Gå til innhold

Skjønner ikke de som leverer barna tidlig og henter sent når de selv er hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 9.4.2019 den 13.56, AnonymBruker skrev:

Men da har du noen millioner i huslån da?og billån? fancy bil og hus? Og ikke mann?eller dyre merkekær? 

Det koster jo alt det. Eller handler du fornuftig og har en helt ok bil og ett greit sted og bo? Vet flere som overbor seg selv. Egentlig ikke råd men fasade . Kjenner flere som selv sier de går heller på jobb.Det er mibdre styr og mindte jobb enn å være med barna. så da lurer jeg på hvorfor de får flere barn?Om de egentlig ikke liker det?

Mange flere har råd.Men kommer med unnskyldninger for å slippe. Du får kontantstøttr fra de er 1-2år. og du slipper å betale bhg utgifter og ekstta kkær og ting der og.

Så legg sammen 6000kr + de tusenlappene du hadde måtte betalt i bhg utgifter feks. Nesten 10.000kr i mnd det. Og mannen sin i tilegg. Må søren ha store utgifter da?

Anonymkode: 7fb08...907

 

Her kommer en oppsummering til deg:

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor i all verden svarer alle andre da? Det gjelder jo ikke de. Hvorfor er behovet stort for å slenge dritt til TS? Fordi hun slengte dritt først? Det er barnehagementalitet. «Du gjorde det først, så da kan jeg ta igjen» Bare hold dere for gode til å helle bensin på bålet. 

 

Anonymkode: c7996...ca1

TS kom med ett spørsmål, litt dømmende i sin fremtoning, men okey. Folk svarte og syntes vel egentlig ikke det var noe man skulle synse over fordi det er så vanskelig å vite helt sikkert andres situasjoner. Dumt å dømme andre sa folk. Også var det endel som følte de måtte forklare hvorfor de leverer da og da. OGSÅ! Kom TS med en kommentar som sa ganske mye om henne, det er den jeg siterte over her. (Fikk ikke til å flytte den). Den kommentaren viste en helt annen side igjen, og slik har det vært gjennom hele tråden. Hver gang kommer det frem nye måter å dømme på, og da snakker hun plutselig om MANGE flere hun synes kunne valgt ett annet liv enn bare de få som driver dank. Så det var den kommentaren som provoserte meg mest. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Pinkpashion skrev:

Poenget er jo at TS er svært dømmende og sannsynligvis aner fint lite om de familiene hun dømmer og kommer med kritikk mot.... Hun aner ikke om mor studerer, jobber turnus, er sykemeldt, har hjemmekontor eller «driver dank» den tiden barnet er i barnehagen, og dermed skal man være forsiktig med å tenke noe som helst om andres tidlige leveringer/sene hentinger og tilsynelatende slabbedasktilværelse hjemme på sofaen mens poden stakkars er i barnehagen. 

JO! Dette er folk JEG KJENNER.Og det er nok flere av de. De skryter/sier det er så deilig å levere barna i barnehagen og gå hjem og slappe av.Så mye styr og okk og ve med barn.Og så får de flere barn. Barna beg i bhg fra de er 10måneder gamle.Og mor er hjemme... Ikke syk,ikke jobb. Så ja JEG VET uten å måtte forklare noe.

Og som flere her skriver over, takk var det jeg ville fram til.Men de fleste gikk i angrep.Og så er det jeg som er den frekke her. Ja riktig..

Anonymkode: 7fb08...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JO! Dette er folk JEG KJENNER.Og det er nok flere av de. De skryter/sier det er så deilig å levere barna i barnehagen og gå hjem og slappe av.Så mye styr og okk og ve med barn.Og så får de flere barn. Barna beg i bhg fra de er 10måneder gamle.Og mor er hjemme... Ikke syk,ikke jobb. Så ja JEG VET uten å måtte forklare noe.

Og som flere her skriver over, takk var det jeg ville fram til.Men de fleste gikk i angrep.Og så er det jeg som er den frekke her. Ja riktig..

