Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Noen som følger Henrik Troy på insta ? Han har mye artig innlegg av infulensere men med ett alvor bak humoren 😅 Det han posta der i går minner meg om HD sine sutrete ,klagete , selfier innlegg 🤓  Kansje HD endelig har fått en fan som kopierer henne 😆

IMG_4097.jpeg

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

platypus skrev (På 20.2.2024 den 17.00):

Og i denne sammenhengen leser jeg ordet «ungen» som negativt også. IMG_2014.thumb.jpeg.1be26876ec8f64700c13ac02e66b4c3a.jpeg

Hun virker helt ut av balanse som vanlig. Problemet er at nå drar hun inn en ikke samtykke kompetent mindreårig inn i denne syke verden hun har bygget opp på sosiale medier. 

  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrikstad71mod skrev (23 timer siden):

Noen som følger Henrik Troy på insta ? Han har mye artig innlegg av infulensere men med ett alvor bak humoren 😅 Det han posta der i går minner meg om HD sine sutrete ,klagete , selfier innlegg 🤓  Kansje HD endelig har fått en fan som kopierer henne 😆

IMG_4097.jpeg

😂😂😂Spot on

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (På 22.2.2024 den 17.51):

Hun virker helt ut av balanse som vanlig. Problemet er at nå drar hun inn en ikke samtykke kompetent mindreårig inn i denne syke verden hun har bygget opp på sosiale medier. 

OK jeg er helt enig med flere her inne men hvorfor i alle dager skal man lage et Nasjonalbibliotek over alle innlegg der hun klager over mammatilværelsen? Her screenshotes det over en lav sko slik at midlertidige innlegg varer for evig, legges ut på nett for alle å se og antydninger om at hun er en dårlig mor og med intens analyse av hvor forferdelig hun må synes det er å være mor, insinuasjon på at hun angrer å få barn og / eller at hun ikke liker ungen sin osv.

Om man oppriktig er bekymret for denne ungens ve og vel (og fremtidige nettbruk) hvorfor holder man på sånn? Det må jo være en voldsom ekstrabelastning når folk i tillegg skal skrive dyptekstanalyse av alt som postes på (en ellers flyktig) story og legge det ut på nettet for evig og alltid.

  • Liker 5
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måsies skrev (1 time siden):

OK jeg er helt enig med flere her inne men hvorfor i alle dager skal man lage et Nasjonalbibliotek over alle innlegg der hun klager over mammatilværelsen? Her screenshotes det over en lav sko slik at midlertidige innlegg varer for evig, legges ut på nett for alle å se og antydninger om at hun er en dårlig mor og med intens analyse av hvor forferdelig hun må synes det er å være mor, insinuasjon på at hun angrer å få barn og / eller at hun ikke liker ungen sin osv.

Om man oppriktig er bekymret for denne ungens ve og vel (og fremtidige nettbruk) hvorfor holder man på sånn? Det må jo være en voldsom ekstrabelastning når folk i tillegg skal skrive dyptekstanalyse av alt som postes på (en ellers flyktig) story og legge det ut på nettet for evig og alltid.

Tenker at her ligger ansvaret 100 prosent hos den som velger å dele dette for klikk, likes og cash. Det var noen som mente at HD ikke burde bli diskutert overhodet, fordi hun visstnok var så «sårbar». Kan ikke se de samme engasjerer seg når hun velger å utlevere en sårbar mindreårig, utenom å kritisere de som påpeker hvor utrolig sykt det fremstår å bruke dette som innhold. Det begynner å bli mye drøyt som er delt siden hun ble mor. Filming mens det er barnegråt i bakgrunnen og hun fortsetter helt uanfektet. Alle disse storyene og innleggene om «mammarollen» gir til sammen et lite flatterende bilde av henne og hennes holdninger. 

  • Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måsies skrev (1 time siden):

OK jeg er helt enig med flere her inne men hvorfor i alle dager skal man lage et Nasjonalbibliotek over alle innlegg der hun klager over mammatilværelsen? Her screenshotes det over en lav sko slik at midlertidige innlegg varer for evig, legges ut på nett for alle å se og antydninger om at hun er en dårlig mor og med intens analyse av hvor forferdelig hun må synes det er å være mor, insinuasjon på at hun angrer å få barn og / eller at hun ikke liker ungen sin osv.

Om man oppriktig er bekymret for denne ungens ve og vel (og fremtidige nettbruk) hvorfor holder man på sånn? Det må jo være en voldsom ekstrabelastning når folk i tillegg skal skrive dyptekstanalyse av alt som postes på (en ellers flyktig) story og legge det ut på nettet for evig og alltid.

Og det er jo den ekstrabelastningen meg med flere håper at Drage vil innse at hun utsetter barnet sitt for og dermed påvirkes til å slutte. 

Det er dumt at samfunnsdebatt i dagens samfunn skjer på nett, der det lagres. Mitt håp er at Drage påvirkes, og at debattanter motiveres til å forsøke å påvirke lover og regler som gjelder personvernet til barn. 

Jeg har forsøkt å ta det med den det gjelder, det gikk ikke. Jeg vurderer om det er en sak for barnevernet, eventuelt hvordan man kan bidra til bedre rettsvern for småbarn. Men om alle skal "passe sine egne saker" så skjer det ingen fremgang, og disse barna vil utsettes det for alltid. 

Jeg kan være enig i at det som er screenshottet kan slettes så det ikke ligger ute for evig. 

Hvilke løsninger har du? Hva tenker du at man som medborger kan gjøre når man ser små barn utleveres på denne måten, skal alle bare snu ryggen til og ikke bry seg? 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste reel hun la ut 🙈 Der tenker jeg det er omvendt. Jeg tviler på at Helene bruker så mye tid på å tenke på alt husarbeid hun må få gjort mens hun er syk.. 🙈 

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hubbabubba00 skrev (41 minutter siden):

Siste reel hun la ut 🙈 Der tenker jeg det er omvendt. Jeg tviler på at Helene bruker så mye tid på å tenke på alt husarbeid hun må få gjort mens hun er syk.. 🙈 

Helt manisk denne klaginga og sykdomspraten hennes. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun har det med å koke suppe på spiker… 

Men sånn seriøst; kanskje en ide å faktisk spise og drikke? Eller oppsøke lege/slutte på slankemedisin om hun ikke «klarer.» 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (11 timer siden):

Og det er jo den ekstrabelastningen meg med flere håper at Drage vil innse at hun utsetter barnet sitt for og dermed påvirkes til å slutte. 

Det er dumt at samfunnsdebatt i dagens samfunn skjer på nett, der det lagres. Mitt håp er at Drage påvirkes, og at debattanter motiveres til å forsøke å påvirke lover og regler som gjelder personvernet til barn. 

Jeg har forsøkt å ta det med den det gjelder, det gikk ikke. Jeg vurderer om det er en sak for barnevernet, eventuelt hvordan man kan bidra til bedre rettsvern for småbarn. Men om alle skal "passe sine egne saker" så skjer det ingen fremgang, og disse barna vil utsettes det for alltid. 

Jeg kan være enig i at det som er screenshottet kan slettes så det ikke ligger ute for evig. 

Hvilke løsninger har du? Hva tenker du at man som medborger kan gjøre når man ser små barn utleveres på denne måten, skal alle bare snu ryggen til og ikke bry seg? 

Her har jeg konkrete forslag. 

Man kan for eksempel snakke om problematiske tema på en mer generell måte, slik at omtalen ikke genererer ekstrabelastning for den som omtales.

Man kan la være å ordrett gjengi konkrete påstander som legges frem og diskutere frem og tilbake, så ikke man får en tidobling av de "problematiske" utsagnene.

