Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Finlay skrev:

110% enig med deg! Hvorfor følge hvis man irriterer seg?

Jeg digger også Mettes ro i situasjonen. Og at hun viser fram magen etter fødsel også😅 

Skjønn baby og lykkelige foreldre❤️

Forstår virkelig ikke kveruleringen rundt at Mette organiserer Hs hjemreise, og at hun skriver om det. Hva er problemet med det egentlig? Hun vil hjelpe mannen sin, enkelt og greit. Han er nylig kommet til Norge, snakker ikke språket, og er ikke kjent hverken med stedet eller offentlig transport her i landet.

Greit at andre har vært i fremmede land og tatt seg fram uten hjelp, H hadde sikkert også klart det, men føler seg nok tryggere av en gjennomgang. Han blir ikke framstilt hjelpeløs av den grunn.

Ser heller ikkje problemet med å gjera det slik og hjelpa han, men det er jo litt med korleis det vert lagt fram og, Mette har ein tendens til gjera han litt stakkarsleg. Har sjølv flytta til eit heilt ukjent stad i USA, og sjølv om eg sjølvsagt snakka engelsk, var det ganske overveldande berre det å vera i eit totalt ukjent miljø. Eg grua meg fælt med tanke på kor eg kunne handla, og kor skular, sjukehus og andre viktige greier var. Heldigvis var det to fruer i nabolaget som tok på seg jobben med å køyra rundt og læra meg opp. Av og til treng ein hjelp, ikkje noko å vera flau over det.
 

Gratulera så mykje med jenta, håpar de får nokre rolege og fine dagar saman som ny familie!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Finlay skrev:

110% enig med deg! Hvorfor følge hvis man irriterer seg?

Sukk, det der evige «hvorfor følge MA om du bare irriterer deg. Bare så vidt jeg gidder si det samme til de som kun er her i tråden for å ta brukere som ytrer seg kritisk til MAs gjøren og laden. Ytterst sjelden jeg ser de Mette-vennlige brukerne bidra med noe særlig annet enn kritikk av kritikerne, så hvorfor ikke følge deres egen logikk og droppe å lese denne tråden? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Manannan skrev:

Sukk, det der evige «hvorfor følge MA om du bare irriterer deg. Bare så vidt jeg gidder si det samme til de som kun er her i tråden for å ta brukere som ytrer seg kritisk til MAs gjøren og laden. Ytterst sjelden jeg ser de Mette-vennlige brukerne bidra med noe særlig annet enn kritikk av kritikerne, så hvorfor ikke følge deres egen logikk og droppe å lese denne tråden? 

Mette-vennlige?? Er ikke folk i utgangspunktet vennlige med hverandre? Mener ikke å starte noen brukerdebatt nå, men dette reagerte jeg på... 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pås skrev:

Mette-vennlige?? Er ikke folk i utgangspunktet vennlige med hverandre? Mener ikke å starte noen brukerdebatt nå, men dette reagerte jeg på... 

Tror nok du skjønner hva jeg mener.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Manannan skrev:

Tror nok du skjønner hva jeg mener.

Nei jeg gjør egentlig ikke det. Jeg er i utgangspunktet vennlig, også Mette-vennlig, jeg synes hun er en søt dame som gjør så godt hun kan. Jeg unner henne all verdens lykke med mann og barn. Dette betyr ikke at jeg også kan være kritisk, jeg syntes f. eks. at hun rotet mye med dette med datteren og karantene, jeg forstod aldri hva hun helt ville frem til og hva hun ville oppnå, men det betyr ikke at jeg ikke er "Mette-vennlig", for det er jeg!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
18 minutter siden, Manannan skrev:

Ytterst sjelden jeg ser de Mette-vennlige brukerne bidra med noe særlig annet enn kritikk av kritikerne, så hvorfor ikke følge deres egen logikk og droppe å lese denne tråden? 

Dette er tull.

Personlig har jeg flere ganger berømmet Mette for:

At hun tok kampen mot AB/ABIP,

Hun har en samfunnsnyttig jobb i tillegg til bloggen

Hennes bevisste holdning mot eksponering av barn,

At hun tør å vise seg usminket,

Nå sist at hun tør å vise magen etter fødsel

Hun vil skjerme også dette nye barnet.

Dette har også flere skrevet om, mange ganger. Så kom ikke her å snakk om "kritikk av kritikerne". Må være lov å reagere på at enkelte brukere tydeligvis følger Mette kun for å finne ting å ta henne på. Synes ikke hun fortjener det.

Og "Mette-vennlig"?? Hva er det for uttrykk?😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Pås skrev:

Nei jeg gjør egentlig ikke det. Jeg er i utgangspunktet vennlig, også Mette-vennlig, jeg synes hun er en søt dame som gjør så godt hun kan. Jeg unner henne all verdens lykke med mann og barn. Dette betyr ikke at jeg også kan være kritisk, jeg syntes f. eks. at hun rotet mye med dette med datteren og karantene, jeg forstod aldri hva hun helt ville frem til og hva hun ville oppnå, men det betyr ikke at jeg ikke er "Mette-vennlig", for det er jeg!

Du må gjerne diskutere semantikk om du så ønsker.
 

Siden du spør om folk i utgangspunktet ikke er vennlig mot hverandre; min observasjon er at det ofte er de som er mest positive til MA som er flittigst i bruk av personkarakteristikker på andre brukere, brukerdebatt og til å fortelle andre hva de bør diskutere og ikke her inne. Sier ikke det gjelder alle, men en del.
 

Og nå har jeg også begitt meg inn på brukerdebatt 😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Finlay skrev:

Så kom ikke her å snakk om "kritikk av kritikerne". 
 

