Gå til innhold

metteask.blogg.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

👆 Venter nå på belærende forklaring fra helseutdannet blogger.

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Visvas skrev:

Du har helt rett, det er Mette som har klipt og limt slik det passer henne. Hun har bla utelatt dette avsnittet. 

Screenshot_20200711-123314_Chrome.jpg

Hvordan kan hun si at det du kopierte inn her ikke stod på nettsiden hun var på? Hun lyver jo da. Hun sa jo hun fant info på fhi. Det hun kopierte inn stod jo skrevet under det du kopierer inn her. 🤣 Nei jeg er ikke ute etter å ta deg Mette , eller latterliggjøre deg, men du lyver jo.

• Liker 14
Skrevet
13 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Hvordan kan hun si at det du kopierte inn her ikke stod på nettsiden hun var på? Hun lyver jo da. Hun sa jo hun fant info på fhi. Det hun kopierte inn stod jo skrevet under det du kopierer inn her. 🤣 Nei jeg er ikke ute etter å ta deg Mette , eller latterliggjøre deg, men du lyver jo.

Ja det er jo ikke vanskelig å se hvem som lyver, står jo svart på hvitt 😅 

• Liker 9
Skrevet
52 minutter siden, Visvas skrev:

Hun har sikkert en forklaring på det også, så det er bare å følge med på snap'n hennes de av dere som gjør det 🤣

• Liker 8
Skrevet

"Må ikke bli hysterisk" og "det gikk bra med meg" er jo både klassisk hersketeknikk og fullstendig irrelevant.

Men uansett. Det Mette _burde_ gjøre, som ansvarsfull influenser, er jo å følge helserådene til FHI for å påvirke andre til å gjøre det samme.

Med andre ord, stikke og teste seg, slik det står at "alle med nyoppstått luftveisinfeksjon" skal gjøre på FHI sine hjemmesider.

Det hadde vært prisverdig, ansvarsfullt, og å bruke påvirkningskraften sin på en riktig måte.

Dessuten kan hun med et negativt resultat peke nese til alle her inne :) (med et evt. positivt resultat kan man ta forhåndsregler som gjør at man slipper å smitte folk på butikken, eldre besteforeldre, småungenes venner og så videre)

Og nei, Mette, "de" sier ikke hold deg hjemme i tre dager hvis du har forkjølelsessymptomer, slik du sier på Snapchat. De sier - TEST DEG. (ref FHI sine websider)

• Liker 17
Skrevet

Dette er jo bare tragisk. En helseutdannet influencer feilinformerer om FHIs Coronaråd! 
Nei ingen kan med sikkerhet "kjenne på kroppen" om de har forkjølelse eller Corona. Derfor holder man seg hjemme og man tester seg så man slipper å smitte andre om man skulle være uheldig. "Ingen grund til å være hysterisk" og "det går sikkert bra" _dreper_ andre mennesker for tiden! Forkjølelse og Corona smitter på samme måte og at fler og fler får forkjølelse viser at tiltakene for smittebeskyttelse ikke blir etterfulgt godt nok. Det er rett og slett et skikkelig dårlig tegn for alle i risikogruppen når Corona tar seg opp igjen.  

Samfunnsansvar og alt det der som mange influencere dessverre mener bare gjelder for andre 🙄🤯

• Liker 27
Gjest Trude4
Skrevet
6 timer siden, Visvas skrev:

Hun har svart dokker og lagt ut bevis på at hun ikke lyger. 

Gjest Heartgirl
Skrevet

Til dere "Metttehatere" eller "Mettekritikere".

Jeg forstår virkelig ikke greia med å følge henne på snap for å sitte og irritere seg over alt det Mette foretar seg. Dere vet at det går an å avfølge henne. Da slipper dere å irritere dere over alt det Mette foretar seg. Det er ingen som tvinger dere å følge henne, og dette velgere dere helt selv. 

Mange av dere virker fulle av skadefro når dere prøver å lete med lys og lupe etter feil hos Mette. 

