Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Heartgirl skrev:

Vet dette, men det er ikke din oppgave å fortelle hva som feiler andre! Forkjølelse er ikke korona. 

På jobben vår velger vi å høre på hva våre sjefer sier. Når de sier det er ok at vi kan ha en lett forkjølelse så er det vi kollegaene som har bestemt det i fellesskap. 

Forkjølelse er ikke en luftveisinfeksjon så vidt jeg vet. 

At du jobber i en amøbekommune med talentløse ledere betyr ikke at du har rett. Jeg jobber i helsevesenet og vi har ikke lov å komme på jobb med et lite snufs en gang. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Heartgirl skrev:

Selvfølgelig er ikke FHI det! 

Moralens voktere er noen av "Mettekritikerne". 

 

Fordi de mener at man skal følge FHIs regler og råd? 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Heartgirl skrev:

Selvfølgelig er ikke FHI det! 

Moralens voktere er noen av "Mettekritikerne". 

 

Flere her siterer regelverket fra FHI, og du argumenterer imot, og oppfordrer folk til å handle i strid med FHIs retningslinjer. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Heartgirl said:

Det er ikke moralens vokter sin oppgave å fortelle om det er luftveisinfeksjon eller korona.

Forkjølelse er ingen luftveisinfeksjon. 

Nei, det er det kun en test som kan avgjøre. 
 

Jo, forkjølelse er en (øvre) luftveisinfeksjon. 

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lin11 skrev:

Ikke strenge nok åpenbart.

Vel, de har omtrent daglig kontakt med norske helsemyndigheter og kommuneleger. Og følger det som de sier at vi ansatte skal gjøre. Kantinen er stengt feks. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Justlooking skrev:

Vel, de har omtrent daglig kontakt med norske helsemyndigheter og kommuneleger. Og følger det som de sier at vi ansatte skal gjøre. Kantinen er stengt feks. 

Å komme syk på jobb er altså greit? Det høres veldig merkelig ut. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det går an å være så desillusjonert i henhold til retningslinjer, fornuft og oppfordringer vedr. Covid19 her i denne tråden finner jeg særdeles skremmende, men men, er kanskje ikke så enkelt når man gjør det ene og alene for å forsvare en intetsigende blogger som heller ikke vet bedre 🤣

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ett ikke-tema, og ingen behøver å fortelle hva de tror, syns og gjør på deres arbeidsplass. FHI har klare retningslinjer, uten rom for egne tolkninger av hva de mener er best. Og enkelte i denne diskusjonen må være mindre begavet som ikke forstår dette. 

Endret av panzerpølsa
Skrivefeil
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og altså: Å påstå at det er på SYKEHJEM at man går på jobb med forkjølelsessymptomer, for så å føye til "tulla!" i redigert innlegg, det er faktisk så respektløst at jeg har ikke ord.

Det er mange som har mistet foreldre og besteforeldre på sykehjem av nettopp denne årsaken i løpet av våren. De gamle har blitt smittet og har dødd alene, og det er ansatte som har smittet dem, dessverre. Noen av disse pårørende og ansatte kan være faste lesere av denne tråden. Hvem sitter og fleiper om noe sånt bare for å score billige poeng i diskusjonen om en blogger??

:blink:

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Justlooking skrev:

Jeg jobber i et stort internasjonalt konsern med strenge retningslinjer. De har utstrakt kontakt med helsemyndighetene i Norge der de norske avdelingene ligger.

Myndighetene sa det det når Norge var stengt ned at man måtte passe seg for at vi mennesker ikke ble "voktere" for hverandre å sette oss til dommere over hverandre. Dessverre er det blitt slik.

Selv er jeg pollenallergiker, og nese og øyne renner når det er høysesong av pollen. I år har jeg ikke turt å nyse offentlig i frykt for at noen skal komme med en tordentale. Det har hendt at noen har sendt meg et blikk hvis jeg har vært uheldig å nyse. 

Selvsagt skal vi følge reglene til FHI med renhold, vaske hender, 1 m avstand, hoste/nyse i albuen og det vi vet er smitterisiko. Det ligger innebygget i oss nå. 

Vi har egne kontor på jobben vår, og det er jeg glad for. 

Sjefen vår har sagt at vi er voksne mennesker som kjenner formen vår best selv, og forkjølelse er ingen infeksjon.

I vår kommune vil de ikke teste de som er har vanlig forkjølelsessymptomer. Kommunelegen i vår kommune sier at en vanlig forkjølelse som alle får begynner helt annerledes enn korona. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Aricia skrev:

Flere her siterer regelverket fra FHI, og du argumenterer imot, og oppfordrer folk til å handle i strid med FHIs retningslinjer. 

Jeg har aldri oppfordret folk til å handle i strid med FHI retningslinjer. Aldri! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Heartgirl skrev:

Jeg har aldri oppfordret folk til å handle i strid med FHI retningslinjer. Aldri! 

Jo, du gjør det da vitterlig i hvert eneste innlegg over de siste sidene her nå!

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aricia skrev:

Jo, du gjør det da vitterlig i hvert eneste innlegg over de siste sidene her nå!

Det er dine påstander som du har tatt fra løse luften. 

 

Endret av Heartgirl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Heartgirl skrev:

Det er dine påstander. 

Det er fakta. Les deg opp.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Heartgirl skrev:

Forkjølelse er ingen luftveisinfeksjon.

Tuller du? Slutt å spre desinformasjon i din ivrighet i å forsvare denne bloggeren.

Det finnes omlag en million nettsteder som sier der samme, denne er fra Volvat: «Luftveisinfeksjoner er relativt vanlig og inkluderer alt fra forkjølelse og bihulebetennelse til bronkitt og lungebetennelse.»  https://www.volvat.no/tjenester/allmennlege/luftveisinfeksjoner/

Endret av Hedy Lamarr
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Heartgirl skrev:

Jeg har aldri oppfordret folk til å handle i strid med FHI retningslinjer. Aldri! 

Jo det gjør du

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar kommunelegen din feil. Jeg kjenner folk som har hatt korona, det begynte som en vanlig forkjølelse begynner. Her testes alle som vil, trenger ikke henvisning fra lege. 

Forutsetningen for å bli testet er at du har en av følgende nylig oppståtte symptomer: 

  • Rennende nese
  • Hoste
  • Magesmerter 
  • Feber
  • Tett nese
  • Verking i kroppen
  • Manglende luktesans eller smakssans
  • Sår hals
  • Tungpusthet

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hedy Lamarr skrev:

Tuller du? Slutt å spre desinformasjon i din ivrighet i å forsvare denne bloggeren.

Det finnes omlag en million nettsteder som sier der samme, denne er fra Volvat: «Luftveisinfeksjoner er relativt vanlig og inkluderer alt fra forkjølelse og bihulebetennelse til bronkitt og lungebetennelse.»  https://www.volvat.no/tjenester/allmennlege/luftveisinfeksjoner/

Jeg forsvarer Mette mot dere "moralens voktere" som gjør alt hva dere kan for å lete etter feil hos henne! Skjerp dere!

Stikker ut fra denne diskusjonen, for å diskutere om dette temaet med dere "moralens voktere" er dødfødt. 

Endret av Heartgirl
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...