Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

kahaki skrev (13 timer siden):

Jeg trodde markedsføringsloven sa noe om sånne kurs men nei da, her er det fritt vilt for alle som vil «veilede» sårbare mennesker uten noen form for psykologisk kompetanse. 
Er hun ikke personalleder på jobb? Kan hun ikke få utløp for å motivere andre?

 

Mulig jeg tar feil, men var det ikke Kristin Gjeldsvik som måtte trekke det der «Glow up» kurset sitt? Fikk assosiasjon til henne med en gang HD lanserte «prosjektet sitt». Sitt ikke sammenlignbart altså, men…

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

irevin skrev (1 time siden):

Mulig jeg tar feil, men var det ikke Kristin Gjeldsvik som måtte trekke det der «Glow up» kurset sitt? Fikk assosiasjon til henne med en gang HD lanserte «prosjektet sitt». Sitt ikke sammenlignbart altså, men…

Jo, og jeg tenker også i de baner.

For hva slags formell kompetanse har hun på det hun skal selge? En PT skal da aldri behandle mennesker som sliter. Det skal heller ikke mennesker som selv sliter psykisk, som hun selv har sagt hun gjør mange ganger.

Hva er det hun egentlig skal endre hos målgruppen? Det er helt greit om det er å sette opp et enkelt treningsprogram (noe de fleste treningssenter for øvrig gjør helt gratis) Men om hun beveger seg utover det, vil jeg si hun er i et særdeles farlig terreng hvor hun selv har vist gjennom mange år at hun mangler kart og kompass.

Drage har brukt operasjon og medisiner for å komme dit hun er i dag. Det har gitt henne de resultatene hun trengte for å finne fred med kroppspress osv. I tillegg har hun innimellom hatt krampe-aktige samarbeid med diverse kostholdsfilosofier.

Interessant er det at hun nå plutselig er daglig å se på trening. Jeg håper det ikke fører til annet enn at hun selv får trent. Mennesker som trenger hjelp til det Drage selger, bør nok heller gå samme vei som henne selv; forskningsbasert medisinsk hjelp. 

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tid tilbake sa HD at hun skulle slutte å legge ut før/etter-bilder. Syns det er helt ekstremt nå, hvor mange slike bilder hun poster i de ulike kanalene sine. 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

platypus skrev (2 timer siden):

For en tid tilbake sa HD at hun skulle slutte å legge ut før/etter-bilder. Syns det er helt ekstremt nå, hvor mange slike bilder hun poster i de ulike kanalene sine. 

Før/ etter bilder selger og det hjelper når man skal lansere eget konsept. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, *blueberry* said:

Før/ etter bilder selger og det hjelper når man skal lansere eget konsept. 

Håper bare potensielle kunder har fått med seg at hennes før/etterbilder overhode ikke har noe med programmet hun skal selge. De vil sannsynligvis ikke oppnå samme resultat som HD, nettopp fordi HD bruker hjelpemidler ikke alle kan få. 

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 1 uke ser vi kragebein og smal midje på Helene 😄

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke riktig å promotere vekttap og late som at det er trening og kosthold alene som hjelper. Når hun både har forminsket magesekk/avklippet tarm og tar hormonpreparater må man faktisk legge det til grunn. Er hun ærlig om saxendaen etter bildeblooperen nå eller?

Endret av kahaki
Skrivefeil
  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kahaki skrev (På 29.3.2024 den 19.52):

Det er ikke riktig å promotere vekttap og late som at det er trening og kosthold alene som hjelper. Når hun både har forminsket magesekk/avklippet tarm og tar hormonpreparater må man faktisk legge det til grunn. Er hun ærlig om saxendaen etter bildeblooperen nå eller?

