Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

1 time siden, Pollen skrev:

Da reiser de allerede hjem, så da var vel flyttinga til A bortkasta🤪

Det er jo litt typisk henne. Først dramatisere at hun kan bli på sykehuset i flere uker, for så å kunne dra etter noen timer. Det er slik en blogger skaffer seg lesere. Først en god dose drama for så å snu det helt på hode. Men ære være henne for å reise hjem etter så få timer. Står respekt av det

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Krutt Tønne

Jeg ser også helt klart at det er mye vingling frem og tilbake, men på en måte forstår jeg Mette. Hun skal please alle - hun er datter, kone, mor og bestemor, og hun står på en måte midt mellom alle som skal ha en bit av henne. Hun vil nok alle vel, og hun er da sikkert usikker mange ganger  

Så hender det at det blir feile, eller merkelige valg underveis, men det skader jo ingen av oss - så for all del, vær litt rause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deltapiken
54 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Det er jo litt typisk henne. Først dramatisere at hun kan bli på sykehuset i flere uker, for så å kunne dra etter noen timer. Det er slik en blogger skaffer seg lesere. Først en god dose drama for så å snu det helt på hode. Men ære være henne for å reise hjem etter så få timer. Står respekt av det

Det er mange som gjør det og tross alt er dette ikke den første. Det som og kan være er at det blir tung for H at han må hjem, tross alt har de fått litt særbehandling, venninnen min fødte  tidligere på dagen og mannen fikk ikke lov til å være så lenge som H så selv om dette var hennes første ( min venninne) så dro hun hjem i går ettermiddag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Orly skrev:

Må man dele med hele verden at man sitter i badekaret ?  Stolt Og glad kan man vel være uten å dele det med hele verden?

Hvorfor kan man ikke dele det? Det er vel opp til de vel? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sure sitronen skrev:

Hvorfor kan man ikke dele det? Det er vel opp til de vel? 

Å deler man set offentlig må man tåle at det kommenteres 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Mette og H som foreldre ❤️ Mette kommer til å bli en kjærlig og super mamma for sin nyfødte datter ❤️ 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til paret :)

Og de som reagerer på badekaret - lurer på om jeg så det samme på snap jeg da.........forventet nesten å se to nakne mennesker i full positur slik som det er blitt hauset opp her inne. 

Endret av MiominMio
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkelser, spekulasjoner, persondebatt, avsporinger og svar til dette.

Måne, admin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MiominMio skrev:

Gratulerer til paret :)

Og de som reagerer på badekaret - lurer på om jeg så det samme på snap jeg da.........forventet nesten å se to nakne mennesker i full positur slik som det er blitt hauset opp her inne. 

Det er vel knapt de som har kommentert at hun kunne spart seg å dele den snapen som har hauset det opp til å bli det du skriver. De har ytret at enkelte ting kan man holde for seg selv. Så skriker enkelte andre opp og der er det blitt til 5 høns. De må være bra pr-kåte rundt dette begge to; hadde jeg skulle blitt forelder for første gang hadde jeg ikke satt pris på at partneren min drev og tok snaps for offentlig distribusjon og brukte mye tid på dette i fødselsprosessen. 
Syns allikevel det MA la ut fra sin egen fødsel var ganske moderat i forhold til alt hun la ut fra da datteren fikk tvillingene. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Manannan skrev:

Det er vel knapt de som har kommentert at hun kunne spart seg å dele den snapen som har hauset det opp til å bli det du skriver. De har ytret at enkelte ting kan man holde for seg selv. Så skriker enkelte andre opp og der er det blitt til 5 høns. De må være bra pr-kåte rundt dette begge to; hadde jeg skulle blitt forelder for første gang hadde jeg ikke satt pris på at partneren min drev og tok snaps for offentlig distribusjon og brukte mye tid på dette i fødselsprosessen. 
Syns allikevel det MA la ut fra sin egen fødsel var ganske moderat i forhold til alt hun la ut fra da datteren fikk tvillingene. 

Kan jo hende det ligger noe klart på kamera rull. 🤔

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tildittbeste skrev:

Kan jo hende det ligger noe klart på kamera rull. 🤔

Det spørs nok det ja 😂 Noen potensielle innlegg i BT også kanskje? Motpol til CBEs flate mage etter fødsel? Nå har det åpnet seg mange nye muligheter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fantastisk at Mette deler magen slik den ser ut etter fødsel. Absolutt motpol til CBEs.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, BuffaloDuck skrev:

Synes det er fantastisk at Mette deler magen slik den ser ut etter fødsel. Absolutt motpol til CBEs.

Dette er jeg så enig i! 

