Gå til innhold

Skjønner ikke de som leverer barna tidlig og henter sent når de selv er hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en som har levert barnet mitt til fast tid (08:00) og hentet til fast tid (15:30) hver dag, selv når jeg har hatt fri. 

Det er flere grunner til dette:

1. Rutiner er viktig (særlig for min sønn) 

2. Han har autisme og i BHG jobbet spes.ped med han. Å være i BHG var veldig viktig for hans utvikling. 

3. Jeg var dødssliten. Mange dager jeg bare knakk sammen med en gang jeg kom hjem. Jeg måtte samle krefter til å være en god mor for en krevende gutt.

 

Ikke døm folk på den måten. Hvis du lurer så kan du spørre vedkommende på en pen måte. Det er veldig ubehagelig å bli sett på som en bedriten mamma av andre foreldre i BHG. 

Anonymkode: bca22...94e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 9.4.2019 den 12.37, AnonymBruker skrev:

Kjenner flere som leverer før de omtrent har våknet og henter sent.Litt før bhg stenger. Mens de selv gå hjem igjen. Hva får folk til å gjøre sånt? 

Hadde selv alle barna hjemme lenge.Og når de begynte i bhg så leverte jeg sent og hentet tidlig. Og lot de være litt og litt lengre for de selv ville leke lengre med de andre.Og vennene ble hentet samtidig. 

Får aldri den tiden igjen.

Så koslig å spise frokost og slappe av med rolig morning med barna før det er bhgVet mange bhg har en tid de må være på plass. Og det var de jo. Men å løpe ut døren tidlig å levere..Nei.

Gå hjem og slappe av osv mens andre tar seg av barna dine.. rart..

Eller at du ikke orker å ha flere barn hjemme samtidig å slenger minsten på 1 eller 2år i bhg for det kommer ny. Lange dager. 

De trenger foreldrene sine.Og de fleste (som ikke vil ha store dyre fancy hus og biler og dyre merkeklær) har råd til det. Prioriteringer heter det!

Kontantstøtte 1-2år. 6000kr. og ingen barnehageutgifter på masse penger. 

Ihvertfall de som er 2stk foreldre.

Nei hvorfor få barn for at andre skal oppdra de?Hvorfor orker ikke folk å være.mer med barna sine?

Var den mest magiske tiden med barna mine.Og så fantastisk glad(ja sliten av å være nybakt mor og en til alene og lite søvn) men man klarer det man vil klare.

De gikk tidligere enn andre,de snakket tidligere og var flinkere enn de andre vi kjente.Som gikk i bhg. De var glade sosiale barn.

Og aldri problemer med å sosialisere selv om de var hjemme med oss de første 3årene.

De blir så fort stor.Altfor fort.

De mest dyrebare ting i verden.

Barna våre.De trenger oss!

Anonymkode: 7fb08...907

De har ikke en ledig stilling i den jobben du hadde, som gjorde at du kunne levere sent og hente tidlig? Hadde nokk passet bra for mange småbarnsforeldre som stresser ut døra 07.00 for å rekke levering før jobb 07.30, og som stresser hjem i rush 15.30 for å hente barna sine og gjerne ankommer barnehagen om omfavner sine små rundt 16.00. 

Hadde jeg ønsket å omprioritere, så kunne jeg solgt hus, hytte, campingvogn og bil, slik at jeg kunne vært hjemmeværende husmor. Men hvorfor har jeg ikke gjort det? Jo, fordi... Jeg ønsker faktisk ikke å bosette meg i en liten leilighet med naboer over, under og ved siden av meg - been there, done that, aldri igjen. Jeg ønsker ikke å ha de barna som aldri får oppleve å reise på ferie fordi lommeboka sier stopp. Jeg ønsker å kunne sette meg i bilen og kjøre til butikken og ta storhandel når jeg måtte ønske det, uten å tenke på at jeg bare kan kjøpe en pakke melk fordi det er så tungt å bære med seg hjem. Jeg ønsker å ha ei hytte, et fristed å dra til og lage gode minner sammen med barna. Jeg verdsetter det livet vi har. Barna har det ikke vondt mens vi er på jobb, snarere tvert om; de får en livsviktig stimuli og erfaring som de aldri ville fått hjemme som eneste hjemmeværende barn i gata. 

Og sist, men kanskje viktigst av alt; JEG ønsker å være økonomisk uavhengig av mannen min. Jeg ønsker å tjene mine egne penger, tjene opp egne rettigheter og sikre pensjonen min. Skulle noe skje mannen min, så ønsker jeg å overleve økonomisk hvis inntektskilden vår blir redusert grunnet ulykke, død eller uansett. 

Jeg har tatt et valg. Jeg har prioritert å la barna vokse opp i et hjem med stabil og god økonomi, og har sørget for å velge en god barnehage som barna har vært i mens vi har vært på jobb - har dem hjemme når vi har fri, henter tidlig om vi kan forlate jobb tidlig og leverer sent når vi kan det. Noen dager henter jeg så tidlig som 13.00 da jeg er ferdig da en dag i uka, andre dager leverer jeg 10 siden jeg begynner sent. Så føler meg absolutt ikke truffet av å være "den mammaen som alltid leverer tidlig og henter sent". Men det er takket være turnus-jobb. Hadde jeg hatt en 08-16-jobb hadde du nok uglesett meg, og det er helt ok fordi jeg vet med meg selv at barna tror ikke jeg elsker dem mindre fordi de måtte være i barnehagen sammen med vennene sine mens jeg var på jobb.... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet gjerne lite om hjemmesituasjonen. Jeg er utrolig heldig og er ansatt 100% på hjemmekontor. Jeg velger å jobbe 9-15 siden arbeidstakeren min helst vil jeg skal jobbe kjernetiden. Utover det jobber jeg resten av arbeidstimene når det måtte passe seg. For de fleste ser det nok ut som jeg leverer halv ni, sløver hjemme i 6 timer og henter halv fire. Er faktisk et par som har nevnt at det ikke er å jobbe ordentlig når man jobber i herbalife, Forever o.l. for det er tydeligvis det eneste de klarer se for seg at de som jobber hjemme driver med.. 

Anonymkode: 7f751...163

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var i bunn og grunn enig i overskriften din, helt til jeg leste resten av innlegget.. Da kjente jeg bare en smule irritasjon over dine holdninger og tanker om andre mennesker, som du for øvrig ikke har noe med å gjøre. 

Verden er ikke svart-hvit. Noen ganger er mor tilsynelatende hjemmeværende, men studerer. Noen ganger får man inntrykk av at far er hjemmeværende, mens han egentlig har hjemmekontor. Slikt vet man faktisk ikke, og skal være forsiktig med å dømme mor og/eller far fordi poden er levert tidlig og hentet sent. 

Du er veldig bastant i dine uttalelser om at barn alltid har det best med mor eller far, for slik er det ikke alltid. Noen familier opplever depresjoner, utmattelse, psykisk sykdom etc., som gjør at det å ta seg av et barn alene flere timer per dag er utfordrende. 

I tillegg vil jeg understreke at barnehage er et pedagogisk tilbud hvor barna får leke med barn i samme alder og gjøre aktiviteter som styrker den sosiale kompetansen, forbereder barnet på skoleverden og gir barnet vennskap og gode relasjoner. Dersom mor eller far velger å ha barnet hjemme, men lar barnet sitte med iPad/tv hele dagen dag etter dag, tør jeg påstå at barnet ville hatt det bedre i barnehage. Og det er vel nettopp dette mange hjemmeværende foreldre innser; de klarer ikke å aktivisere barnet på en måte som gjør at barnet lærer å tilpasse seg andre barn i sosiale settinger, og ender opp med iPad og tv, og et barn som ikke klarer å samhandle med andre barn fordi barnet rett og slett ikke har lært hvordan det fungerer.I moderne tid florerer ikke gatene av hjemmeværende barn, slik den gjorde for 30 år siden. Dermed må hjemmeværende foreldre og barn aktivt oppsøke åpen barnehage for å få sosial omgang med andre barn. Og svært få gidder det. 

