Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Visvas skrev:

Ja samme tenker jeg. De har jo sagt at hvis man har forkjølelsessymptomer så skal man leve som om man har corona.  Altså isolere seg. Mette latterliggjør de som blåser opp ei forkjølelse når "resten av verden" er i disse dager opplært til at man skal ta forkjølelse på alvor. Men først var jo babyen forkjøla og etterpå hadde hun nøste i ei stund/ rensa systemet. Så hun var kanskje ikke forkjøla alikevel da? 

 

Slutt å spekuler i dette da! Mette må få lov til å være forkjølt hun også uten at "Mettehaterne" og "Mettekritikerne" skal vri og vende på alt hun foretar seg, og spekulasjon om hun er forkjølt eller har korona!

Hun har sagt at hun er forkjølt. Etter som jeg forstod ble de det når de var på turen.

Det er vanlig at babyer nyser for å få opp systemet. 

Virker som om noen her inne ønsker og håper på at Mette skal ha korona slik at noen her inne kan få kritisere henne at hun dro på ferie sammen barna sine. Det hadde vært noe i denne tråden. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var Mette som latterliggjorde de som mente man bør ta forkjølelse på alvor. Du er klar over at hele verden er syk? Den er ikke normal akkurat nå, vi må ta ting på alvor. 

Og med det drar du konklusjonen at vi ønsker at Mette skal få corona? 🤦‍♀️

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt

Mette - et råd til deg: SLUTT å kommentere alt som kommenteres og skrives om her inne. Du gjør deg selv så liten! Om 10 her støtter deg og én stiller kritiske spørsmål, føler du trang til å imøtegå den ene brukeren med meldinger på Snap o.l.  Mennskelig, men la det være! Vær stor nok til å overse og gå videre. Ingen her synes du vinner på å protestere på diverse som sies her.

Og husk, denne tråden handler om bloggen din og er ikke men som beskjeder til deg! Du sa på Snap noe om at du hadde fått tilbakemelding om et eller annet... Nei - det som skrives her i forum er ikke ment som tilbakemelding til deg. Det er meningsutveksling mellom brukere av forumet.

 

Tillegg til første avsnitt: Jeg pleier ikke vise til bibelord, men sjekk Ordspr. 12,16

🤪

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Heartgirl skrev:

Det er stor forskjell på å være forkjølt og det å ha korona har jeg hørt. Forkjølt så renner snørr og tårer, tett nese, man blir sår i halsen og feberen er vel omtrent ca 38 grader. 

Ved korona får man tørrhoste, hodepine, verkende ledd (som er typisk eksempel i influensa) og høy feber. 

Det er stor forskjell ja! 

Virker som om noen her inne ønsker at Mette skal ha korona, for da får noen noe å ta henne for at hun reiste med båt sammen ungene sine. 

Mette vet nok best selv om hvordan det kjennes når hun er forkjølt. 

Dette er noe av den dummeste støtten jeg har lest her inne. Bor du under en sten eller noe slikt? Må du støtte Mette i alt hun sier bare for å støtte henne, uansett om det er riktig eller galt? Hun kan ikke vite om det bare er en forkjølelse , det kan ikke du heller. Alle med forkjølelsesymptomer skal teste seg for korona. Dette pga noen får milde symptomer andre får ingen symptomer. Skjønner absolutt ikke hvor du får den infoen din fra, for det er ikke dette som anbefales nå om dagen hvert fall. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Heartgirl skrev:

Det er stor forskjell på å være forkjølt og det å ha korona har jeg hørt.

Du har hørt det ja, men jeg har hørt at det også kan være forkjølelses-symptomer når man er smittet, er til og med de som ikke har symptomer på noe som helst som også er smittet, så det å vektlegge hva man har hørt og bruke det som argument faller på sin egen urimelighet

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit å få med infoen som står over det du klipper og limer inn Mette. Spesielt når du gjerne har mange følgere som kanskje tror det du deler er alle faktaene som fhi deler. Det du deler er om det er MANGLENDE testkapasitet. Du som bor i Bergen vet vel at det ikke er mangel om plassen for å få testet seg. Et lite tips , få med all fakta når du først skal dele noe med seerne dine.

