Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Manannan skrev:

Du kommer nok til å se mye av henne-bare ikke ansiktet. Når det er definisjonen av å ikke «vise» barn er det vel ingen stor prestasjon.

Enig i det, men de fleste bloggere eksponerer sine barn i stor grad, så alltid positivt med de som velger å ikke gjøre det 😊

Endret av Outsider1231
Dårlig formulert
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, Manannan skrev:

Ut fra dette innlegget har jeg absolutt ikke følelsen av at MA skriver fordi hun er opptatt av interiør.  Reklameinnlegg nr ørti som er skrevet helt over samme lest som alle de andre, tydelig på oppskrift - ikke pga virkelig engasjement. Det står jo også «I dag har jeg....», så hun fremstiller det som om hun skrev det i går. Sånn i ti-tida på formiddagen etter å ha sittet lenge og drømt om Ellos-putene formodentlig. Troverdig. Hadde hatt et mer positivt inntrykk av både Ellos og MA om en barselkvinne et par dager etter fødsel ikke var nødt til å oppfordre andre til å kjøpe puter.
 

Verken Ellos eller Mette kunne på forhånd forutse hvilken dag hun fødte. Hun har skrevet tidligere at datoene for reklame innlegg for Ellos er forhåndsbestemte lenge før.  

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pollen skrev:

Hun viser henne ofte fram da

Hun sa på snap at hun skulle slutte hvert øyeblikk. Man kan diskutere all eksponering av barn, men jeg synes det er positivt at hun er bevisst på å ikke gjøre det i framtiden, og at det kun er nå som babyen er nyfødt. (Selv om man kan diskutere det også, selvfølgelig) 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Zenhouse skrev:

Verken Ellos eller Mette kunne på forhånd forutse hvilken dag hun fødte. Hun har skrevet tidligere at datoene for reklame innlegg for Ellos er forhåndsbestemte lenge før.  

Så du tror ikke Ellos tar hensyn til fødsel-innleggene skal ut på dato samme f?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Pollen skrev:

Hun viser henne ofte fram da

Hun har vært mor til jenta i noen få dager, og babyer endrer seg så fort at om det ligger noen få bilder av henne ute som nyfødt vil ingen kjenne henne igjen om noen dager/måneder.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Manannan skrev:

Så du tror ikke Ellos tar hensyn til fødsel-innleggene skal ut på dato samme f?

Hva betyr «samme f»?

Jeg aner ikke  hva Ellos tar hensyn til. Vet bare at datoer er forhåndsbestemt. Og at Mette kunne født både to uker før el to uker (litt overdrevent men..) etter planlagt Ellos-reklamedag. Dette er hva jeg har forstått tidligere. Personlig synes jeg det er litt malplassert med den reklamen «midt mellom» fødsel og fødselshistorie. Jeg tenker det er Ellos sitt «problem» hvordan det blir oppfattet. M gjør bare sin del av avtalen. Og jeg hopper glatt over det innlegget ☺️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Manannan skrev:

Så du tror ikke Ellos tar hensyn til fødsel-innleggene skal ut på dato samme f?

Ellos-innleggene er vel forhåndsskrevet og satt på automatisk publisering. Så da spiller det ingen rolle om Mette ligger og føder eller er ute og klipper plen eller avtiner fryseboksen eller hva som helst, innlegget blir lagt ut automatisk av seg selv. 
 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Outsider1231 skrev:

Hun sa på snap at hun skulle slutte hvert øyeblikk. Man kan diskutere all eksponering av barn, men jeg synes det er positivt at hun er bevisst på å ikke gjøre det i framtiden, og at det kun er nå som babyen er nyfødt. (Selv om man kan diskutere det også, selvfølgelig) 

Slutte hvert øyeblikk😂. Hvorfor gjør hun det i utgangspunktet, egentlig? Er det til barnets beste? «Bare litt til» er en farlig tanke. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Surikatt skrev:

Slutte hvert øyeblikk😂. Hvorfor gjør hun det i utgangspunktet, egentlig? Er det til barnets beste? «Bare litt til» er en farlig tanke. 

Nyfødtbilder synes jeg det er helt greit å legge ut, de endrer seg lynraskt og vil bli helt ugjenkjennelig om et par måneder. I tillegg er hun nok veldig stolt av den nyfødte og da er det ganske naturlig å vise bilder av henne :) . 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hufsaaaaa skrev:

Ellos-innleggene er vel forhåndsskrevet og satt på automatisk publisering. Så da spiller det ingen rolle om Mette ligger og føder eller er ute og klipper plen eller avtiner fryseboksen eller hva som helst, innlegget blir lagt ut automatisk av seg selv. 
 

I så fall er det jo tåpelig å skrive «I dag har jeg....». Ikke at det er inspirerende i utg pkt, men når deler av innholdet er ljug i tillegg er det jo ikke akkurat god reklame for noen av partene.

Anyway, nå har MA ihvertfall fått en tilbakemld om hun velger å ta det til seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Surikatt skrev:

Slutte hvert øyeblikk😂. Hvorfor gjør hun det i utgangspunktet, egentlig? Er det til barnets beste? «Bare litt til» er en farlig tanke. 

