål om å bli hjemme,  men de velger heller barnehagen. De elsker å være i barnehagen og henge med mor er noe de syns er kjedelig.  Selv om jeg leker med de. De blir levert tidlig og hentet av faren fordi det passer oss best.  Du burde passe på ditt eget liv for en dag kan det komme en situasjon der du vil bli dømt nord og ned.

Anonymkode: cbe3c...b83

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du sier at de er hjemme, er de hjemme og ligger på sofaen? Eller kan det hende de jobber hjemmefra? Eller kanskje de bruker dagen til å få unna husvask, ærender og slikt, så de kan bruke kvelder og helger sammen med barna? Kanskje barna ønsker å være i bhg selv. Man skal være forsiktig med å dømme andre uten å vite alle fakta.

Anonymkode: c9583...20f

No er det folk jeg kjenner.Og ut fra hva de selv sier og gjør. 

Deres egne ord og handlinger.

Dømmer ingen.Har selv mitt stri med.Og vi er alle forskjellige.

Men hvorfor få barn ? eller flere barn om det er for tungt?

Anonymkode: 7fb08...907

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner flere som leverer før de omtrent har våknet og henter sent.Litt før bhg stenger. Mens de selv gå hjem igjen. Hva får folk til å gjøre sånt? 

Hadde selv alle barna hjemme lenge.Og når de begynte i bhg så leverte jeg sent og hentet tidlig. Og lot de være litt og litt lengre for de selv ville leke lengre med de andre.Og vennene ble hentet samtidig. 

Får aldri den tiden igjen.

Så koslig å spise frokost og slappe av med rolig morning med barna før det er bhgVet mange bhg har en tid de må være på plass. Og det var de jo. Men å løpe ut døren tidlig å levere..Nei.

Gå hjem og slappe av osv mens andre tar seg av barna dine.. rart..

Eller at du ikke orker å ha flere barn hjemme samtidig å slenger minsten på 1 eller 2år i bhg for det kommer ny. Lange dager. 

De trenger foreldrene sine.Og de fleste (som ikke vil ha store dyre fancy hus og biler og dyre merkeklær) har råd til det. Prioriteringer heter det!

Kontantstøtte 1-2år. 6000kr. og ingen barnehageutgifter på masse penger. 

Ihvertfall de som er 2stk foreldre.

Nei hvorfor få barn for at andre skal oppdra de?Hvorfor orker ikke folk å være.mer med barna sine?

Var den mest magiske tiden med barna mine.Og så fantastisk glad(ja sliten av å være nybakt mor og en til alene og lite søvn) men man klarer det man vil klare.

De gikk tidligere enn andre,de snakket tidligere og var flinkere enn de andre vi kjente.Som gikk i bhg. De var glade sosiale barn.

Og aldri problemer med å sosialisere selv om de var hjemme med oss de første 3årene.

De blir så fort stor.Altfor fort.

De mest dyrebare ting i verden.

Barna våre.De trenger oss!

Anonymkode: 7fb08...907

Kom deg ned fra din høye hest! Du aner null og niks om hvorfor disse foreldrene gjør som de gjør.

Fei for din egen dør!

Anonymkode: 420ab...f28

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sender barna tidlig i barnehagen med god samvittighet fordi barna selv vil dra.  De får spørsmål om å bli hjemme,  men de velger heller barnehagen. De elsker å være i barnehagen og henge med mor er noe de syns er kjedelig.  Selv om jeg leker med de. De blir levert tidlig og hentet av faren fordi det passer oss best.  Du burde passe på ditt eget liv for en dag kan det komme en situasjon der du vil bli dømt nord og ned.

Anonymkode: cbe3c...b83

Når de er 1år og 2år? den tror jeg ikke på. Da sitter du kanskje mye på tlf da?Skjønner at de liker bhg bedre da.

 

Anonymkode: 7fb08...907

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å jeg har støtt på mye.Både sykdom,diagnoser,søvbløse netter oh alt annet.Ingen hjelp heller.Men glad det er JEG som mor som har vært støtten til mine barn når de trengte meg :)

Ett 1år og 2åt gammelt barn i bhg fra 8-16. eller fra 7/7.30-1530/1630. Sykt.

Men min mening!

Anonymkode: 7fb08...907

Sykt faktisk. 

Takk for at du får meg til å føle meg som en grusom mor. 

Anonymkode: 23dc4...9a1

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...