Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

1 time siden, Manannan skrev:

Ja jeg er enig jeg altså. Syns det var veldig unødvendig av MA å ytre det hun gjorde om besøk hos psykolog. Aner meg at hun fikk høre noe hun ikke likte.

Nettopp. Det samme så jeg i krystallkulen min. 🔮

Denne tråden er så pinlig å bevitne, det er oppgulp etter oppgulp, og alt bloggeren gjør er feil, samt hun burde alltid ha lyttet til "dere" angående alt. Skjerp dere. Kom dere ut i solen, eller gjør en aktivitet som er bra for dere.

Dette er hva Mette har skrevet om sin opplevelse hos psykolog:

https://m.imgur.com/a/U2Csj6q

Fra dette innlegget:

https://metteask.blogg.no/jeg-har-gjort-mannen-min-syk.html

Hilsen en som går til psykolog ukentlig.

Endret av Turkis Sau
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, Turkis Sau skrev:

Nettopp. Det samme så jeg i krystallkulen min. 🔮

Denne tråden er så pinlig å bevitne, det er oppgulp etter oppgulp, og alt bloggeren gjør er feil, samt hun burde alltid ha lyttet til "dere" angående alt. Skjerp dere. Kom dere ut i solen, eller gjør en aktivitet som er bra for dere.

Dette er hva Mette har skrevet om sin opplevelse hos psykolog:

https://m.imgur.com/a/U2Csj6q

Fra dette innlegget:

https://metteask.blogg.no/jeg-har-gjort-mannen-min-syk.html

Hilsen en som går til psykolog ukentlig.

Joda hun prøver å gardere seg med å skrive kort at for noen fungerer det å gå til psykolog. Men i neste åndedrett kommer det at hun selv har bestemt at hun ikke får noe ut av å gå til en dame med notisblokk etter en time. Og så blablabla om hvordan hun «behandler» seg selv.

jeg syns der var på kanten. Du får bare synes det er pinlig.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Manannan skrev:

Joda hun prøver å gardere seg med å skrive kort at for noen fungerer det å gå til psykolog. Men i neste åndedrett kommer det at hun selv har bestemt at hun ikke får noe ut av å gå til en dame med notisblokk etter en time. Og så blablabla om hvordan hun «behandler» seg selv.

jeg syns der var på kanten. Du får bare synes det er pinlig.

 

Hun har en kort helseutdanning som er veldig mangelfull i forhold til mange ting hun uttaler seg veldig bastant om. Rart egentlig at hun ikke har vett til å la være å uttale seg om ting hun ikke kan. Ikke bare dette med psykolog jeg har reagert på. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Manannan skrev:

Joda hun prøver å gardere seg med å skrive kort at for noen fungerer det å gå til psykolog. Men i neste åndedrett kommer det at hun selv har bestemt at hun ikke får noe ut av å gå til en dame med notisblokk etter en time. Og så blablabla om hvordan hun «behandler» seg selv.

jeg syns der var på kanten. Du får bare synes det er pinlig.

 

"Hun prøver å gardere seg"

En psykolog er et hjelpemiddel for å lettere få orden på rotet og sette hjernen i gang med å jobbe seg igjennom utfordringen. Så for noen er det et supert hjelpemiddel, men for meg fungerer det bedre å ordne det selv. 

Sitat fra hennes kommentar ang. psykolog, som jeg også har linket til i mitt forrige innlegg.

Er du inne i hodet hennes eller? Eller kan det hende hun bare skriver om sin opplevelse? Og videre utdyper at psykolog er et supert hjelpemiddel for noen. 

Ta og skjerp diskusjonen, dette er flaut.

Endret av Turkis Sau
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Turkis Sau skrev:

"Hun prøver å gardere seg"

En psykolog er et hjelpemiddel for å lettere få orden på rotet og sette hjernen i gang med å jobbe seg igjennom utfordringen. Så for noen er det et supert hjelpemiddel, men for meg fungerer det bedre å ordne det selv. 

Sitat fra hennes kommentar ang. psykolog, som jeg også har linket til i mitt forrige innlegg.

Er du inne i hodet hennes eller? Eller kan det hende hun bare skriver om sin opplevelse? Og videre utdyper at psykolog er et supert hjelpemiddel for noen. 

Ta og skjerp diskusjonen, dette er flaut.

Mye pinlig i tråden her nå ja. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Nussepus skrev:

Hun har en kort helseutdanning som er veldig mangelfull i forhold til mange ting hun uttaler seg veldig bastant om. Rart egentlig at hun ikke har vett til å la være å uttale seg om ting hun ikke kan. Ikke bare dette med psykolog jeg har reagert på. 