Eller når hun svarer på innsendte spørsmål (eller selvlagde?) om hva som er utfordrende med å trene og presterer å svare at for henne ble det mye lettere når hun ikke trente for å bli slank, men for andre fordeler. Vel, da hadde hun jo allerede fått hjelp og operasjon for å gå ned i vekt. 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/27/2024 at 8:19 AM, *blueberry* said:

Beastmode var et nivå i småskala, det var et generelt treningsprogram samt en kostholdsplan laget av en ekstern ekspert. Det nye konseptet ser ut til å være en mer sammensatt greie med både fysisk og psykisk helse inkludert. Helhetlig har ikke Helene kompetansen til dette. Det virker dog som om hun har fått hjelp så om hun kun er en frontfigur kan det bli annerledes, men det gjenstår å se. 

Nå fikk vi svaret på det. Hun skal lage alt innholdet selv, kun programering av app osv hun får hjelp til. Hun beveger seg inn på et farlig område når hun som ufaglært skal hjelpe folk psykisk. Hun har overhode ingen kompetanse der.  Firmaet som hjelper henne er igjen et helt nystarta firma, får håpe det ikke flopper like mye denne gang som de 2-3 forrige forsøka. 

Endret av Lileep
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (1 time siden):

Nå fikk vi svaret på det. Hun skal lage alt innholdet selv, kun programering av app osv hun får hjelp til. Hun beveger seg inn på et farlig område når hun som ufaglært skal hjelpe folk psykisk. Hun har overhode ingen kompetanse der.  Firmaet som hjelper henne er igjen et helt nystarta firma, får håpe det ikke flopper like mye denne gang som de 2-3 forrige forsøka. 

Så dette er et nytt samarbeid med et helt nytt firma? Så egentlig promoterer hun noen som lager apper? Jeg er skeptisk til innholdet fortsatt, men vi får se. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å følge henne på SoMe framover nå, for hun bør vel ikke komme med mange innlegg om «meltdowns» og manglende motivasjon for selv og trene og ta tak i kosthold😉

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (1 minutt siden):

Blir spennende å følge henne på SoMe framover nå, for hun bør vel ikke komme med mange innlegg om «meltdowns» og manglende motivasjon for selv og trene og ta tak i kosthold😉

Noe som igjen vil fremstå som falskhet, da det er normalen hennes. Denne overdrevne greia med trening, gymmen og treningsprat den siste uka er også så tydelig reklame/pengemotivert. Og her skal hun trå forsiktig fremover, med tanke på at hun skal hjelpe sårbare mennesker med psyken. 

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, *blueberry* said:

Så dette er et nytt samarbeid med et helt nytt firma? Så egentlig promoterer hun noen som lager apper? Jeg er skeptisk til innholdet fortsatt, men vi får se. 

Nei, booncoach er en helt standard plattform på app for å etablere slike online gruppekonsept. Blir som å ha blogg på blogspot, du tilpasser innholdet men booncoach står for rammene. Hun kjøper nok tjenesten derfra, og promoterer de jo ikke mer enn de som legger ut innhold på Instagram promoterer instagram? Boon coach er brukt av mange. Skjønte kjapt at det var den plattformen hun skulle bruke, etter de kom på markedet har det virkelig eksplodert med slike gruppekonsepter. 

For eksempel bruker Pia Seeberg, Andreas Stokkeland (maksprestasjon), Thomas Fjelberg samme plattformen. 

Det er altså ikke en ny app. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, issoras said:

Nei, booncoach er en helt standard plattform på app for å etablere slike online gruppekonsept. Blir som å ha blogg på blogspot, du tilpasser innholdet men booncoach står for rammene. Hun kjøper nok tjenesten derfra, og promoterer de jo ikke mer enn de som legger ut innhold på Instagram promoterer instagram? Boon coach er brukt av mange. Skjønte kjapt at det var den plattformen hun skulle bruke, etter de kom på markedet har det virkelig eksplodert med slike gruppekonsepter. 

For eksempel bruker Pia Seeberg, Andreas Stokkeland (maksprestasjon), Thomas Fjelberg samme plattformen. 

Det er altså ikke en ny app. 

