Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lileep skrev (14 minutter siden):

Greia er vel at de som står i samme situasjon, ikke påtar seg sponsoroppdrag, lager sin egen app som tar mye av tiden osv. Hadde hun droppa disse unødvendige tingene, men fokusert kun på treningen ( som er det hun sier gir henne noe), mammarollen og jobb så hadde kanskje hverdagen vært lettere å mestre? Småbarnsliver er veldig hektisk på sin måte, men hun legger til  så mye som ikke er nødvendig og sa blir hverdagen for henne uutholdelig virker det som. 

Ja hun burde nok bli flinkere til å sette ting mer i system. Det ville kanskje gitt mer ro i hodet hennes. 
For jeg syns det er godt gjort å fortsette, når Livet stadig byr på utfordringer 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hver gang det lugger, er det på'n med før/etterbilder, og demonstrasjon av noe som har blitt for stort. Hva tenker hun følgerne skal bruke den informasjonen om at pysjbuksa til Drage må snøres inn? Det er altså så dumt. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Melkebart1 skrev (31 minutter siden):

Ja hun burde nok bli flinkere til å sette ting mer i system. Det ville kanskje gitt mer ro i hodet hennes. 
For jeg syns det er godt gjort å fortsette, når Livet stadig byr på utfordringer 

hun burde bli flinkere til å KUTTE ut det som ikke er viktig. 

• Nyttig 2
Skrevet
Melkebart1 skrev (1 time siden):

Tror du ikke livet er hektisk med tvillinger under to år, pluss en femåring? 
Noe sier meg at du kan ikke ha barn😅 

3 små barn, jobb i Oslo, bor i Fredrikstad (noe hjemmekontor virker det som), sliter med vekt opp og ned, gjør så godt hun kan med trening som er like så bra for den psykiske helsa som den fysiske, fødselsdepresjon/depresjon som naturlig har sine svingninger.. and so on. 

For meg så høres det ut som Helene  har en strevsom hverdag, mange kabaler som skal gå opp. Så at hun ikke er helt etter boka, tenker jeg er helt naturlig. Hvem får til alt, alltid? Unntatt Kvinneguiden folk da… 

Jeg tror Helene er ei dame som prøver alt hun kan, å navigere og sjonglere alt livet kaster på henne. Ja, hun strever, får ikke til alt, og det er helt greit. 

Jeg har to barn, som ikke er så små lenger, men prioriterte kun jobb, barn og gåturer da de gik i barnehagen. Barnehagebarn trenger ikke være med på noe etter barnehagen for de blir større. Først da blir det hektisk. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Livet med tre barn er hektisk og tvillinger er ekstra, men for meg virker det som mannen tar det største ansvaret med hensyn til det meste av husarbeidet. HD hadde garantert lagt ut XL klesvask og vasking av hus om det var endel av arbeidsfordelingen. HD tar ansvar for matlaging.  Hun sier selv det stopper helt opp om det blir for mye.  Tar skippertak metoden. Funker dårlig i et hjem med barn. Virker som Mats som var drivkraften med ønske om barn, spesielt andre graviditet, så mulig de har en avtale at han tar på seg det meste av jobben hjemme. Til slutt, hun gikk med på det og må innse hun gikk med på dette, fordi hun er en voksen og må ta ansvar også når hun gikk med på å skape en familie. Helt fair i 2026  at man ikke ønsker barn eller når hun valgte å bli gravid.....

Endret av Miranda16
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Haremor skrev (48 minutter siden):

Jeg har to barn, som ikke er så små lenger, men prioriterte kun jobb, barn og gåturer da de gik i barnehagen. Barnehagebarn trenger ikke være med på noe etter barnehagen for de blir større. Først da blir det hektisk. 

Men var du deprimert? For en tror det har mye å si for hvordan man fungerer i perioder.  
Du har fasiten for deg, ikke hva som er fasiten for henne. 

• Nyttig 1
Skrevet
MiniMjau skrev (54 minutter siden):

hun burde bli flinkere til å KUTTE ut det som ikke er viktig. 

Ja, men så har vel vi mennesker forskjellige meninger om hva som er viktig og ikke.  

Skrevet
Melkebart1 skrev (16 minutter siden):

Men var du deprimert? For en tror det har mye å si for hvordan man fungerer i perioder.  
Du har fasiten for deg, ikke hva som er fasiten for henne. 

Depresjon i perioder og pmdd. Men jeg deler ikke livet mitt på some da. Deler faktisk ingenting. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Melkebart1 skrev (30 minutter siden):

Ja, men så har vel vi mennesker forskjellige meninger om hva som er viktig og ikke.  

absolutt! Jeg sier ikke hva hun skal kutte ut. 

Men som hun har delt tidligere, så er hun ikke villig til å kutte ned på noe særlig. hun skal bare ha en "bedre rutine og en plan"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...