Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, skruf skrev:

Mette ble 40 forrige uke, og kommentarene her i tråden om at hun er i førtiårene har pågått i flere år. Mannen hennes er i 20-årene ja, men han er snart 30. 

For å snu om på kjønnene så er det vel ca samme aldersforskjell mellom Mette og mannen som det er mellom bloggeren Pilotfrue og mannen, men i det ekteskapet så er det mannen som er eldst, og de får ikke samme negative kommentarene om aldersforskjell som Mette og mannen gjør. 

Merkelig nok så synes mange, generelt sett, at stor aldersforskjell er verst hvis det er kvinnen som er eldst. At mannen i forholdet er betydelig eldre enn kvinnen er mere sosialt akseptert. 

Jeg har aldri sagt noe negativt om aldersforskjellen her, det er det fåtallet her som har gjort. Det er ikke nødvendigvis negativt å skrive alder. Jeg synes ikke det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Lady T skrev:

Er det noen som hisser seg opp da?😅 Jeg har ikke kommentert de kommentarene om aldersforskjellen før nå, men jeg leser de jo og tolker at de som skriver at M er i 40-årene og H i 20-årene som at de er veldig opptatt av å påpeke aldersforskjellen... 

Ja tydeligvis, for det var jo veldig veldig viktig å få fem at Mette var 39 år og 362 dager og ikke 40 år. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Visvas skrev:

Nei det er tydelig at man ser dette veldig forskjellig. Jeg går ikke ut og krangler om noen feilaktig sier jeg er et halvt år eldre enn det jeg er fordi jeg har mista oversikten over alderen min den dagen jeg fylte 32. For meg er det ikke viktig å runde alderen ned, jeg er så gammel som jeg er uansett. Ikke hopper jeg i taket når noen mener jeg ser yngere ut enn jeg er heller, kropp og sjel er så gammel som den er. Jeg bruker aldri sminke og kan ikke "lyve av meg noen år" på det(ikke har jeg behov for det heller), så når det blir sagt at Mette er så naturlig og ekte som tørr og vise seg usminket selv om hun unnskylder akkurat det i omtrent hver Snap så ser jeg heller ingen bragd ved det. Hadde hun IKKE kommentert at hun var usminket/ustelt hver gang så hadde JEG syntes det var mye mer naturlig og ekte. 

Det er vel noe med at man tør å filme seg selv selv om man ikke selv synes at man ser fin ut, uten å legge på et filter. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Visvas skrev:

Ja tydeligvis, for det var jo veldig veldig viktig å få fem at Mette var 39 år og 362 dager og ikke 40 år. 

Det var vel kun når det samtidig ble påpekt at H var så mye yngre. Menmen, nå er hun 40 ☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har alderen deres her inne blitt brukt for å snakke ned M. 

Hvordan ville dere normalt omtale en person på la si 28? I 20 årene eller slutten av 20 årene? 

Og en på 39 år? I 30 årene eller slutten av 30 årene? 

 

Her er alderen deres flere ganger blitt omtalt som at han er i 20 årene og hun i 40 årene. Kan jo ikke bli mer nedsettende og feil. 

Hadde hun vært 27-28 og han 39 ville alderen aldri blitt nevnt her inne. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lady T skrev:

Det var vel kun når det samtidig ble påpekt at H var så mye yngre. Menmen, nå er hun 40 ☺️

Men han er jo 10 år yngere, at man skriver det betyr jo ikke nødvendigvis at man er skrekkslagen ang aldersforskjellen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Visvas skrev:

Men han er jo 10 år yngere, at man skriver det betyr jo ikke nødvendigvis at man er skrekkslagen ang aldersforskjellen. 

Men hvorfor påpeke det hele tiden?? Helt merkelig å henge seg så opp i det! 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er et diskusjonstema her akkurat nå, derfor påpeker jeg det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Visvas skrev:

Fordi det er et diskusjonstema her akkurat nå, derfor påpeker jeg det. 

Det er ikke "bra" å diskutere om noen opplever det som negativt vet du. Kunn rosa skyer skal opp og frem. Men et hvert liv har både mørke og lyse sider. Og begge sider skal det kunne være rom for å diskutere så lenge dette er et diskusjons forum. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Visvas skrev:

Men han er jo 10 år yngere, at man skriver det betyr jo ikke nødvendigvis at man er skrekkslagen ang aldersforskjellen. 

