Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ikke trodd dette for et år siden, men jeg savner faktisk å lese om Mette og hennes hverdag jeg. Jeg har ikke Snap og ønsker heller ikke å ha det, og bloggen blir ikke mye oppdatert for tiden. Er ni dager siden forrige innlegg (for all del, jeg forstår at hun har annet å gjøre med en liten baby i hus), hadde jeg ikke gått inn og lest her så hadde jeg ikke engang visst at H hadde reist. Håper hun får tid til å blogge litt igjen snart. Jeg gikk fra å være en kritisk bitch, til å få sansen for dama. At hun i tillegg turde ta oppgjøret med AB, og stå i fronten for det som ingen turde før henne kommer jeg alltid til å respektere henne veldig for. Om du leser her, så håper jeg alt står bra til med deg og dine, Mette :) 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har vel tidligere sagt noe om at de hele tiden har visst og vært forberedt på at han skal dra.. Så er det dette med teori og praksis da.. Man kan snakke, planlegge og føle seg forberedt til tusen, men når det skjer - så får man helt sjokk likevel. Ingen av dem har vært i denne situasjonen før, jeg vil anta at dette har vært mye, mye verre enn de kunne forestille seg. (Det at han har måttet dra ut av landet.) Jeg håper de har det greit - etter forholda. Og ønsker henne en riktig god sommer! 🙂 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende innlegg og svar til dette. 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2020 den 9.43, Tildittbeste skrev:

Kanskje like greit å slippe å bli visst for så mange hvor tungt det  må være å reise fra sin nyfødte datter og ikke vite når de kan ses igjen.. det vil ta tid før han å få nytt visum og hun har vell ikke antydet å skulle  reise snart. Det har vært for varmt i Bergen og Alanya vil jo være hett nå til slutten av august hvertfall

Du vet at det finnes små barn/babyer i Tyrkia og?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anya66 skrev:

Du vet at det finnes små barn/babyer i Tyrkia og?

Ville du anbefalt å reise med et spedbarn fra Norge, til Tyrkia, i august?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Turkis Sau skrev:

Ville du anbefalt å reise med et spedbarn fra Norge, til Tyrkia, i august?

Har vært i både Tyrkia og Egypt med babyer både i juli og september, det gikk heilt fint😃 De var fra 2 måneder og oppover 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anya66 skrev:

Du vet at det finnes små barn/babyer i Tyrkia og?

Ja var ikke meg det var et problem for men for Mette.  Hun syntes det var varmt i Bergen nå og da tror jeg neppe hun synes temperaturen i alanya er bedre nå i sommer mnd.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anya66 skrev:

Du vet at det finnes små barn/babyer i Tyrkia og?

MA har selv sagt hun ikke ønsker å reise ned med baby mens det er veldig varmt. Det er jo veldig forståelig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Visla skrev:

Har vært i både Tyrkia og Egypt med babyer både i juli og september, det gikk heilt fint😃 De var fra 2 måneder og oppover 

Jeg antar at du da har bodd steder med god standard og aircondition? Standarden hos svigerfamilien til Mette er ganske lav, det er stor forskjell.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Jeg antar at du da har bodd steder med god standard og aircondition? Standarden hos svigerfamilien til Mette er ganske lav, det er stor forskjell.

Slik jeg tolket det mette skrev skulle hun og barna bo på hotellet der han jobbet:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt
1 time siden, Visla skrev:

Slik jeg tolket det mette skrev skulle hun og barna bo på hotellet der han jobbet:) 

Ja, det er klart det er noe ganske annet å være ved sjøen OG på hotell med aircondition enn å være i innlandet og bo i et helt enkelt hus i 35 grader+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er jo pandemien på ingen måte over - reiserådene fortsatt litt usikre, om forsikring gjelder osv. De fleste ville vel ikke reist til Tyrkia med en nyfødt denne sommeren. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese at hun ikke har det så bra for tiden. Hun er i hvert fall ærlig om det, og later ikke som om alt er fryd og gammen. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Visla skrev:

Slik jeg tolket det mette skrev skulle hun og barna bo på hotellet der han jobbet:) 

Godt mulig, men antar at de også kommer til å besøke landsbyen til svigers for å vise fram barnebarnet. Dårlig hygiene og kvelende varme er ingen god kombo for en liten baby. Langt til nærmeste sykehus er det også, i tilfelle det skulle skje noe akutt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se at Mette skrev litt på bloggen igjen i dag, men selvfølgelig ikke noe ok å lese at hun ikke har det så bra :( Håper ting går seg til og at livet blir litt lettere og dagene litt lysere for henne. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet hun om at dette ikke er en fødselsdepresjon? Her hadde jeg søkt  hjelp så fort som mulig. Hun skal alltid jobbe seg ut av ting på egen hånd, men sett utenfra er problemene hennes tilbakevendende. 

Endret av Surikatt
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, Surikatt skrev:

Hva vet hun om at dette ikke er en fødselsdepresjon? Her hadde jeg søkt  hjelp så fort som mulig. Hun skal alltid jobbe seg ut av ting på egen hånd, men sett utenfra er problemene hennes tilbakevendende. 

MA vet jo best selv.  I følge henne selv har hun vært til psykolog hele en gang og konkludert med at dette er folk som bare sitter og skriver i en notisblokk. Ikke noe vits i altså. Mye bedre at hun ordner seg selv 🤦🏻‍♀️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Manannan skrev:

MA vet jo best selv.  I følge henne selv har hun vært til psykolog hele en gang og konkludert med at dette er folk som bare sitter og skriver i en notisblokk. Ikke noe vits i altså. Mye bedre at hun ordner seg selv 🤦🏻‍♀️

Vel. I dette tilfellet kan det være godt å snakke med noen på helsestasjonen om hvordan man har det, fødselsdepresjon eller ei. Mange kan slite i denne perioden fordi man trodde en baby er bare idyll og de færreste tør å snakke om det. Det er synd. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Surikatt skrev:

Hva vet hun om at dette ikke er en fødselsdepresjon? Her hadde jeg søkt  hjelp så fort som mulig. Hun skal alltid jobbe seg ut av ting på egen hånd, men sett utenfra er problemene hennes tilbakevendende. 

Det blir jo bare spekulasjon om hun har fødselsdepresjon, og noe ikke folk på forumet bør spekulere i. Man har lov til å være sliten uten at det er depresjon. 

Jeg forstår godt at hun savner sin kjære H etter han reiste ❤️ 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Surikatt skrev:

Vel. I dette tilfellet kan det være godt å snakke med noen på helsestasjonen om hvordan man har det, fødselsdepresjon eller ei. Mange kan slite i denne perioden fordi man trodde en baby er bare idyll og de færreste tør å snakke om det. Det er synd. 

Ja jeg er enig jeg altså. Syns det var veldig unødvendig av MA å ytre det hun gjorde om besøk hos psykolog. Aner meg at hun fikk høre noe hun ikke likte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...