Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

I forbindelse med at fristen er utsatt skriver Mette også:"Jeg tror jeg har mer og vil sende det inn." 

Igjen tilbake til dette ustrukturerte. Om hun har mer dokumentasjon som kan brukes i saken mot ABiP, da burde dette vært innlevert for lenge siden. Selvsagt lurt å gå over og sjekke om alt er sendt inn, men ikke etter AB sin frist er utsatt. Mette har virket stødig, saklig og forretningsmessig i saken fram til nå, men dette syns jeg ble for dumt... 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Mette. 

Du vil jo åpenbart ha en dialog med folk som ytrer seg om dine handlinger i forbindelse med ditt offentlige liv, så tenker vi kan ta det her i stedet for på snap, hvor jeg ikke har mulighet for å bli med i samtalen. Jeg oppfordrer deg til å logge deg inn på KG igjen og ta det du ønsker å ta opp med den det gjelder her - lurer litt på hva du får ut av å legge kritiske kommentarer ut på snap på den måten? Ikke kan du være sikker på at den du ønsker å motsi ser tilsvaret ditt, og du gir ikke kritikeren mulighet til å forsvare kritikken (offentlig) - men du høster kanskje støtte fra følgere dine på den måten? Ikke vet jeg.... 

I henhold til snappen du la ut nå ang kritikken min, så vil jeg si at utfra utdypingen din så er det kanskje ikke så dumt likevel om det er tilleggsopplysninger ikke nye lovbrudd. Men..slik du formulerte deg i snappen jeg reagerte på, så virket det litt uprofft, det var det hele. Kritikken kom av skuffelse utfra måten du ellers har håndtert saken på. Håper derfor du i samme slengen la merke til at jeg roste deg for din opptreden i saken ellers 😉

Med hilsen Dragonheart 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2020 den 11.02, Dragonheart skrev:

I forbindelse med at fristen er utsatt skriver Mette også:"Jeg tror jeg har mer og vil sende det inn." 

Igjen tilbake til dette ustrukturerte. Om hun har mer dokumentasjon som kan brukes i saken mot ABiP, da burde dette vært innlevert for lenge siden. Selvsagt lurt å gå over og sjekke om alt er sendt inn, men ikke etter AB sin frist er utsatt. Mette har virket stødig, saklig og forretningsmessig i saken fram til nå, men dette syns jeg ble for dumt... 

Hva blir for dumt med det? 

 

At hun nå vil sende inn ting hun tidligere ikke trodde var relevant for saken er jo verken ustrukturert eller dumt. Når man sitter med så mye matriell som Mette og de andre gjør er det nok vanskelig å vite hvor mye man skal sende med. Hvor langt ut i bla bla bla land man skal bevege seg med bevis.

Endret av Flettfrid
Rettet skrivefeil
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Trua skrev:

Fristen hos forbrukertilsynet er utsatt

Hva heter Mette på Snap ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.3.2020 den 12.07, clyde skrev:

Enig med dere tre over her. Vil aldri glemme hvordan Mette Ask avslørte AB, det er noe mange har ventet på i åresvis. 

At hun har gjort en bra jobb ifm den saken, betyr ikke at hun fortsatt er en tvilsom blogger som opererer etter AB-metoden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at det er mulig å surre så mye med viktige ting. Skremmende.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trua skrev:

Ute med nytt blogginnlegg nå

All ære til det hun har gjort. Og kommer med nye opplysninger om hvordan abip driver/har drevet for å selge inn nye kursdeltagere. At det også er misfornøyde i både blogghuset og magasinet ellers, er ingen bombe. Luftslott er og blir luftslott selv om noen trodde på det i utgangspunktet ...

Uten MA og avisoverskriftene ville nok mange andre også blitt lurt. Så igjen, all ære til Mette for at hun orket å få svindelen opp og frem i lyset! 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt valg av MA å legge alt over til FT nå, hun har nok med seg selv og sitt  - det er en baby på vei. 

Jeg er nok en av de som tenker (mistenker) at det ikke vil komme svært alvorlige reaksjoner fra FT, kanskje noen krav om tilbakebetaling til de som har sendt inn klager -og noen "skjerpings" ift å gjøre ting riktig ift angrerettskjemaer osv videre. Men, mest av alt så tenker jeg at media har skrevet såpass mye om dette kurset nå, at de som evt melder seg på fremover - finner endel å lese om det. Melder de seg på allikevel, ja, så lykke til. 

Det er ikke forbudt å holde/melde seg på kurs i "hva det måtte være" her i landet. Jeg tenker på alle kurs innen alternative ting osv. Selv om jeg mener det er tull, så mener andre at det er supert. Folk melder seg på det utroligste. Det viktigste slik FT ser det er nok å ha ordnede forhold ift økonomi, markedsføring, angrerett osv. Tror jeg da. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Rosalie skrev:

At hun har gjort en bra jobb ifm den saken, betyr ikke at hun fortsatt er en tvilsom blogger som opererer etter AB-metoden.

