Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

1 time siden, Frøken_fjong1 skrev:

Enig. Ser ikke noe problem i å legge ut et slikt innlegg rett etter fødselen. 
 

men hvordan er reglene i forhold til slikt når man er i mammapermisjon?  

Jeg trodde også selvstendig næringsdrivende måtte ta fri de første seks ukene etter fødsel?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

57 minutter siden, Manannan skrev:

Jeg trodde også selvstendig næringsdrivende måtte ta fri de første seks ukene etter fødsel?

Ja det er det jeg lurer på om jeg har hørt tidligere. Men jeg vet ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Manannan skrev:

Jeg trodde også selvstendig næringsdrivende måtte ta fri de første seks ukene etter fødsel?

Er hun selvstendig næringsdrivende? Hun har jo en jobb, og blogger litt på si.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, cassio skrev:

Er hun selvstendig næringsdrivende? Hun har jo en jobb, og blogger litt på si.

Hun tjener penger på bloggen og har et foretak registrert opp mot dette. Se proff.no.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Manannan skrev:

Jeg trodde også selvstendig næringsdrivende måtte ta fri de første seks ukene etter fødsel?

Mener hun skrev på Snapchat en stund før fødsel om akkurat dette med bloggen, at hun hadde sjekket det opp angående hva hun kunne legge ut og ikke så regner med hun har oversikt over dette og ikke tjener eller reklamerer for mer enn hun har lov til.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor hun deler disse filmkveldene hvor både hun og sønnen sitter på mobilen. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen vil ha flere barn, hun er ferdig. Nok et eksempel på at hun sitter på all makten og at hun er god på å demonstrere et visst maktmisforhold mellom dem. Men det er klart han er i 20 årene og hun 40 så det er vel ikke rart hun er ferdig. Navnet til babyen ligger ute på Jodel. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nussepus skrev:

Mannen vil ha flere barn, hun er ferdig. Nok et eksempel på at hun sitter på all makten og at hun er god på å demonstrere et visst maktmisforhold mellom dem. Men det er klart han er i 20 årene og hun 40 så det er vel ikke rart hun er ferdig. Navnet til babyen ligger ute på Jodel. 

Hva er dette for et idiotisk innlegg? Mette bestemmer da selv over sin egen kropp, og er hun ferdig med barn så er hun ferdig! For en idiotisk ting å kritisere, kan virkelig ikke tro at du sitter her og er imot kvinners bestemmelsesrett over sin egen kropp. 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at her er det mye pirk. Det er ikke mye å kritisere Mette for, og i mine øyne det ser bare usaklig ut å drive å skrive så mye om bitte små ting som ikke går ut over noen som helst.

Så flott at hun ikke deler navnet! Likevel blir det opplyst her i tråden hvor man kan finne det? Dårlig gjort!

Bare min menig.

Gratulerer til Mette og mannen med vesle jenta. 💝

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, clyde skrev:

Hva er dette for et idiotisk innlegg? Mette bestemmer da selv over sin egen kropp, og er hun ferdig med barn så er hun ferdig! For en idiotisk ting å kritisere, kan virkelig ikke tro at du sitter her og er imot kvinners bestemmelsesrett over sin egen kropp. 

Såklart hun kan bestemme det. Men mannen kan og bestemme at han vil ha fler. Men han kan jo også bare skaffe seg fler på ande vis. Det må jo hun ta et valg på om hun vil risikere. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Nussepus skrev:

Såklart hun kan bestemme det. Men mannen kan og bestemme at han vil ha fler. Men han kan jo også bare skaffe seg fler på ande vis. Det må jo hun ta et valg på om hun vil risikere. 

🤦‍♀️

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir interessant å se hva som skjer videre etter at H er reist. Virker sikkert som en lang prosess for de involverte, men jeg syns nå at ting har gått i et radig tempo med besøksvisum osv for M og H mtp geografien, covid og at dette paret tilsynelatende har gått inn for å treffe alle punkter på sjekklista for et proforma forhold. Det er jo ikke to år siden de først møttes og H gikk inn for å sjekke opp M. 

Går det like greit med familiegjenforening tenker jeg det må være ganske inspirerende for andre som ønsker å søke lykken i Skandinavia. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nussepus skrev:

Mannen vil ha flere barn, hun er ferdig. Nok et eksempel på at hun sitter på all makten og at hun er god på å demonstrere et visst maktmisforhold mellom dem. Men det er klart han er i 20 årene og hun 40 så det er vel ikke rart hun er ferdig. Navnet til babyen ligger ute på Jodel. 

H er da ikke noe offer her. Han har selv valgt å gifte seg med en kvinne som er 10 år eldre, og da sier det seg selv at han ikke kan regne med en skokk med unger. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Manannan skrev:

Det blir interessant å se hva som skjer videre etter at H er reist. Virker sikkert som en lang prosess for de involverte, men jeg syns nå at ting har gått i et radig tempo med besøksvisum osv for M og H mtp geografien, covid og at dette paret tilsynelatende har gått inn for å treffe alle punkter på sjekklista for et proforma forhold. Det er jo ikke to år siden de først møttes og H gikk inn for å sjekke opp M. 