Ja hun har jo skrevet endel om depresjonene sine og hva hun anbefaler andre å gjøre. Rart med det, når man har slitt med depresjoner i 20 år skulle man tro hun vurderte å prøve behandling hos profesjonelle igjen. 

Forøvrig syns jeg det var litt treffende når hun fikk en kommentar om å prøve å ta seg sammen, fokusere på det positive og kanskje oppsøke hjelp på det siste blogginnlegget. Det likte hun ikke. Samtidig skrev hun selv dette i et innlegg om depresjon i fjor:


Dette høres kanskje kaldt ut.. Men om du og plages med depresjon, så anbefaler jeg deg til å slutte å synes synd på deg selv og starte å jobbe. Jeg har gjort det i 20 år og det er mine BESTE år på jorden.

Får hun samme råd som hun gir til andre så er det ikke så populært altså. 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trude4
30 minutter siden, Manannan skrev:

Ja hun har jo skrevet endel om depresjonene sine og hva hun anbefaler andre å gjøre. Rart med det, når man har slitt med depresjoner i 20 år skulle man tro hun vurderte å prøve behandling hos profesjonelle igjen. 

Forøvrig syns jeg det var litt treffende når hun fikk en kommentar om å prøve å ta seg sammen, fokusere på det positive og kanskje oppsøke hjelp på det siste blogginnlegget. Det likte hun ikke. Samtidig skrev hun selv dette i et innlegg om depresjon i fjor:


Dette høres kanskje kaldt ut.. Men om du og plages med depresjon, så anbefaler jeg deg til å slutte å synes synd på deg selv og starte å jobbe. Jeg har gjort det i 20 år og det er mine BESTE år på jorden.

Får hun samme råd som hun gir til andre så er det ikke så populært altså. 

 

Syntes hun synd på seg selv da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Manannan skrev:

Ja hun har jo skrevet endel om depresjonene sine og hva hun anbefaler andre å gjøre. Rart med det, når man har slitt med depresjoner i 20 år skulle man tro hun vurderte å prøve behandling hos profesjonelle igjen. 

Forøvrig syns jeg det var litt treffende når hun fikk en kommentar om å prøve å ta seg sammen, fokusere på det positive og kanskje oppsøke hjelp på det siste blogginnlegget. Det likte hun ikke. Samtidig skrev hun selv dette i et innlegg om depresjon i fjor:


Dette høres kanskje kaldt ut.. Men om du og plages med depresjon, så anbefaler jeg deg til å slutte å synes synd på deg selv og starte å jobbe. Jeg har gjort det i 20 år og det er mine BESTE år på jorden.

Får hun samme råd som hun gir til andre så er det ikke så populært altså. 

 

Rådet var jo på et innlegg om at hun er trist for tiden, ikke at hun er deprimert.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som kalles «baby blues». 80 % av nybakte mødre opplever alt fra dager til uker der gråten kommer lett, man blir lei seg i tide og utide. Det er hormonelt, kroppen skal tilbake til «normalen». Det er så mange som skammer seg og ikke forstår helt hva som skjer. Og heller ikke forteller andre om det- man vil helst vise seg som «sterk og normal». Kred til M som setter ord på helt naturlige følelser og reaksjoner. Vedvarer «baby-blues» over mange uker bør en derimot se om en trenger hjelp til å komme ut av det. Men igjen- det hun beskriver, er helt normalt! 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummel34

Depresjon? Trist? Normale reaksjoner? Kan godt være hun har tidligere erfaringer med depresjon og slik sett har en sårbarhet opp mot depresjon/fødselsdepresjon. Samtidig mener jeg det er viktig å se nøytralt og rasjonelt på situasjonen. Derfor spør jeg heller hvem ville ikke vært trist og lei i en slik situasjon? Dette er jo en reel situasjon som det er normalt å bli lei seg over, en reel grunn til å kjenne seg nedstemt. Noe annet er om man sitter i en «perfekt» verden og fortsatt føler seg nedstemt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig å være nedfor etter en fødsel, særlig hvis mannen din må dra fra deg og. Hun er jo alenemor til to barn pluss at hun har en datter som selv er alenemor med tvillinger, kan sikkert ikke stille opp allverdens da. Synes at lesere fra Bergen kan ta kontakt med Mette og spørre om det er noe de kan gjøre for henne, for eksempel komme med middag for noen dager, rydde for henne, kjøpe Baby Brezza og NAN eller noe annet

