Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tyrkia begynner åpning av landet 16 juni.. 22 Juni åpner de for Norge. Men han er jo tyrkisk statsborger og kommer inn uansett hvor han reiser fra vil jeg tro. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese at de har satt seg selv i så dårlig situasjon..å reise fra sitt barn uten å vite noe om når neste gang blir. Det hadde jeg taklet veldig dårlig. Hvorfor ta sånne planlagte valg helt frivillig? Stakkars mann. Hun har jo barnet hos seg og kan aldri kjenne den samme grusomme følelsen 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tildittbeste skrev:

Trist å lese at de har satt seg selv i så dårlig situasjon..å reise fra sitt barn uten å vite noe om når neste gang blir. Det hadde jeg taklet veldig dårlig. Hvorfor ta sånne planlagte valg helt frivillig? Stakkars mann. Hun har jo barnet hos seg og kan aldri kjenne den samme grusomme følelsen 

Jeg synes synd på Hussein. En ting er å planlegge, vite det blir sånn eller slik, forberede seg.  
Men, før man har fått sitt første barn vet man ikke hvordan den altoppslukende kjærligheten til barnet føles. Så kanskje avstanden vil føles mye verre enn det han kunne tenke seg på forhånd.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har da begge to gått inn for å havne i denne situasjonen, selv om MA har best forutsetninger for å vite hva det innebærer. Regner med H syntes det var greit å få barn så fort i håp om å komme seg fortere til Norge. De eneste jeg syns synd på er barna som må leve med oppi dette. I det minste håper jeg H har tenkt å prøve å tjene seg opp litt penger mens han er hjemme, så han kan bidra noe til dette barnet han har skaffet seg i Norge. 

Slettet sitat fjernet. Sol, admin.

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Manannan skrev:

De har da begge to gått inn for å havne i denne situasjonen, selv om MA har best forutsetninger for å vite hva det innebærer. Regner med H syntes det var greit å få barn så fort i håp om å komme seg fortere til Norge. De eneste jeg syns synd på er barna som må leve med oppi dette. I det minste håper jeg H har tenkt å prøve å tjene seg opp litt penger mens han er hjemme, så han kan bidra noe til dette barnet han har skaffet seg i Norge. 

Iflg hva som kom frem på bloggen tjener han ca 500 euro/måneden i den jobben han hadde i fjor. Nå er vel halve sesongen gått tapt, men håper han får spart opp litt så han kan bidra som du skriver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, CMarie skrev:

Iflg hva som kom frem på bloggen tjener han ca 500 euro/måneden i den jobben han hadde i fjor. Nå er vel halve sesongen gått tapt, men håper han får spart opp litt så han kan bidra som du skriver.

Sesongen er så godt som tapt.. Så å spare seg opp noe blir vel nærmest umulig.. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel nesten umulig å spare opp noe særlig penger i norsk målestokk, på å jobbe som sesongarbeider/kelner i Tyrkia. Antagelig enda mindre nå, som hele turistnæringen sliter skikkelig. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende innlegg og svar til dette. 

Sol, admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan tjene veldig godt som ettertraktet kelner og da går det normalt sett an å spare, men i år skal nok godt gjøres. I tillegg er han vel mellom to jobber og selv om han egentlig hadde jobb å komme til så er det ikke sikkert den venter på han nå pga situasjonen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Visvas skrev:

Man kan tjene veldig godt som ettertraktet kelner og da går det normalt sett an å spare, men i år skal nok godt gjøres. I tillegg er han vel mellom to jobber og selv om han egentlig hadde jobb å komme til så er det ikke sikkert den venter på han nå pga situasjonen. 

Hvor mange turister tror du der er å servere i Alanya? Halve sesongen er jo allerede gått, han er ikke tilbake før tidligst i slutten av juni, ikke mye tid til å skaffe seg jobb for å tjene noe særlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Visvas skrev:

Man kan tjene veldig godt som ettertraktet kelner og da går det normalt sett an å spare, men i år skal nok godt gjøres. I tillegg er han vel mellom to jobber og selv om han egentlig hadde jobb å komme til så er det ikke sikkert den venter på han nå pga situasjonen. 

