Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 timer siden, Tildittbeste skrev:

Begynner å bli litt lei dette kurs pratet.  Men ikke så mye bedre med hverdagen deres heller   for den også virker ganske humpete.  Godt man kan velge selv hva en vil lese og få med seg..

Enig. Syns det er bra at forretningsdriften til AB blir gått etter i sømmene. Om den gjør det da, ut ifra siste artikkel jeg leste hadde ikke FO tatt noen avgjørelse ennå. Men dette begynner å minne om en vendetta fra MA sin side som får meg til å lure på hva som ligger bak. Er det virkelig hennes «ekstreme rettferdighet sans» (sitat fra bloggen)?  Tydeligvis har hun et stort behov for å fremheve sine edle motiver i omtrent hvert blogginnlegg, det får meg til å lure ihvertfall. 


Jeg ser det nevnes at hun skriver endel om saken på Snap også. Lurer på om det er mer injurierende innhold her som hun ikke legger ut på bloggen.
 

Sist jeg så på snap (begynner å bli en stund siden), satt MA med et glis om munnen og snakket om forrett, middag og dessert på en måte som ga meg inntrykk av at hun virkelig nøt å gi AB inn - det rimer ikke helt med hvor vanskelig hun hele tiden mekjer om at hun syns dette er.

Men nå har hun ihvertfall opparbeidet seg nye fans og har en sak hun nok lett kan melke lenge. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
34 minutter siden, Manannan skrev:

Enig. Syns det er bra at forretningsdriften til AB blir gått etter i sømmene. Om den gjør det da, ut ifra siste artikkel jeg leste hadde ikke FO tatt noen avgjørelse ennå. Men dette begynner å minne om en vendetta fra MA sin side som får meg til å lure på hva som ligger bak. Er det virkelig hennes «ekstreme rettferdighet sans» (sitat fra bloggen)?  Tydeligvis har hun et stort behov for å fremheve sine edle motiver i omtrent hvert blogginnlegg, det får meg til å lure ihvertfall. 


Jeg ser det nevnes at hun skriver endel om saken på Snap også. Lurer på om det er mer injurierende innhold her som hun ikke legger ut på bloggen.
 

Sist jeg så på snap (begynner å bli en stund siden), satt MA med et glis om munnen og snakket om forrett, middag og dessert på en måte som ga meg inntrykk av at hun virkelig nøt å gi AB inn - det rimer ikke helt med hvor vanskelig hun hele tiden mekjer om at hun syns dette er.

Men nå har hun ihvertfall opparbeidet seg nye fans og har en sak hun nok lett kan melke lenge. 

Synes det er interessant at du bruker ordet «injurier». Vi har hatt en sak gående her på KG om bruken av ordet nettopp i kjølvannet av denne saken.  Moderatorene ser ut til å ha sluttet å bruke det, så det et interessant at en forholdsvis ny bruker tar det i bruk igjen. Hva ville du sett på som injurier fra Mette Ask sin side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tildittbeste skrev:

Begynner å bli litt lei dette kurs pratet.  Men ikke så mye bedre med hverdagen deres heller   for den også virker ganske humpete.  Godt man kan velge selv hva en vil lese og få med seg..

Tenker scrolling er på sin plass her. 
Dette som Mette har satt i gang, ruller nå videre - uten at Mette trenger å pushe mer på (all honnør til henne for det!). 
Allikevel er dette "Mettes historie" - helt naturlig at det diskuteres i hennes tråd

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal være glad for at noen vil ta ansvar og stå i denne kampen for å avdekke mulig juks og fanteri.  All honnør til Mette.  Jeg vil ikke ha et samfunn hvor enkelte bare skal ta seg til rette uten å følge lover og regler vi alle må forholde oss til.

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny artikkel i Dagbladet, jeg syns Mette har all grunn til å føle en liten seier i dette. Det er en tøff kamp hun har tatt, å når det nå viser seg at hun hadde så mye å fare med er det bra at både media og myndigheter tar dette på alvor. 

 

https://www.dagbladet.no/kjendis/krever-svar-fra-anne-brith-davidsen-etter-kursklager/72135841?fbclid=IwAR0Ll177_CU68ytJeFgqOnU64xlllHMWY_jNNwgwLgQISOTBNdEnCb3X4vs

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, SPOCA said:

Jeg har fått veldig sansen for Mette Ask, det må jeg si. Hun har virkelig turt å stå på og ikke gi seg på tørre møkka der andre antagelig ville snudd og ikke turt. 

Og jeg må også berømme henne for å være en av de mer "ekte" bloggerne der ute. Man kan jo kritisere en del ved henne, og hun har tatt valg jeg ikke ville valgt å gjøre selv. Men jeg får desto mer respekt for henne når hun selv, i siste spørsmålsrunde, skriver at hun gleder seg til å komme tilbake til hverdagen, til tross for den kritikken hun har møtt tidligere (fra brukere på Kvinneguiden), blant annet fordi det gjør henne mer bevisst og at hun lærer noe nytt. (https://metteask.blogg.no/anonyme-sporsmal-jeg-svarer.html)

Tenk om Anne-Brith kunne skrevet noe slikt? Eller CBE? Jeg tror situasjonen for Anne-Brith hadde sett annerledes ut nå ihvertfall.

