Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

cerruti skrev (10 timer siden):

«Få de resultatene du ønsker uten å trene hver dag?» Hun vet hva som funker, sier hun… Igjen;  Hun har da ikke fått de resultatene ved hjelp av trening?! Alle vet jo at trening utgjør veldig lite av regnestykket hva angår vektnedgang. Og det er vel vektnedgang hun har oppnådd. Og det er ikke ved hjelp av trening. Jeg unner henne å drive med det hun måtte ønske, men please ikke driv med feilinformasjon i markedsføringen. 

Hvorfor gjør hun ikke det da?! 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Jolanda said:

Hvorfor gjør hun ikke det da?! 

Nei si det, lurer på det samme. Det er så lett å si det funker å gjøre sånn og sånn. Men hun av alle vet jo at så lett er det ikke, for hun selv klarer det jo overhode ikke. Men kanskje pga det, så  er hun flink til å hjelpe andre? Siden hun selv ikke klarer det, og nå får hun muligheten til å pushe kundene på de riktige stedene hun selv feiler. Kanskje hun er den biten for andre, som hun selv mangler? 
 

Men at hun regelrett lyger i annonsene sine, det burde få konsekvenser. Ingenting av det hun har oppnådd per idag er pga ren egeninnsats og programmet hun selger.  Det hadde stemt i 2013 når hun gikk ned så mye på egenhånd, men hun kan virkelig ikke seile i den båten lenger, nå når hun har både operasjon og medikamenter i bagasjen 

Endret av Lileep
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke dette konseptet ser ut som det vil bli en stor hit. Markedsføringen er så som så og appen ser litt meh ut. Samfunnet kunne vært noe, men det virker generelt som en dårligere og dyrere versjon av Sweat appen. Det virker også som hun prøver å være en motpol til den for den er relativ rigid på antall dager og økter.

Når det er sagt synes jeg dere er litt harde mot Helene ang hennes egen trening. På instagrammen er det dokumentert trening på senter alle månedene i 2024 og Jan, feb, april og frem til september i fjor (altså 2/3 av året). Året før virker det som hun hadde en pause, men jeg vil si at hun da har trent ganske jevnlig. At man tar en pause rett før og etter man får barn tror jeg er ganske vanlig. Årene før hun ble gravid ble det også dokumentert mye trening. 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, *blueberry* said:

Jeg synes ikke dette konseptet ser ut som det vil bli en stor hit. Markedsføringen er så som så og appen ser litt meh ut. Samfunnet kunne vært noe, men det virker generelt som en dårligere og dyrere versjon av Sweat appen. Det virker også som hun prøver å være en motpol til den for den er relativ rigid på antall dager og økter.

Når det er sagt synes jeg dere er litt harde mot Helene ang hennes egen trening. På instagrammen er det dokumentert trening på senter alle månedene i 2024 og Jan, feb, april og frem til september i fjor (altså 2/3 av året). Året før virker det som hun hadde en pause, men jeg vil si at hun da har trent ganske jevnlig. At man tar en pause rett før og etter man får barn tror jeg er ganske vanlig. Årene før hun ble gravid ble det også dokumentert mye trening. 

Som tidligere sagt, appen er ikke hennes, men en ferdig app som mange ulike tilbydere bruker. HD sitt produkt er i layout kliss lik mange andre på markedet, layout messig kan hun ikke tilpasse noe særlig. Det er en litt traust app, der innholdet av hver enkelt coach avgjør fullt og helt om det er verdt å betale for. 

Prisen er også ganske standard, 6-700 kr per måned er vanlig pris. 

Jeg syns HD sin pris er litt stiv, fordi hun legger opp til at man må være medlem på et senter. Dermed koster opplegget brukeren minst 1200 kr i måneden. Hun tilbyr også "bare" to økter i uka pluss to bonusøkter. Det er et fint antall, men da burde det være rimeligere. 

Til sammenligning betaler jeg samme pris i samme app men fra en annen tilbyder, der det er fire hovedøkter i uka pluss 4 bonusøkter. I tillegg er det egne, norske oppskrifter og en stor kunnskapsbank skrevet av en coach med høy utdannelse innen feltet. Alle øktene kan i teorien gjøres uten tilgang på senter. Prisen til HD fremstår da som meget stiv. 😬Hun tilbyr et enklere konsept enn noen av konkurrentene gjør, dette burde gjenspeiles i lavere pris. 

Får hun få kunder blir også opplegget verdt mindre, fordi halve verdien av slike konsept er samholdet med de andre som deltar. 

Jeg er litt i tvil på om HD greier å drive dette konseptet godt nok ved siden av full jobb... 

