Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Zenhouse skrev:

M tar litt feil nå synes jeg i siste innlegg, hun synes det er tøffest med bloggen, da folk er mest kritiske til den. ( og blogger generelt). https://metteask.blogg.no/

At det er enklere å kun holde på med snap og Insta. Men det er vel egentlig motsatt?? De hardeste reaksjonene feks her på KG kommer vel av ting som snappes. Der serveres det ofte «kort og gæli», og så har vi det gående. 
Jeg liker bloggen, og vil heller ha ett par ordentlige innlegg i uka, enn korte snapper/skjermbilder/bilder. 

Ja, du sier noe der, men MA får styre som hun selv vil, og det gjør hun jo, både med blogg, snap insta, MEN, det hun absolutt bør slutte med er å snoke rundt her inne for å lese om seg selv for så å legge ut skjermbilder, for da heller hun bare mer bensin på bålet og de harde reaksjonene kan utarte seg og så ender det opp med krigføring mellom kritikerne og metakritikerne, og det syns jeg blir en unødvendig debatt i lengden

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Zenhouse skrev:

M tar litt feil nå synes jeg i siste innlegg, hun synes det er tøffest med bloggen, da folk er mest kritiske til den. ( og blogger generelt). https://metteask.blogg.no/

At det er enklere å kun holde på med snap og Insta. Men det er vel egentlig motsatt?? De hardeste reaksjonene feks her på KG kommer vel av ting som snappes. Der serveres det ofte «kort og gæli», og så har vi det gående. 
Jeg liker bloggen, og vil heller ha ett par ordentlige innlegg i uka, enn korte snapper/skjermbilder/bilder. 

 

1 time siden, Skrottefar skrev:

Ja, du sier noe der, men MA får styre som hun selv vil, og det gjør hun jo, både med blogg, snap insta, MEN, det hun absolutt bør slutte med er å snoke rundt her inne for å lese om seg selv for så å legge ut skjermbilder, for da heller hun bare mer bensin på bålet og de harde reaksjonene kan utarte seg og så ender det opp med krigføring mellom kritikerne og metakritikerne, og det syns jeg blir en unødvendig debatt i lengden

Veldig enig med dere begge 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en del diskusjoner her inne tidligere ang. det at MA og H ikke har prioritert familiegjenforening etter at de ble gift, og nå kommer hun med en lengre avklaring om dette i et nytt innlegg på bloggen, og, ja, det er plausible grunner hun kommer med, og jeg forstår det, men nå som det kanskje burde gått an å gitt det et nytt forsøk så er det nye skjær i sjøen.
Covid 19 er vel en grunn, pluss at det legges ut om personlig økonomi igjen som en grunn til at det ikke går, for nå har de ikke råd.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannskaden går vel på husforsikringen vil jeg tro. 

Sånn ellers så får de bare ta tiden til hjelp. Datteren kan jo betale litt hudleie hjemme til hun flytter ut.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol

Hvorfor skal jeg vite om dette? Jeg, du eller dere har ingen ting med bloggerens private økonomi. Det er fornedrende å måtte brette ut om vanskeligheter i privatøkonomien, fordi man skal være ærlig. Ingen lesere lider noen nød om det ikke informeres på dette nivået her. Det er misforstått åpenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det ser ut som det var slik jeg trodde. At hun har fått råd av noen som kanskje ikke har helt peiling. 

For meg er det fortsatt et mysterier at de ikke satte igang denne prosessen før de ble gravide, et mysterier at noen vil seg selv og barnet sitt så "vondt". 

Det er mange med tynn historie som leverer inn dokumentasjon etter hvert som den kommer (bilder, billetter, barn osv) mens søknaden ligger inne. 

Det er forresten mange fine facebookgrupper hvor det er virkelig flinke folk, som kan mye om familiegjenforening, UDI osv. som kan gi deg mange gode råd hvis du ønsker Mette. Jeg har ikke sett deg i de,  et lite tips fra meg. 

Endret av Visvas
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hon har haft en vattenläcka, men inte kollat med sin försäkring om den täcker nåt med den. Vad är det med den här människan som har så svårt för att kolla upp sakar alla vuxna vet att man måste kolla up? Det vara sig försäkring (innebo och resa), Corona-restriktioner, lån från Husbanken, besöksvisum etc. Hon framställer sig själv som så otrolig hjälplös. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hei2016-2 skrev:

Hon har haft en vattenläcka, men inte kollat med sin försäkring om den täcker nåt med den. Vad är det med den här människan som har så svårt för att kolla upp sakar alla vuxna vet att man måste kolla up? Det vara sig försäkring (innebo och resa), Corona-restriktioner, lån från Husbanken, besöksvisum etc. Hon framställer sig själv som så otrolig hjälplös. 

Hun må jo også tilbakebetale NAV for at hun var for treg med å informere om at hun var gift, trodde det var noe man gjorde med en gang alt var formelt og man har papirer på det, sende det inn til de rette instanser

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Hei2016-2 skrev:

Hon har haft en vattenläcka, men inte kollat med sin försäkring om den täcker nåt med den. Vad är det med den här människan som har så svårt för att kolla upp sakar alla vuxna vet att man måste kolla up? Det vara sig försäkring (innebo och resa), Corona-restriktioner, lån från Husbanken, besöksvisum etc. Hon framställer sig själv som så otrolig hjälplös. 

