Marihønepøne Skrevet 3. mars 2019 #81 Skrevet 3. mars 2019 Akkurat nå, Sylveon skrev: Mens jeg har mottatt masse snaps som håner pasienter (også når pasientene har vært nakne) fra sykepleierstudenter i praksis. (Ja, jeg sladret til skolen og la frem bevis. Ja, de ble sparket ut av studiet. Nei, vi er ikke venner lengre.) Poenget var egentlig det er ikke alle som har en omsorg for medmennesket på tross av at de velger den type utdanning og yrke. Noen anser det som en trygg jobb med behagelig lønnsslipp. Jeg har møtt mange med helsefaglig utdannelse som ikke burde satt sin fot innenfor helsevesenet, både som kollega og som pasient, ja. De du snakker om ble takket være deg kastet ut fra utdanningen, men mange (de fleste?) slipper visst gjennom nåløyet. 7
The Kitten Skrevet 3. mars 2019 #82 Skrevet 3. mars 2019 2 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Stell av pasienter er pensum for helsefagarbeideren. Hvilken videregående opplæring er det du går på? Har jeg sagt jeg går på noe form for videregående opplæring? 2
Aintnofun Skrevet 3. mars 2019 #83 Skrevet 3. mars 2019 3 minutter siden, Marihønepøne skrev: Jeg har møtt mange med helsefaglig utdannelse som ikke burde satt sin fot innenfor helsevesenet, både som kollega og som pasient, ja. De du snakker om ble takket være deg kastet ut fra utdanningen, men mange (de fleste?) slipper visst gjennom nåløyet. Ja, og når de da gjør en feil så burde de få en straff for det. 1
Snaskesnusken Skrevet 3. mars 2019 #84 Skrevet 3. mars 2019 5 minutter siden, The Kitten skrev: Jeg vet vel bedre enn deg om vi har pensumliste eller ikke? Jeg har undervist på VG 2 helsefagarbeiderfag og vet at stell av pasienter er pensum. 2
Paperwall Skrevet 3. mars 2019 #85 Skrevet 3. mars 2019 21 timer siden, Albbas skrev: Hvor får dere det fra at vannet var nærmest kokende varmt? Riktig. Det står ingen plass at vannet var kokende varmt. Brukeren kan også ha hatt skjør hud som gjorde at han tålte varmt vann dårligere. Eller kanskje han hadde infeksjon i huden som førte til denne reaksjonen? Ikke vet jeg, men det blir for dumt å være så bastant når man ikke har alle fakta på bordet. Trist sak og en uaktsom handling. 3
Snaskesnusken Skrevet 3. mars 2019 #86 Skrevet 3. mars 2019 4 minutter siden, The Kitten skrev: Har jeg sagt jeg går på noe form for videregående opplæring? Det kan vitne om det basert på innleggene dine og påstander om å ikke ha lært å sjekke badevannet før pasienten skal i karet. 2
The Kitten Skrevet 3. mars 2019 #87 Skrevet 3. mars 2019 1 minutt siden, Snaskesnusken skrev: Jeg har undervist på VG 2 helsefagarbeiderfag og vet at stell av pasienter er pensum. Vel, jeg går ikke på VG 2... 5
Marihønepøne Skrevet 3. mars 2019 #88 Skrevet 3. mars 2019 2 minutter siden, Aintnofun skrev: Ja, og når de da gjør en feil så burde de få en straff for det. Feil eller «feil» på grunn av skjødesløshet, neglekt eller vond vilje burde selvfølgelig få konsekvenser, ja. 2
Snaskesnusken Skrevet 3. mars 2019 #89 Skrevet 3. mars 2019 (endret) 3 minutter siden, The Kitten skrev: Vel, jeg går ikke på VG 2... Dersom du skal stelle pasienter er dette noe som du skal lære på skolen. Å hevde at dere ikke har pensumbøker men bare læremål blir litt vagt. Endret 3. mars 2019 av Snaskesnusken 3
The Kitten Skrevet 3. mars 2019 #90 Skrevet 3. mars 2019 Akkurat nå, Snaskesnusken skrev: Dersom du skal stelle pasienter er dette noe som du skal lære på skolen. Å hevde at dere ikke har pensumbøker men bare læremål blir litt vagt. Hvorfor blir det vagt når vi faktisk ikke har pensumbøker? 3
Minnus Skrevet 3. mars 2019 #91 Skrevet 3. mars 2019 Kan ikke skjønne at dette er mulig! Denne tanken er nok så grov, men jeg får en følelse av at dette må ha vært med vilje!! Herregud, man sjekker da vannet før man dusjer/bader selv, ingen som bare setter på vannet i badekaret, fyller det opp og legger seg ned i der uten å ha sjekket vannet først. Det samme gjelder dusjen, man kjenner på vannet og går ikke inn i dusjstrålen før den har passe tempratur. Det samme gjelder når man dusjer andre, trenger hverken utdannelse eller IQ for å skjønne dette... 10
Gjest Albbas Skrevet 3. mars 2019 #92 Skrevet 3. mars 2019 20 minutter siden, Sylveon said: Det jeg tenker og. Når det faktisk er så varmt at noen blir kokt i hjel... Grøss og gru... At personen som står ved siden av ikke reagerer... 56 minutter siden, Million said: Ja, så varmt vann må jo ha DAMPET skikkelig? Herregud... Igjen, HVORFOR tror dere at vannet var kokende varmt? Det damper ikke av vann som for eksempel er 50 grader, og det er nok for å gi brannskader! Det er skremmende med alle i denne tråden som tror at brannskade fra vann må være synonymt med å koke ihjel. Dere er i større fare for å gjøre samme feil, fordi dere tydeligvis innbiller dere at vann må være kokvarmt for å påføre dødelig skade...??? At vannet ikke damper er IKKE tegn nok på at det ikke er for varmt!