Man kan si hva man vil om Mette, men hun er ihvertfall villig til å lytte, og jeg har inntrykk av at hun er svært samvittighetsfull og opptatt av rettferdighet, noe som virkelig mangler i den vanlige bloggverdenen. Og ikke eksponerer hun barnet sitt (så vidt jeg har sett) i særlig grad heller. En høy stjerne i boka fra meg.

Og skal jeg komme med en aldri så liten innrømmelse? Jeg syntes egentlig Mette Ask virket litt naiv og godtroende tidligere, men akk, så feil kan man ta. Og det er vel den feilen Anne-Brith også tok antar jeg. ;)

Mette: Jeg tror du kommer til å bli husket i lang tid framover, det er ikke mange som deg igjen i blogglandia. Hvilket i grunn sier mer om dem enn deg (og er veldig trist). Så hurra for deg. Jeg håper du får hvile deg litt og ikke sliter deg selv ut.

Eg er så hjertens enig med deg :) Eg likte Mette fra starten, ble veldig kritisk da hun joinet ABIP, men all ære til henne for jobben hun nå har gjort! Garantert at eg kommer til å være uenig med henne om ting og tang i fremtiden, men hallo!? Hvor kjekt hadde det vært om me alle alltid var enige da? Det betyr jo ikkje at me hater hverandre for det om, selv om det virker som noe de egentlig lærte på dette "berømte" kurset. (Kritikk=Hat, Regel nr 1)

Håper det nå blir tatt en skikkelig oppvask og at alt kommer frem i lyset og at det blir en slutt på galskapen! Kanskje allmennheta da muuuligens kan få et annet syn på oss bloggere :) Det er veldig enkelt å gre alle under en og samme kam noen ganger.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, SPOCA skrev:

Jeg har fått veldig sansen for Mette Ask, det må jeg si. Hun har virkelig turt å stå på og ikke gi seg på tørre møkka der andre antagelig ville snudd og ikke turt. 

Og jeg må også berømme henne for å være en av de mer "ekte" bloggerne der ute. Man kan jo kritisere en del ved henne, og hun har tatt valg jeg ikke ville valgt å gjøre selv. Men jeg får desto mer respekt for henne når hun selv, i siste spørsmålsrunde, skriver at hun gleder seg til å komme tilbake til hverdagen, til tross for den kritikken hun har møtt tidligere (fra brukere på Kvinneguiden), blant annet fordi det gjør henne mer bevisst og at hun lærer noe nytt. (https://metteask.blogg.no/anonyme-sporsmal-jeg-svarer.html)

Tenk om Anne-Brith kunne skrevet noe slikt? Eller CBE? Jeg tror situasjonen for Anne-Brith hadde sett annerledes ut nå ihvertfall.

Man kan si hva man vil om Mette, men hun er ihvertfall villig til å lytte, og jeg har inntrykk av at hun er svært samvittighetsfull og opptatt av rettferdighet, noe som virkelig mangler i den vanlige bloggverdenen. Og ikke eksponerer hun barnet sitt (så vidt jeg har sett) i særlig grad heller. En høy stjerne i boka fra meg.

Og skal jeg komme med en aldri så liten innrømmelse? Jeg syntes egentlig Mette Ask virket litt naiv og godtroende tidligere, men akk, så feil kan man ta. Og det er vel den feilen Anne-Brith også tok antar jeg. ;)

Mette: Jeg tror du kommer til å bli husket i lang tid framover, det er ikke mange som deg igjen i blogglandia. Hvilket i grunn sier mer om dem enn deg (og er veldig trist). Så hurra for deg. Jeg håper du får hvile deg litt og ikke sliter deg selv utjeg skjønner godt at hun får mye applaus ifm oppgjøret mot AB som mange vil se stå til rette for framferden sin.

Ser ut som AB og mange har undervurdert MA lenge. Jeg har også sett på MA som naiv og godtroende på ett vis, men har alltid syntes hun har en annen side - viljen er sterk på den dama og selv om hun kan ta lett på endel ting så skal det mye til før hun gir seg på det hun ønsker. Jeg har aldri syntes hun tåler å innrømme feil og bli motsagt særlig godt - da skal det være på hennes premisser med lange rettferdiggjørende haranger. Hennes opptreden i denne tråden og kommentarfeltene på bloggen viser dette mange ganger synes jeg. Hun bestemmer seg for noe og må gå på en skikkelig smell før hun evt snur. På godt og vondt, får jeg si. Det er kanskje en del av drivkraften i denne ABIP-saken, og akkurat her er det jo en fordel.

