Gå til innhold

Mann kokt i hjel i omsorgsbolig


sofakrok1

Anbefalte innlegg

Tro meg det er mye rare folk som har vært innom omsorgsboligen jeg jobber i, så er ikke så veldig sjokkert.  Mange av de som velger dette yrket i dag er folk som ikke kommer inn på andre skoler/studier. Derfor er holdningene deretter. Selv hadde jeg heller ikke valgt dette yrket hvis jeg hadde vært ung i dag. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Joni123 skrev:

Tro meg det er mye rare folk som har vært innom omsorgsboligen jeg jobber i, så er ikke så veldig sjokkert.  Mange av de som velger dette yrket i dag er folk som ikke kommer inn på andre skoler/studier. Derfor er holdningene deretter. Selv hadde jeg heller ikke valgt dette yrket hvis jeg hadde vært ung i dag. 

En ting er å ha laber motiv for yrket. Her er vedkommende i bestefall uaktsom på det groveste, men det er så ufattelig at man ikke kan utelukke at det er gjort med overlegg. Dette skal faen ikke være mulig. Du klarer ikke å nærmest koke opp vann og ikke forstå at dette er for varmt. Dette er jo en person som må utredes uansett hva som ligger til grunn. Du kan jo ikke jobbe i dagligvare engang om du får deg til å gjøre sånt, da du sikkert er i stand til å velte varehyller over kundene. Dette er jo et invidivid som har utvist sånn uaktsomhet at vedkommende ikke bør få lov å ha lappen en gang.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de blir straffeforfulgt.  De/den burde få en dom på minst 3-4 år!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sofakrok1 skrev:

En ting er å ha laber motiv for yrket. Her er vedkommende i bestefall uaktsom på det groveste, men det er så ufattelig at man ikke kan utelukke at det er gjort med overlegg. Dette skal faen ikke være mulig. Du klarer ikke å nærmest koke opp vann og ikke forstå at dette er for varmt. Dette er jo en person som må utredes uansett hva som ligger til grunn. Du kan jo ikke jobbe i dagligvare engang om du får deg til å gjøre sånt, da du sikkert er i stand til å velte varehyller over kundene. Dette er jo et invidivid som har utvist sånn uaktsomhet at vedkommende ikke bør få lov å ha lappen en gang.

Ja, helt enig. Jeg tror vedkommende bare er uaktsom på det groveste. Har du ikke hue med deg; kan mye rart skje, tro meg. Så ille har det ikke vært hos oss heldigvis. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jo være å betrakte som drap!

Ser at noen mener det mangler utdanning. Hvor mye/hvilken utdanning trengs for å kjenne på temperaturen på vannet man skal senke noen ned i?

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Albbas skrev:

Hvor får dere det fra at vannet var nærmest kokende varmt? :klo:

Glovarmt, kokende varmt...vi kan være enige om at det var for varmt ihvertfall?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
Just now, vintage said:

Glovarmt, kokende varmt...vi kan være enige om at det var for varmt ihvertfall?

Selvfølgelig, men det er forskjell på 50 og 100 grader, og hvor lett det er å oppdage varmen uten å kjenne på vannet. Kokende vann er lett å se ja, 50 grader er det verre med. 

Grusom sak selvfølgelig, men jeg syns man skal diskutere med utgangspunkt i realiteten. Det var neppe kokende vann han ble senket i, da hadde han omkommet der og da, og man får ikke kokende vann ut av springen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Bare overskriften i seg selv er jo absurd og respektløs. Kokt ihjel...?? 

Slike ulykker blir ikke lettere å unngå om folk skal fremstille det på en fullstendig urealistisk måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Albbas skrev:

Selvfølgelig, men det er forskjell på 50 og 100 grader, og hvor lett det er å oppdage varmen uten å kjenne på vannet. Kokende vann er lett å se ja, 50 grader er det verre med. 

Grusom sak selvfølgelig, men jeg syns man skal diskutere med utgangspunkt i realiteten. Det var neppe kokende vann han ble senket i, da hadde han omkommet der og da, og man får ikke kokende vann ut av springen. 

Det var en lignende episode i fjor, i Trondheim. Han overlevde, og de anslo at vannet hadde hatt over 70 grader. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Zikkzakk skrev:

Folk klarer å gjøre de utroligste ting. Det er dessverre ikke alle som jobber i omsorgsbolig som har hverken utdannelse eller særlig forståelse for ting som er ganske åpenbart for oss andre. Nå bader man stort sett ikke pasienter lengre i helsevesenet (man dusjer dem i dusjseng eller dusjstol gjerne), men uansett er det ganske logisk om man har utdanning eller ikke at man skal kjenne på vannet... 

Jeg skjønner ikke hvorfor du blander utdanning inn i dette.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å gråte da jeg så denne artikkelen. Det er så fælt at jeg har ikke ord. 😭

Endret av Perle
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Albbas skrev:

Selvfølgelig, men det er forskjell på 50 og 100 grader, og hvor lett det er å oppdage varmen uten å kjenne på vannet. Kokende vann er lett å se ja, 50 grader er det verre med. 

Grusom sak selvfølgelig, men jeg syns man skal diskutere med utgangspunkt i realiteten. Det var neppe kokende vann han ble senket i, da hadde han omkommet der og da, og man får ikke kokende vann ut av springen. 

https://sykepleien.no/2018/08/beboer-ble-badet-i-over-70-graders-vann-matte-fa-hudtransplantasjon

Hvorfor man alltid skal kjenne på vannet. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, vintage skrev:

Ja, det er nok det. Fant det i VG. 

Ok. Jeg så den ikke i VG. Bare googlet det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff,dette er så hjerteskjærende, at jeg ikke vet hva jeg skal si. Hjertet blør for den stakkars mannen.❤️ Tenk hvilken lidelse han må ha vært igjennom, uten mulighet for å kunne si fra, fordi han manglet språk! Håper inderlig at gjerningspersonen(e) blir hardt straffet for dette. Men med tanke på hvordan strafferammene er her i landet, så slipper vel vedkommende unna med et år i fengsel og et klapp på skulderen. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou

Dette er drap! Tortur! Denne ansatte burde bli buret inne i flere år, og aldri, aldri fått lov til å arbeide med mennesker igjen.

Barnehagebarnet mitt sjekker temperaturen på vannet før dukka går ned i baljen... Rutinesvikt.. blir kvalm av å lese. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
1 hour ago, Sylveon said:

Ja, og man kan også brenne seg på 50 grader, derfor skal man ikke stole på at så lenge det ikke ryker av vannet så går det greit, som enkelte her kan få det til å høres ut som... :roll: Det er kun å kjenne på vannet som er godt nok! 

Babyer kan faktisk få brannskade bare ved 40 grader. Man trenger ikke koke noen for å gjøre alvorlig skade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...