Anonymkode: 7fb08...907

Altså... Hvem er disse mødrene som har råd til å være hjemme (ikke ufør, ikke arbeidsledig/går på dagpenger, ikke student, ikke sykemeldt) - de som bare er HJEMMEVÆRENDE uten inntekt....? Jeg kjenner ingen.

Og som nevt lengre opp her, har du rakket ned på de som ikke har omprioritert økonomien sin for å ha råd til å være hjemme med barna sine. En av de negative sidene ved å være anoym bruker er at du ikke kan redigere innleggene i ettertid 🤭

Endret av Pinkpashion
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

JO! Dette er folk JEG KJENNER.Og det er nok flere av de. De skryter/sier det er så deilig å levere barna i barnehagen og gå hjem og slappe av.Så mye styr og okk og ve med barn.Og så får de flere barn. Barna beg i bhg fra de er 10måneder gamle.Og mor er hjemme... Ikke syk,ikke jobb. Så ja JEG VET uten å måtte forklare noe.

Og som flere her skriver over, takk var det jeg ville fram til.Men de fleste gikk i angrep.Og så er det jeg som er den frekke her. Ja riktig..

Anonymkode: 7fb08...907

Selv om du kjenner dem, betyr det ikke at de nødvendigvis forteller deg den hele og fulle sannheten. 

Anonymkode: 64ad2...071

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2019 den 23.33, Fru Uperfekt skrev:

Sover jeg til 7 er jeg ødelagt den dagen

Er B menneske med lavt søvnbehov, legger meg 2330/0000

Lager matpakker til alle hjemmeboende barn og evt barnebarn som er på overnatting, ser over at alt som skal være med i bh/på skole/på jobb er klart, evt ekstra barneseter festes i bilen(e) 

5'ish våkner de minste, de eldste vekkes 06/0630, ut døren 0705/0710 

Så er nok å finne på

Min morgenkaffe taes når jeg er tilbake hjemme, og så vekker jeg min mann om han er hjemme

Høres mer ut som du er et ekstremt A-menneske. 4-5 timers søvn hver natt er veldig lite, ingen kan leve på det over tid. Høres ut som om du har en travel hverdag, men med mange barn (og noen av dem store?) bør barna lære seg å ta sin del av oppgavene, ikke bare våkne til dekket bord. 

Beklager avsporing :P 

Anonymkode: c9449...b41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2019 den 12.57, AnonymBruker skrev:

Her går mange rett i forsvarsposisjon ser jeg. Nå kaster jeg stein i glasshus, for vi har barnehageplass for eldstemann på nesten 2 år, mens jeg er hjemme med baby. Vi tar ofte 2 hjemmedager i uka, og henter ALLTID tidlig, etter sovetid. Jeg også ser noen av barna som nærmest bor i barnehagen, og kaller de ansatte mamma og pappa. Får vondt av dem... Det er mye psykisk sykdom blant norske ungdommer, kanskje vi snart skal legge sammen 2+2??

 

Anonymkode: 47bf8...85e

Så du sier psykisk sykdom er pga barnehage? Jeg begynte ikke i barnehage før jeg var tre år, hadde en mor som jobbet turnus og ikke fulltid, var sjeldent i barnehagen mer enn 3 dager i uka.

Jaggu har jeg ikke pådrart meg to alvorlige psykiske lidelser... Kanskje for at jeg var FOR lite i barnehagen da? Hvis jeg skal følge din logikk.

Anonymkode: fa9ed...e39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.4.2019 den 23.06, Pinkpashion skrev:

Altså... Hvem er disse mødrene som har råd til å være hjemme (ikke ufør, ikke arbeidsledig/går på dagpenger, ikke student, ikke sykemeldt) - de som bare er HJEMMEVÆRENDE uten inntekt....? Jeg kjenner ingen.

Og som nevt lengre opp her, har du rakket ned på de som ikke har omprioritert økonomien sin for å ha råd til å være hjemme med barna sine. En av de negative sidene ved å være anoym bruker er at du ikke kan redigere innleggene i ettertid 🤭

Ja, det skulle jeg til å si også..

