Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9 minutter siden, Felis skrev:

Godt skrevet!

Jeg har hatt sansen for Kleiven i Svindeljegerne. Jeg synes han (eller teamet bak) har gjort gode gravejobber, jeg syntes han var tøff når han konfronterte svindlere, han har til og med løpt etter sinte svindlere kjent for å bruke mafiametoder. Men mest av alt synes jeg han har vist sympati med ofrene, selv om svindlene de har gått på er så dumme at han sikkert har hatt lyst til å rive av seg det flotte håret.

Men så kommer vi til Anne Brith og da må han faktisk ha en dom i hånda for å tro på ofrene. Det hjelper ikke at journalistene har gjort en minst like god grabejobb som Svindeljegerne. Dokumentasjonen er overveldende, ofrene er mange og troverdige, men politiet har ikke rykket ut, så da er det innafor å la Anne Brith skryte uhemmet og reklamere for kurset sitt. Hvor er sympatien med disse ofrene? Tror han på dette selv, eller er det kun for å få ekstra lyttere? Mette er mye skarpere enn han.

Jeg har også likt Svindeljegerne. Det gjør godt for rettferdighetssansen min at noen bokstavelig talt løper etter svindlere for å avsløre dem - på vegne av ofrene. En som er offer for enhver form for svindel er ofte maktesløs og alene i det - politiet er vel ikke kjent for å bruke nevneverdig med ressurser for å få stoppet det (akkurat det vet vel nettopp Kleiven veldig godt vil jeg tro, syns å huske at han har dratt seg litt i det flotte håret nettopp fordi mye går under radaren til politi, skatteetat og andre myndigehter) 

Nå mista han meg altså. I et parallelt univers så ville jo det som skjer rundt ABIP nå vært en sak for nettopp Svindeljegerne. 

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og før moderator evt sletter det siste vi har skrevet fordi det er avsporing, så vil jeg bare minne om relevansen. MA mener ABIP er svindel, Kleiven lager en podcast-episode som fremmer ABIP. 

Det er flere tråder nå hvor diskusjonen omhandler ABIP og hva som foregår i media om dagen - med forskjellige infallsvinkler. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Kritt skrev:

Flere detaljerte oppdateringer om spennende matkjøp 😜

Jeg ble inspirert til å laste den TooGoodToGo appen, i hvertfall!😅

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marixxx skrev:

Jeg ble inspirert til å laste den TooGoodToGo appen, i hvertfall!😅

Den har jeg fra før. Har prøvd det, og etterhvert er ikke spenningsnivået så høyt som hos Mette, i hvertfall 🙄😜. Skal jo litt til at du får akkurat det du liker. Men absolutt bra tiltak.

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lest siste innlegg nå, og skjønner ikke at noen vil være sammen med en slik person! Mistet helt sansen og all respekt for henne

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er MA igang igjen med et innlegg som hun bare vet må bli «misforstått» og skape kontrovers. 

Skal man ta Mette på ordet her er det jo tydelig at det viktige for henne er å få et barn og det viktigste for sæddonoren er å komme seg til Norge. Hun gjør virkelig alt for å få proforma-alarmen til å gå.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 :sjokk: Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si. Hun virker ikke lett å leve med. Stakkars mann! Virker som de krangler veldig mye også, ikke bra.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

... med klassisk klikkåteoverskrift. :roll: 

Ja, det er så typisk MA etter at hun ble med på ABIP-kurset, så noe henger fortsatt igjen.
Og når det gjelder selve innlegget, tja, hva skal man si, virker som om alt skal være slik hun vil ha det, ferdig snakka liksom, synes nesten synd på H der

Endret av Skrottefar
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kan si slike ting til hverandre mens man er relativt nyforelsket gir jeg ikke forholdet høye odds. Lurer på hvor lenge det varer. Stakkars mann; hun sitter jo med bukten og begge endene, og det gnir hun inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At noen gidder å fremstå så usympatisk, for klikk på en blogg. Kanskje hun har fått så mye ut av et visst kurs/kursholder at hun ikke trenger å be om penger tilbake. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om hun holder på å fase ut H nå; hun har forsåvidt oppnådd det hun mest ville etter at den tidligere ff’en trakk seg fra avtalen om å sette på henne et barn. For å være kynisk; hva skal hun med en mann som vil være en byrde snarere enn en ressurs i lang tid framover? Hun fikk vel se da han var her tidligere at han foreløpig ikke kan tiltros mer enn å dra over golvet med støvsugeren. Nå flytter jo bestevenninna hjem med barnebarna slik at de kan hjelpe hverandre med det praktiske og kose seg glugg ihjel og eksponere seg maks på blogg/sosiale media uten en brysom mann som ikke bifaller alle nykkene hennes.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, jukkapalme skrev:

 :sjokk: Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si. Hun virker ikke lett å leve med. Stakkars mann! Virker som de krangler veldig mye også, ikke bra.

Da jeg leste dette innlegget tenkte jeg: Stakkars mann! Får håpe hun overdriver ellers kommer aldri dette forholdet til å vare.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...