Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Roadrunner skrev (5 minutter siden):

Det er nettopp det! 

Og skal man ønske å fullføre halvmaraton på en grei måte tenker jeg at man bør trene systematisk over tid. Få hjelp av noen som kan det, kjøre strukturerte økter og jobbe målrettet. Jeg har trent jevnt i over 20 år, men ikke strukturert og målrettet. Ergo kommer selvinnsikten godt med... 

Og de fleste med full jobb pluss eget firma og 3 barn under skolealder og som ikke har vært noen løper noen gang i livet, ville vel helst ikke satt i gang med å prioritere en treningsform som krever svært mye tidsbruk for å levere et ok løp…… 

Forresten hun trener visst to økter pr dag nå, så hvordan hun får til det med over 100% jobb…. Da er det vel rom i livet til å begynne med langturer og….. 

Endret av cerruti
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
cerruti skrev (25 minutter siden):

Og de fleste med full jobb pluss eget firma og 3 barn under skolealder og som ikke har vært noen løper noen gang i livet, ville vel helst ikke satt i gang med å prioritere en treningsform som krever svært mye tidsbruk for å levere et ok løp…… 

Forresten hun trener visst to økter pr dag nå, så hvordan hun får til det med over 100% jobb…. Da er det vel rom i livet til å begynne med langturer og….. 

Tror ikke hun jobber fullt. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Miranda16 skrev (13 timer siden):

Vet ikke hva du mener med stygt, men regner at å kommentere at det at hun redigerer bilder, snakker om at selv det enorme fokuset på vektnedgang er stygge kommentarer.  Det er det alldeles ikke når hun har en IG konto som i all hovedsak fokuserer på vekt og kropp. Dette er ren gaslightning fra følgere som ikke evner å være kritiske av hrunner jeg ikke kan forstå. Det er under all kritikk at hun selger et produkt og lyver om vektnedgang ved å redigere bildene sine. I tillegg til å ta alle sammenhenger, indirekte og direkte at hun går ned i vekt og lyver om hvordan hun har oppnådd det. Svindel på høyt nivå. Kan ikke forstå at du ikke synes at en selverklært kroppspositivist som opererer sånn, ikke ser at det er problematisk. Hun er interessert i å bli slank for utseende. Hadde hatt mye mer respekt for henne om hun sa at hun vil ned i vekt for helsens skyld, men det sier hun ikke

Absolutt ikke. Her hopper du på konklusjoner som er 100 % feil. Det du beskriver har jeg kommentert på selv. Mange ganger. Det jeg reagerte på med negative kommentarer OM KROPPEN HENNES, var at det ble skrevet at hun er dvask, har hengemage osv osv. DET er å kommentere kroppen hennes negativt. Å kritisere at hun redigerer bilder, at hun ønsker oppmerksomhet, at hun later som at det ikke handler om vekt, osv osv, det blir noe annet.

Endret av Armarillo
La til en setning
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Lileep skrev (12 timer siden):

Hun har selv gått ut og sagt at magen hennes hindrer henne i å trene skikkelig, derfor hun vil ha operasjon. Hvorfor er det da stygt å si det samme som hun selv sier i SoMe? Det blir jo bare nevnt at man forstår at det er tungt å løpe med mye hengemage, noe hun selv har sagt hun har pga graviditeter og vektoppgang/nedgang.  

Det går jo ikke an å nevne noen ting lenger, for det blir ropt om angrep, fatshaming osv.. Da fatshamer HD seg selv da, siden hun selv snakker om hvor plagsom den hengende magen/huden hennes er.. 

Skjerp deg. Man kan ikke forsvare å kommentere kroppen til en annen person negativt fordi man vrir det til at hun selv har sagt ditt eller datt. Det som ble skrevet, som jeg kommenterte på, var ren og skjær bodyshaming. Ingenting annet. Ikke konstruktiv kritikk. Og det har blitt slettet av moderator av en grunn. 

Jo, selvfølgelig kan man komme med kritikk! Men direkte drittslenging som ikke har noe med saken å gjøre er ikke greit. Kritiser det hun sier, det hun gjør, at hun redigerer, at hun sier hun ikke bryr seg om vekt når hun åpenbart gjør det, at hun "lærer bort" ting hun ikke kan noe om eller mestrer selv. Men man kan holde seg for god til å slenge dritt om hvordan kroppen hennes ser ut. 

