Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, Skrottefar skrev:

Ja, hun skriver det, men om det kan ha blitt redigert inn i ettertid er ikke godt å si, men det blir bare spekulasjoner.....uansett, det nevnes også om en del oppussing ellers også, og slik jeg leser det så virker det som om det er noe som prioriteres, bl.a at sønnen får pusset opp rommet sitt

Gjentar meg selv. Skjønner bare ikke at det er mulig å prioritere på denne måten..Det hadde vært mer enn nok penger for en søknad men dette hun har nevnt hun har gjort og skal gjøre..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Gjentar meg selv. Skjønner bare ikke at det er mulig å prioritere på denne måten..Det hadde vært mer enn nok penger for en søknad men dette hun har nevnt hun har gjort og skal gjøre..

Dette er slik Mette er og alltid har vært. Veldig impulsiv og tenker ikke særlig langt frem i tid. Hun skriver gjerne at hun planlegger slik og slik langt frem i tid, men hun holder seg aldri til de langsiktige planene. Tror dessverre at forholdet med mannen holder lengre om de ikke bor i samme land. Håper jeg tar feil selvfølgelig.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Mette framstår som en dame som vet best selv, og som er opptatt av å klare seg selv. Jeg tolker det slik basert på hva hun selv har postet i sosiale medier og på egen blogg. Hun har i tillegg en noe merkelig form for prioritering som går ut over økonomistyringen. Hun har foreldre, hun har besteforeldre, hun har et hus som er verdt 2-3 millioner mer en huslånet. I tillegg tjener hun godt nok til å få mannen sin til Norge iht inntektskravene. Jeg kan ikke med min beste vilje forstå at hun ikke får dette til økonomisk når det er snakk om et lite beløp. Hun har feks følgende muligheter;

Låne penger på huset

Avdragsfrihet på lånet et par måneder

Mastercard (ikke så lurt, men et beløp på 10k er håndterbart selv på kredittkort)

Låne av A

Låne av foreldre

Låne av besteforeldre (H malte huset deres, burde ikke det være verdt 10k i seg selv?)

Hun har SÅ MANGE MULIGHETER at den eneste årsaken jeg ser er at hun er for stolt til å ta i mot hjelp. Skal klare selv.... Uten tanke for at stoltheten hennes går ut over far og datter. Hvis man skal se på det økonomiske perspektivet må det være MYE bedre økonomisk å ha H i Norge når hun skal starte på jobb igjen. Hun er tross alt nattevakt, og avhengig av barnepass for å kunne gå på jobb. Uten A i hus har hun ikke barnevakt. Hun tjener mer på nattevakter en dagvakter og kan bruke mer tid hjemme med mann og barn ved å jobbe nattevakt. Det gjelder å se ting i sammenheng, spesielt økonomisk, ikke bare være opptatt av situasjonen akkurat nå. Det beste for både datteren og økonomien er derfor å få H til Norge så snart som mulig, spesielt før Mette starter på jobb igjen. 

Ang pengebruken den siste tiden så skjønner jeg at hun vil dra på ferie med sønnen, pynte i hagen, spise ute osv, men dette må kunne prioriteres bort en periode for å få faren til barnet sitt til Norge slik at han kan være med datteren sin?

 

Jeg ser at noen har kopiert mitt innlegg og lagt det inn som kommentar på blogginnlegget til Mette. Mettes svar bekrefter mitt innlegg; hun vil ikke ta i mot økonomisk hjelp.

Mette, kjære deg, dette handler ikke om deg og ditt behov for å fikse alt selv uten å ta i mot hjelp. Dette handler heller ikke om at din sønn fortjener et oppusset rom. Det handler om din yngste datter og faren hennes. Om det ikke er viktig for deg å ha H i Norge, er det viktig for datteren din og ikke minst for ham som far. Han får kanskje bare denne ene muligheten til å få barn, og verdifull tid i det første leveåret til datteren kastes bort pga stoltheten din. Jeg skjønner at du mener at det er riktig for deg, men for meg, sett utenfra basert på det du skriver, oppfattes det som om ditt behov for å ikke ta i mot hjelp er viktigere en din mann og datters mulighet til å knytte bånd.

I tillegg lurer jeg på hvor langt frem i tid du tenker når du tar avgjørelser, da mange av dem virker impulsive og lite gjennomtenkt mtp langtidskonsekvensene. Eksempelvis dette med hvem som skal være barnevakt når du skal tilbake på jobb innen ett år. Hvordan planlegger du å løse dette? Det spiller ingen rolle for meg, men det spiller en stor rolle for deg og ditt liv. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Gjentar meg selv. Skjønner bare ikke at det er mulig å prioritere på denne måten..Det hadde vært mer enn nok penger for en søknad men dette hun har nevnt hun har gjort og skal gjøre..

Hun hadde penger nok til å kjøpe 15 ulike flybilletter for å få ham til Norge under corona, men har ikke 10k å bruke på familiegjenforeningssøknaden. Ok...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Hun hadde penger nok til å kjøpe 15 ulike flybilletter for å få ham til Norge under corona, men har ikke 10k å bruke på familiegjenforeningssøknaden. Ok...

