Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Hun har ikke bare funnet opp hele dette BV greiene sjæl da? Jeg mener, perfekt om du vil ha litt oppmerksomhet og skylde på alle haterne på KG?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, kahaki skrev:

Hun har ikke bare funnet opp hele dette BV greiene sjæl da? Jeg mener, perfekt om du vil ha litt oppmerksomhet og skylde på alle haterne på KG?

Det får da være måte på mistenkeliggjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg gjekk inn på bloggen for å lesa om korleis ho hadde gjort mannen hennar sjuk, og det var veldig trist å høyra at han har pådratt seg magesår av alle bekymringane Det var og dumt å lesa om kor tøft ho har hatt det siste tida, det forstår eg veldig godt med alt som skjer rundt, og eg får vondt av henne. Sjølv om noko er sjølvforskyldt, mellom anna det å verta gravid når dei visste rimeleg godt at han ikkje ville ha mulighet til å vera der for henne fysisk, så gjer det jo like vondt for det.

Det eg derimot ikkje forstår er at når livet faktisk vert så tøft som det er no er at ein ikkje legg bloggen på kvil ei stund for å henta seg opp igjen, ikkje påføra seg enda meir stress. For klart det vert ekstra stress når ein til dømes har ein heil tråd dedikert til seg på eit forum, der ein må lesa ting som ikkje alltid er så kjekt, og oppleva at det ho skriv vert tolka på hundre ulike måtar av lesarane og det vert spekulert i det vide og breie.  Dette trigger ofte nye blogginnlegg eller reaksjonar på snap, der ho kjem med meir info viss ho føler seg misforstått, og med korrigeringar av det ho meiner er feil framstilt. Det må jo tappa ein for energi reint mentalt (og ikkje minst tidskrevande og) når ein heile tida har ulike SoMe å forhalda seg til og må tenka og kverna på det ho får mot seg av reaksjonar. 

Ho seier jo sjølv at blogginga gjer henne styrke, men av og til må ein eit steg bakover og reflektera over kva det er som gjer at ein ikkje har det bra, og velga vekk det som det faktisk er mulig å gjera noko med. Ein av tinga er jo bloggen, og det kan kanskje vera lurt å la den kvila ein periode for å bygga seg opp igjen i fred og ro, og konsentrera seg om det livet ein har her og no. Eg har vore (og kjem nok til å halda fram med det) kritisk til enkelte aspekt med blogginga hennar, men klart det gjer noko med den personen som er mottakar. Så eg håpar at Mette med familie får ei fin førjulstid, og legg blogging og utlevering litt på hylla for å fjerna litt av det som er med på å skapa uro i kvardagen!

 

 

Endret av decker
skrivefeil
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, decker skrev:

Eg gjekk inn på bloggen for å lesa om korleis ho hadde gjort mannen hennar sjuk, og det var veldig trist å høyra at han har pådratt seg magesår av alle bekymringane Det var og dumt å lesa om kor tøft ho har hatt det siste tida, det forstår eg veldig godt med alt som skjer rundt, og eg får vondt av henne. Sjølv om noko er sjølvforskyldt, mellom anna det å verta gravid når dei visste rimeleg godt at han ikkje ville ha mulighet til å vera der for henne fysisk, så gjer det jo like vondt for det.

Det eg derimot ikkje forstår er at når livet faktisk vert så tøft som det er no er at ein ikkje legg bloggen på kvil ei stund for å henta seg opp igjen, ikkje påføra seg enda meir stress. For klart det vert ekstra stress når ein til dømes har ein heil tråd dedikert på seg på eit forum, der ein må lesa ting som ikkje alltid er så kjekt, og oppleva at det ho skriv vert tolka på hundre ulike måtar av lesarane og det vert spekulert i det vide og breie.  Dette trigger ofte nye blogginnlegg eller reaksjonar på snap, der ho kjem med meir info viss ho føler seg misforstått, og med korrigeringar av det ho meiner er feil framstilt. Det må jo tappa ein for energi reint mentalt (og ikkje minst tidskrevande og) når ein heile tida har ulike SoMe å forhalda seg til og må tenka og kverna på det ho får mot seg av reaksjonar. 