Jeg syns at mye av den kritikken du refererer til at hun har fått på bl.a. KG har vært berettiget og heller enn at hun tar den konstruktivt og «lærer noe nytt» av den som du sier er mitt inntrykk at hun snarere motstridende til slutt må innrømme at den hadde noe for seg (med en lang forklaring som nevnt). ABIP er jo et eksempel i seg selv. Siden du nevner sønnen, dette er jo også et eksempel. Etter en lang diskusjon med andre KG’ere i denne tråden i fjor der hun stadig rettferdiggjorde eksponering i bloggen, sluttet hun å bruke navn og bilde og skrev mindre om han der. Men følger du MA på Snap ser du stadig mye til han og hans gjøren og laden, bare ikke ansiktet. Er det bedre å eksponere han på snap siden bilder/videoer bare lever der i 24 timer? Ja kanskje. Men man mister også oversikten over hva som er delt med hele verden. Det er også betenkelig.

Tipper at den generelle opinionen rundt bloggen har snudd noe ifm denne saken, men det meste ellers er nå som før tror jeg.

Endret av Manannan
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2020 den 13.07, Felis skrev:

Anne Brith truet henne med både regninger og ødelagt karriere.

Truet AB henne med at karrieren skulle ta slutt?? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«I samtalen sier hun blant annet disse ordene til meg: Jeg driter vel langt i hva som gjør deg glad, etter et innlegg jeg hadde skrevet på min blogg med samme tittel. Jeg ble sjokkert over hvordan hun snakket til meg og trykte meg ned. Hun kom bare med oppgulp og kvalme og ingenting om hva jeg faktisk hadde fått til. Jeg ba derfor (..) om å ikke få flere tilbakemeldinger fra Davidsen.»

 

https://www.rb.no/nyheter/naringsliv/anne-brith-davidsen/eks-blogger-risikerer-bot-etter-klagestorm-na-ma-hun-svare/s/5-43-1250518?fbclid=IwAR0Pgm7tVshc_tVVfwE9FVWAgOf0H6ZUiYBl9zzjKvnETS9L3Sf5zyYVl1A

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siste gang vi hørte om dette fenomenet var vel i forbindelse med Shaman Durec: oppnår du ikke helbredelse fra dine plager er det fordi du ikke har trodd nok på det budskapet jeg har gitt deg. Hadde du bare trodd litt mer hadde det gått bra for deg, men nei... ;) . Gjelder forøvrig  også andre greiner innenfor new age og religion: det er din egen feil hvis opplegget ikke lykkes. 

Da er det lett å forstå den nederlagsfølelsen mange måtte ha følt på når de så at lesertallene ikke føyk i været og skammen over å ikke lykkes, skammen over ikke å ha fulgt oppskriften slavisk. Og er det noen med et allerede lavt selvbilde starter du ikke å ralle om dette vettu. Det vet AB og de som har forsøkt har fått en opplevelse de sent glemmer. Kynisk og kalkulert og egen berikelse fra flere ressurssvake mennesker.

Når Kleiven har fått gnidd seg litt i øynene sånn at han ser klart, bør han se bort fra høy knise-fnisefaktor hos denne gudinnen av AS og stille henne noen kritiske spørsmål. 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Felis skrev:

Meehh... Kleiven er ikke Svindeljeger til vanlig og podcasten er ment som feel-good . Jeg skrev recap av den podcasten og jeg følte meg ikke særlig bra da jeg var ferdig. Selvskryt, åpenbare løgner, mer selvskryt, selvmotsigelser og ett og annet Mm fra Kleiven selv. Pinlige greier!

Kleiven skylder på at Anne Brith ikke er dømt og at slik fungerer en rettsstat. Så lenge politiet ikke tar affære, så ser han ikke noe galt med å publisere det. Hvis alle skulle ha en slik tankegang, så blir det mye som plutselig er greit her i landet. Politiet rykker sjeldent ut til sykkeltyverier. Når dukket politiet sist opp i en mobbesak? De fleste som har blitt utsatt for MeToo kontakter aldri politiet. Så da er det greit?

Jeg skulle ønske Kleiven hadde et moralsk kompass han kunne bruke, sammen med Norges Lover!

Hvem er Kleiven? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JaVel skrev:

Hvem er Kleiven? 

En selvutnevnt kjekkas som holder foredrag om hvordan andre kan svindle deg (har vel hatt noe på TV uten å oppleve det helt store gjennombruddet) og som man skulle tro kjente igjen bløffing når han hører det, gitt at han har peiling på hva han driver med, men dengang ei, han kjenner ikke igjen lusa på gangen, tydeligvis, noe som forteller meg at karrieren innenfor svindelavdekking er nedadgående. 

Alternativt kan det hende at han ikke hører etter hva kvinner som bløffer egentlig sier. 

Tredje alternativet er at han egentlig ikke hadde tenkt å sende episoden siden han fremstår som et mikrofonstativ for en som bløffer, men gjorde det likevel fordi han visste at han ville få oppmerksomhet rundt den. 

😐

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...