Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

panzerpølsa skrev (1 time siden):

Nei, har du sett! En negativ ladet story om barnet! Denne gangen om utfordrende personlighet. Hvorfor Drage? 

Jeg ble så satt ut at jeg hadde ikke ord. Ble bare stirrende på den storyen..  

DRØYT!!!!

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

cerruti skrev (1 time siden):

Nå må hun visst ha påminnelser om å spise… Hvorfor legges dette ut? Om hun har mistet matlysten pga slankehjelpen hun har fått, bør vel ikke det deles? Eller er hun kanskje stolt av det? 

Herregud, hun er jo ikke anorektiker. Hun sliter med overspising så denne gir ikke mening. Hun har delt lignende innlegg før. Djizzzezzzz. Før helga var hun vel på «event», så der bugnet det av mat hun delte…

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (2 minutter siden):

Herregud, hun er jo ikke anorektiker. Hun sliter med overspising så denne gir ikke mening. Hun har delt lignende innlegg før. Djizzzezzzz. Før helga var hun vel på «event», så der bugnet det av mat hun delte…

Hun har jo gått ned mye, (med all mulig hjelp) så hun synes sikkert at hun ikke får nok oppmerksomhet rundt det da. 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (10 timer siden):

Herregud, hun er jo ikke anorektiker. Hun sliter med overspising så denne gir ikke mening. Hun har delt lignende innlegg før. Djizzzezzzz. Før helga var hun vel på «event», så der bugnet det av mat hun delte…

Er ganske typisk for overspisingslidelse å ikke spise for så å overdrive inntaket. Vil gi et inntrykk av at man ikke spiser...

  • Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og barnet er syk igjen..

Herregud Helene LOGG AV. Eller kjære Krølltang; skjerm barnet ditt på nett! 

Barnehagebarn er syke. Punktum. 15 fraværsdager så langt i 2024 her. Klager man? Tja, man beklager seg ovenfor arbeidsgiver iallefall. Men dra det opp foran tusenvis av fremmede på nett?

NEI! 

  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt gøy at hun presser tomlene langt inni midjen for å gi oss et inntrykk av at hun er så smal at hendene møtes foran på magen. 😂😂 

  • Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske vondt å se hvordan hun klager over mini på story titt og ofte. Er sjelden innom lengre, men de få gangene så er det som regel noe klaging ang barnet. Jeg skjønner ikke hvorfor hun vil legge ut dette offentlig for alle til å se, og spesielt når hun har over 28k følgere i tillegg. 

Tror jeg kan telle på én hånd de få gangene hun har hatt positiv vinkling på mammalivet og barnet og det er kritikkverdig mtp hvor mye hun deler av det. 

  • Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (12 minutter siden):

Det er lov å dele om erfaringer med mammalivet, både på godt og vondt (heldigvis? dessverre?), men det å utlevere om personlighetstrekk hos barnet, å komme med injurierende utsagn om barnet, selv om det er ungt, det burde jo være ulovlig.

Nå har jeg ikke sett hva det er snakk om at hun sier (jeg ble blokkert for mange år siden fordi jeg stilte et spørsmål i kommentarfeltet) men er det så ille som dere legger frem så kan jo dette bli en kjempebelastning for barnet i fremtiden. Min far "mislikte meg", og det har vært belastning nok i seg selv, det gjør noe med selvbildet, for i andres øyne skaper man seg selv.  Men om han i tillegg hadde frontet det offentlig på nett over mange år, det selvbildet hadde det nok vært enda vanskeligere å jobbe seg ut fra. 

Når jeg skriver "mislikte meg" i hermetegn så er det fordi at jeg tenker at i de fleste tilfeller når en forelder misliker ungene sine så er det fordi de selv ikke greier å dekke egne behov, og projiserer sin misnøye med livet over på barnet. Det går det an å vite som voksen, men som 13-19-åring når man konfronteres med hvordan mor har omtalt en på nett gjennom mange år, til alle skue, så er det vanskelig å ikke tenke "kanskje det alltid har vært noe galt med meg", slik skapes syke voksne. 

Jeg synes i alle fall ikke denne er innafor. Men du kan jo se det annerledes. Også er det noe med hyppigheten mellom lignende utsagn.

IMG_1376.jpeg

Endret av *blueberry*
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Gjelder ikke personvern for barn? 

