Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Lin11 skrev:

Hvordan kan man vite at det er en forkjølelse hvis man ikke har tatt en test? De 6 ukene med hjemmeskole, folk som har mistet jobben, det økonomiske kaoset som har oppstått etter nedstengelsen av Norge vil være forgjeves med slike holdninger. Jeg er rystet!

I kommunen hvor jeg bor tester de ikke hvis ikke det er klare symptomer på korona. De tester ikke hvis noen har symptomer på forkjølelse. Så enkelt er det. 

Du har da vært forkjølt du også 1-2 ganger om året, og vet hvordan det begynnere sår hals, øyne og nese som renner, litt feber på 38 gradere og så er man frisk dag nr.4. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Aricia skrev:

Jeg er faktisk litt rystet over denne tankegangen (uavhengig av tematikken knyttet til Mette Ask, som jeg ikke er oppdatert på).

Å ikke være hjemme når man har selv lette forkjølelsessymptomer er fullstendig i strid med rådene fra Helsedirektoratet og FHI. At dette påstås å være offisiell policy på flere arbeidsplasser har jeg nesten vondt for å tro. Det ligger et stort ansvar i å spre denne typen tankegang på nett.

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/hvis_du_mistenker_at_du_er_syk_med_covid-19/#naar-du-har-akutt-luftveisinfeksjon

 

Vet dette, men det er ikke din oppgave å fortelle hva som feiler andre! Forkjølelse er ikke korona. 

På jobben vår velger vi å høre på hva våre sjefer sier. Når de sier det er ok at vi kan ha en lett forkjølelse så er det vi kollegaene som har bestemt det i fellesskap. 

Forkjølelse er ikke en luftveisinfeksjon så vidt jeg vet. 

Endret av Heartgirl
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Heartgirl skrev:

sår hals, øyne og nese som renner, litt feber på 38 gradere og så er man frisk dag nr.4. 

Det trodde han jeg kjenner også, men neida, ikke frisk dag nr. 4, derimot rett inn på intensiven med Covid19

Endret av Skrottefar
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Heartgirl skrev:

Vet dette, men det er ikke din oppgave å fortelle hva som feiler andre! Forkjølelse er ikke korona. 

 

Det vår alles oppgave å fortelle hva ansvarlige mennesker og arbeidsplasser gjør under pandemien - nemlig følger de enkle rådene fra FHI!

Hjelpe meg.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
4 minutter siden, Heartgirl skrev:

Vet dette, men det er ikke din oppgave å fortelle hva som feiler andre! Forkjølelse er ikke korona. 

På jobben vår velger vi å høre på hva våre sjefer sier. Når de sier det er ok at vi kan ha en lett forkjølelse så er det vi kollegaene som har bestemt det i fellesskap. 

Forkjølelse er ikke en luftveisinfeksjon så vidt jeg vet. 

Håper ikke dette er på en restaurant eller på et sykehjem. For dette er bare horribelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aricia skrev:

Det vår alles oppgave å fortelle hva ansvarlige mennesker og arbeidsplasser gjør under pandemien - nemlig følger de enkle rådene fra FHI!

Hjelpe meg.

Hjelpe meg sier jeg også, for denne diskusjonen går i ring pga moralens voktere. Moralens voktere sin oppgave er å passe på seg selv, og ikke fortelle andre hva de skal gjøre. Dobbeltmoral er det! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Lin11 skrev:

Håper ikke dette er på en restaurant eller på et sykehjem. For dette er bare horribelt. 

Det er sykehjem :)  Nei da. Det er ikke det. Sykehjem er siste plassen jeg ville ha jobbet på. 

Endret av Heartgirl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Heartgirl skrev:

Hjelpe meg sier jeg også, for denne diskusjonen går i ring pga moralens voktere. Moralens voktere sin oppgave er å passe på seg selv, og ikke fortelle andre hva de skal gjøre. Dobbeltmoral er det! 

Nettopp, og DU må ta ansvar for at du i din iver etter å forsvare en blogger (?) sprer råd om å IKKE holde seg hjemme med symptomer på luftveisinfeksjon, noe som er stikk i strid med rådene fra FHI, som vi alle har gjort vårt ytterste for å følge siden mars. 

