Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Gjest Kritt
Akkurat nå, CMarie skrev:

Er det støtteordninger i Tyrkia om man ikke får seg jobb/mister jobben? Eller må Mette forsørge han når han er hjemme i Tyrkia også?

Om han ikke er i jobb i Tyrkia bor han vel hjemme hos foreldrene sine og trenger minimalt med penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Kritt skrev:

Om han ikke er i jobb i Tyrkia bor han vel hjemme hos foreldrene sine og trenger minimalt med penger.

Det er så. Men nå har de holdt på å prøve å få barn siden de giftet seg. Skulle tro man tenkte på å skaffe seg mer inntekt, evt erfaring/fag som kan være godt for noe i framtiden. Og helst satte i gang med dette før man fikk barn. Nå vet jeg jo ikke eksakt hva han holder på med i Tyrkia, men ut fra det MA skriver får jeg ikke inntrykk av at han gjør stort utenom sesongjobben. Var vel snakk om at han tok en form for fag, men virket ikke som det var noe han ville kunne bruke til noe i nærmeste framtid.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, CMarie skrev:

Er det støtteordninger i Tyrkia om man ikke får seg jobb/mister jobben? Eller må Mette forsørge han når han er hjemme i Tyrkia også?

Det er noe, men det er forskjellige krav til hvor lenge man har vært ansatt i forskjellige typer jobber, verdier man har ect slik jeg har forstått det. Siden H ikke har jobb så vil jeg tro han faller utenfor uansett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si takk til dere bidragsytere her som skriver så mye om tyrkiske forhold og dagligliv. Veldig interessant! Jeg har lært mye om landet ved å følge denne tråden - for øvrig så utrolig mye mer enn via Mettes blogg. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i dag H reiser tilbake til Tyrkia. Får så vondt av ham. Stakkars mann. Måtte reise i fra barnet sitt og ikke ane når han igjen får se henne :trist: 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sola de skrev:

Er det i dag H reiser tilbake til Tyrkia. Får så vondt av ham. Stakkars mann. Måtte reise i fra barnet sitt og ikke ane når han igjen får se henne :trist: 

Ble vell utsatt den reisen.  Men til når vet jeg ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Sola de skrev:

Er det i dag H reiser tilbake til Tyrkia. Får så vondt av ham. Stakkars mann. Måtte reise i fra barnet sitt og ikke ane når han igjen får se henne :trist: 

Ja det er jo nettopp dette som er en av flere grunner til at "vi" omtrent tryglet de med å vente med å bli gravide. Ikke for å være slem, men fordi man enkelt kan tenke seg til hvordan det er å reise ifra sitt nyfødte barn. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å komme seg til Tyrkia nå, med mellomlandinger. Er det ikke en fare for at de får problemer med Udi, om H ikke benytter seg av dem? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, JaVel skrev:

Det er mulig å komme seg til Tyrkia nå, med mellomlandinger. Er det ikke en fare for at de får problemer med Udi, om H ikke benytter seg av dem? 

Det står jo på udi sine sider at de må finne et fly så snart som mulig.  Og da betyr det jo at han faktisk må det..slik udi jobber bør man være forsiktig.  Du vet aldri hva de finner på. Og tror de liker svært dårlig at man utnytter systemet.  Så for senere søknader bør de nok tenke på en snarlig retur. Dessverre.  Men dette har de vist om så de burde jo vært forberedt. Synd å planlegge en familie på så vansklig grunn lag spør du meg 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig opplegg.. Alle flybillettene hun har bestilt og måtte kansellere kunne de jo ha brukt til å betale for familiegjenforeningssøknaden.. Men hver gang det er snakk om det, eller hans planer, fortsettelse av skolegang osv.. Så er det stille som i graven.. Men som de over her sier, lurt å tenke på retur ja.. Når nordmenn kan komme seg ned via transitt så kan nok han også.. Om interessen for familiegjenforening er tilstede selvfølgelig.. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vært råheldig til nå, men det er ikke dermed sagt at de fortsetter å være det om de utnytter systemet. Det at de kunne være litt lengere gjelder vel gjerne for de som ikke har mulighet for retur og ikke for de som faktisk har muligheten. Tyrkere har jo reist til Tyrkia lenge her, så at det finnes ruter er helt sikkert. 

De har jo hatt penger til familiegjenforeningssøknaden siden lenge før jul ifølge  Mette så at de ikke søker er et mysterie for meg. Hvis hun vil ha han til Norge selvfølgelig. 

Jeg har hele tiden hatt en følelse av at hun rådfører seg og stoler på folk som ikke vet stort mer om UDI enn henne selv. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deltapiken

Noen venner av meg, han er fra Norge og hun fra Afrika, giftet seg der nede, og søkte familiegjenforening, de fikk en sønn nå for noen mnd tilbake og for  3 uker siden fikk de svar, 15 mnd tok det men de har fått godkjent opphold for henne i første omgang 3 år. Så det er dumt av Mette og de å vente.

 

Det andre som slår meg her er at de nok bare venter og håper på at UDI glemmer at han er her, og sjanser på at han får lånt tid. De burde bestille bilett til han. Men jeg forstår at det er enormt vanskelig spes for han, og jeg tror ikke at hun kommer til å reise noe særlig ned der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hun har buffer til enda en flybillett. Uansett, det går fly så da må de bestille billett nå. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller han med den voksne datteren.. Som regjerer på den største plassen.. Det er noe merkelig der.. Han var jo ikke alene i huset med datteren når hun skulle på sykehuset.. Tipper det aldri vil føles som "hjemme" for han.. Men sa hun ikke at de skulle skjerme babyen på SoMe? Det første som dukker opp i feeden er banybilde.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mermoronåsåå skrev:

Eller han med den voksne datteren.. Som regjerer på den største plassen.. Det er noe merkelig der.. Han var jo ikke alene i huset med datteren når hun skulle på sykehuset.. Tipper det aldri vil føles som "hjemme" for han.. Men sa hun ikke at de skulle skjerme babyen på SoMe? Det første som dukker opp i feeden er banybilde.. 

Tror det er et "gammelt" bilde som er innenfor hennes tidsramme hvor det var greit å vise datteren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Surikatt skrev:

Håper hun har buffer til enda en flybillett. Uansett, det går fly så da må de bestille billett nå. 

Ja hvis man går inn på Finn.no og reise så finner man mange fly som går til Tyrkia. Vet ikke om Mette bruker Finn, og at hun derfor ikke vet at det finnes billetter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, JaVel skrev:

Ja hvis man går inn på Finn.no og reise så finner man mange fly som går til Tyrkia. Vet ikke om Mette bruker Finn, og at hun derfor ikke vet at det finnes billetter? 

 Når de befinner seg i denne situasjonen bør de jo virkelig holde seg oppdatert på fly og billetter så de ikke ødelegger for seg selv til senere..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Han burde få bli så lenge dere vil". En kommentar på bloggen.  Da burde hun kanskje svart at det ikke er mulig. Særlig hvis dette er en blogg som skal opplyse og gi informasjon til andre i samme situasjon. Ganske strenge regler for å få opphold i Norge.  Og de kan man vell ikke komme seg unna. Verken på grunn av Corona eller nyfødt barn meg bekjent 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...