Går det like greit med familiegjenforening tenker jeg det må være ganske inspirerende for andre som ønsker å søke lykken i Skandinavia. 

Økonomi er det aller første UDI ser på når man søker om familiegjenforening. Her har jo Mette grei inntekt og egen bolig så her slipper de nok greit igjennom første nåløye.

De har gjort "alt feil" hittil, men de har alikevel fått besøksvisum så de har vært heldige så langt. 

Blir spennende å se hvor fort og greit resten går. 

Håper iallefall Mette hører på riktige folk så det ikke blir noe unødvendig tull for de på neste søknadsrunde. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred, det er under ei uke siden fødselen, og seriøst altfor tidlig å begynne å planlegge flere barn! Mette er nok litt overveldet etter den intense fødselen der hun gikk fra 2cm åpning til at barnet var født på 2 timer. Hurtigfødsler er ekstremt intense. I tillegg har hun skrevet at amming ikke er helt på plass enda (noe som er naturlig så kort tid etter fødsel) 

De færreste er klar for å planlegge en ny baby rett etter at man har født. En fødsel er ei heftig belastning på kroppen, i tillegg er det mye hormoner og psykisk som skjer. Jeg kjenner utrolig mange, meg selv inkludert, som sverget på at de ikke skulle ha flere barn rett etter fødselen. Men etter ei stund så kommer fødselen på avstand, livet med en liten en begynner å gå seg til og rutinene kommer mere og mere på plass, og da kommer gjerne tanken og ønsket om et barn til også. 

Give her a break sier jeg bare, dama er i barsel med en nyfødt en på under ei uke. Er jaggu mye man kan kritisere et menneske for, men ikke at ei kvinne som nettopp har født der stingene etter rifter ikke har grodd enda  sier at hun ikke vil ha flere barn 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kritt skrev:

Jeg trodde det var sånt man bestemte sammen som par. Det er ikke lenge siden Mette skrev at H  gjerne ville ha flere barn, men st hun selv var usikker og ville se det an.  Da virker det litt underlig å plutselig å ha bestemt seg for ikke å få fler fem dager etter fødsel.

Ja, det er veldig underlig, du 😂😂🙈 Aldri mer, sa jeg rett etter både første og andre fødsel. Jommen har jeg tre barn. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Lady T skrev:

Ja, det er veldig underlig, du 😂😂🙈 Aldri mer, sa jeg rett etter både første og andre fødsel. Jommen har jeg tre barn. 

Sant, det  er veldig vanlig :) ei jeg delte rom med på barsel hadde en mann som var euforisk og helt oppi skyene etter fødselen. De hadde ikke forlatt fødestuen enda (her er det vanlig å være 2 timer på fødestuen før man blir flyttet til barsel) før han gladløkhappy nesten ropte «dette var noe av det kuleste jeg har vært med på, vi må få mange, mange flere barn». Den nybakte moren derimot ga han et hvis-blikk-kunne-drepe-blikk og erklærte at hun aldri mere skulle ha sex og i allefall ikke flere barn😆

Har fortsatt kontakt med henne siden vi har barn på samme alder og de fikk to barn til etter førstemann. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, skruf skrev:

Sant, det  er veldig vanlig :) ei jeg delte rom med på barsel hadde en mann som var euforisk og helt oppi skyene etter fødselen. De hadde ikke forlatt fødestuen enda (her er det vanlig å være 2 timer på fødestuen før man blir flyttet til barsel) før han gladløkhappy nesten ropte «dette var noe av det kuleste jeg har vært med på, vi må få mange, mange flere barn». Den nybakte moren derimot ga han et hvis-blikk-kunne-drepe-blikk og erklærte at hun aldri mere skulle ha sex og i allefall ikke flere barn😆

Har fortsatt kontakt med henne siden vi har barn på samme alder og de fikk to barn til etter førstemann. 

Hehe. Vet om ei som sa hun ikke skulle ha flere etter førstemann, for fødselen var så grusom. Hun har omtrent et helt fotballlag 😄 Godt man glemmer fødsler  - etter en stund. ☺️

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når M skriver kort på snap at hun ikke vil ha flere barn, så antas det automatisk at det er skjev-maktbalanse i forholdet, at de ikke kommuniserer eller er enige om dette? 
Så M som pleier å få kritikk for å dele for detaljert, burde heller fortelle inngående om grunnen til at hun skriver «ingen flere barn» 4 dager etter fødsel?? Jaja. 
 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje den mannen burde dra hjem og jobbe litt da hvis han vil ha flere barn. Kan han forsørge dem??

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...