Ringe forsikringsselskapet er jo det første man gjør når man får en skade. Hun må uansett betale egenandel, men nå har hun jo allerede kjøpt og montert ny varmtvannstank FØR hun har meldt inn skaden. I tillegg trodde jeg at det måtte være en rørlegger som monterer varmtvannstanker mtp forsikring? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Skrottefar skrev:

Hun må jo også tilbakebetale NAV for at hun var for treg med å informere om at hun var gift, trodde det var noe man gjorde med en gang alt var formelt og man har papirer på det, sende det inn til de rette instanser

Ja, det också... Jag fattar det bara inte. Varför tar hon inget ansvar? När hon gång på gång går på smällar hon hade undvikit om hon bara hade hållit sig lite uppdaterad. Hon verkar vara lika förvånad varje gång det händer nåt. Nu kommer det vel komma en tirad från henne på Snap eller insta om detta, men lugn nu Mette- jag läser bara din blogg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Hei2016-2 skrev:

Hon har haft en vattenläcka, men inte kollat med sin försäkring om den täcker nåt med den. Vad är det med den här människan som har så svårt för att kolla upp sakar alla vuxna vet att man måste kolla up? Det vara sig försäkring (innebo och resa), Corona-restriktioner, lån från Husbanken, besöksvisum etc. Hon framställer sig själv som så otrolig hjälplös. 

Søstren hadde tipset om butikk å kjøpe varmtvannstank i og faren hadde vært der å montert den. Noen av de må dæ være oppegående nok til å tenke på at dette er en forsikringssak 🙄🙈

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Skrottefar skrev:

Hun må jo også tilbakebetale NAV for at hun var for treg med å informere om at hun var gift, trodde det var noe man gjorde med en gang alt var formelt og man har papirer på det, sende det inn til de rette instanser

Og dette ble hun jo tipset om fra oss her inne også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Hei2016-2 skrev:

Nu kommer det vel komma en tirad från henne på Snap eller insta om detta

Gjør det ikke alltid det da? 😛

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Flettfrid skrev:

Søstren hadde tipset om butikk å kjøpe varmtvannstank i og faren hadde vært der å montert den. Noen av de må dæ være oppegående nok til å tenke på at dette er en forsikringssak 🙄🙈

Men snälla nån... 🙈 Ingen av dom tre involverade tänker ens över att försäkringen möjligen kan täcka hela eller delar av vattenskadan? Då tänker jag så här att jag nästan hoppas det är för att dom vet att ingen försäkring finns. Och om det inte finns nån försäkring så är ju det nästan lika illa som inte komma ihåg att man har en man kan använda. Låt mig också tillägga att detta är mina reflektioner kring summan av alla misstag som hon har delat av sig som har förekommit- inte en isolerad händelse. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Visvas skrev:

Og dette ble hun jo tipset om fra oss her inne også. 

Hon fick ju några (läs; mänga) varningssignaler om ABIP också, men nej minsann om hon lyssnade på alla dom som ”hatade AB”. Hon hade en stark magkänsla på att det här var rätt att gå in i med hud och hår. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Hei2016-2 skrev:

Hon fick ju några (läs; mänga) varningssignaler om ABIP också, men nej minsann om hon lyssnade på alla dom som ”hatade AB”. Hon hade en stark magkänsla på att det här var rätt att gå in i med hud och hår. 

Hun forsvarte AB over lengre tid ja, men, det skal hun ha, hun tok til vettet til slutt og frontet saken meget bra 😄

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn til hennes forsvar, så er svaret du får fra forsikringsselskapet at du selv må dekke/fikse skaden med en gang for å forhindre mer skade (snakker av erfaring), så det går helt fint å melde det inn om et par dager. Å oppleve at mange ting ryker på en gang har vel de fleste vært gjennom en eller annen gang i løpet av livet. Det er ikke alle som har mulighet til å opparbeide seg en stor nok buffer på forhånd til at det går smertefritt, selv om det selvfølgelig er det optimale. At hun nevner det synes jeg ikke gjør noe.

At bloggen generelt bærer preg av at det deles litt for mye av ting som kanskje ikke burde vært delt er jeg forøvrig enig i, men da reagerer jeg mer på de personlige tingene som kommer ut (relasjoner til familiemedlemmer med mer). 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Skrottefar skrev:

Gjør det ikke alltid det da? 😛

 

Jo, det står ju ofta här inne at hon gör så, men jag har inte snap och följer henne inte på insta 🙈

Jag kan förstå önskan att bemöta kritik som rättas mot en, absolut. Det är bara sättet och kanalerna som väljs för bemötan jag har lite svårt för. Sen kan jag också ibland tänka att mycket hon skriver skrivs för att väcka reaktioner och när hon då skal komma med långa tirader för att dumförklara alla som missuppfattat hennes budskap igen och igen, så borde hon kanske tänka lite på hur hon framställer budskapet i första hand. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Skrottefar skrev:

Hun forsvarte AB over lengre tid ja, men, det skal hun ha, hun tok til vettet til slutt og frontet saken meget bra 😄

 

Ja, hon kämpade verkligen med det/mot det! Jag tror inte det var nån lätt match och jag uppfattade vel också att det tog hårt på henne vilket är oörhört ledsamt 😔 (Jag undrar dock hur hon var så uppdaterad och duktig under den där situationen. Aldrig sätt det förnuftet innan eller efter. Jag tror hon fick god jurist-hjälp där- och tack ock lov för det!) 

Endret av Hei2016-2
Bindestreck och inte snedstreck
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...