Noen ganger er det også faktisk slik at barna trives så godt at de ikke vil hjem, og min datter (som nå går på SFO) er en av dem som trygler om å være en halvtime til når jeg henter henne for tidlig. Vi leverer rett før jobb, og henter rett etterpå. Med vakt-turnus i min jobb ender som regel barna opp med å være i barnehage/skole/sfo i 6 timer per dag, noe 6-åringen ofte synes er for kort og hun vil gjerne leke mer. Men vi forsøker å gjøre dagene så kort som mulig, og vil ha den tiden på ettermiddagen sammen med dem. 

Hadde mannen vært alene om ansvaret for levering/henting (slik det faktisk er for mange familier) hadde de fått lange dager, da han starter 07.30 (måtte da levert 07.15) og er ferdig 15.30 (ville da hentet 15.45). Han har delvis hjemmekontor, mye kjøring rundt omkring i arbeidstiden og man kan dermed oppfatte det som om at han faktisk ikke er på jobb, men det er han. Mange har slike stillinger! Hadde jeg fått slengt en slik kommentar og dømmende blikk fra deg etter meg hadde jeg blitt forbanna.... Fordi du vet faktisk ingenting. 


 

Anonymkode: d585e...092

Amen!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2019 den 21.33, AnonymBruker skrev:

Må bare le....den dagen kommer hvor ts blir forlatt av mannen for en yngre versjon og da hun er den Grand Puba #1 av Hjemmemødre ble hun et offer av den typisk kvinnefellen og ender opp med NADA.  

Anonymkode: 770d1...9c3

Nei er nok ikke fare for det. Men flere av mennene deres viser interesse for meg. Selv om de har noen hjemme. Aldri hatt problemer med menn. Og mannen min og jeg har det veldig fint. 

Sykt å se hvor dypt dere synker og slenger dritt til meg for det jeg lurtr på. Er dere virkelig bedre enn meg da?

Høres ut som jeg har tråkket på mange sår her. Mange med dårlig samvittighet.

Som bare avler og sender barna avgårde.

Alle gjør som de vil.Og visst derr hadde lest hva jeg skrev så hadde dere ikke gått i angrep. Jeg forstår de som ikke har mulighet til annet eller har god grunn.Men jeg skrev de som går hjem og slapper av uten å gjøre noe.Som ikke er syk.Som ikke skal noe.Som sier selv til meg at det er sånn og at de liker å ha fri.Så slitsomt med barn.Og så får de flere.

Les og ikke angrip.

Hjelpe meg..

Anonymkode: 7fb08...907

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Pinkpashion skrev:

De har ikke en ledig stilling i den jobben du hadde, som gjorde at du kunne levere sent og hente tidlig? Hadde nokk passet bra for mange småbarnsforeldre som stresser ut døra 07.00 for å rekke levering før jobb 07.30, og som stresser hjem i rush 15.30 for å hente barna sine og gjerne ankommer barnehagen om omfavner sine små rundt 16.00. 

Hadde jeg ønsket å omprioritere, så kunne jeg solgt hus, hytte, campingvogn og bil, slik at jeg kunne vært hjemmeværende husmor. Men hvorfor har jeg ikke gjort det? Jo, fordi... Jeg ønsker faktisk ikke å bosette meg i en liten leilighet med naboer over, under og ved siden av meg - been there, done that, aldri igjen. Jeg ønsker ikke å ha de barna som aldri får oppleve å reise på ferie fordi lommeboka sier stopp. Jeg ønsker å kunne sette meg i bilen og kjøre til butikken og ta storhandel når jeg måtte ønske det, uten å tenke på at jeg bare kan kjøpe en pakke melk fordi det er så tungt å bære med seg hjem. Jeg ønsker å ha ei hytte, et fristed å dra til og lage gode minner sammen med barna. Jeg verdsetter det livet vi har. Barna har det ikke vondt mens vi er på jobb, snarere tvert om; de får en livsviktig stimuli og erfaring som de aldri ville fått hjemme som eneste hjemmeværende barn i gata. 