Man kan droppe å legge ut screenshots. Om man mener det er en belastning for barnet at det ligger på story, så er det verre at det ligger på søkbare diskusjonsforum for evig og alltid med folk som i tillegg driver og analyserer innholdet ned i minste detalj. 

Man kan droppe å psykologisere, å skrive og spinne videre på hva Helene eller barnet egentlig tenker og føler om ulike situasjoner, det har man ikke noe grunnlag for å vite noe om, og det vil i de aller fleste tilfeller bare virke som en større negativ belastning.

Også når det gjelder ting som kan bli problematisk for barnet senere vil jeg bare si at mye i denne tråden, ut over diskusjonen om det som faktisk er bekymringsfullt (div utbrudd og oversharing), er ren sosial kontroll/bygdedyr. Alle som driver med ulike former for sosial kontroll, sladder og så videre, vil forsøke å skyve ansvaret på dette på den de snakker om. Om de bare hadde "oppført seg" så ville de ikke "måttet" agere på denne måten.

Det har blitt trukket frem at HDs "løsaktige" oppførsel vil være en belastning for barnet, mens den reelle belastningen for barnet er vel først og fremst alle de damene som ikke vil la en photoshoot for nesten ti år siden eller andre valg fra tidligere i livet, som hun nå verken snakker om eller refererer til ligge døde. Det skal liksom trekkes opp igjen og igjen at dette BLIR vanskelig for barnet, men den eneste grunnen til at det skulle bli sant, er vel da alle de som sitter på enorme arkiver om moren ikke klarer å la fortid være fortid. Det er de som gjør at det blir en enorm paper trail på dette. Og alle "utbruddene" på SoMe blir litt den samme greien.  

Når man vet man ikke endrer oppførselen til den det gjelder, når man vet at det eneste som skjer er at man øker trykket, hvorfor fortsetter man? Men man straffer jo i realiteten en uskyldig tredjepart, som ikke har bedt om å være med på dette. Uansett hvem sin "feil" det skulle være i utgangspunktet.

Endret av Måsies
  • Liker 3
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @Måsies! Det du analyserer meget treffende må faktisk sies i denne tråden - om og om igjen.

Mht kommentaren din om sosial kontroll: Helt enig. Jeg har flere ganger skrevet her at denne tråden koker ned til skadefryd over at privatpersonen Helene Drage ikke fikser livet særlig bra, i særdeleshet livet som mamma, sterkt iblandet moralistisk fordømmelse.

Den omgripende psykologiseringen rundt hvordan barnet kommer til å føle eksponering i framtiden er ellers hele tiden på kanten av å bryte forumsreglene for Rampelyset. Det er lov å diskutere eksponering av barn, men ikke barns følelsesliv, og ikke hvordan barn opplever eksponeringen: 

Sitat

På Kvinneguidens forum vil omtale av barn bli moderert strengt. Vi tillater ikke bruk av navn eller kallenavn på barn, omtale av barns utseende, helse eller livsførsel; følelsesliv, personlighet, meninger, fritid, samværsordninger mm. Det er tillatt å diskutere foreldres valg om eksponering av barn og hvordan dette utføres, men ikke hvordan barna opplever denne eksponeringen.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1298374-regelpresiseringer-for-rampelyset/#comment-33761813

Dette omgås i denne tråden ved at en stor mengde innlegg handler om hvordan barnet kommer til å oppleve eksponeringen. Det er også symptomatisk at uttrykket "stakkars barn" som tidligere ikke var tillatt på Rampelyset synes å forekomme svært hyppig i denne tråden.

  • Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (28 minutter siden):

Tusen takk @Måsies! Det du analyserer meget treffende må faktisk sies i denne tråden - om og om igjen.

Mht kommentaren din om sosial kontroll: Helt enig. Jeg har flere ganger skrevet her at denne tråden koker ned til skadefryd over at privatpersonen Helene Drage ikke fikser livet særlig bra, i særdeleshet livet som mamma, sterkt iblandet moralistisk fordømmelse.