Firmaet ble stifta for 1 år siden.. så ganske nytt er det nå da 😏

IMG_9670.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men igjen; hvem i all verden er det som kommer til å kjøpe denne tjenesten? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, cerruti said:

Men igjen; hvem i all verden er det som kommer til å kjøpe denne tjenesten? 

De som er desperate, noe det er stor sjans for at mange av følgerene hennes er. Men igjen, kan hende de er fornuftige nok til å ikke kjøpe noe fra HD, når hun skal selge noe hun selv ikke engang klarer å gjennomføre. 
 

Siste nå er at hun skal hjelpe andre med å komme igang med trening, som kanskje har mislykkes før og ikke vil det igjen.  Hadde kanskje vært greit å kunne klart det selv før man skal selge ett opplegg rundt nettopp det. 

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det denne lanseringen hun kom med nå som hun pratet om i story som var en «stor signering på en avtale»? Jeg trodde hun da pratet om en kontrakt for ICE; der hun jobber jeg….🙈🙈Også kom denne «appen» opp jeg fortsatt tror er en aprilspøk…😅

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (3 timer siden):

Nei, booncoach er en helt standard plattform på app for å etablere slike online gruppekonsept. Blir som å ha blogg på blogspot, du tilpasser innholdet men booncoach står for rammene. Hun kjøper nok tjenesten derfra, og promoterer de jo ikke mer enn de som legger ut innhold på Instagram promoterer instagram? Boon coach er brukt av mange. Skjønte kjapt at det var den plattformen hun skulle bruke, etter de kom på markedet har det virkelig eksplodert med slike gruppekonsepter. 

For eksempel bruker Pia Seeberg, Andreas Stokkeland (maksprestasjon), Thomas Fjelberg samme plattformen. 

Det er altså ikke en ny app. 

Hun beskriver det som «samarbeid» så da regner jeg med at hun får denne tjenesten gratis ved å nevne de på sine SoMe kanaler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig ser det ut som konseptet til Helene er et normalt treningsopplegg med et onlinesamfunn. Minner meg litt om BBG, men med lovnad om mindre rigide rammer hvor man ikke trenger 4-5 økter i uka.

Hun var jo suksessfull PT i flere år utenfor sosiale medier så om hun gjenoppliver den karrieren via denne appen kan dette være en positiv utvikling for henne. Hun er en god PT når hun bruker utdannelsen sin slik den skal, og erfaringene hennes gir henne en større innsikt enn slike «jeg har alltid vært trent» coacher.

Jeg krysser fingrene for at jeg har rett og at om det er en kostholdsbit at den er basert på helsemyndighetenes anbefalinger 🤞🏻 Gjør hun dette riktig kan hun øke kvaliteten på contentet sitt betraktelig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, *blueberry* said:

Foreløpig ser det ut som konseptet til Helene er et normalt treningsopplegg med et onlinesamfunn. Minner meg litt om BBG, men med lovnad om mindre rigide rammer hvor man ikke trenger 4-5 økter i uka.

Hun var jo suksessfull PT i flere år utenfor sosiale medier så om hun gjenoppliver den karrieren via denne appen kan dette være en positiv utvikling for henne. Hun er en god PT når hun bruker utdannelsen sin slik den skal, og erfaringene hennes gir henne en større innsikt enn slike «jeg har alltid vært trent» coacher.

Jeg krysser fingrene for at jeg har rett og at om det er en kostholdsbit at den er basert på helsemyndighetenes anbefalinger 🤞🏻 Gjør hun dette riktig kan hun øke kvaliteten på contentet sitt betraktelig. 

Jeg er enig i at det kan være bra for henne, men tror det kan bli utfordrende å få særlig kunder, for dette markedet er fullstappet av aktører. Jeg har selv betalt for et opplegg gjennom samme app, men da gjennom en aktør som viser unik kunnskap om trening og forskning. Å lykkes online krever at man skiller seg ut blant mengden. 

Men hvis prisen er rimelig, så kanskje. 🤷‍♀️

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...