Det kan vel neppe sies å være til barnets beste. Men hun er jo et nytt trekkplaster til bloggen, så det er vel til det beste for MA AS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, JaVel skrev:

Nyfødtbilder synes jeg det er helt greit å legge ut, de endrer seg lynraskt og vil bli helt ugjenkjennelig om et par måneder. I tillegg er hun nok veldig stolt av den nyfødte og da er det ganske naturlig å vise bilder av henne :) . 

Nå er vel problemet til bloggere som eksponerer barna sine at de er stolte over de. Vi andre er jo ikke det🤪

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Pollen skrev:

Nå er vel problemet til bloggere som eksponerer barna sine at de er stolte over de. Vi andre er jo ikke det🤪

Nå har jeg forstått at eksponeringen ikke vil vedvare utover nyfødtstadiet, så dermed vil det heldigvis ikke bli et problem. Jeg personlig har bare sett ett bilde av den nyfødte, det var på instagram kontoen hennes. Har ikke sett noen bilder på bloggen hennes. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, JaVel skrev:

Nå har jeg forstått at eksponeringen ikke vil vedvare utover nyfødtstadiet, så dermed vil det heldigvis ikke bli et problem. Jeg personlig har bare sett ett bilde av den nyfødte, det var på instagram kontoen hennes. Har ikke sett noen bilder på bloggen hennes. 

Det er dette jeg ikke skjønner helt; mener du virkelig at eksponering kun er å vise ansiktet til barn? For hun kommer garantert til å vise datteren om ikke på blogg så på IG og snap - uten at ansiktet vises. I sum opp igjennom årene vil det bli ganske mye info om utseende (forutenom ansiktstrekk), personlighet osv som deles. Folk sitter igjen med en oppfatning om barnet, om den stemmer helt eller ei. Er det ikke eksponering da altså?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Manannan skrev:

Det er dette jeg ikke skjønner helt; mener du virkelig at eksponering kun er å vise ansiktet til barn? For hun kommer garantert til å vise datteren om ikke på blogg så på IG og snap - uten at ansiktet vises. I sum opp igjennom årene vil det bli ganske mye info om utseende (forutenom ansiktstrekk), personlighet osv som deles. Folk sitter igjen med en oppfatning om barnet, om den stemmer helt eller ei. Er det ikke eksponering da altså?

Nettopp! 
vi vet hvor tvillingene bor nå og da, vi vet ofte hva de spiser, hva de gjør på, hvilke klær de bruker osv. Enkelte dager vet jeg mer om de enn barna til bestevenninnen. Dette utifra bestemoren Mette. Når datteren i tillegg har åpen insta med ALT av informasjon om forholdet til barnefar og familien til bestefar er det ganske skummelt ugrunnet at man har så mye informasjon. 

om 1 år løper vell babyen rundt sammen med tantebarna sine med en smiley over ansiktet på søsterens snap. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen som har henne på snap som kan informere henne om at babyen ikke sitter ordentlig sikret? Selene er altfor løs, det kan bli katastrofalt ved kollisjon. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Blekksprut skrev:

Kanskje noen som har henne på snap som kan informere henne om at babyen ikke sitter ordentlig sikret? Selene er altfor løs, det kan bli katastrofalt ved kollisjon. 

 

Hun tok jo bildet så går ut fra at det ikke ble kjørt bil da bildet ble tatt. Jeg strammer til selene i babybilstolen idet jeg kjører, tror flere gjør det slik. Selene skal jo strammes veldig så ønsker jo ikke å ha de slik mer enn nødvendig 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Alvea skrev:

Hun tok jo bildet så går ut fra at det ikke ble kjørt bil da bildet ble tatt. Jeg strammer til selene i babybilstolen idet jeg kjører, tror flere gjør det slik. Selene skal jo strammes veldig så ønsker jo ikke å ha de slik mer enn nødvendig 

Det var bare en observasjon, og jeg følger henne ikke så får ikke skrevet til henne 😊 Kunne jo være hun ikke visste om det? Er flere som ikke vet at selene skal strammes godt. Det var kun godt ment. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye pirk! 🙄

For med del kom Ellos-innlegget på perfekt tidspunkt, da jeg har lett etter en lampe som hun linket til. Om hun har født samme dag spiller vel ingen rolle for meg, jeg har ikke født, og holder på å gjøre det fint i hagen om dagen. 😁

Gratulerer til Mette og mannen med lille nurket! 💕

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, loffen skrev:

Her var det mye pirk! 🙄

For med del kom Ellos-innlegget på perfekt tidspunkt, da jeg har lett etter en lampe som hun linket til. Om hun har født samme dag spiller vel ingen rolle for meg, jeg har ikke født, og holder på å gjøre det fint i hagen om dagen. 😁

Gratulerer til Mette og mannen med lille nurket! 💕

Enig. Ser ikke noe problem i å legge ut et slikt innlegg rett etter fødselen. 
 

men hvordan er reglene i forhold til slikt når man er i mammapermisjon?  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...