mermoronåsåå Skrevet 14. juni 2020 #8601 Skrevet 14. juni 2020 Selv om det er mange billetter både her og der går, det ingen fly fra Norge enda.. Men det går til Frankfurt og fra Frankfurt til Tyrkia.. Feks 1
Visvas Skrevet 14. juni 2020 #8602 Skrevet 14. juni 2020 Så ei som kommenterte på det innlegget om å reise. Hun reiste fra Norge til Tyrkia i går tror jeg det var. Så det er ganske rart at H ikke har kommet seg avgårde. Han har jo tatt melkeruter før, og nå når det er som viktigst hadde han sikkert gjort det igjen. 5
JaVel Skrevet 14. juni 2020 #8603 Skrevet 14. juni 2020 1 time siden, mermoronåsåå skrev: Selv om det er mange billetter både her og der går, det ingen fly fra Norge enda.. Men det går til Frankfurt og fra Frankfurt til Tyrkia.. Feks Jo det er fly som går fra Norge, med mellomlandinger. 6
mermoronåsåå Skrevet 14. juni 2020 #8604 Skrevet 14. juni 2020 Ja.. Som jeg skrev.. Til Frankfurt feks.. Og videre derifra til Tyrkia.. 2
JaVel Skrevet 14. juni 2020 #8605 Skrevet 14. juni 2020 (endret) 1 time siden, mermoronåsåå skrev: Ja.. Som jeg skrev.. Til Frankfurt feks.. Og videre derifra til Tyrkia.. Da bestiller man selvsagt flybillett med mellomlandinger. Tror de risikerer å tabbe seg ut i forhold til Udi, hvis de venter med å bestille flytur til det er direkteruter. Endret 14. juni 2020 av JaVel 11
Tildittbeste Skrevet 14. juni 2020 #8606 Skrevet 14. juni 2020 10 minutter siden, JaVel skrev: Da bestiller man selvsagt flybilletter med mellomlandinger. Tror de risikerer å tabbe seg ut i forhold til Udi, hvis de venter med å bestille flytur til det er direkteruter. Har jo aldri brydd seg om direkte fly før så bør hvertfall ikke gjøre det nå 9
Sol Rampelyset Skrevet 14. juni 2020 #8607 Skrevet 14. juni 2020 Tråden er ryddet for spekulasjoner og krenkende innlegg med svar. Sol, admin. 2
Dolce Skrevet 14. juni 2020 #8608 Skrevet 14. juni 2020 (endret) 10 timer siden, mermoronåsåå skrev: Det er transitt, så han har lov til å mellomlandet om har billett videre.. Farlig å satse på transit i disse dager. Et familiemedlem skulle fly via Frankfurt for 2 uker siden. Altså kun mellomlande i Frankfurt, og videre med samme flyselskap. Pga. korona-restriksjoner, tok flyplassen i Frankfurt alle passasjerene ut av transit og inn i Tyskland. Deretter ventet ny sikkerhetskontroll for å reise videre. Mange passasjerer fikk problemer med både dokumenter og bagasje, og køene var veldig lange. Flere mistet flyavgangene sine. I følge henne, var også folkene som jobbet i sikkerhetskontrollen veldig strikte og nektet å ta hensyn til noe som helst. Flere passasjerer gråt, fortalte hun. Hun kom seg greit igjennom. Men andre kom seg ikke igjennom den nye sikkerhetskontrollen og ble skreket til at de skulle bli sendt tilbake "til der de kom fra". Hvis ikke, ville de bli arrestert.... Så etter det jeg har blitt fortalt om "transit" i Frankfurt i disse dager, skjønner jeg godt at de kanskje venter på direktefly. Endret 14. juni 2020 av Dolce 6
Justlooking Skrevet 14. juni 2020 #8609 Skrevet 14. juni 2020 8 minutter siden, Dolce skrev: Farlig å satse på transit i disse dager. Et familiemedlem skulle fly via Frankfurt for 2 uker siden. Altså kun mellomlande i Frankfurt, og videre med samme flyselskap. Pga. korona-restriksjoner, tok flyplassen i Frankfurt alle passasjerene ut av transit og inn i Tyskland. Deretter ventet ny sikkerhetskontroll for å reise videre. Mange passasjerer fikk problemer med både dokumenter og bagasje, og køene var veldig lange. Flere mistet flyavgangene sine. I følge henne, var også folkene som jobbet i sikkerhetskontrollen veldig strikte og nektet å ta hensyn til noe som helst. Flere passasjerer gråt, fortalte hun. Hun kom seg greit igjennom. Men andre kom seg ikke igjennom den nye sikkerhetskontrollen og ble skreket til at de skulle bli sendt tilbake "til der de kom fra". Hvis ikke, ville de bli arrestert.... Det er nok tryggest å reise direkte. Kanskje de sjekker ved å ta noen telefoner til rette instanser. 6
Surikatt Skrevet 14. juni 2020 #8610 Skrevet 14. juni 2020 Det går jo fly fra København for eksempel, fullt mulig å booke der. 2
Visvas Skrevet 15. juni 2020 #8611 Skrevet 15. juni 2020 Han har vel uansett Schengenvisum og burde ha null problem med transitt i alle schengenland siden han i regelen kan feriere der på schengenvisumet sitt. Det er overhode ikke sikkert han har RETT til å vente på direktefly, uansett hvor mye man ønsker det. 4
Gjest Kritt Skrevet 15. juni 2020 #8612 Skrevet 15. juni 2020 26 minutter siden, Visvas skrev: Han har vel uansett Schengenvisum og burde ha null problem med transitt i alle schengenland siden han i regelen kan feriere der på schengenvisumet sitt. Det er overhode ikke sikkert han har RETT til å vente på direktefly, uansett hvor mye man ønsker det. Ja, etter de melkerutene Mette har skrevet om, var det ikke en gang snakk om noe sånt som 4-5 bytter og 20 timer (og mon om hun var gravid?), virker det ikke helt troverdig at han evt må vente på direktefly. Men om det er mulig og lovlig skjønner jeg jo de benytter muligheten.