Og sist, men kanskje viktigst av alt; JEG ønsker å være økonomisk uavhengig av mannen min. Jeg ønsker å tjene mine egne penger, tjene opp egne rettigheter og sikre pensjonen min. Skulle noe skje mannen min, så ønsker jeg å overleve økonomisk hvis inntektskilden vår blir redusert grunnet ulykke, død eller uansett. 

Jeg har tatt et valg. Jeg har prioritert å la barna vokse opp i et hjem med stabil og god økonomi, og har sørget for å velge en god barnehage som barna har vært i mens vi har vært på jobb - har dem hjemme når vi har fri, henter tidlig om vi kan forlate jobb tidlig og leverer sent når vi kan det. Noen dager henter jeg så tidlig som 13.00 da jeg er ferdig da en dag i uka, andre dager leverer jeg 10 siden jeg begynner sent. Så føler meg absolutt ikke truffet av å være "den mammaen som alltid leverer tidlig og henter sent". Men det er takket være turnus-jobb. Hadde jeg hatt en 08-16-jobb hadde du nok uglesett meg, og det er helt ok fordi jeg vet med meg selv at barna tror ikke jeg elsker dem mindre fordi de måtte være i barnehagen sammen med vennene sine mens jeg var på jobb.... 

Det er så dumt.. Forstår ikke hva jeg mener du?

 

Anonymkode: 7fb08...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei er nok ikke fare for det. Men flere av mennene deres viser interesse for meg. Selv om de har noen hjemme. Aldri hatt problemer med menn. Og mannen min og jeg har det veldig fint. 

Sykt å se hvor dypt dere synker og slenger dritt til meg for det jeg lurtr på. Er dere virkelig bedre enn meg da?

Høres ut som jeg har tråkket på mange sår her. Mange med dårlig samvittighet.

Som bare avler og sender barna avgårde.

Alle gjør som de vil.Og visst derr hadde lest hva jeg skrev så hadde dere ikke gått i angrep. Jeg forstår de som ikke har mulighet til annet eller har god grunn.Men jeg skrev de som går hjem og slapper av uten å gjøre noe.Som ikke er syk.Som ikke skal noe.Som sier selv til meg at det er sånn og at de liker å ha fri.Så slitsomt med barn.Og så får de flere.

Les og ikke angrip.

Hjelpe meg..

Anonymkode: 7fb08...907

Jeg har fortsatt en følelse av at de ikke forteller deg hele sannheten - for eksempel fordi de ikke ønsker sin helse smurt utover hele bygda. 

Anonymkode: 64ad2...071

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2019 den 20.36, AnonymBruker skrev:

 

Men herregud, leser du i det hele tatt det du skriver? De som svarer deg blir jo ikke irriterte for de du «sier sannheten og tråkker de på tærne» som du later til å tro, men fordi du har en helt elendig diskusjonsteknikk. Du er gjennomgående nedlatende, spydig og passiv-aggressiv, og det responderer folk flest generelt dårlig på - også jeg som ikke har barn, er særdeles lite opptatt av barnehagediskusjoner og følgende heller ikke føler meg veldig «truffet».

Bare se på det siste svaret du lirte av deg - når en bruker forteller at hennes barn trives i barnehagen, kontrer du med oppgulp om at det er fordi hun ikke har tid til de. Ser du selv hvor provoserende du opptrer?

Så for å oppsummere - folk reagerer ikke fordi du treffer en eller annen nerve i folkesjelen, men fordi du er nedlatende, bruker omtrent alle hersketeknikker som finnes, bruker stråmannargumentasjon også topper du det attpåtil med elendig skriftspråk, dårlig grammatikk og ikke-eksisterende setningsoppbygging som får deg til å virke uintelligent og lite dannet. 

Takk for meg, hilsen barnløs. 

Anonymkode: 3af9e...d5b

Årsken til at dere er så hissige og tyr til personangrep på motstanderne, er at dere føler dere truffet av sannheten.

Jeg fatter ikke hvorfor en får barn når en ikke liker å være sammen med dem engang.