Endret av Frøken_fjong1
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kritt skrev:

Mette - et råd til deg: SLUTT å kommentere alt som kommenteres og skrives om her inne. Du gjør deg selv så liten! Om 10 her støtter deg og én stiller kritiske spørsmål, føler du trang til å imøtegå den ene brukeren med meldinger på Snap o.l.  Mennskelig, men la det være! Vær stor nok til å overse og gå videre. Ingen her synes du vinner på å protestere på diverse som sies her.

Og husk, denne tråden handler om bloggen din og er ikke men som beskjeder til deg! Du sa på Snap noe om at du hadde fått tilbakemelding om et eller annet... Nei - det som skrives her i forum er ikke ment som tilbakemelding til deg. Det er meningsutveksling mellom brukere av forumet.

 

Tillegg til første avsnitt: Jeg pleier ikke vise til bibelord, men sjekk Ordspr. 12,16

🤪

👏👏👏

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Mette er kul jeg. Ikke alt er plankekjøring der i gården og ikke alt går som planlagt. Men likevel synes jeg hun får til mye og har en stå-på vilje og evne til å snakke seg opp som jeg synes er fin. Hun viser livet sitt som det er, det går opp og ned, og litt omveier her og der, men hun lander og finner en løsning på det meste. Lik alle oss? Nei, for vi er jo alle forskjellige. Men det vi har felles er at på bakrommet i alle familier skjer det endringer, konflikter, gleder, vi endrer syn på ting, vi tabber oss ut og vi lykkes med ting. Men vi sier det ikke offentlig da. Det M deler er ikke noe jeg kunne klart å gjøre. Jeg er ikke alltid enig med henne. Så jeg forsvarer absolutt ikke alt hun har delt eller ment. Men å se at enkelte her skal ta henne for «alt», det synes jeg er helt merkelig. Merkelig og nesten facinerende. Holder tråden i gang om ikke annet...

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Heartgirl skrev:

Det er stor forskjell på å være forkjølt og det å ha korona har jeg hørt. Forkjølt så renner snørr og tårer, tett nese, man blir sår i halsen og feberen er vel omtrent ca 38 grader. 

Ved korona får man tørrhoste, hodepine, verkende ledd (som er typisk eksempel i influensa) og høy feber. 

Det er stor forskjell ja! 

Virker som om noen her inne ønsker at Mette skal ha korona, for da får noen noe å ta henne for at hun reiste med båt sammen ungene sine. 

Mette vet nok best selv om hvordan det kjennes når hun er forkjølt. 

Det spiller absolutt ingen rolle hva du har hørt, man skal høre på de som har peiling altså fhi. 

Noen har knapt nok symptomer, noen blir veldig dårlig , det oppleves altså ulikt fra person til person.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Orly skrev:

Det spiller absolutt ingen rolle hva du har hørt, man skal høre på de som har peiling altså fhi. 

Noen har knapt nok symptomer, noen blir veldig dårlig , det oppleves altså ulikt fra person til person.

Det spiller en rolle ja. Virker som om noen her inne på en måte ønsker at denne forkjølelsen til Mette skal være korona, for da kan noen av dere virkelig ta henne i tråden. 
 

En forkjølelse kommer gjerne over natten, og er man borte hjemmefra er det lite man får gjort. 
 

Mette har ikke brutt noen regler. Jeg var selv på jobb når jeg var forkjølet i juni. Gikk fint det. De på jobben min mente at forkjølelse skal ikke vi være hysteriske for. Deg er noe helt annet enn korona. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Heartgirl skrev:

Det spiller en rolle ja. Virker som om noen her inne på en måte ønsker at denne forkjølelsen til Mette skal være korona, for da kan noen av dere virkelig ta henne i tråden. 
 

En forkjølelse kommer gjerne over natten, og er man borte hjemmefra er det lite man får gjort. 
 