Om han jobber på et all inclusive-hotell er det ikke mye tips å hente allefall.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår at H vil være her nå som han nettopp har fått en datter, men jeg har hatt det inntrykket hele tiden at han ikke er den som er mest interessert i å ha en fast jobb heller. Riktignok er han sesongarbeider i Tyrkia, men etter som jeg har lest her inne er ikke det noe særlig å tjene på.  En på snart 30 år og som har skaffet seg familie bør kanskje prøve å få seg en helårsjobb slik at han kan hjelpe til å forsørge familien sin. Slik det er nå må hun betale for hver minste ting han skal kjøpe seg her, det kan da ikke være mye tilfredsstillende.  Forstår det er mye usikkerhet rundt flytting fast til Norge osv., men like vel. På meg virker han ikke den det er mest tak i. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Oppland skrev:

Jeg forstår at H vil være her nå som han nettopp har fått en datter, men jeg har hatt det inntrykket hele tiden at han ikke er den som er mest interessert i å ha en fast jobb heller. Riktignok er han sesongarbeider i Tyrkia, men etter som jeg har lest her inne er ikke det noe særlig å tjene på.  En på snart 30 år og som har skaffet seg familie bør kanskje prøve å få seg en helårsjobb slik at han kan hjelpe til å forsørge familien sin. Slik det er nå må hun betale for hver minste ting han skal kjøpe seg her, det kan da ikke være mye tilfredsstillende.  Forstår det er mye usikkerhet rundt flytting fast til Norge osv., men like vel. På meg virker han ikke den det er mest tak i. 

Han går vel hjemme i landsbyen hos foreldrene når det ikke er turistsesong. Enig, han burde hatt jobb hele året. Men det kan selvfølgelig være spesielle årsaker til hvorfor/hvorfor ikke.  Det virker likevel litt uansvarlig eller defensivt å ikke jobbe mer når man får familie, og familien er i et høykostland. Mange som har både to og tre jobber når de ikke er med familien.
 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Oppland skrev:

Jeg forstår at H vil være her nå som han nettopp har fått en datter, men jeg har hatt det inntrykket hele tiden at han ikke er den som er mest interessert i å ha en fast jobb heller. Riktignok er han sesongarbeider i Tyrkia, men etter som jeg har lest her inne er ikke det noe særlig å tjene på.  En på snart 30 år og som har skaffet seg familie bør kanskje prøve å få seg en helårsjobb slik at han kan hjelpe til å forsørge familien sin. Slik det er nå må hun betale for hver minste ting han skal kjøpe seg her, det kan da ikke være mye tilfredsstillende.  Forstår det er mye usikkerhet rundt flytting fast til Norge osv., men like vel. På meg virker han ikke den det er mest tak i. 

Helt enig. Har ikke noe inntrykk av at han har gjort en innsats for å få mer jobb. Om noe virker han happy med å sulle rundt og bli forsørget i en eller annen grad av foreldrene og MA. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel begrenset med jobb der han kommer fra.. Og til nå har han vel ikke hatt så mange forpliktelser heller.. Litt annerledes med barn. Men å skaffe seg helårsjobb i Tyrkia er ikke bare enkelt uten en viss utdannelse, og det har vel bare vært kort nevnt. Kommer han til Norge permanent må hun vel påregne å forsørge ham en stund. Kommer sikkert et innlegg snart om dette nå. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, reiseglad skrev:

Hvor mange turister tror du der er å servere i Alanya? Halve sesongen er jo allerede gått, han er ikke tilbake før tidligst i slutten av juni, ikke mye tid til å skaffe seg jobb for å tjene noe særlig.

Ja jeg skrev og at det godt skulle gjøres nå i de situasjonen som er i år, kanskje også ut neste år. De fleste tror nok at det ikke blir noe særlig før til tidligst høsten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jobb å få om man orker/kan/vil normalt sett. Det er sikkert ikke like enkelt i år som ellers. 

De fleste vi kjenner som jobber kun sesong (de har stort sett bedre lønn enn H har) jobber feks i plantasjer , som malere ect på vinteren. Det er ingen familiefedre vi kjenner som jobber kun 6-7 måneder i året her. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Visvas skrev:

Ja jeg skrev og at det godt skulle gjøres nå i de situasjonen som er i år, kanskje også ut neste år. De fleste tror nok at det ikke blir noe særlig før til tidligst høsten. 

Er det støtteordninger i Tyrkia om man ikke får seg jobb/mister jobben? Eller må Mette forsørge han når han er hjemme i Tyrkia også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...