Gå til innhold

Jovialemammaer


Gjest BethD

Anbefalte innlegg

Klementine skrev (14 minutter siden):

De er jo av samme ulla begge to. Jeg også har veldig mange ting, men de to går meg en høy gang for å si det sånn. Merkelig nok fremstår de jo ganske så "gjerrige" også, men det er vanvittig med ting de viser frem på insta. Mye spons opp igjennom årene. 

Tror nok Rebekka er mer «gjerrig» enn Veronika, når man ser på forbruk osv. Veronika er ekstrem på forbruket sitt selvom hu sier de har budsjett osv, men det kjøp av energidrikker, klær, mat, båt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klementine skrev (2 timer siden):

Jeg beklager, Veronica, men du blir bare mer og mer overfladisk for min del. Nå sist denne såkalte ønskelisten til datteren. Det er ikke ønskeliste når det er bilder, hvor du kjøper og alt, da er det en bestillingsliste. 

Kristine FTW! hun er jo bare helt super i sammenligning med resten av denne gjengen om dagen. 

Jeg er så hjertens enig! De ønskelisten har både hun og Fru Mæla drevet med i årevis tilbake i bloggdagene. Skikkelig kvalmt. 

Fokuset på ting og materialisme er skyhøyt! Hva med å lære ungene å være takknemlige, senke forventninger osv. Fokus på å gi, dele feks. Har sett at Døli og Mæla har egne julaftener der det er pakkebonanza til liten og stor, delt i SoMe. Jeg er så glad at vi i våre familier/vennekretser har redusert kraftig på gaver. Ikke bra for miljøet med all materialisme, heller fokusere på samvær og fellesaktivitet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EllaSays skrev (9 minutter siden):

Jeg er så hjertens enig! De ønskelisten har både hun og Fru Mæla drevet med i årevis tilbake i bloggdagene. Skikkelig kvalmt. 

Fokuset på ting og materialisme er skyhøyt! Hva med å lære ungene å være takknemlige, senke forventninger osv. Fokus på å gi, dele feks. Har sett at Døli og Mæla har egne julaftener der det er pakkebonanza til liten og stor, delt i SoMe. Jeg er så glad at vi i våre familier/vennekretser har redusert kraftig på gaver. Ikke bra for miljøet med all materialisme, heller fokusere på samvær og fellesaktivitet.

De to som er kristne og pinsevenner burde egentlig ikke tenke på all den gavebonzaen de driver med. De burde egentlig være takknemlige enn den måten de driver på

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EllaSays skrev (5 timer siden):

Jeg er så hjertens enig! De ønskelisten har både hun og Fru Mæla drevet med i årevis tilbake i bloggdagene. Skikkelig kvalmt. 

Fokuset på ting og materialisme er skyhøyt! Hva med å lære ungene å være takknemlige, senke forventninger osv. Fokus på å gi, dele feks. Har sett at Døli og Mæla har egne julaftener der det er pakkebonanza til liten og stor, delt i SoMe. Jeg er så glad at vi i våre familier/vennekretser har redusert kraftig på gaver. Ikke bra for miljøet med all materialisme, heller fokusere på samvær og fellesaktivitet.

Dette synes jeg er merkelig skrevet ,her er det også pakkebonanza fordi vi har enormt stor familie,det betyr da ikke at man ikke fokuserer på samvær og kos sammen. Ærlig talt!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (2 timer siden):

Dette synes jeg er merkelig skrevet ,her er det også pakkebonanza fordi vi har enormt stor familie,det betyr da ikke at man ikke fokuserer på samvær og kos sammen. Ærlig talt!

De har pakke bonanza med sine egne familier i tillegg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gjort det slik med ønskeliste/pakkeønsker til ungene i mange år, helt normalt i vår slekt/omgangskrets. Syns det er supert å få tilsendt selv, der er det ønsker i alle prisklasser og man kan kjøpe det de ønsker seg i stede for å kjøpe noe man må forvente blir byttet. 

Etter vi begynte med det har vi nesten ikke trengt å bytte gaver i butikkene i romjula. Deilig å slippe de køene 😊

 

I tillegg sparer jeg mye tid/energi på gavekjøping, det meste kan jeg bestille via nett gjennom høst/førjulstiden. 

Så får jeg bruke mer av tiden/energi med familie. Som kronisk syk, så er det å gå i butikker og finne på en haug med julegaver bare slitsomt. 