Endret av Rainstorm2.0
  • Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (1 minutt siden):

Nei, fy faen. Jeg synes det burde være ulovlig. 

Gjelder ikke personvern for barn? Hvordan skal man kunne ha autonomi og selvutfoldelse (når alderen tillater) om mor har skapt et bilde av deg som "vanskelig" og "krevende". Dette er ikke greit en plass. Burde være sertifikat for å få lov å få barn. Der burde man lære om eksponering av barn på nett. 

Det er også uheldig å forene det man synes er vanskelig med foreldrerollen og projisere det en selv strever med til at det handler om "personligheten til barnet". 

Jeg skjønner ikke hvordan noen mødre synes dette er greit å dele offentlig i det hele tatt. Har de ikke noen form for beskyttelsesinstinkt? Lufte frustrasjoner kan man gjøre hjemme eller til familie/ venner. 

  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke hvordan noen mødre synes dette er greit å dele offentlig i det hele tatt. Har de ikke noen form for beskyttelsesinstinkt? Lufte frustrasjoner kan man gjøre hjemme eller til familie/ venner. 

Ja, hvor blind har man sett seg på sosiale medier og den "intime sfæren" de liksom skaper seg da, når man offentlig utleverer småbarna sine! Vanskelig å forstå. 

  • Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (16 minutter siden):

Ja, hvor blind har man sett seg på sosiale medier og den "intime sfæren" de liksom skaper seg da, når man offentlig utleverer småbarna sine! Vanskelig å forstå. 

Det aller verste med det Drage driver med, er at barnet blir fremstilt som en belastning, som bare ødelegger for planer og livet. Det er rett og slett fælt. Og dette er slik Drage fremstiller det på sosiale media, ikke noe jeg eller andre gjetter oss til. Deg hun formidler, er det vi ser. Og helt fra barnet ble født og frem til i dag, er det lite positiv som har blitt delt. Dette er Drage sitt ansvar, det hun deler. Ikke publikum. At Drage er en kronisk negativ person er en ting, men å dra barnet så ned i søla som hun gjør, burde vært straffbart. 

  • Liker 10
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så det vanvittig selvmedlidende og sorgtunge blikket i siste story... Jeg mangler faktisk ord

  • Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lizard skrev (6 minutter siden):

Og så det vanvittig selvmedlidende og sorgtunge blikket i siste story... Jeg mangler faktisk ord

For det er jo nettopp dette. Det er jo henne det er synd på, å som skal ha sympati. Ikke det syke barnet. Blir helt matt. 

  • Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk dette er verre enn om hun hadde skrevet et positivt innlegg med ansiktet til barnet.

Hun er sååå opptatt av å skjerme barn fra eksponering, men å fremstille det usynlige barnet som en belastning det er visst greit. Ord kan være minst like skadelig som et ansikt man kan gjenkjenne. 

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lizard skrev (På 20.2.2024 den 15.48):

Og så det vanvittig selvmedlidende og sorgtunge blikket i siste story... Jeg mangler faktisk ord

Og i denne sammenhengen leser jeg ordet «ungen» som negativt også. 

Endret av platypus
  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det nesten trendy å skrive* fullstendig åpent om hvor grusomt forferdelig ille det er å ha barn (eventuelt å gå gravid), så Drage har bare kastet seg på - for å nå fram må hun smøre tykt på og klarer ikke å balansere det mot alt det positive.  Brutalt aerlige beskrivelser skaper sikkert gjenkjenning hos mange (selv om jeg er usikker på om småbarnsmødre er hovedgruppa som følger henne).  Spesielt artig for disse barna blir det ikke når de om noen år leser om hvor kjipt mamma og/eller pappa syntes det var å vaere foreldre.

* Klaging på dette forekommer i meget stor grad hos for eksempel standupkomikere også, da selvfølgelig med en ironisk distanse, men likevel.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fikk du egentlig barn, Helene? Du har, siden barnet ditt ble født, omtrent ikke uttrykt noe annet enn negative følelser rundt det å være mor/ha barn… Ja, man har lov å være sliten, ha tunge dager, og perioder med sykdom tærer på både det ene og det andre, men tenk deg om en ekstra gang før du utleverer datteren din sin sykdom og / eller personlighet og miljøet rundt henne…

  • Liker 15
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...