Anonymkode: 70509...b4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Årsken til at dere er så hissige og tyr til personangrep på motstanderne, er at dere føler dere truffet av sannheten.

Jeg fatter ikke hvorfor en får barn når en ikke liker å være sammen med dem engang.

Anonymkode: 70509...b4d

Igjen, leste du noe av det jeg skrev? Jeg HAR ikke barn, bryr meg absolutt null og nada om barnehagediskusjoner og føler meg således på ingen måte «truffet av sannheten😂

Reagerer utelukkende på stråmannsargumentasjonen din (hvis du vet hva det betyr da) og det dårlige språket ditt. Så du må nok finne en annen forklaringsmodell enn at jeg er så veldig «truffet»😊

Anonymkode: 3af9e...d5b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en 1-2 åring er 8 timer i barnehagen trenger ikke være en negativ ting. Tar du 8-16 som utgangspunkt har du følgende; 1 time innelek før påkledning og utelek i 1,5. Så vasking av hender, skifte bleie, samlingsstund, mat og legging. Så sover de kanskje 2 timer og våkner til neste måltid. Deretter er det på ny bleieskift og så er det ca 1 time med frilek eller andre aktiviteter. Som du ser har de en lang periode uten lek midt på dagen. 

Og sånn ser dagen ut i grove trekk på de fleste småbarnsavdelinger. 

Man kjenner sitt eget barn og sin egen familie best. 

Anonymkode: e69d6...88b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mange årsaker. Kanskje de jobber hjemme, kanskje de er syke og trenger den egentiden til hvile. Kanskje de ønsker å sosialisere barnet og få egentid til egne hobbyer og interesser? 
Kanskje man ikke trenger en grunn til å ville ha barnet i barnehage? 

Anonymkode: fd1b3...f5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, leste du noe av det jeg skrev? Jeg HAR ikke barn, bryr meg absolutt null og nada om barnehagediskusjoner og føler meg således på ingen måte «truffet av sannheten😂

Reagerer utelukkende på stråmannsargumentasjonen din (hvis du vet hva det betyr da) og det dårlige språket ditt. Så du må nok finne en annen forklaringsmodell enn at jeg er så veldig «truffet»😊

Anonymkode: 3af9e...d5b

Du vet vel at det er forskjellige AB'er her inne...?

Anonymkode: 70509...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At en 1-2 åring er 8 timer i barnehagen trenger ikke være en negativ ting. Tar du 8-16 som utgangspunkt har du følgende; 1 time innelek før påkledning og utelek i 1,5. Så vasking av hender, skifte bleie, samlingsstund, mat og legging. Så sover de kanskje 2 timer og våkner til neste måltid. Deretter er det på ny bleieskift og så er det ca 1 time med frilek eller andre aktiviteter. Som du ser har de en lang periode uten lek midt på dagen. 

Og sånn ser dagen ut i grove trekk på de fleste småbarnsavdelinger. 

Man kjenner sitt eget barn og sin egen familie best. 

Anonymkode: e69d6...88b

Mine sov ikke etter de var rundt året. De trengte det ikke.Og sov bedre om natten da. Noen sover ikke og noen tar en liten dupp og andre sover 2-3timer.

Anonymkode: 7fb08...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei er nok ikke fare for det. Men flere av mennene deres viser interesse for meg. Selv om de har noen hjemme. Aldri hatt problemer med menn. Og mannen min og jeg har det veldig fint. 

Sykt å se hvor dypt dere synker og slenger dritt til meg for det jeg lurtr på. Er dere virkelig bedre enn meg da?

Høres ut som jeg har tråkket på mange sår her. Mange med dårlig samvittighet.

Som bare avler og sender barna avgårde.

Alle gjør som de vil.Og visst derr hadde lest hva jeg skrev så hadde dere ikke gått i angrep. Jeg forstår de som ikke har mulighet til annet eller har god grunn.Men jeg skrev de som går hjem og slapper av uten å gjøre noe.Som ikke er syk.Som ikke skal noe.Som sier selv til meg at det er sånn og at de liker å ha fri.Så slitsomt med barn.Og så får de flere.

Les og ikke angrip.

Hjelpe meg..