Gjest Nematocera Skrevet 3. mars 2019 #93 Skrevet 3. mars 2019 3 minutter siden, Paperwall skrev: Riktig. Det står ingen plass at vannet var kokende varmt. Brukeren kan også ha hatt skjør hud som gjorde at han tålte varmt vann dårligere. Eller kanskje han hadde infeksjon i huden som førte til denne reaksjonen? Ikke vet jeg, men det blir for dumt å være så bastant når man ikke har alle fakta på bordet. Trist sak og en uaktsom handling. Alle avisene sier nå at han ble badet i "glovarmt" vann og fikk alvorlige brannskader. Glovarmt var det neppe siden tre antenner ved rundt 300 grader. Men når en person får alvorlige brannsår, er det jo trolig at vannet holdt 50-60 grader (det er ca 60 rett ut av kranen på det varmeste) https://www.nrk.no/vestfold/ble-badet-i-glovarmt-vann-_-dode-av-skadene-1.14453860 https://www.aftenposten.no/norge/i/4dy4Re/Mann-dode-etter-a-ha-blitt-badet-i-glovarmt-vann--kommunen-mistenkt-for-rutinesvikt https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EoVk7l/ble-badet-i-glovarmt-vann-i-omsorgsbolig-fikk-brannskader-og-doede osv.
Snaskesnusken Skrevet 3. mars 2019 #94 Skrevet 3. mars 2019 (endret) 18 minutter siden, The Kitten skrev: Hvorfor blir det vagt når vi faktisk ikke har pensumbøker? Et sted må du hente den teoretiske kunnskapen fra.. Som for eks å kjenne på badevannet som en del av rutinen når du skal stelle en pasient! Derfor blir det for vagt. Du hevder selv av dere ikke har hatt om dette på skolen. Hva med praktisk erfaring og oppgaver relatert til dette?? Endret 3. mars 2019 av Snaskesnusken 5
The Kitten Skrevet 3. mars 2019 #95 Skrevet 3. mars 2019 2 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Et sted må du hente den teoretiske kunnskapen fra.. Som for eks å kjenne på badevannet som en del av rutinen når du skal stelle en pasient! Derfor blir det for vagt. Du hevder selv av dere ikke har hatt om dette på skolen. Hva med praktisk erfaring og oppgaver relatert til dette?? Det jeg har sagt er at å kjenne på vannet før man bader noen er noe enhver med noe mellom topplokket forstår at man skal gjøre. 7
Drizzt Skrevet 3. mars 2019 #96 Skrevet 3. mars 2019 (endret) Jeg får så vondt når jeg leser sånne saker. Det er de svakeste blant de svakeste i sammfunnet som er helt avhengig av at andre gjør jobben sin! Samme sak skjedde i fjor også, men jeg tror personen der overlevde etter omfattende hudtransplantasjon. Er det faen meg mulig å være så uegnet for den jobben! Det skal ikke så mye IQ til før man vet at man må kjenne vannet med hånda! Stakkars mann og stakkars familie! Jeg håper, jeg ber og jeg ønsker på det sterkeste at den som drepte ham får sitte i fengsel i noen år for dette er drap! Og at han eller hun får aldri, aldri mer jobbe med mennesker i sårbar situasjon! Endret 3. mars 2019 av Drizzt 11
Snaskesnusken Skrevet 3. mars 2019 #97 Skrevet 3. mars 2019 3 minutter siden, The Kitten skrev: Det jeg har sagt er at å kjenne på vannet før man bader noen er noe enhver med noe mellom topplokket forstår at man skal gjøre. Du svarer ikke på spørsmålet!
ViljaH Skrevet 3. mars 2019 #98 Skrevet 3. mars 2019 Det der er jo skrekkscenariet ved å bli innlagt på institusjon med frisk hjerne og tilstand hvor man ikke klarer å si fra om at vannet er for varmt, får ikke puste, har noe i halsen osv. Stakkars fyr... 6
Djungelvrål Skrevet 3. mars 2019 #99 Skrevet 3. mars 2019 3 timer siden, Violetta skrev: Så du tror ikke en person uten utdanning er i stand til å forstå at man må kjenne på temperaturen før man badet en person? Tydeligvis ikke. 2
ViljaH Skrevet 3. mars 2019 #100 Skrevet 3. mars 2019 9 minutter siden, Drizzt skrev: Jeg får så vondt når jeg leser sånne saker. Det er de svakeste blant de svakeste i sammfunnet som er helt avhengig av at andre gjør jobben sin! Samme sak skjedde i fjor også, men jeg tror personen der overlevde etter omfattende hudtransplantasjon. Er det faen meg mulig å være så uegnet for den jobben! Det skal ikke så mye IQ til før man vet at man må kjenne vannet med hånda! Stakkars mann og stakkars familie! Jeg håper, jeg ber og jeg ønsker på det sterkeste at den som drepte ham får sitte i fengsel i noen år for dette er drap! Og at han eller hun får aldri, aldri mer jobbe med mennesker i sårbar situasjon! Det var en sak for et år eller to siden også hvor et barn i barnehage hadde blitt puttet opp i glovarmt bad av en ansatt som var nek og åpenbart ikke hadde nok erfaring med barn til å alltid stikke hånda i vannet først. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå