Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Lady T skrev:

Har vel aldri sagt at jeg ikke svarer når jeg ser noe jeg opplever som helt feil her inne. 😊 Om det er «bedre» eller ikke enn å henge ut Mette hele tiden kommer vel an på øyet som ser 😊

Men du misforstår jo du også, og skriver feil. Akkurat som du mener vi misforstår Mette med vilje.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, lilletyrkia skrev:

Men du misforstår jo du også, og skriver feil. Akkurat som du mener vi misforstår Mette med vilje.

Det kan sikkert hende jeg har gjort. Så oppklarer vi det og er ferdig med den saken. ☺️ 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lady T skrev:

Virker det som at jeg tar ting personlig? Ok, det gjør jeg ikke. ☺️

Ja det virker sånn, for jeg kan ikke forstå hvorfor du diskuterer så med de som ser ting annerledes enn deg. Dette er en tråd for mette sin blogg, mens du diskuterer mest de som diskuterer henne. Altså ikke bloggen eller ho. Det er for meg veldig rart å regere så kraftig på enkelte kommentarer her. Mens for deg er det rart at vi diskuterer Mette på en tråd om Mette ?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@lilletyrkia Beklager hvis tonen min virket litt krass, er ikke ute etter å ta deg spesielt eller henge ut de her inne som bor i Tyrkia og/eller er gift med en tyrker. Både du og de andre har bidratt med en unik innsikt og det har vært veldig spennende å høre om erfaringene deres. Husker at du har kommet med betraktninger som backet opp Mette da det har vært snakk om svigerfamilie/økonomi/bryllupsgaver osv. 
Jeg har vel hengt meg litt ekstra opp i dette med bryllupet, synes det var helt utrolig respektløst at en opplevelse som sikkert var dyrebart og fint for Mette ble satt opp mot andres, i den hensikt å tydeliggjøre hvor enkelt og stusslig de syntes Mettes bryllup var. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lilletyrkia skrev:

Ja det virker sånn, for jeg kan ikke forstå hvorfor du diskuterer så med de som ser ting annerledes enn deg. Dette er en tråd for mette sin blogg, mens du diskuterer mest de som diskuterer henne. Altså ikke bloggen eller ho. Det er for meg veldig rart å regere så kraftig på enkelte kommentarer her. Mens for deg er det rart at vi diskuterer Mette på en tråd om Mette ?

 

For meg er det veldig rart at folk kan skrive ting her om Mette som er en helt forvrenging av det Mette skrev selv, og latterliggjøre henne for å feks stå frem med svangerskapsdepresjon og også latterliggjøre at hun følte det gikk bedre. 

Jeg henger ikke her inne hele tiden, men skriver nok mye i perioder fordi jeg da får opp varsler og det blir naturlig å klikke seg inn hit. 

Diskuter gjerne Mette, men ikke tillegg henne eller H meninger eller holdninger de ikke har gitt utrykk for at de har. Det blir bare helt feil i mine øyne. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lady T skrev:

 

For meg er det veldig rart at folk kan skrive ting her om Mette som er en helt forvrenging av det Mette skrev selv, og latterliggjøre henne for å feks stå frem med svangerskapsdepresjon og også latterliggjøre at hun følte det gikk bedre. 

Jeg henger ikke her inne hele tiden, men skriver nok mye i perioder fordi jeg da får opp varsler og det blir naturlig å klikke seg inn hit. 

Diskuter gjerne Mette, men ikke tillegg henne eller H meninger eller holdninger de ikke har gitt utrykk for at de har. Det blir bare helt feil i mine øyne. 

Men du tilegner jo oss meninger og holdninger vi ikke har støtt og stadig. Når det blir nevnt hopper du glatt over det. 

Hvorfor er det helt greit at du gjør det? 

Endret av Visvas
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Ja det virker sånn, for jeg kan ikke forstå hvorfor du diskuterer så med de som ser ting annerledes enn deg. Dette er en tråd for mette sin blogg, mens du diskuterer mest de som diskuterer henne. Altså ikke bloggen eller ho. Det er for meg veldig rart å regere så kraftig på enkelte kommentarer her. Mens for deg er det rart at vi diskuterer Mette på en tråd om Mette ?

Jeg diskuterer med de som ser ting annerledes fordi det er jo det jeg reagerer på. Jeg sjekker bloggen og svarer «det var jo ikke det Mette skrev» eller skriver min måte å se ting på, for å nyansere bildet. Bla litt tilbake i tråden så ser du at det er mye hets og nedlatende ord om Mette, ikke bare rundt konkrete ting hun har skrevet, men også generelt hvordan folk oppfatter henne. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Visvas skrev:

Men du tilegner jo oss meninger og holdninger vi ikke har støtt og stadig. Når det blir nevnt hopper du glatt iver det. 

Hvorfor er det helt greit at du gjør det? 

Jeg mener ikke det. Når jeg skriver hva jeg har reagert på her inne mener jeg ikke at DU skrev det eller at DU har den holdningen, men at jeg opplever at mange her har det. 
 

Jeg hopper over ting som går på meg, «der kom dama i den røde kjolen...» osv, men ellers tror jeg at jeg svarer på mye. Er det ting jeg ikke har svart på så minn meg gjerne på det ☺️

Endret av Lady T
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lady T skrev:

Jeg mener ikke det. Når jeg skriver hva som jeg har reagert på her inne mener jeg ikke at du skrev det eller at du har den holdningen, men at jeg opplever at mange her ikke har det. 
 

Jeg hopper over ting som går på meg, «der kom dama i den røde kjolen...» osv, men ellers tror jeg at jeg svarer på mye. Er det ting jeg ikke har svart på så minn meg gjerne på det ☺️

Det har skjedd mange ganger. Du arresterer oss som tolker Mette feil(?), men du gjør det rett som det er selv av oss. Når du blir "tatt" for det hopper du glatt over den delen når du svarer. 

Poenget er at du gjør akkurat det du ikke liker at vi gjør. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo hendt at jeg går inn her og ser at jeg ble sitert for noen dager siden, da svarer jeg ikke hvis diskusjonen har gått videre. Jeg tenker ikke en tanke på om noen unnlater å svare meg her inne, så jeg visste ikke at det ble lagt merke til at jeg hoppet over det ett par ganger. ☺️ 

Endret av Lady T
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Visvas skrev:

Det har skjedd mange ganger. Du arresterer oss som tolker Mette feil(?), men du gjør det rett som det er selv av oss. Når du blir "tatt" for det hopper du glatt over den delen når du svarer. 

Poenget er at du gjør akkurat det du ikke liker at vi gjør. 

Javel, det kan godt hende det. Det er vel litt av utfordringen med et diskusjonsforum som her. Jeg har nok ofte ikke ment å hoppe over noe, eller ikke skjønt at det forventes et svar. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Opi skrev:

@lilletyrkia Beklager hvis tonen min virket litt krass, er ikke ute etter å ta deg spesielt eller henge ut de her inne som bor i Tyrkia og/eller er gift med en tyrker. Både du og de andre har bidratt med en unik innsikt og det har vært veldig spennende å høre om erfaringene deres. Husker at du har kommet med betraktninger som backet opp Mette da det har vært snakk om svigerfamilie/økonomi/bryllupsgaver osv. 
Jeg har vel hengt meg litt ekstra opp i dette med bryllupet, synes det var helt utrolig respektløst at en opplevelse som sikkert var dyrebart og fint for Mette ble satt opp mot andres, i den hensikt å tydeliggjøre hvor enkelt og stusslig de syntes Mettes bryllup var. 

Det går helt fint.  Jeg forsto din andre kommentar bedre.  Jeg Ville bare få frem at selv om mange her har kritisert Mette så er vi også forskjellige. Vi mener ikke de samme tingene. 

Det er liksom ikke alltid "vi" og "dere" 

Og det at vi ofte får høre at vi misforstår Mette, kan også gå andre veien. Folk kan tolke kommentarer forskjellige. Selv om jeg har kommet med kommentarer så mener jeg ikke å heve meg, eller at jeg har bare tatt rette valg i livet. 

Kommentarer til hjelp for Mette har jo også blitt snudd til negativt av andre her inne igjen. Fordi de enten har tolket det feil, eller sett på det som at " vi vet best". Det er jo ikke sånn selv om man har kritisert Mette så vil man henne ikke godt eller komme med hjelp. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lilletyrkia skrev:

Lady t. Nei du gidder ikke lage innlegg om det men du gidder jo å være her og følge med på om noen av oss andre skriver noe feil.  Så du er jo ikke særlig bedre du heller. 