.......

Og "Mette-vennlig"?? Hva er det for uttrykk?😆

Kom ikke her og fortell meg hva jeg kan snakke om. Om du mener jeg bryter med forumregler så rapporterer du meg.

At du prøver å latterliggjøre det jeg skriver som i din siste para, affiserer meg ikke det minste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
1 minutt siden, Manannan skrev:

Kom ikke her og fortell meg hva jeg kan snakke om. Om du mener jeg bryter med forumregler så rapporterer du meg.

At du prøver å latterliggjøre det jeg skriver som i din siste para, affiserer meg ikke det minste.

Når vi først er igang med brukerdebatt, så kan jeg på en måte forstå at du finner mye å kritisere Mette for, da dette ser ut til å være den eneste bloggeren du følger. I hvert fall den eneste du vier oppmerksomhet på KG.

Vi som følger flere, ser daglig eksponering av barn, spill på sex, snikreklame, skjult reklame, manglende reklamemerking osv osv. Sier ikke at ikke Mette aldri gjør noe feil, men du finner ikke sånt hos henne. 

Oppfordrer ellers alle til å avfølge influencere man ikke har godt av, eller blir litt for engasjert i😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Manannan skrev:

Du må gjerne diskutere semantikk om du så ønsker.
 

Siden du spør om folk i utgangspunktet ikke er vennlig mot hverandre; min observasjon er at det ofte er de som er mest positive til MA som er flittigst i bruk av personkarakteristikker på andre brukere, brukerdebatt og til å fortelle andre hva de bør diskutere og ikke her inne. Sier ikke det gjelder alle, men en del.
 

Og nå har jeg også begitt meg inn på brukerdebatt 😂

Dette er helt stikk imot min observasjon 😏

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Visvas skrev:

Nå var det ikke min kommentar, men jeg reagerer ofte på framstillingen av både H og A.  Nei jeg sier ikke at noen av de, inkl. M er fæle, men at kanskje ikke alt trenger å bli delt og at man kan tenke hvordan man framstiller et annet menneske før man trykker post. 

Enig at ikke alt trenger å deles, men jeg kikker daglig innom snappen til Mette og reagerer veldig sjelden. Så kikker jeg inn her og ser at noen har reagert voldsomt på noe jeg ikke tenkte over engang. Så min oppfatning er ikke at Mette fremstiller H tafatt, stakkarslig osv. Synes de virker jordnære og at de ikke tar seg selv så høytidelig. ☺️

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lady T skrev:

Dette er helt stikk imot min observasjon 😏

Det kan så være, helt fair om du mener det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Finlay skrev:

Når vi først er igang med brukerdebatt, så kan jeg på en måte forstå at du finner mye å kritisere Mette for, da dette ser ut til å være den eneste bloggeren du følger. I hvert fall den eneste du vier oppmerksomhet på KG.

Vi som følger flere, ser daglig eksponering av barn, spill på sex, snikreklame, skjult reklame, manglende reklamemerking osv osv. Sier ikke at ikke Mette aldri gjør noe feil, men du finner ikke sånt hos henne. 

Oppfordrer ellers alle til å avfølge influencere man ikke har godt av, eller blir litt for engasjert i😂

Denne lar jeg henge i lufta gitt.. 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Lady T skrev:

Dette er helt stikk imot min observasjon 😏

Her er jeg helt enig i Manannen. 

De som er imot oss kritikerne har tilegna oss både meninger, egenskaper og følelser som vi ikke har skrevet. Leser mellom linjene som ikke er her, mens vi for all del ikke må tolke hva Mette skriver/sier. Vi har blitt kalt både det ene og det andre. 

Men siden vi er de slemme og dere de snille så er det vel helt greit å kalle oss stygge ting og gå fri for det.

Endret av Visvas
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad på m og h sine vegne 😊 Men skulle likevel ønske jeg ikke har mulighet til å se babyen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Mette og H ❤

Så kjekt at H. fikk være her under fødsel og en tid fremover- det unner jeg dem begge 💑

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer til M&H❤ 

Imponerende at hun føler seg klar til å dra hjem allerede, sprek mamma👍 Blir sikkert mye kjekkere for de begge å være hjemme med den lille.

Jeg ser ingen problem med at hun deler nyfødtbilde, så lenge hun husker å slutte med det. En baby endrer seg så raskt at om 5 dager, er det ingen som ville kjent henne igjen.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krutt Tønne
51 minutter siden, CMarie skrev:

Glad på m og h sine vegne 😊 Men skulle likevel ønske jeg ikke har mulighet til å se babyen.

Da har du faktisk et valg om å la være å følge så slipper du å utsette deg for å se. Babyen er ikke til å kjenne igjen om noen dager, så det er da helt innafor å dele noen bilder nå. 

37 minutter siden, Pollen skrev:

Da reiser de allerede hjem, så da var vel flyttinga til A bortkasta🤪

Og så... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Visvas skrev:

Her er jeg helt enig i Manannen. 

De som er imot oss kritikerne har tilegna oss både meninger, egenskaper og følelser som vi ikke har skrevet. Leser mellom linjene som ikke er her, mens vi for all del ikke må tolke hva Mette skriver/sier. Vi har blitt kalt både det ene og det andre. 

Men siden vi er de slemme og dere de snille så er det vel helt greit å kalle oss stygge ting og gå fri for det.

Er flere her som har kommentert meg på ikke så fine måter ☺️ Jeg har oversett mye av det. Vil ikke kalle dere «slemme» og oss «snille» 😅...  men jeg ser nok mye på en annen måte. Det at F.eks M viste H hvordan han skulle komme seg hjem så jeg på som omsorg, ikke nedlatenhet. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...