Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

issoras skrev (På 1.4.2024 den 12.12):

Jeg er enig i at det kan være bra for henne, men tror det kan bli utfordrende å få særlig kunder, for dette markedet er fullstappet av aktører. Jeg har selv betalt for et opplegg gjennom samme app, men da gjennom en aktør som viser unik kunnskap om trening og forskning. Å lykkes online krever at man skiller seg ut blant mengden. 

Men hvis prisen er rimelig, så kanskje. 🤷‍♀️

Aktuelle kunder vil være folk som følger henne og kan kjenne seg igjen i henne og folk som synes det er trygt med en PT med egen erfaring med (bla mislykket) livsstilsendring og en kropp som ikke er uoppnåelig. Her skiller hun seg ut. Men, noen stor kundegruppe er det nok ikke og det kan nok aldri bli en så stor suksess at hun kan si opp ice-jobben. Det tror jeg ikke hun ønsker uansett da. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

cerruti skrev (På 31.3.2024 den 21.27):

Men igjen; hvem i all verden er det som kommer til å kjøpe denne tjenesten? 

For meg virker det opplagt at det appellerer til en gruppe mennesker som ikke er så erfarne med trening, en slags lavterskel inngangsportal i forhold til å slutte seg til topptrente coacher med begrenset forståelse for at trening ikke vare er morro og lett for alle. …og så appellerer det sannsynligvis til andre HDer: De som sliter med mat, trening og psyke, og som har prøvd «alt» før. Den sistnevnte gruppa har såpass komplekse utfordringer at hun langt i fra er kvalifisert til å behandle dem. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (På 29.3.2024 den 18.08):

Håper bare potensielle kunder har fått med seg at hennes før/etterbilder overhode ikke har noe med programmet hun skal selge. De vil sannsynligvis ikke oppnå samme resultat som HD, nettopp fordi HD bruker hjelpemidler ikke alle kan få. 

Dette.

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ideen,konseptet og appen er super. Det bor millioner i Norge, vet ikke hvor mange hun trenger for å tjene på det, men noen hundre bør det være mulig å få med. Derimot, så håper jeg at beskrivelse av øvelsene er detaljerte og presise. For veldig ofte går det igjen at teknikken er halvveis hos HD. Det er halv dype knebøy med bikking fremover og opp på tå. I en ordentlig knebøy bør hun ha mye mer fokus på buktrykk, og rolig utførelse til muskulaturen er sterk /myk nok til en vanlig dyp knebøy. Ikke noe gærent i å bikke fremover og få en hoftedominant bøyvariant,  men da må buktrykket være på plass. Det er ekstremt mange andre varianter av øvelsen som gir bedre effekt i fht mål om økt energi, hverdagsaktivitet og bonus: "stramme opp". 

 

Samme med hofteabduksjon. Her tar hun ut bevegelsen konstant i ryggen, og ikke hoftene. Ja, rumpa beveger seg, men ville hun hatt maks effekt av DENNE RUMPEØVELSEN må bevegelsesbanen stoppe før ryggen tar over bevegelsen. Har ikke sett noe sted at hun beskriver disse teknikkene, men jeg har ikke sett appen og jeg har heller ikke lett etter det. Mulig den er der, i så fall beklager jeg uttalelsen. 

 

Nettet florerer av influencere som kan trening, og de som tror de kan. Skal man følge treningsprofiler,  eller promotere en treningsprofil, sørg for at det er riktig, og hvis man ikke velger den "vanlige" varianten, beskriv hvorfor du velger den du gjør. Da blir det så mye enklere å forholde seg til det, og mye mer troverdig ifht kunnskap. 

 

Å svair ryggen, strutte med rumpa og posere hører ikke hjemme i et treningskonsept som skal være helsefrembringende. Det kan derimot provosere frem smerter i rygg, bekken og nakke. Det kan se sexy ut (synes man selv) - men de som ser deg i virkeligheten vet jo at det ikke er sånn du er den tida du ikke poserer. Vær deg selv. Vær så snill. Vær ekte! Trening er gøy!! Det skal ikke være et jag om posering, vinkler, kløft, vise celluliter for å vise at det er greit osv. Kan man ikke vare kle på seg og være en helt vanlig person? 