 

IGJEN jeg skal ikke ta Mette på noe. Men dele erfaringer. Og det er faktisk mange her inne som SPØR om det og det er normalt.  Og da svarer jeg.  Har ingenting med å heve meg over Mette i det hele tatt.  Jeg og min mann har jo våre utfordringer vi og. Langt ifra perfekt.  Så virker som du tar alt veldig personlig. 

 

Jeg er veldig interessert i andre kulturere, og har derfor stilt haugevis av spørsmål her inne. Det at det er kvinner her inne som er gift med tyrkere, er et kjempepluss, for da får jeg stilt min nysgjerrighet ang den tyrkiske kulturen. Det er også årsaken til at jeg følger Mette. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg er veldig interessert i andre kulturere, og har derfor stilt haugevis av spørsmål her inne. Det at det er kvinner her inne som er gift med tyrkere, er et kjempepluss, for da får jeg stilt min nysgjerrighet ang den tyrkiske kulturen. Det er også årsaken til at jeg følger Mette. 

Og jeg syns det er gøy å svare for vi er jo alle forskjellige. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Det går helt fint.  Jeg forsto din andre kommentar bedre.  Jeg Ville bare få frem at selv om mange her har kritisert Mette så er vi også forskjellige. Vi mener ikke de samme tingene. 

Det er liksom ikke alltid "vi" og "dere" 

Og det at vi ofte får høre at vi misforstår Mette, kan også gå andre veien. Folk kan tolke kommentarer forskjellige. Selv om jeg har kommet med kommentarer så mener jeg ikke å heve meg, eller at jeg har bare tatt rette valg i livet. 

Kommentarer til hjelp for Mette har jo også blitt snudd til negativt av andre her inne igjen. Fordi de enten har tolket det feil, eller sett på det som at " vi vet best". Det er jo ikke sånn selv om man har kritisert Mette så vil man henne ikke godt eller komme med hjelp. 

Her tror jeg du er inne på noe vesentlig. Etterhvert som man følger med på denne tråden kjenner man jo igjen navn, og det er lett å danne seg en oppfatning av andres standpunkt og tilegne hverandre meninger. 

Du har nok helt rett i at ting som har vært skrevet i den hensikt å hjelpe/opplyse Mette kan ha blitt feiltolket og ikke blitt respondert på i en konstruktiv eller hyggelig tone. 

Diskusjonen kan lett bli veldig polarisert. Det virker som at det ofte er disse små bagatellene som fører til denne «oss mot dem»-stemningen og saboterer for hva som ellers kunne blitt en nyansert diskusjon med reflekterte svar.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så pent det var det bildet på bloggen av Hussein med datteren. Han ser så overlykkelig ut :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sola de skrev:

Så pent det var det bildet på bloggen av Hussein med datteren. Han ser så overlykkelig ut :)

Enig ❤️ Må være ekstra tøft å reise hjem nå som datteren har kommet, tenker jeg. Man blir jo helt rusa på de små.. 🥰💔❤️

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt

Etter å ha hatt mine ammeutfordringer, men likevel fullammet to barn, har jeg i noe tid verket etter å gi råd. Men tenkt og håpet at hun er i gode hender og får adekvate råd som det er, i tillegg til at hun har mye erfaring fra før.

 

Men det å være såivrig på ammingen at du tilbyr før frøkna er skikkelig våken har lite for seg. Hun bør være så klar at hun GAPER før hun «koples på». Trøtt baby med så vidt åpen munn vil jo nettopp nappe i brystvorten, som fort blir sårt. Nei, baby må gape, og «halve puppen» må inn.

Beklager detaljer for se følsomme 🤪.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler veldig med henne, måtte selv gi opp ammingen pga lite vektoppgang hos baby nylig. 
 

Men jeg behandlet ikke de rundt meg så dårlig som hun sier hun har gjort. Å sette seg selv og ammingen så høyt at hun ødelegger H sin dyrebare tid med baby er helt horribelt. Samme med å be datter og tvillingene som HUN har dradd i hus for andre gang om å finne seg en leilighet. 
 

det viser hvor lite gjennomtenkt alt er. De har en utfordrende bosituasjon, men betaler mange tusen for en leilighet som står ubrukt. Make no sense. Amalie skrev på insta at de betaler for leiligheten ut juni eller juli, hun var ikke sikker🤷‍♀️

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...