Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

29 minutter siden, Visvas skrev:

Uten at jeg vet noe om verdien på Mettes bolig eller vet hvor mye som må gjøres annet enn det jeg har sett på bla snap. 

Men vi har kun kjøpt leiligheter/hus som har hatt mangler, trengt ferdigstilling nettopp fordi de er MYE billigere og det er mye å tjene på å selge det ferdigstilt. 

Du har et godt poeng, men etter hva jeg har forstått, så er det ikke snakk om et omfattende renoveringsprosjekt akkurat, men at det gjenstår småting som å male vegger og legge lister. Vet som sagt ikke noe mer enn det Mette selv har vist frem, kan godt være det er andre ting som hun ikke har delt. Det er ikke små kosmetiske feil, som lett kan fikses av en snekker på noen dager, som får boligen til å rase i verdi. Da er det heller mer omfattende arbeider slik som å skifte ut kledning/tak/vinduer, fuktskader, problemer med sanitær-/el.anlegg osv... 

Selv om jeg selv bidrar til å holde denne diskusjon i gang, synes jeg det er en litt tullete problemstilling, særlig siden Mette verken har tenkt å selge, ei heller å stille som kausjonist.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Zenhouse skrev:

Her er hva M selv sier hun har i lån og verdien på boligen: https://metteask.blogg.no/slik-bruker-vi-pengene-vare.html

Spesielt blogginnlegg med tilhørende kommentarer.  Ser bloggeren er stolt over å kun ha litt over to millioner i lån på huset. Ut fra hva hun har skrevet om tomt til symbolsk pris, arkitekttjenester fra onkel, far bygget ringmur, enkleste type hus ble satt opp og det er visst ikke helt ferdig ennå heller.  
Da er to mill mye i lån.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, CMarie skrev:

Spesielt blogginnlegg med tilhørende kommentarer.  Ser bloggeren er stolt over å kun ha litt over to millioner i lån på huset. Ut fra hva hun har skrevet om tomt til symbolsk pris, arkitekttjenester fra onkel, far bygget ringmur, enkleste type hus ble satt opp og det er visst ikke helt ferdig ennå heller.  
Da er to mill mye i lån.

Nei, det er ikke det. I Fana, i Bergen. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt
2 timer siden, CMarie skrev:

Spesielt blogginnlegg med tilhørende kommentarer.  Ser bloggeren er stolt over å kun ha litt over to millioner i lån på huset. Ut fra hva hun har skrevet om tomt til symbolsk pris, arkitekttjenester fra onkel, far bygget ringmur, enkleste type hus ble satt opp og det er visst ikke helt ferdig ennå heller.  
Da er to mill mye i lån.

Det er det vel ikke. Du får jo knapt et byggesett fra Block Watne til den summen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kritt skrev:

Det er det vel ikke. Du får jo knapt et byggesett fra Block Watne til den summen.

Hvor lenge har hun bodd der, det er ikke akkurat et nytt hus? 10/15/20 år? Lån betales vanligvis ned.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, CMarie skrev:

Hvor lenge har hun bodd der, det er ikke akkurat et nytt hus? 10/15/20 år? Lån betales vanligvis ned.

Hun er 40 år. En enebolig i Fana er stort sett ikke nedbetalt før du er førti, med mindre du har steinrike foreldre. Seriøst, finn noe annet å "kritisere".

Endret av Turkis Sau
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint hus på flott tomt, med stor hage! Utrolig at hun har klart det med så lite gjeld👏🏼

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, CMarie skrev:

Hvor lenge har hun bodd der, det er ikke akkurat et nytt hus? 10/15/20 år? Lån betales vanligvis ned.

Herregud, slapp av nå... 🙄

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, CMarie skrev:

Spesielt blogginnlegg med tilhørende kommentarer.  Ser bloggeren er stolt over å kun ha litt over to millioner i lån på huset. Ut fra hva hun har skrevet om tomt til symbolsk pris, arkitekttjenester fra onkel, far bygget ringmur, enkleste type hus ble satt opp og det er visst ikke helt ferdig ennå heller.  
Da er to mill mye i lån.