Ho seier jo sjølv at blogginga gjer henne styrke, men av og til må ein eit steg bakover og reflektera over kva det er som gjer at ein ikkje har det bra, og velga vekk det som det faktisk er mulig å gjera noko med. Ein av tinga er jo bloggen, og det kan kanskje vera lurt å la den kvila ein periode for å bygga seg opp igjen i fred og ro, og konsentrera seg om det livet ein har her og no. Eg har vore (og kjem nok til å halda fram med det) kritisk til enkelte aspekt med blogginga hennar, men klart det gjer noko med den personen som er mottakar. Så eg håpar at Mette med familie får ei fin førjulstid, og legg blogging og utlevering litt på hylla for å fjerna litt av det som er med på å skapa uro i kvardagen!

 

 

Helt enig med deg. Og det har jo gått utover andre også denne bloggingen.  Tviler på han hadde hatt samme stress om de levde anonymt som oss andre.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Trude4 skrev:

Nei banana det som stod i bekymringsmeldingen er som sitert fra hva noen her har kokt sammen og ikke fra bloggen. Les Zenhouse sin kommentar. Eg leser bloggen og eg leser her inne og det er ofte noe helt annet som blir kokt sammen her enn hva som står i bloggen. Spekuleringer og overdrivelser blir skrevet som om det var en sannhet. Eg ser det samme hos flere bloggere her inne på kvinneguiden 

My bad 🙈

Som sagt så leser jeg ikke bloggen, trodde det som sto i bekymringsmeldingen var noe som sto på bloggen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, banana hammock skrev:

My bad 🙈

Som sagt så leser jeg ikke bloggen, trodde det som sto i bekymringsmeldingen var noe som sto på bloggen. 

Det er noen sin tolkning av diverse som har blitt skrevet. F ex skrev hun at sønnen hadde spandert mat på henne på MC Donald og da har vedkommende skrevet det om at hun ikke har råd til mat og at sønnen må betale.  Husker ikke alt som var sitert. Men dette er et eks som jeg iallefall husker....(  ikke enig i at bv skulle bli kontakta,jeg har fulgt Mette ganske lenge)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Det er noen sin tolkning av diverse som har blitt skrevet. F ex skrev hun at sønnen hadde spandert mat på henne på MC Donald og da har vedkommende skrevet det om at hun ikke har råd til mat og at sønnen må betale.  Husker ikke alt som var sitert. Men dette er et eks som jeg iallefall husker....(  ikke enig i at bv skulle bli kontakta,jeg har fulgt Mette ganske lenge)

Det handler om konteksten. Når man i det ene øyeblikket skriver at man knapt har penger til mat, og i det andre øyeblikket skriver at sønnen skulle spandere mat på mor med egne penger kan man trekke konklusjoner.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egne penger? Jeg forstod det som at det var ukepenger fra mor selv. Har ikke ord for hvor patetisk det er å tolke absolutt alt på verst tenkelige måte, lage egne sannheter og attpåtil melde det til barnevernet! Gutt bruker ukepengene sine på en is til mor én gang fordi han syntes det var stas = mor har knapt penger til mat?

Endret av Scoop
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er både enig og uenig for det handler litt om situasjonen.  Hun hadde faktisk akkurat snakket om dårlig økonomi, og da er det litt provoserende for folk og se at hun legger ut bilder fra MC Donald.  Hadde det ikke vært snakk om at hun hadde dårlig økonomi på det tidspunktet tror jeg nok ikke folk hadde reagert på samme måte

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tildittbeste skrev:

Er både enig og uenig for det handler litt om situasjonen.  Hun hadde faktisk akkurat snakket om dårlig økonomi, og da er det litt provoserende for folk og se at hun legger ut bilder fra MC Donald.  Hadde det ikke vært snakk om at hun hadde dårlig økonomi på det tidspunktet tror jeg nok ikke folk hadde reagert på samme måte

Så når moren har skrevet om dårlig økonomi så kan ikke sønnen kjøpe seg Mc Donald mat til seg selv for penger han har fått av moren? At han kjøper en liten burger til sin mor fordi han selv ville det. Så er det omsorgssvikt? En cheese burger koster 10 kroner eller noe sånt og er ikke noe å lage ståhei for. Eg så den snappen og tenkte aldri noe annet en at dette var en glad gutt som ville gi noe til mammaen sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Det handler om konteksten. Når man i det ene øyeblikket skriver at man knapt har penger til mat, og i det andre øyeblikket skriver at sønnen skulle spandere mat på mor med egne penger kan man trekke konklusjoner.