Mette har ikke brutt noen regler. Jeg var selv på jobb når jeg var forkjølet i juni. Gikk fint det. De på jobben min mente at forkjølelse skal ikke vi være hysteriske for. Deg er noe helt annet enn korona. 

Sikkert akkurat det samme bartenderen og utestedet i Østerrike tenkte. Altså, bare en forkjølelse som gikk fint. Ikke nødvendig å være hysterisk. Gikk skikkelig bra det. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, panzerpølsa skrev:

Sikkert akkurat det samme bartenderen og utestedet i Østerrike tenkte. Altså, bare en forkjølelse som gikk fint. Ikke nødvendig å være hysterisk. Gikk skikkelig bra det. 

Korona og en ufarlig forkjølelse er to forskjellige ting.
 

Mette kjenner kroppen sin bedre enn dere som sitter og synser og mener at alt det Mette gjør er galt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Heartgirl skrev:

Korona og en ufarlig forkjølelse er to forskjellige ting.
 

Mette kjenner kroppen sin bedre enn dere som sitter og synser og mener at alt det Mette gjør er galt. 

Ignorance is bliss. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Heartgirl skrev:

Kjenner du Mette siden du hevder at hun ikke bruker tiden med ungene sine? Det vet du ingenting om, og du har ingen grunn til å uttale deg om slike ting du ikke vet noe om. Jeg vedder 100% på at du ikke kjennere Mette personlig en gang. Du er vel en av de som følger Mette på snap chat, og som irriterer deg over det Mette gjør, så løper du inn hit for å kommentere hva hun foretar seg. Du velger å følge henne av egen fri vilje. Ingen tvinger deg.

 

 

 

Nå må jeg nesten trekke litt på smilebåndet her 😅.

Du er så opptatt av å forsvare MA at du er blind for at jeg ber folk slutte å diskutere henne og hennes økonomiske situasjon, fordi jeg ønsker at hun skal slippe å forholde seg til det. Jeg tenkte at hun skulle få anledning til å nyte ferien sin  sammen med barna, uten å forholde seg til sladder på KG. 
Nei, jeg kjenner ikke MA! Nei, jeg følger henne ikke noe sted! Og nei, jeg irriterer meg ikke over henne og løper heller ikke inn her for å kommentere hva hun foretar seg. Jeg vet at hun bruker tid på barna sine og har heller ikke hevdet noe annet. Men når man, uansett hvem det måtte være, føler at man må være særdeles aktiv på telefonen/sosiale medier for å følge med og forsvare seg, da klarer man ikke å senke skuldrene og bare nyte samværet med barna. Og det var det jeg siktet til. Jeg hevdet ingen ting! 

Jeg liker ikke å bli skjelt ut for meninger og handlinger du har tillagt meg, helt uten grunn! Jeg ba folk slutte å diskutere henne av den grunn at hun tydeligvis har en symbiose med Kvinneguiden og at hun derfor ikke helt klarer å slippe tankene på det og derfor tydeligvis bruker mye tid både på å oppdatere seg og svare på anklager og påstander i diverse sosiale kanaler. I tillegg ser jeg egentlig ingen grunn til å diskutere andres personlige økonomi, da utenforstående uansett aldri vil ha en helhetlig oversikt og det derfor vil bli mye synsing og spekulering. 
Ja, jeg vet at det er frivillig å følge henne og derfor gjør jeg det heller ikke. Kaster ikke bort tiden min på å følge personer som er helt uinteressante.  

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Lunabelle skrev:

Nå må jeg nesten trekke litt på smilebåndet her 😅.

Du er så opptatt av å forsvare MA at du er blind for at jeg ber folk slutte å diskutere henne og hennes økonomiske situasjon, fordi jeg ønsker at hun skal slippe å forholde seg til det. Jeg tenkte at hun skulle få anledning til å nyte ferien sin  sammen med barna, uten å forholde seg til sladder på KG. 
Nei, jeg kjenner ikke MA! Nei, jeg følger henne ikke noe sted! Og nei, jeg irriterer meg ikke over henne og løper heller ikke inn her for å kommentere hva hun foretar seg. Jeg vet at hun bruker tid på barna sine og har heller ikke hevdet noe annet. Men når man, uansett hvem det måtte være, føler at man må være særdeles aktiv på telefonen/sosiale medier for å følge med og forsvare seg, da klarer man ikke å senke skuldrene og bare nyte samværet med barna. Og det var det jeg siktet til. Jeg hevdet ingen ting! 

