Tildittbeste Skrevet 27. mai 2021 #12321 Del Skrevet 27. mai 2021 (endret) Voyager skrev (24 minutter siden): Nei, jeg bare lurer på om dette er noe du lirer ut av deg hver gang noen venner ønsker å kjøpe brukte biler etc. de fleste er klar over absolutt alt du skriver her, men det er ganske normalt å kjøpe båter eller biler likevel. Hvorfor føler du deg så sikker på at kjøper ikke har satt seg inn i noe? Og hvorfor i alle dager føler du deg engasjert i dette? Hvor får du dette fra at jeg føler for ditt og datt? Det er ikke meg denne tråden handler om, jeg bare påpeker ulike fall gruver. Og hadde noen av mine venner "mistet" 18000,så ja hadde jeg syntes det var leit. Endret 27. mai 2021 av Tildittbeste 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 28. mai 2021 #12322 Del Skrevet 28. mai 2021 Tildittbeste skrev (13 timer siden): Hvor får du dette fra at jeg føler for ditt og datt? Det er ikke meg denne tråden handler om, jeg bare påpeker ulike fall gruver. Og hadde noen av mine venner "mistet" 18000,så ja hadde jeg syntes det var leit. 18000 skreller man vanligvis lett av på én ferie. Det er ikke verdens undergang å gjøre et evt bomkjøp på 18000 heller. De får nok en fin sommer i den, og da er det jo verdt det, for dem, selvom vogna nok selges med tap eller kanskje må skrotes etterpå. De fleste biler, vogner, båter osv selges jo med tap, men folk kjøper det likevel og har fine opplevelser.. 🤷🏻♀️☺️ 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ina89 Skrevet 28. mai 2021 #12323 Del Skrevet 28. mai 2021 Voyager skrev (13 timer siden): Nei, jeg bare lurer på om dette er noe du lirer ut av deg hver gang noen venner ønsker å kjøpe brukte biler etc. de fleste er klar over absolutt alt du skriver her, men det er ganske normalt å kjøpe båter eller biler likevel. Hvorfor føler du deg så sikker på at kjøper ikke har satt seg inn i noe? Og hvorfor i alle dager føler du deg engasjert i dette? Men i alle dager.. Det er vel du som er i overkant engasjert her. Til å påstå du ikke engasjerer deg i hva andre bedriver, er du utrolig engasjert. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildittbeste Skrevet 28. mai 2021 #12324 Del Skrevet 28. mai 2021 Lady T skrev (21 minutter siden): 18000 skreller man vanligvis lett av på én ferie. Det er ikke verdens undergang å gjøre et evt bomkjøp på 18000 heller. De får nok en fin sommer i den, og da er det jo verdt det, for dem, selvom vogna nok selges med tap eller kanskje må skrotes etterpå. De fleste biler, vogner, båter osv selges jo med tap, men folk kjøper det likevel og har fine opplevelser.. 🤷🏻♀️☺️ Kanskje ikke verdens undergang for noen. Men for andre kan det være det, og når vedkommende skriver innlegg på innlegg om dårlig råd. Da kan man jo lure på hvor logikken er henn. Men men M og familie om det. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 28. mai 2021 #12325 Del Skrevet 28. mai 2021 Relin skrev (16 timer siden): For de pengene hun har brukt til å kjøpe den campingvognen kunne hun leid campingvogn i to uker, dekket drivstoff og ferger, OG betalt for å være på campingplasser.. Lurer også på om hun har sjekket at bilen hennes faktisk har lov å dra den campingvognen hun har kjøpt, og om hun trenger klasse b96/BE for å kjøre den. Hun bør også skaffe seg et sett med campingvognspeil… Folk gjør valg ut fra forskjellige ønsker, de ønsker tydeligvis ett prosjekt og har ett ønske om å eie en egen vogn. Om hun har lov å dra campingvognen skrev hun vel i blogginnlegget at hun hadde. Campingvognspeil skaffer hun helt sikkert. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Voyager Skrevet 28. mai 2021 #12326 Del Skrevet 28. mai 2021 Relin skrev (17 timer siden): For de pengene hun har brukt til å kjøpe den campingvognen kunne hun leid campingvogn i to uker, dekket drivstoff og ferger, OG betalt for å være på campingplasser.. Lurer også på om hun har sjekket at bilen hennes faktisk har lov å dra den campingvognen hun har kjøpt, og om hun trenger klasse b96/BE for å kjøre den. Hun bør også skaffe seg et sett med campingvognspeil… Da vil jeg si at det er et meget godt kjøp. Denne kan hun jo bruke mye lenger enn to uker:) Alltis bedre å eie enn å leie! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yrsa Skrevet 28. mai 2021 #12327 Del Skrevet 28. mai 2021 Jeg tror vel ikke det er snakk om at folk "må" henge seg opp i noe. Snarere tror jeg at enkelte blir provosert av at hun til stadighet retter oppmerksomhet mot seg selv, og sin tilsynelatende dårlige økonomi. For så i neste øyeblikk kaste rundt seg med penger. Noe som for mange (meg selv inkludert) ofte virker noe hyklersk(?). Det er mye jeg ønsker meg, men som jeg enten må spare lenge til, eller la være å kjøpe. Jeg tenker at om hun har råd til det, så er der bra for henne! Det som gjør meg litt betenkt er som flere nevner: Det faktum at alt må skje så fort. I tillegg skal hun være veldig forsiktig med den oppussingen av vognen, mtp at hun kun har 155 kg "til overs" før den går over tillatt vekt. Blir spennende å se hvordan dette blir til slutt! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 28. mai 2021 #12328 Del Skrevet 28. mai 2021 Skrottefar skrev (21 timer siden): Alt dette kommer nok hun til å svare på enten på snap, instagram og/eller blogg når vi har kommet med alle våre meninger og hun har lest de 🤣 Du hadde helt rett - ikke uventet 😄 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 28. mai 2021 #12329 Del Skrevet 28. mai 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 28. mai 2021 #12330 Del Skrevet 28. mai 2021 Nana skrev (1 time siden): Du hadde helt rett - ikke uventet 😄 Visse ting er ikke mer forutsigbart vettu 🤣 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allie Skrevet 28. mai 2021 #12331 Del Skrevet 28. mai 2021 Yrsa skrev (5 timer siden): Jeg tror vel ikke det er snakk om at folk "må" henge seg opp i noe. Snarere tror jeg at enkelte blir provosert av at hun til stadighet retter oppmerksomhet mot seg selv, og sin tilsynelatende dårlige økonomi. For så i neste øyeblikk kaste rundt seg med penger. Noe som for mange (meg selv inkludert) ofte virker noe hyklersk(?). Det er mye jeg ønsker meg, men som jeg enten må spare lenge til, eller la være å kjøpe. Jeg tenker at om hun har råd til det, så er der bra for henne! Det som gjør meg litt betenkt er som flere nevner: Det faktum at alt må skje så fort. I tillegg skal hun være veldig forsiktig med den oppussingen av vognen, mtp at hun kun har 155 kg "til overs" før den går over tillatt vekt. Blir spennende å se hvordan dette blir til slutt! Spent på hvordan de skal klare seg innenfor tillatt totalvekt, med alle i bilen, bagasje og alt man må ha med. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^alfa^ Skrevet 28. mai 2021 #12332 Del Skrevet 28. mai 2021 allie skrev (33 minutter siden): Spent på hvordan de skal klare seg innenfor tillatt totalvekt, med alle i bilen, bagasje og alt man må ha med. Jeg kan ikke forstå at det vil gå. Hun har visst 180 kg å gå på i følge kommentarfeltet, sett ut i fra at hun er 75 kg. Det skal holde til H, begge barna, bilseter, barnevogn, mat, klær, hygieneartikler, stelleveske, leker, elektroniske artikler, sengesett, dyner, puter, duker, bestikk etc? Kjenner jeg blir svett bare av tanken. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 28. mai 2021 #12333 Del Skrevet 28. mai 2021 14. mai delte MA ikke bare ett, men to blogginnlegg om økonomien sin og sine økonomiske bekymringer. Det siste av de to har tittelen "Bekymringer og stress." I det innlegget fortalte MA at hun sparte til ferie, skatt og buffer. "Men samtidig skjer “livet” og påvirker sparingen på de diverse sparing postene." Bildørene foran måtte repareres, for de kunne ikke lenger åpnes utenfra, og et elektrisk vindu på bilen måtte også fikses. I tillegg hadde dekkhotellet ringt og sagt at sommerdekkene burde skiftes. Alt av hage-, hus-, og oppussingsprosjekter hadde hun satt på vent, og skatt, ferie og reparasjoner var satt i første rekke. Men huset MÅ males i år, det var MA hard på, selv om de egentlig ikke hadde råd til det. Det er nødvendig vedlikehold i hennes øyne og burde visst vært gjort for lenge siden. Dette la hun altså ut for to uker siden. At folk reagerer på at det plutselig er rom i økonomien for å kjøre 8 timer hver vei (med ferge og bompenger) for å kjøpe en gammel campingvogn til 18.000 kr synes jeg ikke er rart. MA legger selv opp til at økonomien hennes og de økonomiske prioriteringene hun gjør blir et tema ved å dele så mye som hun gjør. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havnefogden Skrevet 28. mai 2021 #12334 Del Skrevet 28. mai 2021 Er det ikke slik at denne bloggeren, i likhet med en god del andre forventer applaus for alt. Vel, det er ikke slik. Når man publiserer ting, og i dette tilfellet ganske personlige og private ting, blir det vanskelig å akseptere motbør. Legger du ut ting på en blogg som leses av et par tusen mennesker, kan du risikere å få motbør. Sånn er det. Det er influenserverdenen i sin harde virkelighet. MA har på sin forretningsplattform fortalt om tanker og planer. Hun spør sogar lesere om hva de tror. Og lesere svarer. Noen applauderer, som bestilt, mens andre stiller kritiske spørsmål. Som oppfattes som kritikk og hat. Jeg lurer virkelig på hvorfor hun spør? Hvis hun ikke ønsker svar. Dette vidunderlige, frie mennesket, som har et stort ansvar og som ofrer mye for sine nærmeste fortjener all verdens lykke og fred, men kjære Mette Ask, som jeg tror du heter, siden bloggen henspeiler på det navnet, kan du være så snill å holde ting litt mer for deg selv? Vi trenger ikke vite om dagsreiser for å se på, og kjøpe en campingvogn. Vi trenger ikke vite hvor mye den kostet. Vi trenger ikke vite hva som må gjøres. Om du vil, kan du poste noen bilder når dere reiser på ferie til Sørlandet, hvor vær og alt klaffer. Eller ikke. Lykke til, men vær ærlig mot deg selv og dine, og hold ting privat! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilletyrkia Skrevet 29. mai 2021 #12335 Del Skrevet 29. mai 2021 Christiane_W skrev (8 timer siden): 14. mai delte MA ikke bare ett, men to blogginnlegg om økonomien sin og sine økonomiske bekymringer. Det siste av de to har tittelen "Bekymringer og stress." I det innlegget fortalte MA at hun sparte til ferie, skatt og buffer. "Men samtidig skjer “livet” og påvirker sparingen på de diverse sparing postene." Bildørene foran måtte repareres, for de kunne ikke lenger åpnes utenfra, og et elektrisk vindu på bilen måtte også fikses. I tillegg hadde dekkhotellet ringt og sagt at sommerdekkene burde skiftes. Alt av hage-, hus-, og oppussingsprosjekter hadde hun satt på vent, og skatt, ferie og reparasjoner var satt i første rekke. Men huset MÅ males i år, det var MA hard på, selv om de egentlig ikke hadde råd til det. Det er nødvendig vedlikehold i hennes øyne og burde visst vært gjort for lenge siden. Dette la hun altså ut for to uker siden. At folk reagerer på at det plutselig er rom i økonomien for å kjøre 8 timer hver vei (med ferge og bompenger) for å kjøpe en gammel campingvogn til 18.000 kr synes jeg ikke er rart. MA legger selv opp til at økonomien hennes og de økonomiske prioriteringene hun gjør blir et tema ved å dele så mye som hun gjør. Helt enig. Kan heller virkelig ikke forstå at noen synes det er rart man reagerer eller stiller spørsmål rundt dette. Det er jo ikke hat, det er jo veldig gode grunner til at man er kritisk. Håper jo virkelig hun klarer alle utgiftene sine og at det går fint. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 29. mai 2021 #12336 Del Skrevet 29. mai 2021 Christiane_W skrev (19 timer siden): 14. mai delte MA ikke bare ett, men to blogginnlegg om økonomien sin og sine økonomiske bekymringer. Det siste av de to har tittelen "Bekymringer og stress." I det innlegget fortalte MA at hun sparte til ferie, skatt og buffer. "Men samtidig skjer “livet” og påvirker sparingen på de diverse sparing postene." Bildørene foran måtte repareres, for de kunne ikke lenger åpnes utenfra, og et elektrisk vindu på bilen måtte også fikses. I tillegg hadde dekkhotellet ringt og sagt at sommerdekkene burde skiftes. Alt av hage-, hus-, og oppussingsprosjekter hadde hun satt på vent, og skatt, ferie og reparasjoner var satt i første rekke. Men huset MÅ males i år, det var MA hard på, selv om de egentlig ikke hadde råd til det. Det er nødvendig vedlikehold i hennes øyne og burde visst vært gjort for lenge siden. Dette la hun altså ut for to uker siden. At folk reagerer på at det plutselig er rom i økonomien for å kjøre 8 timer hver vei (med ferge og bompenger) for å kjøpe en gammel campingvogn til 18.000 kr synes jeg ikke er rart. MA legger selv opp til at økonomien hennes og de økonomiske prioriteringene hun gjør blir et tema ved å dele så mye som hun gjør. Og i det nyeste blogginnlegget så skriver hun at det var mer fukt-skader enn det som ble sagt i utgangspunktet, men ikke uforventet, så nå blir store deler av innerveggene revet og nye skal opp......og selv om det ikke er så dyrt med materialer så vil det bli en del investeringer. Jaja, hun skal ha for stå-på-viljen i alle fall, men med tanke på alle andre prosjekter som plutselig bare stopper opp så vil det ikke forundre meg om dette blir nok et i rekka 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linazer Skrevet 29. mai 2021 #12337 Del Skrevet 29. mai 2021 Hva med å gi Mette ros og kred for at hun virker å være utrolig handy og løsningsorientert. Hvor mange i hennes situasjonen ville restaurert ei gammel vogn i tillegg til å jobbe så mye som hun gjør, og attpåtil ha en liten baby. Jeg er ganske imponert over hennes kreativitet, ståpåvilje og kunnskap. Skulle gjerne hatt bittelitt av de egenskapene 😊 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilletyrkia Skrevet 29. mai 2021 #12338 Del Skrevet 29. mai 2021 Linazer skrev (13 minutter siden): Hva med å gi Mette ros og kred for at hun virker å være utrolig handy og løsningsorientert. Hvor mange i hennes situasjonen ville restaurert ei gammel vogn i tillegg til å jobbe så mye som hun gjør, og attpåtil ha en liten baby. Jeg er ganske imponert over hennes kreativitet, ståpåvilje og kunnskap. Skulle gjerne hatt bittelitt av de egenskapene 😊 Om ting blir ferdig blir jeg imponert ja. Det er godt jobba. Så vi må jo nesten vente å se før hun får creds for det 😄 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 29. mai 2021 #12339 Del Skrevet 29. mai 2021 Linazer skrev (14 minutter siden): Hva med å gi Mette ros og kred for at hun virker å være utrolig handy og løsningsorientert. Hvor mange i hennes situasjonen ville restaurert ei gammel vogn i tillegg til å jobbe så mye som hun gjør, og attpåtil ha en liten baby. Jeg er ganske imponert over hennes kreativitet, ståpåvilje og kunnskap. Skulle gjerne hatt bittelitt av de egenskapene 😊 Agreed. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alauda Skrevet 29. mai 2021 #12340 Del Skrevet 29. mai 2021 Linazer skrev (25 minutter siden): Hva med å gi Mette ros og kred for at hun virker å være utrolig handy og løsningsorientert. Hvor mange i hennes situasjonen ville restaurert ei gammel vogn i tillegg til å jobbe så mye som hun gjør, og attpåtil ha en liten baby. Jeg er ganske imponert over hennes kreativitet, ståpåvilje og kunnskap. Skulle gjerne hatt bittelitt av de egenskapene 😊 Enig! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg