Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg synes hun har skjerpet seg mye når det kommer til språket i bloggen, men hun kan ha en del skrivefeil fortsatt. Det jeg misliker mest er når hun feilinformerer, det er så unødvendig, for google er jo bare et tastetrykk unna. 

Helt enig, google FØR hun poster innlegget hadde hjulpet mye. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Era Vulgaris skrev:

Jeg klikket meg inn på bloggen for første gang, og må si jeg er uenig med deg. Hun er vel ikke elendig i norsk, men all den tid hun mener dette er noe hun skal kunne leve av, er hun alt for dårlig til å skrive. Særskrivingsfeil over hele linja, hun kan ikke kommaregler, og språket er haltende. Noen setninger måtte jeg faktisk lese om igjen for å få med meg innholdet/betydningen.

At hun kaller seg en provoserende blogger, er for meg uforståelig. De innleggene jeg leste, var jo dønn kjedelige og uten innhold. Rett og slett et langt gjesp som egentlig hadde egnet seg bedre i en privat dagbok. 

Ja, hun har både skrivefeil og slurvefeil. Men jeg er ikke enig i at hun ordlegger seg helt elendig. Jeg synes for øvrig det er ganske få bloggere som har et veldig godt språk. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CMarie skrev:

Det har du rett i, og jeg tar selvkritikk for feil påstand.  Imidlertid; det er et veldig godt eksempel på at formidlingevnen og språket ikke er godt når en slik enkel setning er lett å misforstå, av flere.
Det er lett å tolke det dithen at hun refererte til kurdisk når man leser at Huseyn er tyrkisk og ikke kurdisk. Men at hun ville elsket han like mye om han ikke var tyrkisk. Dette i sammenheng med en litt lengre tekst om kurdere i området.

Når så mange misforstår Mette; er det fordi hun er en «provoserende blogger som andre vier livet sitt på å kritisere»? Eller kan det være at hun skriver såpass dårlig at det er lett å misforstå hva hun mener? Og da kanskje i kombinasjon med litt forskjellige forklaringer og endring av ting som skrevet før.

Jeg personlig mener at det hun mener er misjonen med bloggen ikke er provoserende. Det er ikke noe spesielt i mine øyne å gifte seg med en tyrker. Ikke blir de eventuelle kulturforskjellene spesielt belyst heller. 
 

Den kritikken Mette opplever, og som hun langt på vei innrømmet i podcasten i går hun leser og kanskje til og med imøtegår og forsvarer selv i dette forumet, går mer på hvor stor blogger  hun ser på seg selv som, hvor aktuell hun er, hvor provoserende hun er. Det er mer brukerdebattene her som er provoserende og engasjerende, ikke dagboken.

Jeg forstår ikke at det kan misforståes, man kan jo ikke veie hvert ord i timesvis før man blogger heller, i tilfellet noen kan misforstå noe. Hvis man skal ta alle mulige forbehold hele tiden blir det i alle fall et eneste langt snork å lese bloggen.
 

Jeg leste det som at hun elsker H og hadde elsket H like mye sammen hva slags nasjonalitet han var. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CMarie skrev:

Den kritikken Mette opplever, og som hun langt på vei innrømmet i podcasten i går hun leser og kanskje til og med imøtegår og forsvarer selv i dette forumet, går mer på hvor stor blogger  hun ser på seg selv som, hvor aktuell hun er, hvor provoserende hun er.

Jeg hørte ikke så nøye igjennom disse podcastene, men sa hun virkelig at hun ser på seg selv som en stor blogger og at hun er aktuell? I såfall så er det helt borti natta, for hun er ikke noe av delene, og da tror jeg nok hun kan ha litt for høye tanker om seg selv.
Og provoserende er dagboken ikke, men som du sier, debattene omkring den kan nok bli både provoserende og engasjerende.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Lady T skrev:

Jeg forstår ikke at det kan misforståes, man kan jo ikke veie hvert ord i timesvis før man blogger heller, i tilfellet noen kan misforstå noe. Hvis man skal ta alle mulige forbehold hele tiden blir det i alle fall et eneste langt snork å lese bloggen.
 

Jeg leste det som at hun elsker H og hadde elsket H like mye sammen hva slags nasjonalitet han var. 

Uten at jeg vet om det gjelder i dette innlegget så er innlegg ofte endret etter hun har fått kritikk uten at hun opplyser om det. Så det er ikke så lett for noen av oss å sjekke om det opprinnelige innlegget stemmer med det som er kritisert her inne i ettertid. Det er ikke få ganger ting er fjernet og omskrevet etter hun har fått kritikk for å i ettertid si vi her inne lyver og vrir på innlegget når det kanskje var kritikerne som egentlig hadde rett.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Visvas skrev:

Uten at jeg vet om det gjelder i dette innlegget så er innlegg ofte endret etter hun har fått kritikk uten at hun opplyser om det. Så det er ikke så lett for noen av oss å sjekke om det opprinnelige innlegget stemmer med det som er kritisert her inne i ettertid. Det er ikke få ganger ting er fjernet og omskrevet etter hun har fått kritikk for å i ettertid si vi her inne lyver og vrir på innlegget når det kanskje var kritikerne som egentlig hadde rett.