Jeg liker ikke å bli skjelt ut for meninger og handlinger du har tillagt meg, helt uten grunn! Jeg ba folk slutte å diskutere henne av den grunn at hun tydeligvis har en symbiose med Kvinneguiden og at hun derfor ikke helt klarer å slippe tankene på det og derfor tydeligvis bruker mye tid både på å oppdatere seg og svare på anklager og påstander i diverse sosiale kanaler. I tillegg ser jeg egentlig ingen grunn til å diskutere andres personlige økonomi, da utenforstående uansett aldri vil ha en helhetlig oversikt og det derfor vil bli mye synsing og spekulering. 
Ja, jeg vet at det er frivillig å følge henne og derfor gjør jeg det heller ikke. Kaster ikke bort tiden min på å følge personer som er helt uinteressante.  

Jeg skjønner Mette godt at hun forsvarer seg mot sladderen, latterliggjøringen, synsing og meningene som fremmede folk skriver uten å kjenne henne personlig. 
 

Når folk som mest sannsynlig ikke kjenner Mette personlig sitter og synser og spekulerer om alt det Mette foretar seg; og lager konspirasjonsteorier basert på antakelser blir jeg oppgitt. Jeg følger Mette fast på blogg og snap, og hun er en oppegående; jordnær og herlig blogger som er på min alder.

Endret av Heartgirl
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 hours ago, Visvas said:

Det var Mette som latterliggjorde de som mente man bør ta forkjølelse på alvor. Du er klar over at hele verden er syk? Den er ikke normal akkurat nå, vi må ta ting på alvor. 

Og med det drar du konklusjonen at vi ønsker at Mette skal få corona? 🤦‍♀️

Mener eg leste et sted at var man forkjøla så skulle man testes? Mulig eg tar feil...men uansett er dte litt skummelt om en på butikken f.eks går rundt å nyser/hoster. Ja man kan jo nesten bli litt paranoid i disse dager

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Influenseren skrev:

Mener eg leste et sted at var man forkjøla så skulle man testes? Mulig eg tar feil...men uansett er dte litt skummelt om en på butikken f.eks går rundt å nyser/hoster. Ja man kan jo nesten bli litt paranoid i disse dager

Det er helt riktig. Alle med symptomer på luftveisinfeksjoner skal testes og holde seg hjemme. Dette står på avsnittet over det Mette valgte å dele fra fhi på snap. 😅

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Heartgirl skrev:

Det spiller en rolle ja. Virker som om noen her inne på en måte ønsker at denne forkjølelsen til Mette skal være korona, for da kan noen av dere virkelig ta henne i tråden. 
 

En forkjølelse kommer gjerne over natten, og er man borte hjemmefra er det lite man får gjort. 
 

Mette har ikke brutt noen regler. Jeg var selv på jobb når jeg var forkjølet i juni. Gikk fint det. De på jobben min mente at forkjølelse skal ikke vi være hysteriske for. Deg er noe helt annet enn korona. 

Fader, er du seriøs? Vi sitter her i pålagt karantene fra fastlegen, som varer frem til et døgn etter symptomfri. Vi har testet negativt for korona. Men siden du mener vi bare kan dra på vår planlagte ferie, så gjør vi heller det! 

🏳️

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Influenseren skrev:

Mener eg leste et sted at var man forkjøla så skulle man testes? Mulig eg tar feil...men uansett er dte litt skummelt om en på butikken f.eks går rundt å nyser/hoster. Ja man kan jo nesten bli litt paranoid i disse dager

Du har helt rett, det er Mette som har klipt og limt slik det passer henne. Hun har bla utelatt dette avsnittet. 

Screenshot_20200711-123314_Chrome.jpg

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...