Jeg jobbet 100% turnus før, jobbet mye kveldsvakter og hadde fri en dag i uka. Hadde barnet så ofte hjemme jeg kunne, leverte sent når jeg hadde kveldsvakter. Synes det var helt horribelt og la  barnet begynne i barnehage når de er 14-15 måneder. Og hadde alltid dårlig samvittighet. 

Fikk barn nr to og tenkte at jeg da skulle være hjemme til barnet ble to år. Men så ble jeg syk, fikk plutselig opplomstring etter svangerskapet og da barnet var et år så var det ikke lenger aktuelt å tenke at hun skulle være hjemme med meg i ett år til. Jeg var da ikke hjemmeværende, jeg ble sykemeldt, sov mellom 15-20 timer i døgnet og klarte en periode ikke kjøre bil fordi jeg holdt på å svime av da jeg satt/stod. 

Jeg tenker at små barn har alltid godt å være sammen med foreldrene sine og barn trenger ikke barnehage for å begynne å snakke eller gå som noen omtrent mener. Men jeg mener at når barnet må gå hjemme med en syk forelder, som omtrent ikke orker å stå opp, ikke har energi til å være med barnet på noe som helst, da er det ikke lenger best at barnet er hjemme, da er barnehagen en super aktivitet de kan være på, leke med andre barn, få oppleve forskjellig ting/mennesker og få litt stimuli som den foreldren som er hjemme ikke klarer. Men ved at barnet er i bhg så kan foreldren sove/hvile sånn at den har NOE overskudd til å ta vare på barnet når barnet kommer hjem. For vi har heller ingen avlastning fra noen.

Jeg hadde veldig dårlig samvittighet, synes at det var veldig tøft den første tiden jeg leverte og dro hjem å sov. Men jeg ser også at det hjelper ingen og gleder ingen at jeg skal ha barnet hjemme uten å egentlig ha energi til det og at jeg skal bryte meg selv ned enda mer. Det er beste for hele familien er at jeg en periode proriterer meg selv og det å bli bedre, sånn at jeg blir bedre. Barna vil trenge meg like mye og ikke mer jo større de blir, så å investere i min helse en liten periode er så absolutt ikke bare for min egen del.

Og når vi først er inne på det, så er det å være sykemeldt og da faktisk syk ikke bare å ligge hjemme. Det er legetimer, timer på sykehus, fysioterapi, det er opptrening/rehabiliteringsopphold, det er samtaler med nav, samtaler med arbeidsgiver og nå også samtaler psykolog. Det er ikke bare å drasse med barnet på alt dette. Det er utrolig kjedelig for barnet og kanskje stressende for mor å ha en 1,5 åring som river ned kontoret til fysioterapeuten mens man får behandling.

Jeg tenker at før du dømmer, så prøv å gå en dag i den andres sko. Du vet aldri hva som er grunnen til noe som helst, så fokuser på ditt eget liv og ikke døm andre du ikke kjenner. Og nei, fordi du er nabo med vedkommende så vet du ikke at de drar hjem og ser på tv eller hva som feiler de. De færreste går rundt og prater om hva som feiler de til enhver tid.

 

Anonymkode: fa9ed...e39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært alenepappa i mange år, og har alltid tatt barnet fri fra BHG og skole når det har vært sjans og mulighet for det. Ser også at mange foreldre blir glad for å få barnefri. Ikke forstår jeg hvorfor de fikk barn i utgangspunktet, når de er så utrolig sliten av å måtte omgås barnet sitt.

Feks nå i påskeferien, så kunne jeg sent barnet mitt på SFO, men det gjør jeg aldri. Jeg liker å være sammen med barnet mitt. Tenker at barnet mitt har godt av å være sammen med meg den lille tiden det har fri fra skolen. 

 

Anonymkode: 3792d...3f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skrivende stund har jeg påskeferie (er lærer). Barnet mitt på 2 år reiste i bhg kl 7.30 i dag og blir hentet kl 1615. Det er så deilig å bare tenke på meg selv. Slapper virkelig av. Barnet mitt har veldig godt av å gå i bhg. Hun er veldig sosial! Vi bor sånn til at det er laaaangt mellom folk så det er ikke bare bare å være sosial her. 