• Nyttig 3
Skrevet
Armarillo skrev (8 timer siden):

Absolutt ikke. Her hopper du på konklusjoner som er 100 % feil. Det du beskriver har jeg kommentert på selv. Mange ganger. Det jeg reagerte på med negative kommentarer OM KROPPEN HENNES, var at det ble skrevet at hun er dvask, har hengemage osv osv. DET er å kommentere kroppen hennes negativt. Å kritisere at hun redigerer bilder, at hun ønsker oppmerksomhet, at hun later som at det ikke handler om vekt, osv osv, det blir noe annet.

Armarillo skrev (8 timer siden):

Skjerp deg. Man kan ikke forsvare å kommentere kroppen til en annen person negativt fordi man vrir det til at hun selv har sagt ditt eller datt. Det som ble skrevet, som jeg kommenterte på, var ren og skjær bodyshaming. Ingenting annet. Ikke konstruktiv kritikk. Og det har blitt slettet av moderator av en grunn. 

Jo, selvfølgelig kan man komme med kritikk! Men direkte drittslenging som ikke har noe med saken å gjøre er ikke greit. Kritiser det hun sier, det hun gjør, at hun redigerer, at hun sier hun ikke bryr seg om vekt når hun åpenbart gjør det, at hun "lærer bort" ting hun ikke kan noe om eller mestrer selv. Men man kan holde seg for god til å slenge dritt om hvordan kroppen hennes ser ut. 

Retningslinjer:

* Brukerdebatt, brukerangrep eller brukerforfølgelse.

* Persondebatt eller personangrep.

Rapportert

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Hvorfor merkes ikke stories fra pilatesstudiet med reklame? Det har jo nå kommet frem (etter lang tid) at dette faktisk var/er et samarbeid. 

At influensere insisterer på at de driver med er et yrke, men etter så mange års erfaring fremdeles har så tungt for å forstå hvordan de skal utføre jobben sin, er for meg ubegripelig. Hva skjedde med etterrettelighet og yrkesstolthet?

Dette gjelder langt fra bare Helene (se bare på saken rundt Sarah Emilie i disse dager for eksempel). Men det er et interessant tankeeksperiment: er det akseptabelt å være like slurvete med arbeidsinstrukser i Helene sin «vanlige» jobb?

Endret av Laia
  • Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Hva er greia med å ligge i sone 2 egentlig? Er man i god form da? Jeg løper noen ganger i uka, men følger ikke med på soner, puls eller andre ting. Gidder ikke pulsklokke. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Haremor skrev (1 time siden):

Hva er greia med å ligge i sone 2 egentlig? Er man i god form da? Jeg løper noen ganger i uka, men følger ikke med på soner, puls eller andre ting. Gidder ikke pulsklokke. 

Vekta skal vel mer ned..  viktigste det, ikke å trene kroppen mot et halvmaraton 

Bedre fettforbrenning: Sone 2 er den høyeste intensiteten der kroppen i hovedsak bruker fett som primær energikilde, noe som sparer karbohydratlagrene (glykogen). [1, 2]

• Nyttig 3
Skrevet
Lileep skrev (1 time siden):

Vekta skal vel mer ned..  viktigste det, ikke å trene kroppen mot et halvmaraton 

Bedre fettforbrenning: Sone 2 er den høyeste intensiteten der kroppen i hovedsak bruker fett som primær energikilde, noe som sparer karbohydratlagrene (glykogen). [1, 2]

Tror ikke hun har ligget så lenge i sone 2. 

• Nyttig 3
Skrevet
Lileep skrev (1 time siden):

Drage kaster seg på science based snakk som de "store gutta" snakker om. De som lever av løping og trening. Som har team bak seg med målinger av alt fra laktat til puls, og har oppfølging av alt fra lege, fysio og ernæringsfysiologer. Det høres viktig og flott ut, og det er i vinden akkurat nå. Så selvfølgelig fokuserer hun på dette, selv om hun på ingen måte faller innenfor denne kategorien. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Miranda16 skrev (16 timer siden):

Retningslinjer:

* Brukerdebatt, brukerangrep eller brukerforfølgelse.

* Persondebatt eller personangrep.

Rapportert

Hæ? 😅 Så du mener at når jeg kommenterer at man ikke skal kommentere kroppen hennes negativt, hvorpå du skriver en lang kommentar om hva du mener JEG sikter til (som ikke var riktig), og som jeg igjen svarer på og oppklarer hva JEG mente. Så er det jeg som bryter de reglene og ikke du? 🤔 Ok, notert 🫡

Skrevet
Lileep skrev (5 timer siden):

Skal man ikke være ganske trent for å klare å ligge i sone 2 når man løper, tro? Jeg selv har jogget av og på i perioder i flere år, og startet opp igjen rundt samme tid som HD i vinter. Og jeg klarer ikke å "løpe" utelukkende i sone 2 😅 Nå har jeg vel ikke prøvd på det heller da, men tror jeg hadde måtte løpt bra sakte hvis pulsen skulle vært så lav 🏃‍♀️

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Armarillo skrev (39 minutter siden):

Skal man ikke være ganske trent for å klare å ligge i sone 2 når man løper, tro? Jeg selv har jogget av og på i perioder i flere år, og startet opp igjen rundt samme tid som HD i vinter. Og jeg klarer ikke å "løpe" utelukkende i sone 2 😅 Nå har jeg vel ikke prøvd på det heller da, men tror jeg hadde måtte løpt bra sakte hvis pulsen skulle vært så lav 🏃‍♀️

Jo jeg vil tro man skal være i vesentlig bedre form enn henne for å ligge stabilt i sone 2 når man jogger i tempo som faktisk tilsvarer jogging. Men jeg kan forstå at hun klarer å holde seg i sone 2, fordi tempoet er så sakte at jeg går fortere.. og når jeg går mine turer i skogen i høyere tempo enn hun jogger, ligger jeg i sone 1 og kan vippe innom sone 2 i en bakke oppover..

Hun kan umulig ha noen fordeler med å klare å holde seg i sone 2 når farten hennes tilsvarer normal/rask gange.  Men hun har muligens lest ang fettforbrenning i sone 2 og tror da at det gjelder henne også. Hun er jo så virkelighetsfjern på det meste, og skal ikke forundre meg at hun tror hun har mange fordeler med å holde seg i sone 2. 

Endret av Lileep
  • Nyttig 3
Skrevet

Så utrolig trist hvordan hun omtaler barna sine i SoMe. Hadde jeg vært mannen hennes hadde jeg ikke vært blid. Tenker hun ikke på at barna en dag kan finne dette på nett? 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Lileep skrev (8 timer siden):

Jo jeg vil tro man skal være i vesentlig bedre form enn henne for å ligge stabilt i sone 2 når man jogger i tempo som faktisk tilsvarer jogging. Men jeg kan forstå at hun klarer å holde seg i sone 2, fordi tempoet er så sakte at jeg går fortere.. og når jeg går mine turer i skogen i høyere tempo enn hun jogger, ligger jeg i sone 1 og kan vippe innom sone 2 i en bakke oppover..

Hun kan umulig ha noen fordeler med å klare å holde seg i sone 2 når farten hennes tilsvarer normal/rask gange.  Men hun har muligens lest ang fettforbrenning i sone 2 og tror da at det gjelder henne også. Hun er jo så virkelighetsfjern på det meste, og skal ikke forundre meg at hun tror hun har mange fordeler med å holde seg i sone 2. 

Må ikke glemme at det er sone 2 løping som er inn om dagen. Sone 2 løping er "all over the place" med tanke på hva man "skal" og da er det nok det som er fint å prøve å fronte, samt at det er da med et tempo for henne som hun klarer, noe som igjen ikke har noe med løping å gjøre, det er moderat til rask gange.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Lileep skrev (9 timer siden):

Ja, var det jeg tenkte og. Syns det er dumt at hun som faktisk er pt holder på sånn her. De fleste jeg følger som faktisk er løpere, sier at man ikke skal fokusere på soneløping før man er der at det har noe for seg. Først må man liksom komme i form og finne løpegleden. Følger ei anna ei som er en "tung løper" (som hun sier selv), og hun la ut om sone 2 løping for litt siden. Forskjellen er at hun først forklarte at det tok laaaang tid før hun kom seg dit, og at det ikke er noe man trenger å fokusere på. Mistenker at HD også følger henne, for det kommer en del like innlegg. Bortsett fra at HD bommer, og skal virke proff fra første sekund. Noe hun ikke er. Tenk så inspirerende hun kunne vært hvis hun sluttet med alt utenomtullet. Synd.