👏👏

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Skrottefar skrev:

Jeg hørte ikke så nøye igjennom disse podcastene, men sa hun virkelig at hun ser på seg selv som en stor blogger og at hun er aktuell? I såfall så er det helt borti natta, for hun er ikke noe av delene, og da tror jeg nok hun kan ha litt for høye tanker om seg selv.
Og provoserende er dagboken ikke, men som du sier, debattene omkring den kan nok bli både provoserende og engasjerende.

Forstår ikke dette fokuset hennes på "provoserende blogg"? Det har gått meg hus forbi om det er det som har vært temaet her inne. Enig at det er brukerdebattene som til tider blir provoserende. 

Jeg hørte litt på den første delen av podcasten, men hjelpes, det var veldig langsom prating, det var noen minutter bare om at hun kom til å kremte fordi hun var forkjølet, og hva podcasten skulle handle om, så vet ikke om hun sa noe om at hun var en stor blogger. Også hadde hun plutselig endret dialekt? Det var jeg istedet for eg, ikke istedet for ikkje, hørtes ut som om hun satt på skolebenken og fått beskjed om å lese høyt 😄 Den andre delen skulle visst være bedre da, men har ikke hørt den. 

Men fatter heller ikke hvorfor hun utsetter seg selv for mer? Var det ikke om å gjøre å ta tilbake kontrollen? Ikke utsette seg selv for stress og negativitet? (mine ord altså, men det er sånn jeg har forstått situasjonen). 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Visvas skrev:

Uten at jeg vet om det gjelder i dette innlegget så er innlegg ofte endret etter hun har fått kritikk uten at hun opplyser om det. Så det er ikke så lett for noen av oss å sjekke om det opprinnelige innlegget stemmer med det som er kritisert her inne i ettertid. Det er ikke få ganger ting er fjernet og omskrevet etter hun har fått kritikk for å i ettertid si vi her inne lyver og vrir på innlegget når det kanskje var kritikerne som egentlig hadde rett.

Ja, det har jeg oppdaget flere ganger at innlegg blir omskrevet etter å ha blitt diskutert her inne, og da har KG - slemmingene gjort løgn om til sannhet eller noe i den duren.  

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnAngel skrev:

Ja, det har jeg oppdaget flere ganger at innlegg blir omskrevet etter å ha blitt diskutert her inne, og da har KG - slemmingene gjort løgn om til sannhet eller noe i den duren.  

Det er vel bare å ta en printscreen neste gang man reagerer på noe, så ser man jo fort det. Uten bevis blir det vel bare spekulasjoner.

Hun har for øvrig fortsatt ikke rettet på «masus» enda hun er gjort klar over skrivefeilen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnAngel skrev:

Forstår ikke dette fokuset hennes på "provoserende blogg"? Det har gått meg hus forbi om det er det som har vært temaet her inne. Enig at det er brukerdebattene som til tider blir provoserende. 

Jeg hørte litt på den første delen av podcasten, men hjelpes, det var veldig langsom prating, det var noen minutter bare om at hun kom til å kremte fordi hun var forkjølet, og hva podcasten skulle handle om, så vet ikke om hun sa noe om at hun var en stor blogger. Også hadde hun plutselig endret dialekt? Det var jeg istedet for eg, ikke istedet for ikkje, hørtes ut som om hun satt på skolebenken og fått beskjed om å lese høyt 😄 Den andre delen skulle visst være bedre da, men har ikke hørt den. 

Men fatter heller ikke hvorfor hun utsetter seg selv for mer? Var det ikke om å gjøre å ta tilbake kontrollen? Ikke utsette seg selv for stress og negativitet? (mine ord altså, men det er sånn jeg har forstått situasjonen). 

Hun får vel som regel fine tilbakemeldinger direkte til henne, men hun ønsket vel ikke lese mer her inne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lady T skrev:

Det er vel bare å ta en printscreen neste gang man reagerer på noe, så ser man jo fort det. Uten bevis blir det vel bare spekulasjoner.

Hun har for øvrig fortsatt ikke rettet på «masus» enda hun er gjort klar over skrivefeilen. 

Joda, men det er nå litt rart om man må ta printscreen for å unngå å bli kalt løgnere, synes jeg da.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lady T skrev:

Hun får vel som regel fine tilbakemeldinger direkte til henne, men hun ønsket vel ikke lese mer her inne. 

Ja, det er mulig det er fra andre fora bloggen blir kalt provoserende. Har som nevnt ikke fått med meg at det blir diskutert her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnAngel skrev:

Joda, men det er nå litt rart om man må ta printscreen for å unngå å bli kalt løgnere, synes jeg da.

