Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Gjest spaniasol
1 minutt siden, Pollen skrev:

Nå er det ikke viruset hun er redd for da, men at mannen ikke skal få komme til Norge pga stengte flyplasser. Jeg ser den. 

Det skal bli ganske forferdelige tilstander om Norge kommer til å stenge flyplasser på grunn av dette viruset! Hjelpes!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, spaniasol skrev:

Det skal bli ganske forferdelige tilstander om Norge kommer til å stenge flyplasser på grunn av dette viruset! Hjelpes!!!

Ikke i Norge. Men i Tyrkia. At han ikke får reise ut. Tyrkia har allerede stengt grensen til Iran pga mange smittede der.  

Endret av Zenhouse
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, spaniasol skrev:

Nja. Her tror jeg inkompetansen når et nytt nivå! Altfor mange lar seg rive med av skrekkscenarioer, skapt av medier. Hallo! I andre sammenhenger påpeker hun at hun har helseutdanning. Her uttaler hun seg som en hodeløs høne!

Hva har vel utdannelsen hennes med dette å gjøre?!

Om du leser innlegget skikkelig så får du nok med deg at de er redd Tyrkia skal stenge grensen for innreise. Å kan de ikke komme fly inn, så kan heller ikke folk reise ut. Dermed får ikke mannen hennes reist ut og kommet til Norge. Å da går han glipp av fødselen. 

Jeg skjønner han er redd for dette jeg, han har stor odds mot seg. Dag for dag spres viruset, å kommer det til Norge(noe det helt sikkert gjør) så kan fort Tyrkia stenge grensen for fly fra Norge. Noe som skaper trøbbel for de. 

Blir ikke forundret om nettopp det skjer i løpet av den neste mnd.

Det finnes sikkert mye man kan "ta" Mette for, men denne frykten de har er naturlig. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
2 timer siden, Zenhouse skrev:

Ikke i Norge. Men i Tyrkia. At han ikke får reise ut. Tyrkia har allerede stengt grensen til Iran pga mange smittede der.  

Hvorfor skulle Tyrkia hindre reisende UT av Tyrkia? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, spaniasol skrev:

Hvorfor skulle Tyrkia hindre reisende UT av Tyrkia? 

Fordi det ikke kom fly inn, tror jeg. Men jeg synes det virker veldig usannsynlig at Tyrkia skal stanse all flytrafikk til og frs Schengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det lar seg gjøre å stenge all flytrafikk til/fra Norge/Tyrkia i mange måneder. Så den frykten er vel ganske irrasjonell? Det har kommet hit nå og det blir spennende å se hvordan utviklingen blir, men å stenge grensene til Norge over tid tror jeg ikke. Tror ikke det ble holdt tilbake ett eneste fly under de andre pandemiene? 
Det ble gjort tiltak på fly/flyplasser hvor vi måtte fylle ut skjemaer på flyene, vi måtte gå igjennom desifiseringsopplegg ved ankomst og det satt helsepersonell ved flere poster og "sjekket" alle ved ankomst. Nå har de begynt desifisering av noen kjøretøy allerede for en stund siden. 

Dette er vel like blåst opp som mye annet på bloggen, er det rimelig frykt eller er det for å skape debatt? 

Ville heller bekymret meg om at mannen ikke har forsikring slik jeg har forstått det? Den hundrelappen i måneden er nok lurt å spandere på seg. Da blir de private alternativene også billigere. Selv tror jeg nok han blir mye bedre sjekket i Tyrkia enn han vil bli i Norge, men det er min erfaring. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Visvas skrev:

Ville heller bekymret meg om at mannen ikke har forsikring slik jeg har forstått det? Den hundrelappen i måneden er nok lurt å spandere på seg. Da blir de private alternativene også billigere. Selv tror jeg nok han blir mye bedre sjekket i Tyrkia enn han vil bli i Norge, men det er min erfaring. 

Han er sikkert sjekket etter alle kunstens regler. Og hvis de fortsatt ikke aksepterer diagnosen og behandlingen fra tyrkiske leger får de heller betale privat i Norge feks på Volvat eller Aleris.  
Norsk helsevesen har ikke råd til å behandle «helseflyktinger» fra land utenfor EØS.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, CMarie skrev:

Han er sikkert sjekket etter alle kunstens regler. Og hvis de fortsatt ikke aksepterer diagnosen og behandlingen fra tyrkiske leger får de heller betale privat i Norge feks på Volvat eller Aleris.  
Norsk helsevesen har ikke råd til å behandle «helseflyktinger» fra land utenfor EØS.

 

 

Ja fordelen med at legene alltid sender en videre til undersøkelser her nede er at man blir sjekket opp og i mente og de finner det meste. Man er som regel forsikret i 3 måneder etter avsluttet arbeidsforhold og denne forsikringen gir store rabatter på mange private sykehus. Jeg forstår bare ikke hvorfor vente til denne forsikringen har gått ut og ikke fortsetter å betale den selv før man sjekker noe man har plagdes med lenge og må bruke visumspengene? 

