Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Trua skrev:

Desserten skulle vært intervju om ABIP på God Kveld Norge.  Noen som vet hvorfor det ikke ble noe av?

Kanskje fordi hun svarer i mld til GKN at "Vi er en liten gruppe som er misfornøyde"? Jeg vet ikke, men kanskje hun heller burde svart: "Vi er flere som er misfornøyde" eller lignende?

Men det kan selvfølgelig være helt andre grunner til at det ikke ble noe av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, tranedatter skrev:

https://metteask.blogg.no/abip-kvinneguiden-sophie-elise-sparing-og-mm.html

Jaggu forskjell på hvordan man leser KG og tar imot kritikk! Kudos til mette!

 

Her får dere ovenfor en del svar: ja hun har dysleksi, ja hun leser her inne (og innrømmer det!), ja det finns mer om ABD of ABIP, men få som våger stå fram.

Om MA har begynt å ta tilbakemld på KG konstruktivt så må det være noe nytt. Joda, hun sier ofte at hun takler kritikk, men viser stort sett det motsatte. Ref alle «misforståtte» innlegg...
 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
1 minutt siden, Manannan skrev:

Om MA har begynt å ta tilbakemld på KG konstruktivt så må det være noe nytt. Joda, hun sier ofte at hun takler kritikk, men viser stort sett det motsatte. Ref alle «misforståtte» innlegg...
 

Leste du innlegget?

Hun skriver at det var vanskelig i begynnelsen å ta imot, lese kritikk. Men at hun har blitt bedre til å lytte etter og ta imot og heller bruke det til å forbedre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tranedatter skrev:

Leste du innlegget?

Hun skriver at det var vanskelig i begynnelsen å ta imot, lese kritikk. Men at hun har blitt bedre til å lytte etter og ta imot og heller bruke det til å forbedre seg.

Joda, jeg leste det. 

Klassisk MA selvinnsikt som ihvertfall jeg ikke føler stemmer med det hun sier/skriver i praksis. 
Hun ser ut til å kjøre en slags kampanje nå for tiden, der hun liksom viser at hun hever seg over KG/kritikk med hjerter og smilefjes.

Ser jo hvordan kritikk takles f.eks. i denne mølja som startet med innlegget om at hun hadde truet H med å få han hevet ut av landet uten kontakt med barnet om det ble slutt. Etter å ha endret dette innlegget minst en gang, lagt ut x antall snap’er med hvordan hun ble misforstått, lagt ut ett «oppklarende» innlegg der hun bl.a. fortalte hun hadde ringt H på natten og vært lei seg ++ (altså etter alt dette) kom innlegget hvor hun kunne fortelle at hun lo av kritikken og alle som «misforsto» hele veien. Må ha vært en hul latter..

Du kan ta alt hun skriver om seg selv for god fisk om du så velger - for min del virker ikke selvinnsikten alltid 100% pålitelig ut fra det hun selv skriver/gjør. Hvor mye som er beregning, altså ment for å skaffe klikk, vet jeg jo ikke.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
1 time siden, Cessa74 skrev:

Jeg synes det er unødvendig mye pirking på Mette som blogger her til tider. (Og jeg var nok en av de som så på henne som en dårlig blogger tidligere, det innrømmer jeg lett). Og sikkert mye man kan kritisere både denne og andre bloggere for -vi er jo mennesker med ulike meninger og erfaringer. Men å kritisere skrivingen når hun har dysleksi er bare utrolig unødvendig. Å kritisere henne for å ikke engasjere seg/vite nok om hva som skjer i Tyrkia blir også helt bak mål. Eller hvilken forsikring hennes mann har/ikke har....

Og den evige diskusjonen om at hun leser her inne og korrigerer bloggen etter det -hva er egentlig galt med det? Betyr ikke det at hun tar til seg kritikk, endrer på hvordan hun har ordlagt seg og/eller kommer med forklaringer -som jo er det man vel egentlig MENER/ønsker hun skal gjøre?

Ærlig talt; hvem av dere ville ikke fulgt med om dere hadde en blogg og den ble diskutert på Norges største forum? Og som hun skriver selv -sikkert ikke alt her som oppleves godt å lese -så tøft gjort å henge med her inne synes jeg! (Så lenge hun ikke oppretter bruker og later som hun er en annen enn seg selv).

Uansett; Mette kommer for alltid til å ha min respekt for det hun har satt i gang ight ABIP/Anne Brith. Det er utrolig tøfft jort -og har krevd mye av henne både psykisk og i arbeidstimer. Det er MANGE som skal være takknemlig for den innsatsen hun har gjort der! Hun startet altså en opprulling av en svindel som Anne Brith ellers hadde fortsatt på i lang tid videre. At hun og etterhvert flere tok tak er bare ekstremt viktig! (Og gud jeg skulle ønske hun fortalte om det som ikke har kommet frem, fordi AB fortsatt har endel sympati og fans -jeg VET at AB er kynisk og iskald, så at enda mer er sagt/gjort som ikke er kjent forundrer meg ikke.. Send gjerne PM hvis noen vet mer ;)

Og hvis du leser her Mette: Ifht header på bloggen: "En ærlig, åpen og personlig blogger" synes jeg passer best ifht å beskrive bloggen din -bare et lite tips ❤️  Jeg heier på deg -skriv og kos deg med bloggen -du kommer aldri til å få alle til å like deg uansett -så gjør det som føles riktig for deg!

