Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Tripptrapp1 skrev (4 minutter siden):

Totalt uenig i sammenligningen din mellom diabetes, boling og overspising.

For de aller fleste av oss så bunner ekstrakiloene i en ubalanse mellom kalorier inn og kalorier ut. Selv om overspisingen kan komme av ulike underliggende mentale utfordringer som får sitt utløp i spising, så er dette noe man når som helst kan ta tak i selv. For noen er det nok å ta seg selv i nakken, andre trenger psykolog eller oppfølging fra andre. Dette i likhet med bruk av bol, men i motsetning til diabetes, som er en tilstand som i mange tilfeller krever medisinske hjelpemidler livet ut. Man kan ikke tenke seg ut av diabetes. Slankesprøyter, slankeoperasjoner o.l kan være hjelpemiddel på veien, men de gjør ingenting med de underliggende grunnene til overspisingen, den behandler kun symptomene. 

 

Flere kan regulere diabetes med kosthold, du er klar over det?

Det var poenget.

Ellers er jeg enig i at en overspisingslidelse ikke forsvinner fordi om man tar en slankesprøyte men det sa jeg heller aldri, så her sparker du inn en åpen dør.

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har vel lagt merke til CamillaLor sin suksess med ny treningsapp. De er jo bittelitt i samme kategori med «elsk deg selv for den du er»-budskapet (men det er himmelvid forskjell på dem likevel, bare for å ha sagt det)

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

¤flicka¤ skrev (47 minutter siden):

Hun har vel lagt merke til CamillaLor sin suksess med ny treningsapp. De er jo bittelitt i samme kategori med «elsk deg selv for den du er»-budskapet (men det er himmelvid forskjell på dem likevel, bare for å ha sagt det)

Tenkte det samme. Camilla er mye mer troverdig i sitt budskap en hva Helene noen gang kommer til å bli så tviler på at Helenes plan blir noen stor suksess.

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ratched skrev (1 time siden):

Tenkte det samme. Camilla er mye mer troverdig i sitt budskap en hva Helene noen gang kommer til å bli så tviler på at Helenes plan blir noen stor suksess.

Enig ! HD er åpen om sin spiseforstyrrelse og hjemmetrening evner hun heller ikke, så dette konseptet hennes forstår jeg rett og slett ikke engang. Hun viser jo hele tiden ar hun har nok med seg selv. Opplegget hennes vil nok neppe «ta av». Som sagt; jeg tror fortsatt det er aprilspøk jeg🤪

Endret av irevin
Skrivefeil
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (5 timer siden):

Flere kan regulere diabetes med kosthold, du er klar over det?

Det var poenget.

Ellers er jeg enig i at en overspisingslidelse ikke forsvinner fordi om man tar en slankesprøyte men det sa jeg heller aldri, så her sparker du inn en åpen dør.

 

Å kunne spise seg frisk fra diabetes er umulig for diabetes type 1, og fungerer kun for et svært mindretall av de med diabetes 2. Over tid er medisinering ansett som helt nødvendig, selv om noen - og spesielt de som lider av fedme - kan få et mye mildere sykdomsbilde ved vektreduksjon. 

Mitt poeng er at en person som helt åpenbart sliter med eget forhold til mat, kropp og trening ikke under noen omstendighet burde coache andre i samme båt. HD har prøvd det meste av quickfixer som finnes, uten at det har hjulpet over tid. Hun har tatt slankeoperasjon og brukt ulike medikamenter. De har gitt en tidsavgrenset fremgang for vekta, som HD hver eneste gang påstår at ikke har noe med operasjon eller medikamentet å gjøre, men kun hennes egeninnsats. Hvem hun tror at hun lurer med disse påstandene, vet ikke jeg. Hvordan tenker du at det tar seg ut overfor kundene når coach HD skal vise sin fremgang (for hun legger fortsatt ut før/etter-bilder når det er en positiv endring, selv om hun «skal skulle med det»), og fremgangen har lite å gjøre med treningsprogrammet og mer å gjøre med medikamenter? Er det motiverende for kunden? Er det troverdig? Er det egentlig god reklame i det heletatt? Nei.
 

 

  • Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ratched skrev (7 timer siden):

Tenkte det samme. Camilla er mye mer troverdig i sitt budskap en hva Helene noen gang kommer til å bli så tviler på at Helenes plan blir noen stor suksess.

Det virker som alle influensere har som end game at de skal lansere en eller annen app folk skal betale for tilgang til, fordi man da kan komme litt nærmere i den parasosiale relasjonen, kanskje ha en chat eller discord eller et eller annet så de kan late som om influenseren er en slags venn. 

Kanskje HD burde prøve seg på uvenn-app?  Jeg er ganske sikker på at store deler av tråden her hadde betalt gode penger for å for eksempel kunne sende Helene en DM om alt de synes var Problematisk med henne i løpet av en gjennomsnittlig dag. Kritisert henne for dårlige valg i både kosthold, trening og husarbeid. De kunne få en kvote på 3 gode råd de kunne gi henne hver dag.  Da hadde de kanskje sluppet å måtte diskutere de samme temaene både på Jodel, Discord, Kvinneguiden og helt sikkert 3-4 andre sosiale medier. Flere er jo "helt uforståelig" blitt blokkert av henne allerede, men kanskje om hun kunne ta seg betalt, så kunne hun åpnet linjen igjen? 