Det er usolidarisk, og det er direkte farlig.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Skrottefar skrev:

Det trodde han jeg kjenner også, men neida, ikke frisk dag nr. 4, derimot rett inn på intensiven med Covid19

Da er han du kjenner en av få. De aller fleste havner ikke på intensiven av corona. Forkjølelse er helt normalt. Nå må folk faen meg roe seg litt ned.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Justlooking skrev:

Jeg er stort sett tilbake på jobb etter hjemmekontor. Det er de andre på jobben også. Flere har vært vanlig forkjølet og ingen har vært hjemme av den grunn og ingen har smittet noen heller. Til tross for kontorlandskap så vet vi jo at forkjølelse er noe som går. I vårt fylke/kommune kan vi heller ikke møte opp for testing av vanlig forkjølelse. Etter noen dager går det over som vanlig forkjølelse gjør.

 

33 minutter siden, Heartgirl skrev:

Samme på jobben vår. De fleste er tilbake. Forkjølelse er noe som alltid vil gå. På jobben vår har flere vært forkjølt, og ingen har vært hjemme. Ingen har smittet hverandre. Vi har en avtale at hvis vi kun har lett forkjølelse uten feber kan vi komme på jobb, men har vi feber skal vi holde oss hjemme. 

Forkjølelse går over etter 3 dager normalt sett. 

 

I alle dager. Det er jo helt feil i følge regelverket. Alle jeg kjenner som jobber diverse plasser, både offentlig og privat har en viktig regel å følge ved sykdom: bli hjemme! 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Heartgirl skrev:

Det er sykehjem :)  Nei da. Det er ikke det. Sykehjem er siste plassen jeg ville ha jobbet på. 

Unnskyld meg, men nå mistet jeg all respekt for deg.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Heartgirl said:

Hjelpe meg sier jeg også, for denne diskusjonen går i ring pga moralens voktere. Moralens voktere sin oppgave er å passe på seg selv, og ikke fortelle andre hva de skal gjøre. Dobbeltmoral er det! 

Akkurat når det gjelder nyoppstått luftveisinfeksjon er det jo FHI som forteller oss hva vi skal gjøre. 
 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Heartgirl skrev:

Hjelpe meg sier jeg også, for denne diskusjonen går i ring pga moralens voktere. Moralens voktere sin oppgave er å passe på seg selv, og ikke fortelle andre hva de skal gjøre. Dobbeltmoral er det! 

FHI er moralens voktere? Dette er det desidert mest idiotiske jeg har lest i 2020.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BuffaloDuck skrev:

Akkurat når det gjelder nyoppstått luftveisinfeksjon er det jo FHI som forteller oss hva vi skal gjøre. 
 

Det er ikke moralens vokter sin oppgave å fortelle om det er luftveisinfeksjon eller korona.

Forkjølelse er ingen luftveisinfeksjon. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kollontaj skrev:

 

I alle dager. Det er jo helt feil i følge regelverket. Alle jeg kjenner som jobber diverse plasser, både offentlig og privat har en viktig regel å følge ved sykdom: bli hjemme! 

Jeg jobber i et stort internasjonalt konsern med strenge retningslinjer. De har utstrakt kontakt med helsemyndighetene i Norge der de norske avdelingene ligger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lin11
4 minutter siden, Heartgirl skrev:

Det er sykehjem :)  Nei da. Det er ikke det. Sykehjem er siste plassen jeg ville ha jobbet på. 

Kan se for meg at det er til det gode for de som er på sykehjem 😊 med ledere som bryter FHI retningslinjer og ansatte som bifaller det. Og attpåtil forteller det for å støtte opp under en blogger som driver med feilinfo? Ille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
1 minutt siden, Justlooking skrev:

Jeg jobber i et stort internasjonalt konsern med strenge retningslinjer. De har utstrakt kontakt med helsemyndighetene i Norge der de norske avdelingene ligger.

Ikke strenge nok åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Justlooking skrev:

Jeg jobber i et stort internasjonalt konsern med strenge retningslinjer. De har utstrakt kontakt med helsemyndighetene i Norge der de norske avdelingene ligger.

Og så? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kollontaj skrev:

FHI er moralens voktere? Dette er det desidert mest idiotiske jeg har lest i 2020.

Selvfølgelig er ikke FHI det! 

Moralens voktere er noen av "Mettekritikerne". 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...