Ellers enig med deg i at man er litt hard mot HD her. Treningsmessig er hun helt i min gate, og i et slikt online konsept trenger man strengt tatt ikke vite om coachen trener selv eller ei. For meg er det revnende likegyldig om min coach trener selv eller ikke. 🤷‍♀️ 

Så får det jo være opp til kundene om de vil betale eller ei. Jeg tror HD har potensiale til å lykkes med noe slikt, men markedet er tøft, for det svømmer over. Se jo bare på hvordan CBE sliter med å skape engasjement rundt sitt konsept. Det er ikke enkelt, og det krever mye arbeid. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, issoras said:

 

Ellers enig med deg i at man er litt hard mot HD her. Treningsmessig er hun helt i min gate, og i et slikt online konsept trenger man strengt tatt ikke vite om coachen trener selv eller ei. For meg er det revnende likegyldig om min coach trener selv eller ikke. 🤷‍♀️ 

Så får det jo være opp til kundene om de vil betale eller ei. Jeg tror HD har potensiale til å lykkes med noe slikt, men markedet er tøft, for det svømmer over. Se jo bare på hvordan CBE sliter med å skape engasjement rundt sitt konsept. Det er ikke enkelt, og det krever mye arbeid. 

Det flere reagerer på er jo forhistorien hun legger frem, en historie hvor resultatene kom av alt det appen skal inneholde. Det er rein løgn og veldig misvisende. For hennes resultater kommer ikke av de sporadiske treningsperiodene hun har, men av operasjonen OG skippertak med trening og diverse strenge dietter. 
 

At hun reklamerer med at hun vet hva som må til for å nå målene er helt innafor, for det vet hun veldig godt. Men ikke selg din egen reise som et resultat av det hun skal selge fordi det er usannheter. 

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (1 time siden):

Som tidligere sagt, appen er ikke hennes, men en ferdig app som mange ulike tilbydere bruker. HD sitt produkt er i layout kliss lik mange andre på markedet, layout messig kan hun ikke tilpasse noe særlig. Det er en litt traust app, der innholdet av hver enkelt coach avgjør fullt og helt om det er verdt å betale for. 

Prisen er også ganske standard, 6-700 kr per måned er vanlig pris. 

Jeg syns HD sin pris er litt stiv, fordi hun legger opp til at man må være medlem på et senter. Dermed koster opplegget brukeren minst 1200 kr i måneden. Hun tilbyr også "bare" to økter i uka pluss to bonusøkter. Det er et fint antall, men da burde det være rimeligere. 

Til sammenligning betaler jeg samme pris i samme app men fra en annen tilbyder, der det er fire hovedøkter i uka pluss 4 bonusøkter. I tillegg er det egne, norske oppskrifter og en stor kunnskapsbank skrevet av en coach med høy utdannelse innen feltet. Alle øktene kan i teorien gjøres uten tilgang på senter. Prisen til HD fremstår da som meget stiv. 😬Hun tilbyr et enklere konsept enn noen av konkurrentene gjør, dette burde gjenspeiles i lavere pris. 

Får hun få kunder blir også opplegget verdt mindre, fordi halve verdien av slike konsept er samholdet med de andre som deltar. 

Jeg er litt i tvil på om HD greier å drive dette konseptet godt nok ved siden av full jobb... 

Ellers enig med deg i at man er litt hard mot HD her. Treningsmessig er hun helt i min gate, og i et slikt online konsept trenger man strengt tatt ikke vite om coachen trener selv eller ei. For meg er det revnende likegyldig om min coach trener selv eller ikke. 🤷‍♀️ 

Så får det jo være opp til kundene om de vil betale eller ei. Jeg tror HD har potensiale til å lykkes med noe slikt, men markedet er tøft, for det svømmer over. Se jo bare på hvordan CBE sliter med å skape engasjement rundt sitt konsept. Det er ikke enkelt, og det krever mye arbeid. 

Jeg ser hvor du kommer fra, men jeg synes uansett at 599kr måneden for et såpass enkelt opplegg er for dyrt når det finnes så mange bedre alternativer for en mye rimeligere penge. Sweat, gainsbybrains, OWNU, BodyBoss m.f. Det finnes tusenvis av alternativer. Noen er apper, andre er guider. Sistnevnte har ikke et opplegg for fellesskap, men de finner ofte hverandre gjennom organiserte Facebook grupper o.l. Felles er at de er rimeligere enn 599kr per måned i 3 måneder som er Helene sin bindingstid. Det er altså en pris på 1797kr uten å vite særlig mye om konseptet, og heller ingen gratis prøvetid. Jeg synes det er spesielt. 

