Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Trude4 skrev:

Jo det er det. Hun hadde tydeligvis ikke den nyeste nettsiden, men hun hadde en nettside publiser 29 april. Poenget er at noen her inne mente hun hadde klippet vekk informasjon og det stemmer ikke. 

Det er samme nettside,  uansett hva du sier, og det er lett å komme inn på de nyeste rådene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Trude4 skrev:

Ok. Men vi trenger ikke å kalle henne egoistisk og angripe henne av den grunn. Eg tenker at det beste var å gjøre det hun jorde. Holde avstand, bruke antibiotika og dra hjem. Hun kunne ha bedt de vaske lugaren ekstra og spurt om en test. Men det er ikke grunn for oss til å gå i strupen på henne. Hun er faktisk en av de bloggerene som tar dette alvorlig og ikke reiser ut av landet blandt annet. 

Hvor står det at Mette bruker antibiotika mot forkjølelse? Eller er det noe du har funnet på? Som helsepersonell vet Mette vel at antibiotika hverken fungerer mot forkjølelse eller covid-19. 

Rettelse: Det var en skrivefeil :) 

Endret av Inocybe
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude4
5 minutter siden, Inocybe skrev:

Hvor står det at Mette bruker antibiotika mot forkjølelse? Eller er det noe du har funnet på? Som helsepersonell vet Mette vel at antibiotika hverken fungerer mot forkjølelse eller covid-19. 

Mente selvfølgelig desinfeksjon. Beklager 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrivestilen til enkelte i denne tråden er påfallende lik en viss person og personens datter ... 

Mette påberoper seg å være helsepersonell når det passer for henne, men ikke når det virkelig gjelder. Hun sprer feilinformasjon om korona og deler sensitive opplysninger om den yngste datteren. 

Husk at Mette var den som i mange uker isolerte seg selv og sønnen fordi datteren kanskje var i risikosonen. Skrev innlegg i BT om «Egoistiske nordmenn - smitten sprer seg fordi noen ikke tar det alvorlig nok».  Hun gjør alt for å skjerme sine egne, men ikke så viktig når det gjelder andre. 
 

Eksempler på dette er at hun trykket på knapper i heisen med skoene (!), og nå at hun tolker helsemyndighetenes regler til sitt eget beste. Det er bloggeren/påvirkeren sin det! 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Trude4 skrev:

Visvas: Her er den meldingen hun lo av og sa at vi ikke må bli hysterisk. Synnes du også at hun skulle funnet mannskapet og fått en lugar forde hun hostet? Hun holt avstand, brukte desinfeksjon og dro hjem. Eg ser ikke problemet 

Jeg synes absolutt hun burde tatt kontakt med mannskapet og forhørt seg om hvordan de skulle forholde seg når de var blitt syke. Mannskapet ville da vurdert ut fra retningslinjer, dvs. enten isolert på lugar eller generelle forholdsregler som avstand. Man kan ikke vurdere selv om man er forkjølet eller coronasmittet!  Får man symptomer på luftveisinfeksjoner skal man forholde seg som om en skulle være coronasmittet inntil testsvar foreligger , og selvsagt symptomfri.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er faktisk positiv til Mette. Jeg tittet innom denne tråden for mange timer siden, og da var det en annen som «forsvarte» Mette med hud og hår for det vedkommende kalte «Mettehatere». Dette blir rett og slett for dumt. For det første så har dere nå fyret opp under dette i timesvis, og ord som «Mettehatere» og at dersom man er positiv til Mette må man være bloggeren selv etc gjør egentlig ikke saken bedre for Mette.

Jeg er positiv til Mette, ingen har noen gang antydet at jeg er Mette selv. Kanskje fordi jeg ikke helt blindt forsvarer og går nærmest til angrep på de som har noe negativt å si? Tidligere i dag var det en annen som forsvarte Mette så intenst at vedkommende kom med masse feilinformasjon om Covid-19, at man bare kunne gå på jobb med forkjølelsessymtomer o.l. Det er jo ille at i sin iver etter å forsvare alt Mette gjør at man leverer ut farlig feilinformasjon. 
 

Som sagt liker jeg Mette, men la oss bare godta at hun må forholde seg til oppdaterte regler, hun som andre. Hun selv var en av de som virkelig var mer «hysterisk» for Corona enn gjennomsnittet i starten. La oss håpe det bare er en vanlig forkjølelse på henne og familien, og hun har sikkert lært nå at forkjølelsessymptomer skal tas på alvor som Covid-19 symptomer. 
 

Vær så snill å slutte med å kalle folk for «Mettehatere» og «dersom man liker Mette er man bloggeren selv» etc. For de som ikke helt har sansen for bloggeren i utgangspunktet, så har et par av dere gjort henne en bjørnetjeneste med deres «forsvar» av henne i dag, og holdt dette temaet i live langt lenger enn nødvendig. 
 