Helt enig i at de heller får betale det det koster privat i Norge hvis man ikke stoler på legene her. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Visvas skrev:

Ja fordelen med at legene alltid sender en videre til undersøkelser her nede er at man blir sjekket opp og i mente og de finner det meste. Man er som regel forsikret i 3 måneder etter avsluttet arbeidsforhold og denne forsikringen gir store rabatter på mange private sykehus. Jeg forstår bare ikke hvorfor vente til denne forsikringen har gått ut og ikke fortsetter å betale den selv før man sjekker noe man har plagdes med lenge og må bruke visumspengene? 

Helt enig i at de heller får betale det det koster privat i Norge hvis man ikke stoler på legene her. 

Nei, det er noe som heter å spare seg til fant. Og når det gjelder helse og forsikring er det ikke smart. Har de så anstrengt økonomi at det er problematisk å betale en slik forsikring, uten å ta av visumpengene? Det betyr vel egentlig at de ikke har penger i bakhånd til uforutsette utgifter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, CMarie skrev:

Nei, det er noe som heter å spare seg til fant. Og når det gjelder helse og forsikring er det ikke smart. Har de så anstrengt økonomi at det er problematisk å betale en slik forsikring, uten å ta av visumpengene? Det betyr vel egentlig at de ikke har penger i bakhånd til uforutsette utgifter.

Jeg skal ikke si det 100% sikkert, men om man ikke jobber så kan man visst betale ca. 80 lira i måneden og være fullforsikret, dette etter de 3 mnd man får dekt etter endt arbeid (da er det selvfølgelig ikke pensjonssparing slik det er når man jobber) og bli dekt på alt. Lege, sykehus, tannlege, briller, medisiner, man betaler bare en liten prosent, 5 %? Vil man ikke bruke det lokale sykehuset kan man dra til universitetssykehus som har godt rykte ang behandling selv i Norge. Så at man ikke sørger for å ha det er jo litt skremmende. 

Endret av Visvas
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Visvas 120,- norske i måneden ca? Som dekker så mye, ja da forstår jeg ikke hvordan noen kan skippe det.  Men det kommer vel en forklaring snart.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er i jobb er forsikringen mye dyrere, men som arbeidsløs så er den veldig rimelig og dekker utrolig mye. Det med briller må jeg visst bite i meg, man får dekt en viss sum av briller, ikke 95%. 

Ja spent på svaret :)

Endret av Visvas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, spaniasol skrev:

Nja. Her tror jeg inkompetansen når et nytt nivå! Altfor mange lar seg rive med av skrekkscenarioer, skapt av medier. Hallo! I andre sammenhenger påpeker hun at hun har helseutdanning. Her uttaler hun seg som en hodeløs høne!

Nå har du fått kjeft på snap 😂
Rett før hun legger ut film av sønnen som spiller og snakker med kompisen på mobilen.

Mette; kan du ikke heller kommentere hvorfor du legger ut videoer av barn/barnebarn når du selv har sagt du ikke skal eksponere barn i det hele tatt?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og da var «Norges mest ærligste blogger» på plass igjen. (Forresten en drøy påstand, hvis den ikke kan underbygges strider den i mot regler for markedsføring).

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, CMarie skrev:

Og da var «Norges mest ærligste blogger» på plass igjen. (Forresten en drøy påstand, hvis den ikke kan underbygges strider den i mot regler for markedsføring).

Kjempedrøy. 🙄 Nivået på denne tråden altså....Den er under pari om noen lurte.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, CMarie skrev:

Og da var «Norges mest ærligste blogger» på plass igjen. (Forresten en drøy påstand, hvis den ikke kan underbygges strider den i mot regler for markedsføring).

Også «Norge’s». 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

53 minutter siden, Manannan skrev:

Også «Norge’s». 

Rettskrivning er noe herk for de fleste bloggere 
 

—> haha, nå måtte jeg korrigere meg selv ørlite. Men jeg lever heller ikke av å legge ut egne tekster, selv om jeg regner meg for over middels i rettskrivning (evt. rettskriving 😉).

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2020 den 20.50, JaVel skrev:

Uff, der er jeg skikkelig intolerant. Eneste grunnen til feilskriving er enten dysleksi, eller så er man enkel eller lat. Ja jeg vet ;), jeg er skikkelig intolerant på det området. Skjønner rett og slett ikke hvorfor mennesker ikke lærer seg å skrive korrekt når man her i Norge har 9-år med pliktig skole?  

Det kan være mange grunner annet en dyseleksi. I noens ADHD hode går det så fort at når man skriver, så trykker man post før man har sjekket om alt står riktig. Ikke at Mette har det altså, men jeg har det. Prøver å være bevisst, men noen ganger går posten avgårde uten at jeg har sjekket teksten ( klaske hode)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...