Jeg jobbet i mange år på ei fødeavd, og det var så utrolig mange, særlig yngre førstegangsfødende, som fikk helt sjokk etter fødselen pga magen fortsatt så gravid ut og at den ikke automatisk ble flat. De trodde at magen gikk sammen når babyen var ute. Mette sin mage rett etter fødselen er en helt vanlig post-fødsel-mage, man ser fortsatt gravid ut selv om babyen er ute. Å ha helt flat mage med synlige magemuskler 4 dager etter fødsel er unntaket og ikke normalen. 

Husker at Linni Meister også la ut et post-fødsel bilde i nettingtruse og bleie med lignende mage som Mette, tommel opp for Linni også

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, skruf skrev:

Dette er jeg så enig i! 

Jeg jobbet i mange år på ei fødeavd, og det var så utrolig mange, særlig yngre førstegangsfødende, som fikk helt sjokk etter fødselen pga magen fortsatt så gravid ut og at den ikke automatisk ble flat. De trodde at magen gikk sammen når babyen var ute. Mette sin mage rett etter fødselen er en helt vanlig post-fødsel-mage, man ser fortsatt gravid ut selv om babyen er ute. Å ha helt flat mage med synlige magemuskler 4 dager etter fødsel er unntaket og ikke normalen. 

Husker at Linni Meister også la ut et post-fødsel bilde i nettingtruse og bleie med lignende mage som Mette, tommel opp for Linni også

Tror nok de aller fleste skjønner at magen ikke er flat etter isj 5-6 timer etter en fødsel.  Den har faktisk brukt 9 mnd på å komme dit den var. Så det skulle ikke være sjokk for noen og ikke er super gest å "tørre" vise magen heller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Tror nok de aller fleste skjønner at magen ikke er flat etter isj 5-6 timer etter en fødsel.  Den har faktisk brukt 9 mnd på å komme dit den var. Så det skulle ikke være sjokk for noen og ikke er super gest å "tørre" vise magen heller.

Jo det er mange som tror det. Og det er nydelig å se kropper som er normale etter fødsel. Mange kvinner er sjokkert over alt som skjer med kroppen etter fødsel.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tildittbeste skrev:

Tror nok de aller fleste skjønner at magen ikke er flat etter isj 5-6 timer etter en fødsel.  Den har faktisk brukt 9 mnd på å komme dit den var. Så det skulle ikke være sjokk for noen og ikke er super gest å "tørre" vise magen heller.

Det skulle man tro. Men tror nok det er ganske mange virkelighetsfjerne folk der ute. Det er jo good news for disse influencerne, mye low hanging fruit 👍🏻

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Tildittbeste skrev:

Tror nok de aller fleste skjønner at magen ikke er flat etter isj 5-6 timer etter en fødsel.  Den har faktisk brukt 9 mnd på å komme dit den var. Så det skulle ikke være sjokk for noen og ikke er super gest å "tørre" vise magen heller.

Der tar du nok feil. Veldig mange unge kvinner tror oppriktig at magen faller på plass igjen når babyen er ute. Mange følger kontoer med #fitmum o.l på insta og ser seg blind på disse bildene. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, skruf skrev:

Der tar du nok feil. Veldig mange unge kvinner tror oppriktig at magen faller på plass igjen når babyen er ute. Mange følger kontoer med #fitmum o.l på insta og ser seg blind på disse bildene. 

Trist 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, skruf said:

Dette er jeg så enig i! 

Jeg jobbet i mange år på ei fødeavd, og det var så utrolig mange, særlig yngre førstegangsfødende, som fikk helt sjokk etter fødselen pga magen fortsatt så gravid ut og at den ikke automatisk ble flat. De trodde at magen gikk sammen når babyen var ute. Mette sin mage rett etter fødselen er en helt vanlig post-fødsel-mage, man ser fortsatt gravid ut selv om babyen er ute. Å ha helt flat mage med synlige magemuskler 4 dager etter fødsel er unntaket og ikke normalen. 

Husker at Linni Meister også la ut et post-fødsel bilde i nettingtruse og bleie med lignende mage som Mette, tommel opp for Linni også

Ja!! Husker også Funkygine la ut bilde av sin mage. Da var jeg gravid selv, og hadde faktisk aldri sett en post-baby mage unntatt CBE og endel andre kjendiser som hadde flat mage. Visste jo at magen kom til å se litt større ut enn vanlig, men hadde aldri forestilt meg at jeg faktisk fremdeles kom til å se 7-8 måneder gravid ut. 
Samme med de andre damene i barselgruppa mi som var førstegangsfødende.
 

Og jeg vil absolutt ikke kalle noen av oss «virkelighetsfjerne folk» som noen skrev over her. Hvis alt man har sett er folk som legger ut flat mage dager/timer etter fødselen tror man jo gjerne at det er nettopp dèt som er normen. Derfor: tommel opp til kvinner som deler realistiske etter-fødselsmager. 

Endret av BuffaloDuck
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...