Jeg liker henne! Hun er en dame med guts, og ingenting endrer det for min del. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Rosalie skrev:

At hun har gjort en bra jobb ifm den saken, betyr ikke at hun fortsatt er en tvilsom blogger som opererer etter AB-metoden.

Hva er «AB-metoden»? Clickbait? For så vidt jeg vet så er dette noe de aller fleste bloggere opererer med. Sett snappen til Isabell Raad? Den er full av clickbait. Følger hun også AB-metoden? 
 

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange har så mye imot Mette Ask. Jeg syns hun er tøff og ærlig. Innrømmer lett at det er ABIP-saken som fenger meg mest, men jeg syns mye annet hun skriver om også er interessant. Og jeg skjønner ikke hvorfor så mange tviler på at kjærligheten mellom henne og mannen er falsk. At noen her inne kaller ham en spermdonor som Mette bare utnytter syns jeg er ganske stygt. Tenk hva dere vil, men hold det for dere selv kanskje? Mette virker veldig snill, så jeg syns ikke hun fortjener all den pirkingen dere driver med. Jeg syns forøvrig heller ikke språket hennes er det verste. Ta en titt på resten av ABIP-gjengen så fremstår jo Mette som en språkprofessor. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Finlay

Liker Mette jeg🙂

Hun tør å vise hvordan livet er. Hun er sliten etter nattevakt - hun har faktisk en jobb - det er ikke work work work fra frisørstolen eller neglesalongen.

Hun tør å vise seg helt usminket, og da snakker vi usminket, som uten løsvipper og restylanelepper. Ellers liker jeg at hun kjøper mat som ellers blir kastet, og at hun skjermer barn og barnebarn. Jeg koser meg med bilder fra landsbygda i Tyrkia, vakker natur og der storfamilien sitter på gulvet og lager mat sammen. Mye, mye mer spennende enn å se bilder fra luksushoteller.

Og at hun torde sette igang saken mot AB er beundringsverdig, uansett utfall. Uten hennes blogg og dokumentasjon hadde ikke media tatt fatt heller. Og alt dette mens hun er gravid. Skjønner godt at hun legger bort ABIP-saken nå, den må ha kostet mye tid og krefter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Lopploella skrev:

Jeg fatter ikke at det er mulig å surre så mye med viktige ting. Skremmende.

Ja det der er jo helt vilt. Om det er sant. Det er så og si alltid billige billetter i april/mai hvert eneste år. Den omveien der har jeg aldri hørt noen ta. Helt ufattelig at det går an å surre så mye. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Minipilla skrev:

Må si jeg syns virkelig ingenting om å reklamere for spåkoner. 

Nei det der synes jeg var lavmål. Skriver også i kommentarfeltet at hun selv har betalt over 700 kr for den «konsultasjonen», er det vanlig å betale for varen man reklamerer for? Trodde det var omvendt

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn man skulle tro er interessert i spåkoner og "klarsynte". Og disse konene tjener gode penger på å si det folk trenger å høre i en situasjon med sorg, lengsel eller tomgang. 

MA må gjerne tro på dette selv, men å reklamere for det syns jeg ingenting om. For meg så blir det litt som å reklamere for Visjon Norge (som jeg også syns selger falskt håp til mennesker som ikke har det greit. Folk som er friske, lykkelige og i gode forhold ringer nemlig ikke til spåkoner så veldig ofte. Det tror jeg at jeg tør å påstå) 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt å reklamere for en spåkone ja. Det er det vel ikke så mange andre bloggere som har gjort. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt vilt.

Det er merket som reklame, altså ett betalt samarbeid her - derfor er det jo ganske åpenlyst at «spådamene» vet akkurat hvem som skal spås - og kan lese seg opp på bloggen. Noe så ufattelig naivt av Mette å legge ut noe slikt på bloggen! 
 

For ikke å snakke om alt fokuset på sparing  og økonomi, også gå ut å anbefale en teletorg-tjeneste som koster skjorta. 
 

I tillegg har hun den siste tida stått frem med ABIP-saken og snakket om svindel - og så legger hun ut dette, fra en bransje som er kjent for å benytte seg av enkle sjeler de kan få til å ringe tilbake igjen og igjen, til store summer er brukt - på å snakke dem etter munnen og si det de trenger å høre. (Jeg har en venninne som jobbet med spådommer via sms-tjeneste. Kunder ble søkt opp på facebook o.l (de hadde jo navnet fra tlf nr) det ble laget mapper med info om hver kunde, og hva de var blitt spådd som alle «klarsynte» hadde tilgang til,  hver melding ble avsluttet med oppfordringer om ny kontakt og «vil du vite mer?» for å holde pengeflyten igang.

Jeg syns det er hårreisende å se at Mette nå går ut og reklamerer for dette. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...