• Liker 2
Skrevet

Hun som fronter HVERDAGSTERK har ikke behov for pulsklokke. Det har egentlig de færreste av oss. Hun er på et nivå hvor bruk av pulsklokke blir en parodi. Det er jo slik at jeg trekker på smilebåndet når hun poster hvordan hun bruker den. Jeg er usikker på hvordan hun vet hvordan hun bruker en slik klokke riktig til og med. Antar hun har håndleddspuls istedenfor pulsbelte osv., og det sier jo noe om hvor korrekte målingene er. Men hun får styre på og la følgerene tro at hun har gått med i vekt av den «temu-treningen» hennes. I some trenes det jevnt og trutt, men progresjon og resultater uteblir. Nesten godt gjort å være i så elendig form som det hun er utifra det hun har vist. Jeg er mest imponert av det jeg, at det faktisk er mulig

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jrg vil si at en noob i løping skal og bør starte rolig. En trenger i starten heller ikke drive med de sonene, som er ment for GODT TRENTE, som har opparbeidet seg et spekter i pulsen, om en kan kalle det det. En helt ny skal fokusere på å komme seg ut og løpe. En nybegynner kommer til å få høy puls når en jogger, fordi det er noe nytt og uvant og kroppen jobber hardt med å tilpasse seg. 

En nybegynner skal heller ikke løpe langt eller lenge. For muskler, ledd og sener må tilpasse seg til den løpespesifikke belastningen. Dette gjelder også om en er sterk av styrketrening eller har god kondis pga alternativ kondisjonstrening. 

Knappe 5k på 59 min. Det er en eksepsjonelt rolig gåtur.  Så kanskje hun har skjønt at hun må starte helt i bånn nå for å bygge seg opp. Hun har meldt seg på halvmaraton. Det krever en del opptrening, og da må hun også tenke på at det er veldig viktig å holde seg skadefri, for å kunne gjennomføre treningen som skal til etterhvert. Langturer på opp rundt 18 km bør hun kanskje gjennomføre etterhvert.  

Endret av MiniMjau
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
MiniMjau skrev (1 time siden):

Jrg vil si at en noob i løping skal og bør starte rolig. En trenger i starten heller ikke drive med de sonene, som er ment for GODT TRENTE, som har opparbeidet seg et spekter i pulsen, om en kan kalle det det. En helt ny skal fokusere på å komme seg ut og løpe. En nybegynner kommer til å få høy puls når en jogger, fordi det er noe nytt og uvant og kroppen jobber hardt med å tilpasse seg. 

En nybegynner skal heller ikke løpe langt eller lenge. For muskler, ledd og sener må tilpasse seg til den løpespesifikke belastningen. Dette gjelder også om en er sterk av styrketrening eller har god kondis pga alternativ kondisjonstrening. 

Knappe 5k på 59 min. Det er en eksepsjonelt rolig gåtur.  Så kanskje hun har skjønt at hun må starte helt i bånn nå for å bygge seg opp. Hun har meldt seg på halvmaraton. Det krever en del opptrening, og da må hun også tenke på at det er veldig viktig å holde seg skadefri, for å kunne gjennomføre treningen som skal til etterhvert. Langturer på opp rundt 18 km bør hun kanskje gjennomføre etterhvert.  

Jeg tror ikke hun vet hvor langt det faktisk er å løpe halvmaraton. Hvor langt det faktisk er å bevege seg 21km når det lengste hun har "jogga" til nå er 10km, men som oftes er det 3-5km. Det er kjempestor forskjell bare å gå en tur på 10km vs 21km. Skal holde kroppen gående i mange kilometer. Hun har aldri noen gang lagt ut på en langtur, hverken gående eller joggende. Da er det rimelig spesielt å melde seg på halvmaraton med kun et år å trene seg opp.  Hun har for dårlig tid, og det kommer nesten garantert til å oppstå skader fordi kroppen hennes er absolutt ikke vant til å holdes i gang i greit tempo 21km 

Endret av Lileep
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er ikke størrelsene på klærne som er problemet HD. Det er hodet ditt. Den kjolen var ikke for stor. Romslige ermer, men det skal det nok være, for du har ikke akkurat tynne armer heller. Og den hånda hennes oppi munnen hele tiden når hun snakker er så irriterende. Og den gjøre-seg-til stemma. 

• Liker 5
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...