 

Så her sitter jeg med kaffi, knekkebrød og lurer på om jeg skal gå en skogstur eller en fjelltur. 

Så derfor leverer jeg tidlig og henter sent og jeg har samvittighet av gull.

Anonymkode: 20839...ef7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært alenepappa i mange år, og har alltid tatt barnet fri fra BHG og skole når det har vært sjans og mulighet for det. Ser også at mange foreldre blir glad for å få barnefri. Ikke forstår jeg hvorfor de fikk barn i utgangspunktet, når de er så utrolig sliten av å måtte omgås barnet sitt.

Feks nå i påskeferien, så kunne jeg sent barnet mitt på SFO, men det gjør jeg aldri. Jeg liker å være sammen med barnet mitt. Tenker at barnet mitt har godt av å være sammen med meg den lille tiden det har fri fra skolen. 

 

Anonymkode: 3792d...3f4

Jeg tror kanskje det ikke er fordi de er slitne AV barna sine, men gjerne folk som ER slitne/syke og derfor leverer i bhg for å hvile og da ha litt mer overskudd da barnet kommer hjem fra barnehagen. Det er faktisk sånn at livet skjer, og man vet aldri hva som vil hende akkurat deg. 

Hadde man skulle tatt hensyn til alt som skulle skje så kunne man ikke fått barn. 

 

 

Anonymkode: fa9ed...e39

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er nok ganske forskjellige. Noen like å bruke mye tid med barna og finne på ting, andre får kanskje dårlig sanvittighet av å la barna være hjemme viss barna trives i barnehagen. Noen foreldre trenger mer pusterom av forskjellige grunner, kanskje de vil benytte tid når barna ikke er hjemme til å ordne i hjemme og ikke bry barna med det når de kan ha det fint i barnehagen. 

Altså trådstarter, jeg skjønner frustrasjonen din, samtidig må vi bare ta oss selv i å tenke slik - folk er forskjellige, med forskjellige behov både voksne og barn. Istedefor  å skrive ett dømmende innlegg, hvorfor ikke skrive ett spørrende? der du kanskje kan få svar på hvorfor dette er noe folk velger.

Anonymkode: 7bd46...114

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvor mange kvinner er det egentlig som er FRISKE og ikke jobber, leverer ungen i bhg og sitter på ræva hele dagen? Er dette i det hele tatt en problemstilling?! Høres konstruert ut spør du meg. 

Anonymkode: d69c0...588

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, hvor mange kvinner er det egentlig som er FRISKE og ikke jobber, leverer ungen i bhg og sitter på ræva hele dagen? Er dette i det hele tatt en problemstilling?! Høres konstruert ut spør du meg. 

Anonymkode: d69c0...588

Akkurat det jeg også har tenkt! Det må være et veldig lite antall som dekkes av det TS ikke forstår, om det er noen i det hele tatt? 🧐 Jeg jobber med familier, har stor omgangskrets og har aldri hørt om dette! 

Anonymkode: 043b1...550

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres mer ut som du er et ekstremt A-menneske. 4-5 timers søvn hver natt er veldig lite, ingen kan leve på det over tid. Høres ut som om du har en travel hverdag, men med mange barn (og noen av dem store?) bør barna lære seg å ta sin del av oppgavene, ikke bare våkne til dekket bord. 

Beklager avsporing :P 

Anonymkode: c9449...b41

Er nok kvalifisert som B.

Har klart det i over 20 år så fungerer fint, vi er alle forskjellige.

Barna har oppgaver i fleng ellers hadde ikke AS husholdningen fungert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2019 den 12.56, AnonymBruker skrev:

Altså, hvor mange kvinner er det egentlig som er FRISKE og ikke jobber, leverer ungen i bhg og sitter på ræva hele dagen? Er dette i det hele tatt en problemstilling?! Høres konstruert ut spør du meg. 

Anonymkode: d69c0...588

Flere enn du tror 

Anonymkode: 5e303...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn fikk også alltid fri da jeg hadde fri og jeg hentet barnet tidlig de dagene jeg sluttet tidlig. Lite forstod jeg hvor hektisk det ble da jeg fikk to barn 😂 nr 2 er mer i barnehagen enn det første noensinne var og jeg forstår godt at noen trenger et pust i bakken. Jeg studerer og har studiedag 1 dag i uken. Skulle jeg hatt barna hjemme den dagen kunne jeg ikke lest i det hele tatt. 