Anonymkode: 7fb08...907

Enig. Det tar jo helt av med å rakke ned på deg. Uten å ha noen grunn til det. Du skriver om folk som er på døren før åpningstid og henter ved stengetid og til og med mødre som har korte dager for barna sine kommer inn her og sprer oppgulp, enda det ikke er de du skriver om. Du skriver ikke om de som ikke kan, men de som ikke vil, og de som ikke kan kommer inn her å slenger dritt. Da slenger de dritt bare for å slenge dritt og er verre enn de påstår at du er. Du får trøste deg med det. Legg hele denne tråden dø, så slipper du mer drittslenging fra folk som svarer når det uansett ikke er de det gjelder.

KG i et nøtteskall. Feel free to shit on everyone... 

Anonymkode: c7996...ca1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Det tar jo helt av med å rakke ned på deg. Uten å ha noen grunn til det. Du skriver om folk som er på døren før åpningstid og henter ved stengetid og til og med mødre som har korte dager for barna sine kommer inn her og sprer oppgulp, enda det ikke er de du skriver om. Du skriver ikke om de som ikke kan, men de som ikke vil, og de som ikke kan kommer inn her å slenger dritt. Da slenger de dritt bare for å slenge dritt og er verre enn de påstår at du er. Du får trøste deg med det. Legg hele denne tråden dø, så slipper du mer drittslenging fra folk som svarer når det uansett ikke er de det gjelder.

KG i et nøtteskall. Feel free to shit on everyone... 

Anonymkode: c7996...ca1

Men nå skinner det jo gjennom i flere innlegg fra ts at hun mener alle burde ha barna hjemme til de er 3 år, da. Det handler tross alt bare om å prioritere bort den ekstra hytta, shopping, champagne og den dyre bilen :sprettoy:

Og jeg lurer oppriktig på, hvem er disse foreldrene som leverer så tidlig som mulig og henter så sent som mulig mens de selv er hjemme og hverken jobber, er i permisjon eller har dårlig helse? Jeg tror den gruppen må være svært liten. Derfor kommer det nok ingen svar i denne tråden fra dem. 

Anonymkode: 7029f...956

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Det tar jo helt av med å rakke ned på deg. Uten å ha noen grunn til det. Du skriver om folk som er på døren før åpningstid og henter ved stengetid og til og med mødre som har korte dager for barna sine kommer inn her og sprer oppgulp, enda det ikke er de du skriver om. Du skriver ikke om de som ikke kan, men de som ikke vil, og de som ikke kan kommer inn her å slenger dritt. Da slenger de dritt bare for å slenge dritt og er verre enn de påstår at du er. Du får trøste deg med det. Legg hele denne tråden dø, så slipper du mer drittslenging fra folk som svarer når det uansett ikke er de det gjelder.

KG i et nøtteskall. Feel free to shit on everyone... 

Anonymkode: c7996...ca1

Hvilken rettighet har TS til å mene noe som helst om disse familiene hun fordømmer uten å vite noe som helst? Hvilken rett har TS til å sette kriterier for hva som er «en god grunn» til å ha barnet i barnehage? Hvorfor skal TS få lov å komme med pekefingeren ovenfor oss andre for å ikke ha omprioritert slik at vi har råd til å gå hjemme med barna? 

 

Hvorfor skal majoriteten av mødrene i Norge som er i 100% stillinger, stresser på seg høy puls for å rekke å levere før jobb/hente etter jobb (selv de med hjemmekontor!!), jobber ræva av seg hver bidige ukedag enten det er i kassa på Rema eller legen på sykehuset, godta at en uvitende, fordømmende mor kommer med slike uttalellser?! Hvorfor skal en mor som er ufør godta at TS ser stygt på henne fordi hun henter 5 minutter før stengetid, når TS faktisk ikke aner noen ting om hennes helse? 

Ja, det finnes noen som ikke orker å være sammen med barna sine. Men ofte i de tilfeller ligger det psykisk sykdom bak. Depresjon, utbrenthet, søvnmangel - de kan være i en fase hvor de skal komme seg på beina igjen. 