Det jeg reagerte på var at noen prøvde å maksimere aldersforskjellen mellom dem ved å skrive, Mette er i 40-årene mens H er i 20-årene. En mer korrekt fremstilling ville vært, Mette er i 40-årene mens H er i 30-årene. Ellers bryr jeg meg nada om aldersforskjellen, rent logisk er det smart å velge en yngre mann, de dør jo tross alt før oss kvinner. 

Endret av JaVel
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Det er ikke "bra" å diskutere om noen opplever det som negativt vet du. Kunn rosa skyer skal opp og frem. Men et hvert liv har både mørke og lyse sider. Og begge sider skal det kunne være rom for å diskutere så lenge dette er et diskusjons forum. 

Det er selvsagt rom for å diskutere negative ting, å komme med konstruktiv kritikk osv. Det jeg reagerer på er når det tipper over til mobbing og å lete med lupe for å finne noe å ta Mette på, bare fordi man kan. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg ser jo at man kanskje har dratt den i begge endene for effektene skyld, men at det er så ille at man lager diskusjon av det forstår jeg ikke.

Jeg tenker at man ønsker å lage litt blest om det når man spesifiserer aldersforskjellen i bioen sin. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er først og fremst at aldersforskjellen blir brukt for å underbygge oppfatningen det virker som en en del har, nemlig at Mette er den som styrer og sjefer i forholdet, og nærmest overkjører mannen som så og si blir karakterisert som en tøffel/sæddonor/toyboy. At han først og fremst er en lykkejeger som innfinner seg i det meste for å oppnå oppholdstillatelse. 

Jeg krangler ikke på at Mette ble kalt 40 da hun var 39 år og 360 dager, men som noen andre her sa, så lenge denne tråden har eksistert har Mettes alder blitt rundet oppover og Hüseyins alder nedover. Det blir også rett som det er påpekt at hun er bestemor. Jeg har også sett Hüseyin og Amalie blitt omtalt som «jevngamle». De fleste utvikler seg MYE i løpet av tjueåra, og jeg våger å påstå at jevnt over vil en 29-åring i sinn og skinn ha mer til felles med en 39-åring enn en 20-åring. 

Så hvis aldersforskjellen ikke er viktig, hvorfor har den da blitt nevnt såpass ofte? 
Mette selv har skrevet om både aldersforskjellen og at hun er bestemor, men da i positive ordelag. Her inne har tonen til tider vært mer spydig.

Mantraet at «det er Mettes feil» at det hun skriver om blir diskutert her har blitt en gjenganger i denne tråden. Er det virkelig det beste argumentet dere har for å forsvare at både aldersforskjellen, men også at andre ting blir tatt ut av kontekst, latterliggjort og brukt mot henne?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Visvas skrev:

Altså jeg ser jo at man kanskje har dratt den i begge endene for effektene skyld, men at det er så ille at man lager diskusjon av det forstår jeg ikke.

Jeg tenker at man ønsker å lage litt blest om det når man spesifiserer aldersforskjellen i bioen sin. 

Jeg mener også at MA selv spiller mye på aldersforskjell, at hun er bestemor osv. I tillegg er det da ikke unaturlig at alder diskuteres mtp forholdet og barn; det er da en kjensgjerning at alder er en viktig faktor mtp fertilitet og familieplanlegging. Utover det, aldersforskjell eller ei, virker de jo i utgangspunktet ikke helt på samme sted i livet. MA har utdannelse og har hatt jobb, og andre forpliktelser i mange år mens H ser ut som han er i startgropa på voksenlivet ut fra det jeg kan se av ham gjennom Mettes kanaler. 
 

Dette med at ting tas ut av sammenheng som flere skriver om; jeg syns at ting like mye blir satt i sammenheng. Når det gjelder bl.a. det med at MA framstår som den som dominerer, skyldes det jo flere ting som gradvis presenteres på MAs kanaler. I sum skapes et visst inntrykk. Da syns jeg det er merkelig at folk mener ting tas ut av sammenheng når de påpeker eksempler.