Den omgripende psykologiseringen rundt hvordan barnet kommer til å føle eksponering i framtiden er ellers hele tiden på kanten av å bryte forumsreglene for Rampelyset. Det er lov å diskutere eksponering av barn, men ikke barns følelsesliv, og ikke hvordan barn opplever eksponeringen: 

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1298374-regelpresiseringer-for-rampelyset/#comment-33761813

Dette omgås i denne tråden ved at en stor mengde innlegg handler om hvordan barnet kommer til å oppleve eksponeringen. Det er også symptomatisk at uttrykket "stakkars barn" som tidligere ikke var tillatt på Rampelyset synes å forekomme svært hyppig i denne tråden.

Ja. 

Denne tråden er jo først og fremst 10 + damer som sitter og jazzer om de samme tingene om og om igjen, og hovedmålet er jo bare å finne ting man kan irritere seg over og klage på. Det er jo greit nok når det er kleine reels eller andre bagatellmessige ting, om enn noe smålig, men akkurat dette sub-temaet i tråden er faktisk problematisk også når det gjelder deltagerne i tråden. 

Derfor synes jeg det kan være greit å minne folk på at dersom de faktisk har barnets beste i tankene og faktisk  ønsker at konsekvensene av uheldig eksponering skal bli minst mulig, så er det å opptre på denne måten en måte å garantere at denne eksponeringen blir mer belastende for barnet. 

Og da hjelper det ikke å si at hun som eksponerer i utgangspunktet bærer det fulle ansvaret for de negative konsekvensene, for helt seriøst, du er et voksent menneske med agens, og hvordan du opptrer på WWW er til syvende og sist ditt ansvar uansett hva folk har gjort frem til det punktet. Særlig i en tråd som 98% handler om hva som til enhver tid er etisk og moralsk riktig å gjøre. 

  • Liker 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Måsies Min lesning av tråden er ikke at barnets beste er fokus.

Fokus er hele tiden hvordan Helene Drage selv mislykkes i alt hun prøver på, og at hun bortforklarer, underkommuniserer eller lyver om det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er morsomt at alle influencere kopierer hverandre med å slite å vann. Hva er greia?! 😅 svaret er vel at de skal tjene på de som er blåst nok til å kjøpe drikkeflaskene de reklamerer for. 

Tilsynelatende er det ingen som havner dehydrerte på sykehus for intravenøs væske. De får nå i seg det de trenger. Og joda, jeg forstår det er viktig å drikke vann. 

Men nå må hele gjengen forsikre andre at dette ikke er noe som skal skrytes av 🤷🏼‍♀️ 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (3 timer siden):

@Måsies Min lesning av tråden er ikke at barnets beste er fokus.

Fokus er hele tiden hvordan Helene Drage selv mislykkes i alt hun prøver på, og at hun bortforklarer, underkommuniserer eller lyver om det.

Du tror ikke at mye av grunnen til at folk reagerer på mye av det Drage kommuniserer, er fordi hun selv har vært fryktelig bastant på ganske mange subjekt. Som eksponering av barn, merking av reklame, bruk av barn i reklame og påpeke andres feil og mangler. Alle disse greiene hun har reklamert for, uten å egentlig ha prøvd/satt seg inn i, så blir det helt stille. Alt fra dyre kostholdsplaner til hypnoterapi og hårfjerning. Det er så mye dobbeltmoral og ansvarsfraskrivelse på Drages sosiale medier, og det er vel essensen i det som påpekes og diskuteres. 

  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måsies skrev (6 timer siden):

Her har jeg konkrete forslag. 

Man kan for eksempel snakke om problematiske tema på en mer generell måte, slik at omtalen ikke genererer ekstrabelastning for den som omtales.

Man kan la være å ordrett gjengi konkrete påstander som legges frem og diskutere frem og tilbake, så ikke man får en tidobling av de "problematiske" utsagnene.

Man kan droppe å legge ut screenshots. Om man mener det er en belastning for barnet at det ligger på story, så er det verre at det ligger på søkbare diskusjonsforum for evig og alltid med folk som i tillegg driver og analyserer innholdet ned i minste detalj. 