De fleste apper har gratis prøveperioder, og de fleste guider har eksempeløkter/ introøkter på f.eks. YouTube. Coachene har også ofte prøvekaniner som kan promotere programmet ved launch. Helene har ikke vist frem noen resultater eller økter og man vet derfor minimalt om opplegget utifra det jeg har lest på hjemmesiden hennes. Jeg kunne fint betalt en sånn pris for et godt program (jeg betaler mer for PT månedlig, men det er jo ansikt til ansikt), men aldri i livet om jeg hadde bundet meg til en slik sum med så lite informasjon i forkant. Hun påstår det er oppfølging, men det ser ut som er veldig generelt og ikke på et individnivå som rettferdiggjør prisen hun har valgt. 

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

irevin skrev (På 7.4.2024 den 10.46):

 Skal liksom være morsomt å dra på trening for «jeg må vaske håret»?Har aldri tenkt på det som motivasjon for å trene. 

:hoho: Jeg gjør det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lileep said:

Det flere reagerer på er jo forhistorien hun legger frem, en historie hvor resultatene kom av alt det appen skal inneholde. Det er rein løgn og veldig misvisende. For hennes resultater kommer ikke av de sporadiske treningsperiodene hun har, men av operasjonen OG skippertak med trening og diverse strenge dietter. 
 

At hun reklamerer med at hun vet hva som må til for å nå målene er helt innafor, for det vet hun veldig godt. Men ikke selg din egen reise som et resultat av det hun skal selge fordi det er usannheter. 

Operasjon og dietter har da ikke påvirket treningsmålene hennes? 

1 hour ago, *blueberry* said:

Jeg ser hvor du kommer fra, men jeg synes uansett at 599kr måneden for et såpass enkelt opplegg er for dyrt når det finnes så mange bedre alternativer for en mye rimeligere penge. Sweat, gainsbybrains, OWNU, BodyBoss m.f. Det finnes tusenvis av alternativer. Noen er apper, andre er guider. Sistnevnte har ikke et opplegg for fellesskap, men de finner ofte hverandre gjennom organiserte Facebook grupper o.l. Felles er at de er rimeligere enn 599kr per måned i 3 måneder som er Helene sin bindingstid. Det er altså en pris på 1797kr uten å vite særlig mye om konseptet, og heller ingen gratis prøvetid. Jeg synes det er spesielt. 

De fleste apper har gratis prøveperioder, og de fleste guider har eksempeløkter/ introøkter på f.eks. YouTube. Coachene har også ofte prøvekaniner som kan promotere programmet ved launch. Helene har ikke vist frem noen resultater eller økter og man vet derfor minimalt om opplegget utifra det jeg har lest på hjemmesiden hennes. Jeg kunne fint betalt en sånn pris for et godt program (jeg betaler mer for PT månedlig, men det er jo ansikt til ansikt), men aldri i livet om jeg hadde bundet meg til en slik sum med så lite informasjon i forkant. Hun påstår det er oppfølging, men det ser ut som er veldig generelt og ikke på et individnivå som rettferdiggjør prisen hun har valgt. 

Altså, vi er jo egentlig enige om at prisen er høy, det er jo det jeg også sier. Jeg sier bare at det er en ganske vanlig pris, men at andre aktører gir mer for den prisen. Det gjør HD sitt opplegg enda dyrere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, issoras said:

Operasjon og dietter har da ikke påvirket treningsmålene hennes? 

Altså, vi er jo egentlig enige om at prisen er høy, det er jo det jeg også sier. Jeg sier bare at det er en ganske vanlig pris, men at andre aktører gir mer for den prisen. Det gjør HD sitt opplegg enda dyrere. 

Når hun bruker førbilde på 150kg og etterbilde x-antall kg mindre, da er det veldig tydelig at et av formålene med appen hennes er å gå drastisk ned i vekt hvis ønskelig. Akkurat dette blir veldig feilinfo og misvisende, fordi hun bruker et eksempel hvor resultatene kom etter operasjon og streng ketodiett. 
 

Skal hun bruke seg selv som suksesshistorie, hadde det vært mer riktig å vise før og etter bilder med ett års mellomrom, 2023 vs 2024 feks . For de resultatene er mest sannsynlig mer relatert til opplegget hun kjører nå. Men det vil ikke gi den wow faktoren som 150kg vs idag gir.. er nok derfor hun elsker å bruke et bilde som er langt over 10 år gammelt.. 

Endret av Lileep
  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lileep said:

Når hun bruker førbilde på 150kg og etterbilde x-antall kg mindre, da er det veldig tydelig at et av formålene med appen hennes er å gå drastisk ned i vekt hvis ønskelig. Akkurat dette blir veldig feilinfo og misvisende, fordi hun bruker et eksempel hvor resultatene kom etter operasjon og streng ketodiett. 
 

Skal hun bruke seg selv som suksesshistorie, hadde det vært mer riktig å vise før og etter bilder med ett års mellomrom. For de resultatene er mest sannsynlig mer relatert til opplegget hun kjører nå. Men det vil ikke gi den wow faktoren som 150kg vs idag gir.. er nok derfor hun elsker å bruke et bilde som er langt over 10 år gammelt.. 