Endret av snoren
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det, bor det ikke familie rundt henne på alle kanter? 
Tror ikke akkurat det er noe behov for at leserne tropper opp. 
Men at det er tungt, det skjønner jeg. Hun skal forsørge seg selv, en ti år yngre mann uten fast jobb og inntekt og barna. Jeg hadde selv følt det som å bli satt mange år tilbake i tid hadde jeg vært 40 år og havnet i den situasjonen. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun skrevet noe om grunn til at H ikke skal jobbe? Mulig det har gått meg hus forbi, men jeg har kun fått med meg at hotellet han skulle jobbe på ikke åpner. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bedreviter fordi man kommer med gode råd ? Det er helt merkelig, noen mener vi vrir og vender på det Mette skriver men dere er jammen ikke bedre selv. Det er jo klart at det er bedre å bo sammen først. Og de hadde jo hatt mulighet til det og. Mette tjener greit og hadde hatt råd til det. Det gir ingen mening at de ventet med familiegjenforening, de kunne jo fortsatt ha prøvd å få barn i mellomtiden. Og hun kunne reist for å besøke han. Ingen som sier det for å være slem. Men det er jo et godt råd. 

 

Jeg har selv født uten mannen og fått barn før vi bodde sammen. Selvsagt er det tøft men det går fint og. Reist frem og tilbake på fly alene med barn. Ingen drømmesituasjon. Men vi har taklet det greit fordi vi var klar over det og fordi vi ikke hadde annen mulighet der og da. De hadde jo faktisk mulighet siden hun har fast jobb og nok inntekt. Det er da ikke rart at folk lurer på hvorfor de venter? Hvis de er triste og lei seg så hvorfor ikke kjappe seg og komme i hakk med søknaden. Så er iallfall den unnagjort og de kan planlegge litt mer fremover. Er mye bedre for psyken å ha en plan. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Hvis de er triste og lei seg så hvorfor ikke kjappe seg og komme i hakk med søknaden. Så er iallfall den unnagjort og de kan planlegge litt mer fremove

Ja det her har ikke jeg skjønt heller...De hadde virkelig spart mange mnd med frustrasjon med å starte for lenge siden. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Surikatt skrev:

Slik jeg har forstått det, bor det ikke familie rundt henne på alle kanter? 
Tror ikke akkurat det er noe behov for at leserne tropper opp. 
Men at det er tungt, det skjønner jeg. Hun skal forsørge seg selv, en ti år yngre mann uten fast jobb og inntekt og barna. Jeg hadde selv følt det som å bli satt mange år tilbake i tid hadde jeg vært 40 år og havnet i den situasjonen. 

Men det er en situasjon de har satt seg i med viten og vilje. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Surikatt skrev:

Slik jeg har forstått det, bor det ikke familie rundt henne på alle kanter? 
Tror ikke akkurat det er noe behov for at leserne tropper opp. 
Men at det er tungt, det skjønner jeg. Hun skal forsørge seg selv, en ti år yngre mann uten fast jobb og inntekt og barna. Jeg hadde selv følt det som å bli satt mange år tilbake i tid hadde jeg vært 40 år og havnet i den situasjonen. 

Mener å ha lest at hun har besteforeldre i nabohuset? Det var noe med at H malte huset til bestefaren..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Han reiste fra meg og barnet vårt» er overskriften på siste blogginnlegg fra Mette. For en ufyselig vinkling. Jeg kan nesten, og bare nesten, forstå en fjortis blogger sin trang til å villede leserne med spennende overskrifter. Men en godt voksen bestemor burde vite bedre. Skam deg Mette!!

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan hun lære av tabbene med alle disse flybillettene? Ikke benytt useriøse nettsider for bookinger hvor det ikke er mulig å få tak i folk. Er ikke overrasket over at de da ikke fikk beskjed om kanselleringen.  Og et sammensurium av Norwegian, Wizzair og Pegasus gir deg fint lite rettigheter for ingenting er gjennomgående. Man kunne sikret seg her og kjøpt gjennomgående billett via København. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Surikatt skrev:

Hva kan hun lære av tabbene med alle disse flybillettene? Ikke benytt useriøse nettsider for bookinger hvor det ikke er mulig å få tak i folk. Er ikke overrasket over at de da ikke fikk beskjed om kanselleringen.  Og et sammensurium av Norwegian, Wizzair og Pegasus gir deg fint lite rettigheter for ingenting er gjennomgående. Man kunne sikret seg her og kjøpt gjennomgående billett via København. 

Vansklig å gå for en enkel løsning. Mye av dette kunne vært unngått ved å starte i motsatt ende ved hele forholdet og hva de har valgt å gjøre. Vet godt det er deres valg. Men håper andre i samme situasjon ser alle utfordringene og kanskje gjør prosessen litt enklere for seg selv. Mye motgang å takle gang på gang hvertfall.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...