Camilla holder på på samme måte som Helene, hun har bare tonet ned slankegreiene bittelitt, men det skinner jo gjennom og hun fisker i akkurat det samme bassenget som andre online coacher.  Hun har også hatt store prosjekter om å komme i "Sitt livs beste form"  og kan vel vise til omtrent like lite resultater. Men hun har vært flinkere å treffe tidsånden da. Hun var tidligere ute med "elsk deg selv selv med fett på magen" enn de fleste andre og har delt åpent fra en del ting som folk er veldig opptatt av (bryllup, IVF, oppussing, osv.).

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers ser jeg egentlig ikke problemet i at hun skal selge verken trenings- eller kostholdsveiledning eller andre ting. Hun har PT-utdanning. Hun har vært åpen om at hun har tatt en slankeoperasjon og at hun har et anstrengt forhold til mat. Hvordan hun har sett ut har blitt dokumentert over et tiår + på nett. Det er ekstremt lett for en potensiell kunde å gjøre litt due diligence om hva slags type hun er. Om folk føler seg bedre av å betale henne noen hundrelapper for lavterskel treningstips så er det vel helt greit, selv om folk i tråden mener hun er verdens verste menneske?? 

Endret av Måsies
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLine skrev (8 timer siden):

Helt utrolig...fulgt henne siden 2008...en berg og dalbane. At mannen har holdt ut.

Ja, det kryr av coacher og PT i dag. Som skal guide oss 😅

Du har altså fulgt med på en dame på internett i 16 år og du skjønner fortsatt ikke at hun har markedsverdi ? :P

  • Liker 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måsies skrev (31 minutter siden):

Ellers ser jeg egentlig ikke problemet i at hun skal selge verken trenings- eller kostholdsveiledning eller andre ting. Hun har PT-utdanning. Hun har vært åpen om at hun har tatt en slankeoperasjon og at hun har et anstrengt forhold til mat. Hvordan hun har sett ut har blitt dokumentert over et tiår + på nett. Det er ekstremt lett for en potensiell kunde å gjøre litt due diligence om hva slags type hun er. Om folk føler seg bedre av å betale henne noen hundrelapper for lavterskel treningstips så er det vel helt greit, selv om folk i tråden mener hun er verdens verste menneske?? 

Hvor/hvilken PT-utdanning var det hun tok igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (3 timer siden):

Å kunne spise seg frisk fra diabetes er umulig for diabetes type 1, og fungerer kun for et svært mindretall av de med diabetes 2. Over tid er medisinering ansett som helt nødvendig, selv om noen - og spesielt de som lider av fedme - kan få et mye mildere sykdomsbilde ved vektreduksjon. 

Mitt poeng er at en person som helt åpenbart sliter med eget forhold til mat, kropp og trening ikke under noen omstendighet burde coache andre i samme båt. HD har prøvd det meste av quickfixer som finnes, uten at det har hjulpet over tid. Hun har tatt slankeoperasjon og brukt ulike medikamenter. De har gitt en tidsavgrenset fremgang for vekta, som HD hver eneste gang påstår at ikke har noe med operasjon eller medikamentet å gjøre, men kun hennes egeninnsats. Hvem hun tror at hun lurer med disse påstandene, vet ikke jeg. Hvordan tenker du at det tar seg ut overfor kundene når coach HD skal vise sin fremgang (for hun legger fortsatt ut før/etter-bilder når det er en positiv endring, selv om hun «skal skulle med det»), og fremgangen har lite å gjøre med treningsprogrammet og mer å gjøre med medikamenter? Er det motiverende for kunden? Er det troverdig? Er det egentlig god reklame i det heletatt? Nei.
 

 

Så de som bruker coach gjør det utelukkende for vektnedgang og bør derfor ikke ha en coach som sliter med dette selv, er hva du sier?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (7 minutter siden):

Så de som bruker coach gjør det utelukkende for vektnedgang og bør derfor ikke ha en coach som sliter med dette selv, er hva du sier?

 

Feil igjen. Uegnetheten kommer ikke av motivet hennes for å trene. Jeg sier at en som åpenbart har et så negativt og problematisk forhold til det hun skal coache andre i burde droppe det. Hun klarer ikke coache seg selv på en god måte engang, hvordan tenker hun at hun på en vellykket måte skal guide andre som sitter i samme båt gjennom det?

 

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (6 minutter siden):

Feil igjen. Uegnetheten kommer ikke av motivet hennes for å trene. Jeg sier at en som åpenbart har et så negativt og problematisk forhold til det hun skal coache andre i burde droppe det. Hun klarer ikke coache seg selv på en god måte engang, hvordan tenker hun at hun på en vellykket måte skal guide andre som sitter i samme båt gjennom det?

