Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Visvas skrev:

Ja det er velkjent fenomen. Min mann ble advart mot "meg" av flere fordi det er kjent her nede at damene er "fromme lam" mens de er i Tyrkia og blir "hekser" som truer med å sende ut mannen av hus og Norge om de ikke gjør som de blir fortalt. 

Så hittil har Mette fulgt 

Ja har hørt det har skjedd mange andre også

Endret av Tildittbeste
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Visvas skrev:

Ja det er velkjent fenomen. Min mann ble advart mot "meg" av flere fordi det er kjent her nede at damene er "fromme lam" mens de er i Tyrkia og blir "hekser" som truer med å sende ut mannen av hus og Norge om de ikke gjør som de blir fortalt. 

Så hittil har Mette fulgt "oppskrifta". 

Ja, det må jo være en vanvittig overgang fra å ha den besøkende kvinnen på hotellrommet i Tyrkia til å befinne seg på nåde i kvinnens hus i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips er å tenke før man snakker/skriver. Hun gjemmer seg bak et utsagn om at hun er åpen og ærlig og slik er hun bare. Og at han er tøffel og hun tyrann, i Norge. Hvis hun ikke har skjønt det: den tyrkiske mannen kan finne seg i mye inntil den dagen statsborgerskapet er på plass så er det hasta la vista. Jeg synes ikke synd på noen av dem. Når de driver og krangler allerede nå, gir jeg dem ikke mye håp for fremtiden. Hvis man har et ekteskap hvor man hele tiden må jobbe med seg selv for å ikke krangle, er det giftig. Ikke bra for barn å vokse opp i et slikt hjem. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kritt skrev:

Ja, det må jo være en vanvittig overgang fra å ha den besøkende kvinnen på hotellrommet i Tyrkia til å befinne seg på nåde i kvinnens hus i Norge.

Jaja han hadde " makten" i Tyrkia og hun har " makten" i Norge, det betyr at de er på likefot ;) . 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal de til Danmark på ferie. Høres ut som en flott ferie! Det jeg lurer på er om H får komme inn i Danmark på ferie, mpt hvor ekstremt strenge visumkravene er i Norge? Kan han reise fritt til Danmark fra Norge når han har visum til Norge?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Nå skal de til Danmark på ferie. Høres ut som en flott ferie! Det jeg lurer på er om H får komme inn i Danmark på ferie, mpt hvor ekstremt strenge visumkravene er i Norge? Kan han reise fritt til Danmark fra Norge når han har visum til Norge?

Ja, tror han kan bevege seg innen Schengen, men sikkert lurt å dobbeltsjekke 

https://www.udi.no/ord-og-begreper/schengen--schengenomradet/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette har visst fått ny header på bloggen. Fin den. 

Men, hvis du leser her Mette : Det heter ikke "mest ærligste", det heter enten kun `ærligste` eller `mest ærlige` 

Endret av Isild
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Isild skrev:

Mette har visst fått ny header på bloggen. Fin den. 

Men, hvis du leser her Mette : Det heter ikke "mest ærligste", det heter enten kun `ærligste` eller `mest ærlige` 

Hun har generelt mange skrivefeil. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Isild skrev:

Mette har visst fått ny header på bloggen. Fin den. 

Men, hvis du leser her Mette : Det heter ikke "mest ærligste", det heter enten kun `ærligste` eller `mest ærlige` 

Uff, der er jeg skikkelig intolerant. Eneste grunnen til feilskriving er enten dysleksi, eller så er man enkel eller lat. Ja jeg vet ;), jeg er skikkelig intolerant på det området. Skjønner rett og slett ikke hvorfor mennesker ikke lærer seg å skrive korrekt når man her i Norge har 9-år med pliktig skole?  

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, JaVel skrev:

Uff, der er jeg skikkelig intolerant. Eneste grunnen til feilskriving er enten dysleksi, eller så er man enkel eller lat. Ja jeg vet ;), jeg er skikkelig intolerant på det området. Skjønner rett og slett ikke hvorfor mennesker ikke lærer seg å skrive korrekt når man her i Norge har 9-år med pliktig skole?  

Det ser mer profesjonellt å ha en header uten skrivefeil iallefall :) Gjør noe med førsteinntrykket. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Isild skrev:

Det ser mer profesjonellt å ha en header uten skrivefeil iallefall :) Gjør noe med førsteinntrykket. 

Hun har forandret det nå.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Diamant skrev:

Hun har forandret det nå.

Så hun leser fortsatt her inne regner jeg med, med mindre noen har sendt henne en melding om det :)

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Skrottefar skrev:

Så hun leser fortsatt her inne regner jeg med, med mindre noen har sendt henne en melding om det :)

 

Ja, hun leser nok her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, JaVel skrev:

Uff, der er jeg skikkelig intolerant. Eneste grunnen til feilskriving er enten dysleksi, eller så er man enkel eller lat. Ja jeg vet ;), jeg er skikkelig intolerant på det området. Skjønner rett og slett ikke hvorfor mennesker ikke lærer seg å skrive korrekt når man her i Norge har 9-år med pliktig skole?  

Trodde de fleste visste at det er obligatorisk skolegang på 10 år her i Norge. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Teddy-bear skrev:

Trodde de fleste visste at det er obligatorisk skolegang på 10 år her i Norge. 

10-årig skole ble innført i 1997 for de som da startet i 1.klasse som 6-åringer. Det betyr at mange på dette forumet ikke har mer en 9-årig grunnskole, deriblant Mette.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

10-årig skole ble innført i 1997 for de som da startet i 1.klasse som 6-åringer. Det betyr at mange på dette forumet ikke har mer en 9-årig grunnskole, deriblant Mette.

Det er jeg klar over, har selv bare 9 år på grunnskole. Men det var like fullt feil i det innlegget jeg siterte, litt dumt å komme med feilinformasjon når man skal klage på andre 😉

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Teddy-bear skrev:

Trodde de fleste visste at det er obligatorisk skolegang på 10 år her i Norge. 

Haha, det glemte jeg helt ;) . Da jeg gikk grunnskolen var det bare 9 år,og de som ikke hadde bra nok karakterer måtte gå 10ende som et slags "straffeår".

Endret av JaVel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet triks i Ludo for å få opp engasjementet; server et dilemma, og be leserne om hjelp - lat som du tar til deg tilbakemeldingene og ikke allerede har bestemt deg. 😂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
20 minutter siden, Manannan skrev:

Et annet triks i Ludo for å få opp engasjementet; server et dilemma, og be leserne om hjelp - lat som du tar til deg tilbakemeldingene og ikke allerede har bestemt deg. 😂

Nja. Her tror jeg inkompetansen når et nytt nivå! Altfor mange lar seg rive med av skrekkscenarioer, skapt av medier. Hallo! I andre sammenhenger påpeker hun at hun har helseutdanning. Her uttaler hun seg som en hodeløs høne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, spaniasol skrev:

Nja. Her tror jeg inkompetansen når et nytt nivå! Altfor mange lar seg rive med av skrekkscenarioer, skapt av medier. Hallo! I andre sammenhenger påpeker hun at hun har helseutdanning. Her uttaler hun seg som en hodeløs høne!

Nå er det ikke viruset hun er redd for da, men at mannen ikke skal få komme til Norge pga stengte flyplasser. Jeg ser den. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...