Jeg synes oppriktig synd på Mette, for dette fortjener hun ikke, og jeg heier på Mette når hun slår tilbake igjen mot dere som sitter 24/7 på tråden og kritiserer og latterliggjør henne i snappene sine. 

Har en ting å si, og det er at flere slike oppegående bloggere som Mette skulle det ha vært flere av ❤️ 

Gjest Trude4
Skrevet
4 timer siden, Inocybe skrev:

Dette er jo bare tragisk. En helseutdannet influencer feilinformerer om FHIs Coronaråd! 
Nei ingen kan med sikkerhet "kjenne på kroppen" om de har forkjølelse eller Corona. Derfor holder man seg hjemme og man tester seg så man slipper å smitte andre om man skulle være uheldig. "Ingen grund til å være hysterisk" og "det går sikkert bra" _dreper_ andre mennesker for tiden! Forkjølelse og Corona smitter på samme måte og at fler og fler får forkjølelse viser at tiltakene for smittebeskyttelse ikke blir etterfulgt godt nok. Det er rett og slett et skikkelig dårlig tegn for alle i risikogruppen når Corona tar seg opp igjen.  

Samfunnsansvar og alt det der som mange influencere dessverre mener bare gjelder for andre 🙄🤯

Hun holt avstand etter hun ble syk brukte håndsprit og dro hjem. Eneste hun ikke gjord var å teste seg for covid-19. Symptomene er ikke typisk covid-19. Hun skriver at hun skal teste seg. Eg synes dere dra det alt for langt

Gjest Kritt
Skrevet
9 minutter siden, Trude4 skrev:

Hun holt avstand etter hun ble syk brukte håndsprit og dro hjem. Eneste hun ikke gjord var å teste seg for covid-19. Symptomene er ikke typisk covid-19. Hun skriver at hun skal teste seg. Eg synes dere dra det alt for langt

Du burde ha bedt de ansatte på båten om maske til alle tre før dere skulle bevege dere i fellesarealer. Ellers enig i at mange her overreagerer; det er begrenset hva dere kunne gjøre når dere ble syke først etter at turen tok til.

Gjest Trude4
Skrevet
2 minutter siden, Kritt skrev:

Du burde ha bedt de ansatte på båten om maske til alle tre før dere skulle bevege dere i fellesarealer. Ellers enig i at mange her overreagerer; det er begrenset hva dere kunne gjøre når dere ble syke først etter at turen tok til.

Burde eg? Antyder du at eg er Mette? 

Gjest Heartgirl
Skrevet
15 minutter siden, Trude4 skrev:

Symptomene er ikke typisk korona. 

Moralens voktere er feilfrie selv :) 

Gjest Heartgirl
Skrevet
2 minutter siden, Trude4 skrev:

Burde eg? Antyder du at eg er Mette? 

Typisk med slike antakelser når folk på trådene velger å støtte den bloggeren/influenceren. Da kommer beskyldningene haglene at de som støtter bloggeren/influenceren er vedkommende. 

Skrevet
15 minutter siden, Trude4 skrev:

Symptomene er ikke typisk covid-19.

1 minutt siden, Heartgirl skrev:

Symptomene er ikke typisk korona. 

Moralens voktere er feilfrie selv :) 

Men noen symptomer som ikke er typisk Covid19 kan også være Covid19, det vet jeg siden jeg kjenner en som ble smittet, han trodde også det var noe annet, så det argumentet holder ikke.....for hvis alle skal tenke slik, "åh, det er ikke typisk symptom, så da er det greit", men men, man tar sine egne valg uansett, så dem om det

• Liker 12
Skrevet

Jeg er stort sett tilbake på jobb etter hjemmekontor. Det er de andre på jobben også. Flere har vært vanlig forkjølet og ingen har vært hjemme av den grunn og ingen har smittet noen heller. Til tross for kontorlandskap så vet vi jo at forkjølelse er noe som går. I vårt fylke/kommune kan vi heller ikke møte opp for testing av vanlig forkjølelse. Etter noen dager går det over som vanlig forkjølelse gjør.

• Liker 3
Gjest Heartgirl
Skrevet
11 minutter siden, Justlooking skrev:

Jeg er stort sett tilbake på jobb etter hjemmekontor. Det er de andre på jobben også. Flere har vært vanlig forkjølet og ingen har vært hjemme av den grunn og ingen har smittet noen heller. Til tross for kontorlandskap så vet vi jo at forkjølelse er noe som går. I vårt fylke/kommune kan vi heller ikke møte opp for testing av vanlig forkjølelse. Etter noen dager går det over som vanlig forkjølelse gjør.

Samme på jobben vår. De fleste er tilbake. Forkjølelse er noe som alltid vil gå. På jobben vår har flere vært forkjølt, og ingen har vært hjemme. Ingen har smittet hverandre. Vi har en avtale at hvis vi kun har lett forkjølelse uten feber kan vi komme på jobb, men har vi feber skal vi holde oss hjemme. 

Forkjølelse går over etter 3 dager normalt sett. 

Gjest Lin11
Skrevet (endret)
2 timer siden, Justlooking skrev:

2 timer siden, Heartgirl skrev:

Samme på jobben vår. De fleste er tilbake. Forkjølelse er noe som alltid vil gå. På jobben vår har flere vært forkjølt, og ingen har vært hjemme. Ingen har smittet hverandre. Vi har en avtale at hvis vi kun har lett forkjølelse uten feber kan vi komme på jobb, men har vi feber skal vi holde oss hjemme. 

Forkjølelse går over etter 3 dager normalt sett. 

Det er bare dumskap! Hva hvis denne forkjølelsen er Covid-19? Er tanken på å potensielt smitte andre så totalt  fraværende hos enkelte, inkludert bloggere? 

Endret av Lin11
Gjest Heartgirl
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Lin11 skrev:

Det er bare dumskap! Hva hvis denne forkjølelsen er Covid-19? Er det å potensielt smitte andre så tiltalt fraværende hos enkelte, inkludert bloggere? 

Slutt å spekuler da! 

Det er ren og skjær dumskap å spekulere om Mette har korona eller om hun er forkjølt slik noen av dere gjør.

Forkjølelse har det alltid vært og kommer til å være, og forkjølelse går over. Forkjølelse er og blir ufarlig. Alle sammen av oss er forkjølt 1-2 ganger om året. 

Endret av Heartgirl
Gjest Lin11
Skrevet
1 minutt siden, Heartgirl skrev:

Slutt å spekuler da! 

Det er dumskap å spekulere slik noen av dere gjør. 

Forkjølelse har det alltid vært og kommer til å være, og forkjølelse går over. Forkjølelse er og blir ufarlig. Alle sammen av oss er forkjølt 1-2 ganger om året. 

Hvordan kan man vite at det er en forkjølelse hvis man ikke har tatt en test? De 6 ukene med hjemmeskole, folk som har mistet jobben, det økonomiske kaoset som har oppstått etter nedstengelsen av Norge vil være forgjeves med slike holdninger. Jeg er rystet!

Skrevet
6 minutter siden, Heartgirl skrev:

Slutt å spekuler da! 

Det er ren og skjær dumskap å spekulere om Mette har korona eller om hun er forkjølt slik noen av dere gjør.

Jeg er faktisk litt rystet over denne tankegangen (uavhengig av tematikken knyttet til Mette Ask, som jeg ikke er oppdatert på).

Å ikke være hjemme når man har selv lette forkjølelsessymptomer er fullstendig i strid med rådene fra Helsedirektoratet og FHI. At dette påstås å være offisiell policy på flere arbeidsplasser har jeg nesten vondt for å tro. Det ligger et stort ansvar i å spre denne typen tankegang på nett.

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/hvis_du_mistenker_at_du_er_syk_med_covid-19/#naar-du-har-akutt-luftveisinfeksjon

Sitat

Alle med nyoppstått luftveisinfeksjon skal holde seg hjemme.

• Liker 26
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...