 

Nå skriver jeg sikkert alt for mange avstikkere fra temaet, men jeg er så forbanna lei av sånne profiler. Er nesten ikke på instagram lenger, og når jeg først er der vil jeg gjerne se forskningsbasert kunnskapsdeling, evnt en gjeng positive skruer som får smilebåndet til å gå rundt 😁😁😁👏👏👏

  • Liker 12
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Virrevirra said:

Jeg synes ideen,konseptet og appen er super. Det bor millioner i Norge, vet ikke hvor mange hun trenger for å tjene på det, men noen hundre bør det være mulig å få med. Derimot, så håper jeg at beskrivelse av øvelsene er detaljerte og presise. For veldig ofte går det igjen at teknikken er halvveis hos HD. Det er halv dype knebøy med bikking fremover og opp på tå. I en ordentlig knebøy bør hun ha mye mer fokus på buktrykk, og rolig utførelse til muskulaturen er sterk /myk nok til en vanlig dyp knebøy. Ikke noe gærent i å bikke fremover og få en hoftedominant bøyvariant,  men da må buktrykket være på plass. Det er ekstremt mange andre varianter av øvelsen som gir bedre effekt i fht mål om økt energi, hverdagsaktivitet og bonus: "stramme opp". 

 

Samme med hofteabduksjon. Her tar hun ut bevegelsen konstant i ryggen, og ikke hoftene. Ja, rumpa beveger seg, men ville hun hatt maks effekt av DENNE RUMPEØVELSEN må bevegelsesbanen stoppe før ryggen tar over bevegelsen. Har ikke sett noe sted at hun beskriver disse teknikkene, men jeg har ikke sett appen og jeg har heller ikke lett etter det. Mulig den er der, i så fall beklager jeg uttalelsen. 

 

Nettet florerer av influencere som kan trening, og de som tror de kan. Skal man følge treningsprofiler,  eller promotere en treningsprofil, sørg for at det er riktig, og hvis man ikke velger den "vanlige" varianten, beskriv hvorfor du velger den du gjør. Da blir det så mye enklere å forholde seg til det, og mye mer troverdig ifht kunnskap. 

 

Å svair ryggen, strutte med rumpa og posere hører ikke hjemme i et treningskonsept som skal være helsefrembringende. Det kan derimot provosere frem smerter i rygg, bekken og nakke. Det kan se sexy ut (synes man selv) - men de som ser deg i virkeligheten vet jo at det ikke er sånn du er den tida du ikke poserer. Vær deg selv. Vær så snill. Vær ekte! Trening er gøy!! Det skal ikke være et jag om posering, vinkler, kløft, vise celluliter for å vise at det er greit osv. Kan man ikke vare kle på seg og være en helt vanlig person? 

 

Nå skriver jeg sikkert alt for mange avstikkere fra temaet, men jeg er så forbanna lei av sånne profiler. Er nesten ikke på instagram lenger, og når jeg først er der vil jeg gjerne se forskningsbasert kunnskapsdeling, evnt en gjeng positive skruer som får smilebåndet til å gå rundt 😁😁😁👏👏👏

Veldig veldig enig i alt du skriver. Konseptet er bra hvis hun holder seg til kun øvelser og treningsopplegg, og dropper psyken annen enn å nevne det som en positiv effekt evt. Men som du så godt skriver, det kreves veldig mye når man skal lære vekk nybegynnere via en app. Jeg har heller ikke sett appen, og kommer ikke til å se den heller sannsynligvis, men utifra HD tidligere forsøk på å vise øvelser så håper jeg hun har forberedt seg veldig nå. At det går mer i detalj om hvordan øvelsen utføres og hvorfor, for dette har hun vært veldig sløv på. Det er viktig å vite hvorfor man gjør som man gjør mener nå jeg. 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vært så og si klagefritt på Instagram siden hun begynte å snakke om det nye programmet sitt. Men det sniker seg sakte men sikkert tilbake til gamle vaner. Dele private øyeblikk med barn, klage litt på prioritering av egentid og vondt / dårlig form. Hun greier liksom ikke å la vær. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Setter du skitne sko oppå stuebordet hjemme også, Helene? 🤢 

IMG_2122.jpeg

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

platypus skrev (3 timer siden):

Setter du skitne sko oppå stuebordet hjemme også, Helene? 🤢 

IMG_2122.jpeg

Er det 2 uker hun har trent omtrent hver dag nå etter mange uker helt uten? Hun som selv er så av og på, skal altså instruere andre…

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har hun jo vært veldig positiv og skal komme med motiverende ord og quotes i hvert innlegg.