Visvas Skrevet 15. juni 2020 #8613 Skrevet 15. juni 2020 (endret) 13 minutter siden, Kritt skrev: Ja, etter de melkerutene Mette har skrevet om, var det ikke en gang snakk om noe sånt som 4-5 bytter og 20 timer (og mon om hun var gravid?), virker det ikke helt troverdig at han evt må vente på direktefly. Men om det er mulig og lovlig skjønner jeg jo de benytter muligheten. Ja jeg forstår jo at de har lyst til å dra ut tiden, men jeg er ikke så sikker på at det er lurt. Det sto helt tydelig på utklippene fra UDI som hun delte at man burde komme seg tilbake så fort som mulig. Når UDI ser "alle andre" reiser og ikke han så tror jeg ikke det kommer heldig ut for dem. Som du skriver så har de jo begge tatt melkeruter før og det vil nok UDI se og undres over at han ikke gjør nå når den tid kommer. Endret 15. juni 2020 av Visvas Rettet skrivefeil 5
JaVel Skrevet 15. juni 2020 #8614 Skrevet 15. juni 2020 49 minutter siden, Kritt skrev: Men om det er mulig og lovlig skjønner jeg jo de benytter muligheten. Det stod i Udi, s skriv at hvis den planlagte hjemturen ble avlyst pga korona, burde man allikevel prøve å reise så fort som mulig, gjerne gjennom alternative flygninger 4
Gjest Finlay Skrevet 15. juni 2020 #8615 Skrevet 15. juni 2020 Hvis ordlyden fra UDI er såpass ullen - "man bør forsøke å få utreise så fort som mulig, ingen konsekvenser" osv, skjønner jeg godt at de drar det ut så lenge de kan.
mermoronåsåå Skrevet 15. juni 2020 #8616 Skrevet 15. juni 2020 De burde få ham på ett fly fortest mulig.. Tallene på Korona smittede i Tyrkia stiger, og de tar ikke fem flate øre for å stenge landet igjen.. Tipper ikke Udi vil syntes det er greit at andre dro mens han ble igjen for å vente på et direkte fly som kanskje ikke kommer en gang.. Men, alt mot normalt, tar alt på sparket.. 7
Visvas Skrevet 15. juni 2020 #8617 Skrevet 15. juni 2020 52 minutter siden, Finlay skrev: Hvis ordlyden fra UDI er såpass ullen - "man bør forsøke å få utreise så fort som mulig, ingen konsekvenser" osv, skjønner jeg godt at de drar det ut så lenge de kan. Jeg sier ikke at jeg ikke forstår, men at UDI kan bruke det imot dem senere hvis de føler for det. Feks de er usikre på andre momenter i søknaden og de ser at andre har reist, men ikke H. Boom de har en mulighet til å gi avslag. 4
JaVel Skrevet 15. juni 2020 #8618 Skrevet 15. juni 2020 1 minutt siden, Visvas skrev: Jeg sier ikke at jeg ikke forstår, men at UDI kan bruke det imot dem senere hvis de føler for det. Feks de er usikre på andre momenter i søknaden og de ser at andre har reist, men ikke H. Boom de har en mulighet til å gi avslag. Udi er et gigantisk byråkrati, så man risikerer en bøtte med iskaldt vann i ansiktet ved den minste feil. 5
mermoronåsåå Skrevet 15. juni 2020 #8619 Skrevet 15. juni 2020 (endret) Udi bryr seg sjelden om enkeltskjebner.. De ser på fakta de, i et stivbeint byråkrati. At de fikk ja på besøksvisum gir ingen automatikk for innvilget familiegjenforening. .. Og Tyrkia som står som land hvor det har kommet en del proformaekteskap blir sjekket veldig grundig.. Men de forholder seg vel til alle de som har "råd" som passer best med hva de ønsker.. Endret 15. juni 2020 av mermoronåsåå 4
Manannan Skrevet 15. juni 2020 #8620 Skrevet 15. juni 2020 At enkelte prøver å utnytte smutthull/uklarheter i regelverket gjør jo som regel ting verre for alle. Sånn sett bør de handle ihht. intensjonen bak UDI sine formuleringer og være proaktiv for å prøve å legge til rette for det som de ønsker skal skje videre. Men det har kanskje en forklaring at H ikke er reist og at MA ikke svarer på kommentarer på bloggen om dette og heller prioriterer å skrive om tungebånd. De har gjerne sitt på det tørre, men vil bygge opp under spenningen... 6
Anbefalte innlegg