Så om det gjør meg matrealistisk, så får det bare gjøre det altså 😊 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litenoggod skrev (21 timer siden):

De to som er kristne og pinsevenner burde egentlig ikke tenke på all den gavebonzaen de driver med. De burde egentlig være takknemlige enn den måten de driver på

Hvem er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (13 timer siden):

 

I tillegg sparer jeg mye tid/energi på gavekjøping, det meste kan jeg bestille via nett gjennom høst/førjulstiden. 

Så får jeg bruke mer av tiden/energi med familie. Som kronisk syk, så er det å gå i butikker og finne på en haug med julegaver bare slitsomt. 

 

Det skjønner jeg, men når det kommer til Veronika så henger ikke ting på greip. Utslitt i formiddag, på Ikea nå.. altså det er jo full rulle hele tiden omtrent spør du meg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementine skrev (1 time siden):

Det skjønner jeg, men når det kommer til Veronika så henger ikke ting på greip. Utslitt i formiddag, på Ikea nå.. altså det er jo full rulle hele tiden omtrent spør du meg. 

Det kan jeg relatere til, i perioder trenger jeg ca 20 t hvile i døgnet, fra jeg legger meg på kvelden til utpå kvelden dagen etter, men da har jeg noen få timer jeg kan fungere forholdsvis normalt. Så å ta en IKEA tur da, det kunne jeg også funnet på.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (9 minutter siden):

Det kan jeg relatere til, i perioder trenger jeg ca 20 t hvile i døgnet, fra jeg legger meg på kvelden til utpå kvelden dagen etter, men da har jeg noen få timer jeg kan fungere forholdsvis normalt. Så å ta en IKEA tur da, det kunne jeg også funnet på.

Antar Ikea ikke er 2t unne deg en vei. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementine skrev (1 minutt siden):

Antar Ikea ikke er 2t unne deg en vei. 

Nei, bare 1t ca. Ikke ofte jeg reiser dit da, poenget var at jeg kunne relatere til å fungere etterhvert i løpet av dagen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig-grei skrev (43 minutter siden):

Hva skjer hjemme hos Astrid? Hun sier det er mye som skjer hjemme og at dagene er rare…

Mannen operert for prolaps. Jeg undres over hele det forholdsgreiene hos Astrid. Liker henne godt, men det er mye klaging og hun virker ulykkelig. Hun har 6-7 julekalendere til seg selv, shopper hemningsløst og har liksom ikke den gnisten lenger. 

Får vondt av henne. Tror hun er en kul dame som bare ikke er der hun ønsker å være. Trist. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heeipådeg
EllaSays skrev (7 timer siden):

Mannen operert for prolaps. Jeg undres over hele det forholdsgreiene hos Astrid. Liker henne godt, men det er mye klaging og hun virker ulykkelig. Hun har 6-7 julekalendere til seg selv, shopper hemningsløst og har liksom ikke den gnisten lenger. 

Får vondt av henne. Tror hun er en kul dame som bare ikke er der hun ønsker å være. Trist. 

Gubben er visst ikke på det beste humøret om dagen, for han har vondt, og han har vel ikke merket så stor bedring etter operasjon... han gikk vist lenge med den prolapsen før han oppererte.... 

Men sånn generelt så synes jeg ikke folk skal ta sitt dårlige humør,frustrasjon,smerter utover andre mennesker! Voksne mennesker vet bedre enn det. Ja iblant så krangler man og er frustrert,sliten og så sprekker det, og så beklager man seg og går videre.... 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kosetosta skrev (13 minutter siden):

Ja 😃 Unner hun det, syns hun er så skjønn 😃

Enig! hun står på og jobber på! Veldig glad på deres vegne at de har fått kjøpt seg hus. To unger, student osv. kjempestas! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementine skrev (1 time siden):

Enig! hun står på og jobber på! Veldig glad på deres vegne at de har fått kjøpt seg hus. To unger, student osv. kjempestas! 

 

Har vel vært daglig leder i en klesbutikk frem til minstemann ble født da... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariie skrev (52 minutter siden):

Har vel vært daglig leder i en klesbutikk frem til minstemann ble født da... 

Ja, ingenting i veien med det. Student har jo mannen vært også i tillegg til at de virker som stå på folk! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...