Akkurat det svarer hun på i kommentarfeltet også, men er så mye bortforklaringer at halvparten hadde vært nok, så hun ror og ror, men kommer neppe til land 🤣

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Skrottefar skrev:

Akkurat det svarer hun på i kommentarfeltet også, men er så mye bortforklaringer at halvparten hadde vært nok, så hun ror og ror, men kommer neppe til land 🤣

Hun har jo lenge informert om at de har tenkt å vente med å søke familiegjenforening, av uvisse årsaker. At varmtvannsberederen og gressklipperen røk nå er ikke årsaken til at de venter med å søke, selv om det ikke hjelper på den økonomiske situasjonen. Om jeg hadde vært i samme situasjon med faren til mitt barn i utlandet hadde jeg aldri tilgitt meg selv dersom jeg ikke gjorde alt for å få ham hit asap. Ikke for min egen del, men for far og barn sin del. Dette kan aldri gjøres om på, denne avgjørelsen må hun leve med resten av livet. Det er for sent å angre etterpå, tiden kommer aldri tilbake.

Endret av FotbaIlflua
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink hun er til å fokusere på sparing når hun er ute å handler. 😏🤪 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Så flink hun er til å fokusere på sparing når hun er ute å handler. 😏🤪 

Fortell, for jeg følger ikke henne på verken snap eller insta

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Skrottefar skrev:

Fortell, for jeg følger ikke henne på verken snap eller insta

Ikke mye å fortelle egentlig. Men syntes det er rart å fortsette å prioritere å kjøpe seg lunchkaker fra varmedisken og Litago når hun legger ut om hvor dårlig økonomi hun har. Slik småkjøp er nok en stor utgiftspost hos henne.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Ikke mye å fortelle egentlig. Men syntes det er rart å fortsette å prioritere å kjøpe seg lunchkaker fra varmedisken og Litago når hun legger ut om hvor dårlig økonomi hun har. Slik småkjøp er nok en stor utgiftspost hos henne.

Eeeh. Helt alvorlig. Du klarer å finne det kritikkverdig at hun har kjøpt seg lunsjkaker og Litago?

Mister snart troen på menneskeheten. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Turkis Sau skrev:

Eeeh. Helt alvorlig. Du klarer å finne det kritikkverdig at hun har kjøpt seg lunsjkaker og Litago?

Mister snart troen på menneskeheten. 

Helg alvorlig ja. Når vedkommende ikke har råd til å få mannen sin til Norge , burde hun ikke da prøve å unngå unødvendige småkjøp? Forstår du ikke at de små summene som konstant går det slikt fort kunne blitt nok til å få mannen til Norge? Har du peiling på økonomi egentlig? 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike småkjøp er definitivt et stort pengesluk hos de som ikke tenker økonomisk. Det var den dagen vi begynte med ukeshandling og kuttet slikt for mange mange år siden vi klarte å spare. Det er ekstremt mye ekstra penger som går ut på slik "kos på veien". Man kan fortsatt kose seg ute uten å blakke seg, men da er det lurt å dra med all slik mat og drikke hjemmefra. 

Og det er jo "litt" spesielt å si man har så dårlig råd at barnet ditt ikke kan være med faren og så kjøper man seg slikt, skal pusse opp ect.  Det er jo ikke så rart at folk undres. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Helg alvorlig ja. Når vedkommende ikke har råd til å få mannen sin til Norge , burde hun ikke da prøve å unngå unødvendige småkjøp? Forstår du ikke at de små summene som konstant går det slikt fort kunne blitt nok til å få mannen til Norge? Har du peiling på økonomi egentlig? 

Ja, både utdannet innen det, og jobber med det, takk som spør.

Å kritisere noen for å kjøpe lunsjkaker og Litago er bare latterlig.

Men for all del, keep going. Det er underholdende på sett og vis.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Turkis Sau skrev:

Ja, både utdannet innen det, og jobber med det, takk som spør.

Å kritisere noen for å kjøpe lunsjkaker og Litago er bare latterlig.

Men for all del, keep going. Det er underholdende på sett og vis.

Kr. 50 x 30 dager = Kr 1500 pr. mnd. 😅

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Yann skrev:

Kr. 50 x 30 dager = Kr 1500 pr. mnd. 😅

7 mnd og en har penger til en søknad 😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Trude4
7 minutter siden, Yann skrev:

Kr. 50 x 30 dager = Kr 1500 pr. mnd. 😅

Hvor står det at hun kjøper sånn mat hvær dag? At hun kjøper seg lunsjkake og melk en dag betyr ikke at hun gjør det hvær dag. Kanskje hun bare skal slutte å spise helt da sparer hun masse tusen hvær måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Turkis Sau skrev:

Eeeh. Helt alvorlig. Du klarer å finne det kritikkverdig at hun har kjøpt seg lunsjkaker og Litago?

Mister snart troen på menneskeheten. 

Enig. Rister på hodet over hva folk får seg til å skrive på denne tråden. 
 

Flere her inne bor på Mette sine profiler når det første de gjør er å løpe inn hit for å synse, spekulere, vri og vende på det Mette sier og har sagt. 

Endret av Heartgirl
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Trude4 skrev:

Hvor står det at hun kjøper sånn mat hvær dag? At hun kjøper seg lunsjkake og melk en dag betyr ikke at hun gjør det hvær dag. Kanskje hun bare skal slutte å spise helt da sparer hun masse tusen hvær måned. 

Har du sett luksusfellen du eller? Det er jo sånne småkjøp som blir masse penger i løpet av et år. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude4
17 minutter siden, Nussepus skrev:

Har du sett luksusfellen du eller? Det er jo sånne småkjøp som blir masse penger i løpet av et år. 

Ja gosh hun kjøpte seg lunsjkake og melk da hun var på butikken. Luksusfellen neste 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...