Bare synd alt er for å selge sin egen coaching .. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har HD vært gjennom en revolusjon? Neppe! Nå skal appen lanseres og slik jeg tolker det, så vil det jo være jobb for henne knyttet til dette mtp oppfølging osv. For to «reels» siden kom det evinnelige «gnåleinlegget» knyttet til hvordan man skal få tid til blant annet egentid og bygging av karriere (🤣)…Og bare vent, hvor lang tid skal vi si det vil ta herfra til neste innlegg om «vært mye om dagen, kan ikke si så mer», «mental breakdown», osv. Innlegg som ikke motiverer spesielt….Og kommer det sykdom nå, så velter jo det hele lasset. Fokuset på alle treningsinnlegg er ene og alene for å selge sitt opplegg. (Siste innlegget hennes ser hun skikkelig «dritatrengt» ut der hun sitter på benken - alt for riktig posering). Skal liksom være morsomt å dra på trening for «jeg må vaske håret»?Har aldri tenkt på det som motivasjon for å trene. 

Endret av irevin
Skrivefeil
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (32 minutter siden):

Skal liksom være morsomt å dra på trening for «jeg må vaske håret»?Har aldri tenkt på det som motivasjon for å trene. 

Dette har Inger i Dubai drevet med lenge... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (10 minutter siden):

Dette har Inger i Dubai drevet med lenge... 

Og mange andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man blar seg bakover i IG feeden det siste året, har det ikke akkurat vært postet mye om konsistent egentrening som har vart over lengre tidsperioder (minnes bl.a. noe om et nytt treningsregime med rumpeprogram fra Bret Contreras og et Nesta program på stairmaster som vi aldri hørte noe mer om) ….og det var alltid noe om ‘livet skjer’, sykdom, hektisk hverdag, MÅ starte på en mandag, ny måned, nytt år osv osv som kom i veien for treningen.

Altså veldig sporadisk….helt inntil 26.Mars i år da nyheten om dette konseptet ble sluppet. Tydeligvis har nå motivasjonen fått et nytt oppsving og det legges ut treningsbilder på feed og stories omtrent hver eneste dag, fremstilt som trening er noe Helene gjør daglig og får til i en hektisk hverdag. Hvilken helomvending! 
 

Jeg personlig kjøper det bare ikke.

Endret av Laia
  • Liker 7
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laia skrev (2 timer siden):

Hvis man blar seg bakover i IG feeden det siste året, har det ikke akkurat vært postet mye om konsistent egentrening som har vart over lengre tidsperioder (minnes bl.a. noe om et nytt treningsregime med rumpeprogram fra Bret Contreras og et Nesta program på stairmaster som vi aldri hørte noe mer om) ….og det var alltid noe om ‘livet skjer’, sykdom, hektisk hverdag, MÅ starte på en mandag, ny måned, nytt år osv osv som kom i veien for treningen.

Altså veldig sporadisk….helt inntil 26.Mars i år da nyheten om dette konseptet ble sluppet. Tydeligvis har nå motivasjonen fått et nytt oppsving og det legges ut treningsbilder på feed og stories omtrent hver eneste dag, fremstilt som trening er noe Helene gjør daglig og får til i en hektisk hverdag. Hvilken helomvending! 
 

Jeg personlig kjøper det bare ikke.

Neu, det er akkurat det der da. Alle disse prosjektene det aldri blir noe av, disse "utfordringene" hun har hevet seg på, men aldri fulgt opp. All klaging og undskyldninger for hvorfor og hva, og alle samarbeid med ymse greier (hypnoterapi og alt det der) 

Nå er plutselig alt gym-relatert, og fryktelig krampaktig. 

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun begynte sin treningsreise på 150 kg… Det virker altså for mottaker som at trening har fått henne ned dit hun er i dag. Det vet alle som har fulgt henne bare er tull! Skremmende lesing og skremmende at hun mener hun har denne kompetansen. 

 

Endret av cerruti
  • Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe stiv pris for så lite informasjon.. de fleste vil vel vite litt mer om innholdet før man bruker så mye penger. Virker ikke helt ferdig. 

Og hadde det ikke vært lurt å ha hatt en fokusgruppe før launch som kunne promotert det videre osv? Slik mange andre har…

Endret av *blueberry*
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for innlegg med bilder uten kilder og svar. 
 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Få de resultatene du ønsker uten å trene hver dag?» Hun vet hva som funker, sier hun… Igjen;  Hun har da ikke fått de resultatene ved hjelp av trening?! Alle vet jo at trening utgjør veldig lite av regnestykket hva angår vektnedgang. Og det er vel vektnedgang hun har oppnådd. Og det er ikke ved hjelp av trening. Jeg unner henne å drive med det hun måtte ønske, men please ikke driv med feilinformasjon i markedsføringen. 

  • Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt for at du prøver å stable et konsept på beina, og heier på henne hvis hun har det bra om dagen! 

MEN hun er jo uærlig! Hun har ikke gått ned i vekt med sunne metoder, psykiske verktøy og trening og å fremstille det sånn er jo villedende markedsføring. 

 

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...