Helt enig 🙌🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Finlay
1 time siden, Cessa74 skrev:

Uansett; Mette kommer for alltid til å ha min respekt for det hun har satt i gang ight ABIP/Anne Brith. Det er utrolig tøfft jort -og har krevd mye av henne både psykisk og i arbeidstimer.

Dette.

Uten Mette Ask hadde svindelen rundt ABIP kanskje aldri kommet fram. Hun er en helt.👏💐

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere tre over her. Vil aldri glemme hvordan Mette Ask avslørte AB, det er noe mange har ventet på i åresvis. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken inrømmelse skal hun komme med nå da, som hun føler seg flau over? (Ref. Insta). At hun er lenger på vei enn hun har fortalt og derfor ble gravid på turen sønnen var med på kanskje? 

eller så handler det vel om coronainnlegget..

Endret av Carrosen
La til en setning
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carrosen skrev:

Hvilken inrømmelse skal hun komme med nå da, som hun føler seg flau over? (Ref. Insta). At hun er lenger på vei enn hun har fortalt og derfor ble gravid på turen sønnen var med på kanskje? 

eller så handler det vel om coronainnlegget..

Ikke godt å si. Men at hun har lært seg  noe på veien via blogg kurs eller dra andre bloggere er det hvertfall ikke tvil om.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Carrosen skrev:

Hvilken inrømmelse skal hun komme med nå da, som hun føler seg flau over? (Ref. Insta). At hun er lenger på vei enn hun har fortalt og derfor ble gravid på turen sønnen var med på kanskje? 

eller så handler det vel om coronainnlegget..

Hun har glemt å gå på svangerskapskontroller. Nå er hun sykemeldt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er direkte uansvarlig å droppe svangerskapskontroller når man er så langt på vei som Mette. I tillegg er hun 39 år og det er flere risikofaktorer når man nærmer seg 40 og er gravid.

Jeg synes også det er helt merkelig når det er et sterkt ønsket svangerskap å glemme at man skal ha regelmessige kontroller, kunne forstått det hadde dette vært ei ung jente som var ufrivillig gravid og fortrengte hele graviditeten. Men ikke ei godt voksen dame som er i sitt tredje svangerskap. Man er seriøst ikke nesten fullgått og ikke tenker over at man burde vært til lege eller jordmor. 

 Hun er i tillegg utdannet helsepersonell og burde vært klar over viktigheten med oppfølging under svangerskap. 

Bare det med glucosebelastningstest for å avdekke svangerskapsdiabetes burde vært gjort for flere uker siden. Diabetes under graviditeten kan bl.a føre til et stort barn 

Selv om man selv føler at alt er i orden så er ikke det en indikasjon på at alt er bra, det er mye som ikke gir symptomer i starten. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Visla skrev:

Hun har glemt å gå på svangerskapskontroller. Nå er hun sykemeldt

Å "glemme" det er ganske utrolig...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette må være tull. Det går ikke an å være så tett i pappen. Hun som stadig påpeker at hun er «utdannet helsepersonell». 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig spesielt, særlig med all klikkåten i begynnelsen av svangerskapet med frykt for tidlig abort, sykt foster, dødt foster, den såkalte risikovurderingen hun skrev om i innlegg etter innlegg.  
Med så mange bekymringer tidlig i svangerskapet er det veldig rart å ikke gå på kontrollene sine. Uforsvarlig er det uansett, også om man «kjenner sin egen kropp».  
Synes det virker usannsynlig at hun kan glemme oppfølging i svangerskapet, men men...

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CMarie skrev:

Veldig spesielt, særlig med all klikkåten i begynnelsen av svangerskapet med frykt for tidlig abort, sykt foster, dødt foster, den såkalte risikovurderingen hun skrev om i innlegg etter innlegg.  
Med så mange bekymringer tidlig i svangerskapet er det veldig rart å ikke gå på kontrollene sine. Uforsvarlig er det uansett, også om man «kjenner sin egen kropp».  
Synes det virker usannsynlig at hun kan glemme oppfølging i svangerskapet, men men...

Kjenner sin egen kropp. Dummeste jeg har lest på ei stund. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Trua skrev:

Fristen hos forbrukertilsynet er utsatt

Det overrasker meg ikke. Er nesten sikker på at de dessverre ikke kommer noe sted med alt de har fått frem...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...