Jeg er enig. Hun har høyt lån i forhold til hva hun faktisk kjøpte tomt og hus for . Lånet har bare vokst i løpet av de årene det burde gått ned. Men det er jo selvfølgelig hennes eget problem. Jeg bare syntes det er rart. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Frøken_fjong1 skrev:

Jeg er enig. Hun har høyt lån i forhold til hva hun faktisk kjøpte tomt og hus for . Lånet har bare vokst i løpet av de årene det burde gått ned. Men det er jo selvfølgelig hennes eget problem. Jeg bare syntes det er rart. 

Hvis jeg husker rett så mener jeg at Mette nevnte at hun hadde både billånet sitt og et annet lån i huslånet ?for å kun ha ett lån? og da blir jo ikke lånet så veldig mye allikevel med tanke på at det er flere lån i ett og husets verdi fortsatt er mer enn det😅 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skulle legge verdi på huset / lån ballen død noen dager så hun kan være på ferie på danskebaljen med barna sine istede for å sitte her inne hele dagen og ta screenshot å svare på i alle sosiale media. Slitsom «ferie». 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skal la diskusjonen ligge, så hun får brukt tiden på barna sine istedet for å sitere og forsvare/forklare seg om innleggene her på KG. De er jo på ferie og jeg syns det er ille at hun bruker tiden sin på KG 😅

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, CMarie skrev:

Hvor lenge har hun bodd der, det er ikke akkurat et nytt hus? 10/15/20 år? Lån betales vanligvis ned.

Forventer du virkelig at en alenemor i et underbetalt yrke skal ha betalt ned huslånet på 15 år? De færreste husstander med to inntekter er gjeldsfri før fylte 40. Vil tro de fleste barnefamilier velger å prioritere tid med barna og være tilstede i deres oppvekst fremfor å jobbe seg ihjel for å kvitte seg med gjeld. Blir oppriktig nysgjerrig på hvilket miljø du vanker i?

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Opi skrev:

Forventer du virkelig at en alenemor i et underbetalt yrke skal ha betalt ned huslånet på 15 år? De færreste husstander med to inntekter er gjeldsfri før fylte 40. Vil tro de fleste barnefamilier velger å prioritere tid med barna og være tilstede i deres oppvekst fremfor å jobbe seg ihjel for å kvitte seg med gjeld. Blir oppriktig nysgjerrig på hvilket miljø du vanker i?

Nettopp👏

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

55 minutter siden, Opi skrev:

Forventer du virkelig at en alenemor i et underbetalt yrke skal ha betalt ned huslånet på 15 år? De færreste husstander med to inntekter er gjeldsfri før fylte 40. Vil tro de fleste barnefamilier velger å prioritere tid med barna og være tilstede i deres oppvekst fremfor å jobbe seg ihjel for å kvitte seg med gjeld. Blir oppriktig nysgjerrig på hvilket miljø du vanker i?

En alenemor i et underbetalt yrke, dine ord,  kan neppe ha fått lån på mange millioner for 15 år siden. Det betyr lånet har økt i stedet for at det er betalt avdrag. Hypotetisk.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, CMarie skrev:

En alenemor i et underbetalt yrke, dine ord,  kan neppe ha fått lån på mange millioner for 15 år siden. Det betyr lånet har økt i stedet for at det er betalt avdrag. Hypotetisk.

 

Jo, det kan hun. Slutt nå.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, CMarie skrev:

En alenemor i et underbetalt yrke, dine ord,  kan neppe ha fått lån på mange millioner for 15 år siden. Det betyr lånet har økt i stedet for at det er betalt avdrag. Hypotetisk.

 

Ja, hva så om hun har økt lånet? Mange gjør det ved behov. Skikkelig slum å gå så direkte inn i en annens økonomi...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har faktisk skrevet åpent om sin økonomi og verdier. Regner med det er for å skape både åpenhet og en debatt?

"Problemet" med hvordan Mette skriver er at man kun får bruddstykker i blogginnlegg og så kommer resten litt og litt etter klipp og lim herifra på snap. Det er ikke så rart at man stiller spørsmål ved mye av det som skrives fordi vi sjeldent får helhetsbildet før mange innlegg etterpå. Noe jeg tror helt klart er med hensikt, så har man litt fres i tråden her og litt mer mat til bloggen. Det som kunne vært ett innlegg blir gjerne 3-4 innlegg, noen sider her = trafikk og penger i kassen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...