Jeg tolker før-bildet som at hun har erfaring fra trening også som overvektig. Hun selger jo overhodet ikke inn konseptet som metode for vektnedgang, bare på grunn av et bilde av henne som overvektig? En treningsapp hjelper ingen med vektnedgang, det vet jo HD også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, issoras said:

Jeg tolker før-bildet som at hun har erfaring fra trening også som overvektig. Hun selger jo overhodet ikke inn konseptet som metode for vektnedgang, bare på grunn av et bilde av henne som overvektig? En treningsapp hjelper ingen med vektnedgang, det vet jo HD også. 

Hun har ørten bilder av seg selv i den størrelsen hvor hun trener, hadde det virkelig vært kun for å promotere at man kan trene som en stor person så hadde det vært et mer logisk valg enn før/etterbilde som overhode ikke har noe med trening å gjøre. Har ikke treningsklær på  engang 🫣 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (2 timer siden):

Når hun bruker førbilde på 150kg og etterbilde x-antall kg mindre, da er det veldig tydelig at et av formålene med appen hennes er å gå drastisk ned i vekt hvis ønskelig. Akkurat dette blir veldig feilinfo og misvisende, fordi hun bruker et eksempel hvor resultatene kom etter operasjon og streng ketodiett. 
 

Skal hun bruke seg selv som suksesshistorie, hadde det vært mer riktig å vise før og etter bilder med ett års mellomrom, 2023 vs 2024 feks . For de resultatene er mest sannsynlig mer relatert til opplegget hun kjører nå. Men det vil ikke gi den wow faktoren som 150kg vs idag gir.. er nok derfor hun elsker å bruke et bilde som er langt over 10 år gammelt.. 

amen!!

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pølsevann skrev (6 timer siden):

Hun er jo ganske ærlig her, så skjønner ikke hva dere mener med at hun later som at hun har fått resultater av trening alene. man må altså høre på hva hun sier også, ikke bare lese teksten 

https://www.instagram.com/reel/C5BeBR0iN6R/?igsh=cDc1cnM2d3p2NnRv

Tror de sikter til hjemmesiden. Der nevnes ikke operasjonen bl.a.

Jeg synes for så vidt ikke det er så enormt viktig, men potensielle kunder har ikke nødvendigvis fått med seg denne reelen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (16 timer siden):

:hoho: Jeg gjør det.

Veldig mange som gjør det. Helt normalt.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (17 timer siden):

Tror de sikter til hjemmesiden. Der nevnes ikke operasjonen bl.a.

Jeg synes for så vidt ikke det er så enormt viktig, men potensielle kunder har ikke nødvendigvis fått med seg denne reelen. 

Skjønner. Jeg tenker derimot omvendt. Potensielle kunder kommer nok utelukkende fra insta/tiktok, så de må ha fått med seg alt dette. Tror ikke hun har potensiale til å tiltrekke seg masse kunder som ikke ver hvem hun er fra før

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På tide at hun slutter å få med andre mennesker når hun ikke klarer å la være å ta bilder av seg selv. Jeg hadde blitt utrolig forbannet om jeg ble ufrivillig eksponert slik. 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (Akkurat nå):

På tide at hun slutter å få med andre mennesker når hun ikke klarer å la være å ta bilder av seg selv. Jeg hadde blitt utrolig forbannet om jeg ble ufrivillig eksponert slik. 

Samme her ! Det hadde jeg også blitt! Takk og lov står det et vennlig skilt på treningssenteret der jeg er at bilder og selfier ikke bør forekomme av hensyn til andre. Hva er der med disse selfiene? Hun tror jo veldig godt om seg selv, men i disse dager blir det krampeaktig. Hun trenger ikke dokumentere at hun ER på trening. Det er mindre interessant. Andre treningsprofiler poster ikke hver forbanna økt, de poster noe matnyttig; dvs gjerne forslag til økt, øvelse mm

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg tusen sider om Dragen... 😆. Litt av en historie siden 2008-2009.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dama har ett ekstremt stort behov for å vise hud. Har faktisk vært mindre i det siste men...

Det er viktig å få vist seg fram. I går var det en reel med dagens antrekk. Først viser hun dagens antrekk på. Men så plutselig står hun i bhen å kler på seg samme antrekket hun viste i begynnelsen av filmen. Skjønner det ikke. Hva er greia. Så jo hele antrekket i begynnelsen av filmen. Hvis det er for å vise genseren eller buksa bedre Hva med å bare ta av jakka så ser man genseren. Hun har altså så sinnsykt behov for å stå i den trusa og bhen for å vise antrekk. Og ene foten fram og vrikke på ræva. Ser så tåpelig ut. Ser man andre influensaen vise dagens antrekk uten å måtte vise undertøyet først.

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...