Anonymkode: f7f6b...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 100 % sykemeldt (vært i 8 måneder) og har alltid levert barnet mitt i barnehagen hver dag utenom når han er syk. 

Jeg ser ut som et vrak når jeg leverer, rett og slett fordi jeg sliter med å sove om nettene på grunn av sykdommen. Så tviler ikke på at andre foreldre går å dømmer meg og tror jeg er slaskete hjemmeværende mor som sitter på rævva hele dagen mens barnet mitt er i barnehage.

Men nei, fakta er at jeg bruker all energien jeg har for å ordne gutten min til barnehage, leverer, også drar jeg hjem å ligger i senga i fosterstilling store deler av dagen dersom det ikke er behandling den dagen.

Er helt sinnsykt at folk kan dømme SÅ mye ut i fra det LILLE de faktisk ser!

Anonymkode: 73b2f...af2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/14/2019 at 10:32 AM, AnonymBruker said:

Årsken til at dere er så hissige og tyr til personangrep på motstanderne, er at dere føler dere truffet av sannheten.

Jeg fatter ikke hvorfor en får barn når en ikke liker å være sammen med dem engang.

Anonymkode: 70509...b4d

Det har kommet svar her som forklarer hvorfor folk sender ungene i BHG, men ingen sier at de ikke liker å være med barna sine. Hvorfor blir dette da trekt opp som et argument hele tiden? Dette blir bare stråmannstaktikk. 

I tillegg har det kommet mange svar fra folk uten barn, så argumentet om at folk er «truffet» er kun hersketeknikk.

On 4/14/2019 at 10:13 PM, AnonymBruker said:

JO! Dette er folk JEG KJENNER.Og det er nok flere av de. De skryter/sier det er så deilig å levere barna i barnehagen og gå hjem og slappe av.Så mye styr og okk og ve med barn.Og så får de flere barn. Barna beg i bhg fra de er 10måneder gamle.Og mor er hjemme... Ikke syk,ikke jobb. Så ja JEG VET uten å måtte forklare noe.

Og som flere her skriver over, takk var det jeg ville fram til.Men de fleste gikk i angrep.Og så er det jeg som er den frekke her. Ja riktig..

Anonymkode: 7fb08...907

Hvis du kjenner de og vet alt allerede så skjønner jeg ikke behovet for å spørre om det på kg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverer gladelig mine barn i barnehagen  når vi har stått opp og spist frokost. Deretter drar jeg hjem og gjør det jeg må gjøre før jeg 30-60 min før stenging kommer og henter. Er så latterlig at dere skal få skrike sånn ut om at jeg og alle som meg er dårlige foreldre? Hva faen vet dere om meg eller disse foreldrene dere tydeligvis ser leverer tidlig og henter sent og deretter drar hjem. 

Internett er det verste som har skjedd etter at mammapolitiet slo til og tenker at alle skal være som dem. Blir så j*vla provosert at jeg håper barna mine aldr får seg slike venner med liv fylt av angst for å forlate mamma. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2019 den 10.31, AnonymBruker skrev:

I skrivende stund har jeg påskeferie (er lærer). Barnet mitt på 2 år reiste i bhg kl 7.30 i dag og blir hentet kl 1615. Det er så deilig å bare tenke på meg selv. Slapper virkelig av. Barnet mitt har veldig godt av å gå i bhg. Hun er veldig sosial! Vi bor sånn til at det er laaaangt mellom folk så det er ikke bare bare å være sosial her. 

 

Så her sitter jeg med kaffi, knekkebrød og lurer på om jeg skal gå en skogstur eller en fjelltur. 

Så derfor leverer jeg tidlig og henter sent og jeg har samvittighet av gull.

Anonymkode: 20839...ef7

Stakkars barn... 

du av alle (som er pedagog) burde ha en litt annen holdning og vite at denne tiden får du aldri igjen. 

Anonymkode: 22390...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...