Sønnen kjøpte EN burger til henne EN gang, altså overhodet ikke nok til å trekke noen konklusjoner. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Er både enig og uenig for det handler litt om situasjonen.  Hun hadde faktisk akkurat snakket om dårlig økonomi, og da er det litt provoserende for folk og se at hun legger ut bilder fra MC Donald.  Hadde det ikke vært snakk om at hun hadde dårlig økonomi på det tidspunktet tror jeg nok ikke folk hadde reagert på samme måte

Hvis det skal så lite til for å bli provosert og trekke sine egne konklusjoner blir jeg helt skremt av folk. Jeg tenkte bare at sønnen var godhjertet og synes det var gøy å spandere. Det var snakk om en burger på McDonalds, ikke at han tok strømregningen det kvartalet, liksom. 🤷🏻‍♀️

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Trude4 skrev:

Så når moren har skrevet om dårlig økonomi så kan ikke sønnen kjøpe seg Mc Donald mat til seg selv for penger han har fått av moren? At han kjøper en liten burger til sin mor fordi han selv ville det. Så er det omsorgssvikt? En cheese burger koster 10 kroner eller noe sånt og er ikke noe å lage ståhei for. Eg så den snappen og tenkte aldri noe annet en at dette var en glad gutt som ville gi noe til mammaen sin. 

Ta ikke meg.  Jeg har bare prøvd å resonere hvordan noen kan komme frem til ulike påstander. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lady T skrev:

Hvis det skal så lite til for å bli provosert og trekke sine egne konklusjoner blir jeg helt skremt av folk. Jeg tenkte bare at sønnen var godhjertet og synes det var gøy å spandere. Det var snakk om en burger på McDonalds, ikke at han tok strømregningen det kvartalet, liksom. 🤷🏻‍♀️

For noen er det tydeligvis det da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tildittbeste skrev:

For noen er det tydeligvis det da

Ja, tydeligvis for den gale damen som meldte Mette til BV. 🤷🏻‍♀️😕

Endret av Lady T
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Lady T skrev:

Ja, tydeligvis for den gale damen som meldte Mette til BV. 🤷🏻‍♀️😕

Dette er vel medaljens berømte bakside. 

Når man utleverer livet sitt på nett så vet man aldri hvem som sitter på andre siden og leser.
De fleste er vel rundt gjennomsnittet greie og fornuftige, men så har man også en liten andel som ikke er det.
For noen kan en person og dens liv bli altoppslukende, for noen en besettelse og noen få kan kan gå til eksteme skritt.

Man trenger ikke dele alt, noe bør og skal være privat.

Mette virker som ei koselig og kjekk dame- litt impulsiv til tider, ikke noe galt i det.
Personlig er jeg litt misunnelig på det flotte håret hennes! Mitt ser ut som et kråkereir uansett hvordan jeg pleier det 😂 😆

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Trude4 skrev:

Så når moren har skrevet om dårlig økonomi så kan ikke sønnen kjøpe seg Mc Donald mat til seg selv for penger han har fått av moren? At han kjøper en liten burger til sin mor fordi han selv ville det. Så er det omsorgssvikt? En cheese burger koster 10 kroner eller noe sånt og er ikke noe å lage ståhei for. Eg så den snappen og tenkte aldri noe annet en at dette var en glad gutt som ville gi noe til mammaen sin. 

Slik jeg forstod det ville sønnen spandere på henne fordi han visste at hun hadde økonomiske problemer. Det er noe helt annet en at sønnen ville spandere på henne fordi det var stas å spandere med egne penger. At det var hun selv som hadde gitt ham pengene tidligere informerte hun om ETTER at folk reagerte på det. Bloggere må ha i bakhodet at leserne ikke har all informasjon. De har kun den informasjonen bloggeren velger å dele. Da må man være veldig nøye med hvordan man formulerer seg for å unngå spekulasjoner basert på delt informasjon.

Er forøvrig helt enig i at dette overhodet ikke kvalifiserer til besøk av barnevernet. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket meg at det eneste Mette ikke har kommentert på i sosiale medier av info herfra er spekulasjonene om at melderen til barnevernet kunne være et alias. Dysses ned, eller klarer hun plutselig å ikke lenger bry seg om hva som skrives her inne? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FotbaIlflua skrev:

Jeg har merket meg at det eneste Mette ikke har kommentert på i sosiale medier av info herfra er spekulasjonene om at melderen til barnevernet kunne være et alias. Dysses ned, eller klarer hun plutselig å ikke lenger bry seg om hva som skrives her inne? 

Hun sa hun skulle slutte å lese her. Det hadde jeg gjort om jeg var henne også 😉

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...