Man kan droppe å psykologisere, å skrive og spinne videre på hva Helene eller barnet egentlig tenker og føler om ulike situasjoner, det har man ikke noe grunnlag for å vite noe om, og det vil i de aller fleste tilfeller bare virke som en større negativ belastning.

Også når det gjelder ting som kan bli problematisk for barnet senere vil jeg bare si at mye i denne tråden, ut over diskusjonen om det som faktisk er bekymringsfullt (div utbrudd og oversharing), er ren sosial kontroll/bygdedyr. Alle som driver med ulike former for sosial kontroll, sladder og så videre, vil forsøke å skyve ansvaret på dette på den de snakker om. Om de bare hadde "oppført seg" så ville de ikke "måttet" agere på denne måten.

Det har blitt trukket frem at HDs "løsaktige" oppførsel vil være en belastning for barnet, mens den reelle belastningen for barnet er vel først og fremst alle de damene som ikke vil la en photoshoot for nesten ti år siden eller andre valg fra tidligere i livet, som hun nå verken snakker om eller refererer til ligge døde. Det skal liksom trekkes opp igjen og igjen at dette BLIR vanskelig for barnet, men den eneste grunnen til at det skulle bli sant, er vel da alle de som sitter på enorme arkiver om moren ikke klarer å la fortid være fortid. Det er de som gjør at det blir en enorm paper trail på dette. Og alle "utbruddene" på SoMe blir litt den samme greien.  

Når man vet man ikke endrer oppførselen til den det gjelder, når man vet at det eneste som skjer er at man øker trykket, hvorfor fortsetter man? Men man straffer jo i realiteten en uskyldig tredjepart, som ikke har bedt om å være med på dette. Uansett hvem sin "feil" det skulle være i utgangspunktet.

Kjempebra! 👏🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aricia skrev (10 timer siden):

@Måsies Min lesning av tråden er ikke at barnets beste er fokus.

Fokus er hele tiden hvordan Helene Drage selv mislykkes i alt hun prøver på, og at hun bortforklarer, underkommuniserer eller lyver om det.

Vanskelig å mene noe om ting som ikke blir publisert. Drage deler villig vekk, også der hun mislykkes, bortforklarer, underkommuniseres eller lyver direkte. Det er vel strengt tatt foreldrene som bør tenke på barnets beste? Hvis ikke noe deles, blir det heller ikke kritisert eller diskutert. Kan ikke se at hun skal få frikort fra kritikk, og at det hun deler er noe mindre kritikkverdig enn de andre som diskuteres på KG. 

Endret av caremore
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på tide på logge av nå… Aldri vært borti noen som klager på den måten hun gjør. Og den klagingen på at hun ikke spiser. Alle skjønner jo at hun bare er glad for det. 

Endret av cerruti
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, cerruti said:

Kanskje på tide på logge av nå… Aldri vært borti noen som klager på den måten hun gjør. Og den klagingen på at hun ikke spiser. Alle skjønner jo at hun bare er glad for det. 

HD logge av.. når hun har så mye å klage på og høste sympati i øst og vest.. DET skjer ikke! Jeg tipper hun elsker det, elsker å være offer. Bare glad hun klager om seg selv nå, og holder det til det. Får se hva hun finner på nå når sykdommen slipper taket og hun ikke kan seile i den båten lenger 

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (1 time siden):

HD logge av.. når hun har så mye å klage på og høste sympati i øst og vest.. DET skjer ikke! Jeg tipper hun elsker det, elsker å være offer. Bare glad hun klager om seg selv nå, og holder det til det. Får se hva hun finner på nå når sykdommen slipper taket og hun ikke kan seile i den båten lenger 

I hennes verden klages det over det meste...arvingen, mangel på egentid, sykdom, gubben...str på klær, leverandører...er det et emne hun ikke har klaget over🤔

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...