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innlegg.

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Trude4 skrev:

Mente selvfølgelig desinfeksjon. Beklager 

👍 Hvis ikke du allerede har gjort det er det lurt å redigere innlegget så ikke det oppstår misforståelser :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg veldig godt å følge med på Mette, hun virker som en fantastisk dame og ser ingen verdens ting vondt i henne - MEN er enig i at hun kunne ha gått frem på andre måter når det kommer til dette viruset, samtidig som at jeg ikke ser helt grunnen til å blåse det opp med 10+ sider på tråden hennes (forstår at det har handlet mye om feilinformasjon fra andre innpå her, noe som selvsagt ikke er greit).

 

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innlegg.

Måne, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fornuftig ut. Innser vel at det er ikke noe mer å skrive om hvis hun ikke skal ende opp som mammablogger. Og så klarer hun ikke å la være og lese her slik som hun skulle slutte med. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt
2 minutter siden, Diamant20 skrev:

Klokt av henne Hun evner ikke å se forbi kritikken hun får, da er det bedre å la være å eksponere seg. Tror alle bloggere/influencere får sin dose negativitet, men de sterke velger å se forbi det. Mette klarer ikke det, hun er nesten sykelig opptatt av spørsmålene som kommer opp her inne.

 

Ønsker henne lykke til videre, jeg håper oppriktig det går bra for henne og hennes familie. Vil nok lure på hvordan det hår videre.

 

Og tror vel egentlig ikke hun slutter, dette er nok en impulsiv beslutning som kan gjøres om på ettersom det passer 😉.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kan fortsatt følges på insta og snap. Håper det ikke blir kanaler for spons, som datteren har. 
Synes det er synd bloggen tok en sånn annen vending enn det som opprinnelig var lovet, altså møtet mellom to kulturer og alt det fører med seg av gleder og sorger.

Ønsker deg lykke til videre, Mette. Kos deg med den lille og krysser fingrene for at dere blir en hel familie i Norge snart. Det kommer fra hjertet ❤️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den annen side, hun kunne sluttet å nære seg på dette forumet og fortsatt bloggen med kommentarer og diskusjoner med leserne i kommentarfeltet.  Det er vel ikke så mye kritikk der?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :( Det var trist :( Mette er en ærlig og super blogger som er en av mine favorittblogger. Det har den alltid vært siden jeg begynte å lese den. 

Lykke, lykke til Mette  ❤️ Stå på videre ❤️ 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fornuftig av henne å gi seg (selv om jeg tviler på at den avgjørelsen blir stående). Har lenge vært tydelig at hun ikke takler all oppmerksomheten som kommer i kjølvannet av det å få større følgerskare.

Som blogger må man være veldig sterk i toppen og skille mellom content og personlig liv og det klarer hun ikke.

Ikke bare tar hun kritikk og oppmerksomhet personlig - i tillegg tar hun faktisk screenshots av innlegg her på KG og poster svar på snap. Igjen og igjen og igjen. Sånt må man heve seg over hvis man skal «overleve»

Hadde vært bra både for bloggen og henne om hun hadde sluttet å lese her inne og konsentrert seg om å skrive om kulturforskjeller, ekteskap eller hva det nå er hun vil formidle.

Syns hun er et frisk pust og liker at hun er ufiltrert, men da må hun også «take the heat» når det kommer reaksjoner. KG er et diskusjonsforum med absolutt alle mulige forskjellige meninger.

Som blogger ville jeg overhodet ikke forholdt meg til det som ble skrevet her hvis  jeg ikke hadde hatt evnet til bare å trekke på skuldrene og smile av det - og la det ligge.

Det går på bloggen og informasjonen hun deler, ikke på henne. Og det klarer hun ikke å se forskjellen på 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol

Det lå vel litt i kortene dette. Etter fødselen har det sett ut som om bloggeren har manglet motivasjon for skrivelser. Det er ikke det minste rart. Et nytt lite menneske i verden krever all oppmerksomhet.

Med bredere ferdigheter på helt andre fronter enn å formulere seg skriftlig har det også blitt mange (unødvendige) diskusjoner her i tråden. Det siste døgnet har det avsporet totalt med corona og smittevern, så jeg etter å ha flydd gjennom de siste sidene.

Om bloggen gjenoppstår, som noen spår, tviler jeg på. Hun er en slagen blogger, med altfor stor trang til å søke anerkjennelse fra leserne sine. Og det er vel noe som ligger i bloggeres natur. Anerkjennelse. 

Lykke til med baby-tiden, gjenforeningen og familielivet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun endret det til at det kanskje bare er en lang pause hun trenger ;) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Nå har hun endret det til at det kanskje bare er en lang pause hun trenger ;) 

Bombe 😄

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...