Endret av Manannan
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude4
11 minutter siden, Manannan skrev:

Jeg mener også at MA selv spiller mye på aldersforskjell, at hun er bestemor osv. I tillegg er det da ikke unaturlig at alder diskuteres mtp forholdet og barn; det er da en kjensgjerning at alder er en viktig faktor mtp fertilitet og familieplanlegging. Utover det, aldersforskjell eller ei, virker de jo i utgangspunktet ikke helt på samme sted i livet. MA har utdannelse og har hatt jobb, og andre forpliktelser i mange år mens H ser ut som han er i startgropa på voksenlivet ut fra det jeg kan se av ham gjennom Mettes kanaler. 
 

Dette med at ting tas ut av sammenheng som flere skriver om; jeg syns at ting like mye blir satt i sammenheng. Når det gjelder bl.a. det med at MA framstår som den som dominerer, skyldes det jo flere ting som gradvis presenteres på MAs kanaler. I sum skapes et visst inntrykk. Da syns jeg det er merkelig at folk mener ting tas ut av sammenheng når de påpeker eksempler.

Hva er eksemplene på at hun gjør mannen liten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Trude4 skrev:

Hva er eksemplene på at hun gjør mannen liten? 

Trude, du har nok lest nok av denne tråden til å ha fått med deg det som folk peker på som eksempler. Hvis ikke foreslår jeg at du blar noen sider tilbake og ser. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Trude4
1 minutt siden, Manannan skrev:

Trude, du har nok lest nok av denne tråden til å ha fått med deg det som folk peker på som eksempler. Hvis ikke foreslår jeg at du blar noen sider tilbake og ser. 

Har ikke sett noe hun har gjort nei. Bare folk her som sier hun gjør han liten. Ikke hva hun gjør. Blir for lettvint å svare slik du gjør her. Kom heller med konkrete eksempler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Trude4 skrev:

Har ikke sett noe hun har gjort nei. Bare folk her som sier hun gjør han liten. Ikke hva hun gjør. Blir for lettvint å svare slik du gjør her. Kom heller med konkrete eksempler. 

Denne teknikken med å overse hovedpoeng i innlegg for å henge seg på en detalj eller et ord og avspore diskusjonen er brukt altfor mye her inne. Jeg kommer ikke til å bli med på leken denne gangen.
 

Det som du ønsker svar på er diskutert ganske mye her allerede. Det ble i mitt innlegg brukt som et eksempel etter at det ble nevnt i andre innlegg på samme side. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Manannan skrev:

Jeg mener også at MA selv spiller mye på aldersforskjell, at hun er bestemor osv. I tillegg er det da ikke unaturlig at alder diskuteres mtp forholdet og barn; det er da en kjensgjerning at alder er en viktig faktor mtp fertilitet og familieplanlegging. Utover det, aldersforskjell eller ei, virker de jo i utgangspunktet ikke helt på samme sted i livet. MA har utdannelse og har hatt jobb, og andre forpliktelser i mange år mens H ser ut som han er i startgropa på voksenlivet ut fra det jeg kan se av ham gjennom Mettes kanaler. 
 

Dette med at ting tas ut av sammenheng som flere skriver om; jeg syns at ting like mye blir satt i sammenheng. Når det gjelder bl.a. det med at MA framstår som den som dominerer, skyldes det jo flere ting som gradvis presenteres på MAs kanaler. I sum skapes et visst inntrykk. Da syns jeg det er merkelig at folk mener ting tas ut av sammenheng når de påpeker eksempler.

Har ikke sett at folk mener ting tas ut av sammenheng, men jeg har i alle fall påpekt flere ganger at jeg tolker Mettes personlighet veldig annerledes enn mange her. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Manannan skrev:

Denne teknikken med å overse hovedpoeng i innlegg for å henge seg på en detalj eller et ord og avspore diskusjonen er brukt altfor mye her inne. Jeg kommer ikke til å bli med på leken denne gangen.
 

Det som du ønsker svar på er diskutert ganske mye her allerede. Det ble i mitt innlegg brukt som et eksempel etter at det ble nevnt i andre innlegg på samme side. 

Nå er jo veldig mange av «eksemplene» dere tar frem ikke annet enn deres tolkning av Mette og H.

Det kan ha like lite med sannheten å gjøre som min tolkning av Mette og H. 😏 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...