 

Hva er det hun coacher i? Vektnedgang ? Jeg trodde det var trening. 🤷🏼‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (35 minutter siden):

Hva er det hun coacher i? Vektnedgang ? Jeg trodde det var trening. 🤷🏼‍♀️

Bare kveruler i vei, du. Det burde være åpenbart for de fleste hva som er issuene med coach-opplegget hennes. Om du at det er helt uproblematisk, så fint for deg. Da har hun i alle fall én potensiell kunde. Personlig foretrekker jeg kjøpe råd fra folk som mestrer og har kompetanse på det fagområdet de skal rådgi meg på, fordi jeg liker å lykkes, men det er nå bare meg.

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tripptrapp1 skrev (24 minutter siden):

Bare kveruler i vei, du. Det burde være åpenbart for de fleste hva som er issuene med coach-opplegget hennes. Om du at det er helt uproblematisk, så fint for deg. Da har hun i alle fall én potensiell kunde. Personlig foretrekker jeg kjøpe råd fra folk som mestrer og har kompetanse på det fagområdet de skal rådgi meg på, fordi jeg liker å lykkes, men det er nå bare meg.

Drage har fryktelig lav troverdighet etter årevis med halvsannheter, lettbeint forhold til sannheten og kronisk negativt syn på det meste. Det har vært reklame for ting hun ikke har prøvd, samarbeid med alt fra frisk uten sukker til hypnoterapi og slankepulver. Lange perioder med utlevering av barn, sutring over sykdom og manglende egentid, Hun har skippertak på trening, fullfører aldri noe av disse utfordringene hun har laget opp igjennom årene, og har vel ikke akkurat slitt ut treningstøyet de siste årene heller. Så det å skulle veilede sårbare mennesker til mestring fysisk og psykisk med varig endring, burde hun selv se at ikke er jobben for henne. Bare fordi du har en pt-grad og en Instagram konto, er det ikke sagt at du er egnet til å hjelpe andre mennesker. 

  • Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (42 minutter siden):

Bare kveruler i vei, du. Det burde være åpenbart for de fleste hva som er issuene med coach-opplegget hennes. Om du at det er helt uproblematisk, så fint for deg. Da har hun i alle fall én potensiell kunde. Personlig foretrekker jeg kjøpe råd fra folk som mestrer og har kompetanse på det fagområdet de skal rådgi meg på, fordi jeg liker å lykkes, men det er nå bare meg.

Jeg kverulerer ikke, jeg spør helt seriøst. Hvis det er trening hun skal coache i så har hun da god kompetanse på dette. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Raven.Writingdesk said:

Jeg kverulerer ikke, jeg spør helt seriøst. Hvis det er trening hun skal coache i så har hun da god kompetanse på dette. 
 

Ifølge HD sin post så skal hun coache i trening, bli sterkere psykisk og fysisk, kosthold, finne balansen i livet mtp barn, jobb, familie osv. 

Av det inntrykket hun gir av seg selv på SoMe, spesielt siden 2022, er det ingen  av disse hun mester selv enda. Så hvorfor i allverden skal hun ta betalt for å coache andre i noe hun selv ikke mestrer. Vil noen virkelig bli coacha til å mestre livet av noen som syter om barnet sitt hver dag på SoMe? Som er kronisk negativ til omtrent alt i livet? Det henger ikke på greip at hun skal ta betalt for å gjøre dette. 
 

Hadde det kun basert seg på trening og diverse øvelser kunne det nok fungert, selv om hun ikke mestrer det selv så kan hun teknikker osv. Men hun drar også inn psykisk helse, balanse og kosthold. Det blir veldig feil. 

  • Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan virkelig ikke fatte at det skal finnes ett! menneske som betaler for dette. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (3 timer siden):

Jeg kverulerer ikke, jeg spør helt seriøst. Hvis det er trening hun skal coache i så har hun da god kompetanse på dette. 
 

Hvilken kompetanse har hun egentlig? Spør helt seriøst.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hun solgt onlinekurs eller noe lignende før også? Beast mode eller hva det het. Tror det kom i flere versjoner også. Hva er annerledes denne gangen?

PS. Det kan hende at jeg blander med noen andre nå, men inbiller meg at jeg husker noe om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Lunabelle said:

Har ikke hun solgt onlinekurs eller noe lignende før også? Beast mode eller hva det het. Tror det kom i flere versjoner også. Hva er annerledes denne gangen?

PS. Det kan hende at jeg blander med noen andre nå, men inbiller meg at jeg husker noe om det. 

Joda, hun har hatt beastmode i flere år. Men forskjellen er at da var det fokus på trening og kosthold. Kun det. 
 

Nå trekker hun inn psykisk helse, skal lære andre å finne balansen mellom det å være mamma, jobbe, ha familie, trene osv. Hun skal coache andre i å bli psykisk sterk osv. Hun trekker inn mye mer enn ren trening og mat, og det er her ting skurrer. Hun har blant annet null utdanning innenfor psykisk helse, hvordan skal hun klare å coache noen i ting hun selv overhode ikke mestrer? Hun burde holdt seg til å kun lære vekk øvelser, for det er vel omtrent det eneste hun selv mestrer. 

Endret av Lileep
  • Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...