Såpass bør det vel være. Jeg ser jo i flere av de andre trådene om bloggere, at folk tar printscreen og kan dokumentere at bloggerne endrer og sletter tekst. Når det gjelder Mette og påstander i denne tråden har jeg alltid gått inn og sjekket selv og har stort sett alltid sittet igjen med: «det er jo ikke det som står...» Så mitt inntrykk er at det ofte kommer påstander her inne om hva Mette skriver som ikke stemmer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnAngel skrev:

Ja, det er mulig det er fra andre fora bloggen blir kalt provoserende. Har som nevnt ikke fått med meg at det blir diskutert her. 

Det er bare metakritikerne her inne som mener at de som kritiserer bloggen ser på den som provoserende

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om bloggen egentlig er provoserende slik den fremstår i dagboksformat, men den har dog klart å få 265 sider på KG. Noe må det være med bloggen, som gjør at så mange ønsker å kommentere og går gjennom innholdet med argusøyne for å finne den minste lille uoverensstemmelser å ta henne på. Det som er mest provoserende med bloggen og bloggeren i mine øyne er, at det spys ut faktafeil gang på gang. Det er innlysende at Mette har fått mye negativ oppmerksomhet her pga sin forbinnelse til AB. Kanskje det er det som er provoserende... Var det ikke for dette famøse kurset ville hun ikke ha oppnådd så mye hets eller i det hele tatt kommet  i søkelyset på samme måte - så for Mette sin del, tror jeg egentlig kurset har innfridd noen av løftene til AB. 15 minutes of fame.... 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Dragonheart skrev:

Vet ikke om bloggen egentlig er provoserende slik den fremstår i dagboksformat, men den har dog klart å få 265 sider på KG. Noe må det være med bloggen, som gjør at så mange ønsker å kommentere og går gjennom innholdet med argusøyne for å finne den minste lille uoverensstemmelser å ta henne på. Det som er mest provoserende med bloggen og bloggeren i mine øyne er, at det spys ut faktafeil gang på gang. Det er innlysende at Mette har fått mye negativ oppmerksomhet her pga sin forbinnelse til AB. Kanskje det er det som er provoserende... Var det ikke for dette famøse kurset ville hun ikke ha oppnådd så mye hets eller i det hele tatt kommet  i søkelyset på samme måte - så for Mette sin del, tror jeg egentlig kurset har innfridd noen av løftene til AB. 15 minutes of fame.... 

Enig i at det har vært for mye faktafeil. Ellers så synes jeg hun har et levende, om enn til tider litt for omstendelig språk. 
 

Også enig i at det er «linken» til AB som provoserte her, hun forsvarte jo valget sitt flere ganger.

Tror også det at hun er så «dum» og tror at en «kontrollerende» kelner fra landsbygda virkelig elsker henne, det har virkelig vært en trigger her inne. 
 

Vel, jeg er glad hun er ferdig med AB. Og så håper og ønsker jeg at kjærlighetshistorien ender godt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnAngel skrev:

Men fatter heller ikke hvorfor hun utsetter seg selv for mer? Var det ikke om å gjøre å ta tilbake kontrollen? Ikke utsette seg selv for stress og negativitet? (mine ord altså, men det er sånn jeg har forstått situasjonen). 

Jeg skjønner heller ikke meningen med å hele tiden fortsette med dagboken, bloggen altså, og i tillegg dette med å legge ut podcast......er det virkelig så viktig å måtte hele tiden blottlegge seg selv og sitt, få oppmerksomhet, og hvorfor?
Greit nok, det var jo mantraet på ABIP-kurset, vær synlig, få oppmerksomhet, bli kjendis.....men til hvilken pris liksom???

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Skrottefar skrev:

Jeg hørte ikke så nøye igjennom disse podcastene, men sa hun virkelig at hun ser på seg selv som en stor blogger og at hun er aktuell? I såfall så er det helt borti natta, for hun er ikke noe av delene, og da tror jeg nok hun kan ha litt for høye tanker om seg selv.
Og provoserende er dagboken ikke, men som du sier, debattene omkring den kan nok bli både provoserende og engasjerende.

Hun sa vel ikke det? Hun sa hun var en liten blogg som vokste til en middels stor blogg og som nådde toppen som «stor» ifm kurset tror jeg det var, pga all negativ oppmerksomhet, men som nå sank til en medium blogg igjen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Zenhouse skrev:

Enig i at det har vært for mye faktafeil. Ellers så synes jeg hun har et levende, om enn til tider litt for omstendelig språk. 
 

Også enig i at det er «linken» til AB som provoserte her, hun forsvarte jo valget sitt flere ganger.

Tror også det at hun er så «dum» og tror at en «kontrollerende» kelner fra landsbygda virkelig elsker henne, det har virkelig vært en trigger her inne. 
 

Vel, jeg er glad hun er ferdig med AB. Og så håper og ønsker jeg at kjærlighetshistorien ender godt. 

Og hvorfor kan ikke denne kelneren elske henne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Trude4 skrev:

Og hvorfor kan ikke denne kelneren elske henne? 

Det kan han helt sikkert. Det som forundrer meg er at han tillater all denne delingen av livet deres, en tyrker er vell ganske kjent for å ville holde sitt privat liv innen husets 4 vegger?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...