Personlig vet jeg lite om hjemmesituasjonen og den psykiske helsen i familiene til de mine barn har gått i barnehage sammen med, og jeg har aldri brukt en kalori på å dømme noen av dem fordi jeg faktisk ikke kjenner til deres livssituasjon. 

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet vel at det er forskjellige AB'er her inne...?

Anonymkode: 70509...b4d

Du vet vel at det var mitt innlegg hun siterte...?

Anonymkode: 3af9e...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men nå skinner det jo gjennom i flere innlegg fra ts at hun mener alle burde ha barna hjemme til de er 3 år, da. Det handler tross alt bare om å prioritere bort den ekstra hytta, shopping, champagne og den dyre bilen :sprettoy:

Og jeg lurer oppriktig på, hvem er disse foreldrene som leverer så tidlig som mulig og henter så sent som mulig mens de selv er hjemme og hverken jobber, er i permisjon eller har dårlig helse? Jeg tror den gruppen må være svært liten. Derfor kommer det nok ingen svar i denne tråden fra dem. 

Anonymkode: 7029f...956

Men hvorfor i all verden svarer alle andre da? Det gjelder jo ikke de. Hvorfor er behovet stort for å slenge dritt til TS? Fordi hun slengte dritt først? Det er barnehagementalitet. «Du gjorde det først, så da kan jeg ta igjen» Bare hold dere for gode til å helle bensin på bålet. 

 

Anonymkode: c7996...ca1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pinkpashion skrev:

Hvilken rettighet har TS til å mene noe som helst om disse familiene hun fordømmer uten å vite noe som helst? Hvilken rett har TS til å sette kriterier for hva som er «en god grunn» til å ha barnet i barnehage? Hvorfor skal TS få lov å komme med pekefingeren ovenfor oss andre for å ikke ha omprioritert slik at vi har råd til å gå hjemme med barna? 

 

Hvorfor skal majoriteten av mødrene i Norge som er i 100% stillinger, stresser på seg høy puls for å rekke å levere før jobb/hente etter jobb (selv de med hjemmekontor!!), jobber ræva av seg hver bidige ukedag enten det er i kassa på Rema eller legen på sykehuset, godta at en uvitende, fordømmende mor kommer med slike uttalellser?! Hvorfor skal en mor som er ufør godta at TS ser stygt på henne fordi hun henter 5 minutter før stengetid, når TS faktisk ikke aner noen ting om hennes helse? 

Ja, det finnes noen som ikke orker å være sammen med barna sine. Men ofte i de tilfeller ligger det psykisk sykdom bak. Depresjon, utbrenthet, søvnmangel - de kan være i en fase hvor de skal komme seg på beina igjen. 

Personlig vet jeg lite om hjemmesituasjonen og den psykiske helsen i familiene til de mine barn har gått i barnehage sammen med, og jeg har aldri brukt en kalori på å dømme noen av dem fordi jeg faktisk ikke kjenner til deres livssituasjon. 

 

 

Trenger virkelig majoriteten av mødrene bry seg om det ikke gjelder dem selv? 

Trenger virkelig majoriteten av mødrene som faktisk gjør sitt beste la seg provosere så innmari fælt? 

Eller er det en grunn til at de blir så provosert? 

Anonymkode: c7996...ca1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger virkelig majoriteten av mødrene bry seg om det ikke gjelder dem selv? 

Trenger virkelig majoriteten av mødrene som faktisk gjør sitt beste la seg provosere så innmari fælt? 

Eller er det en grunn til at de blir så provosert? 

Anonymkode: c7996...ca1

Poenget er jo at TS er svært dømmende og sannsynligvis aner fint lite om de familiene hun dømmer og kommer med kritikk mot.... Hun aner ikke om mor studerer, jobber turnus, er sykemeldt, har hjemmekontor eller «driver dank» den tiden barnet er i barnehagen, og dermed skal man være forsiktig med å tenke noe som helst om andres tidlige leveringer/sene hentinger og tilsynelatende slabbedasktilværelse hjemme på sofaen mens poden stakkars er i barnehagen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...