Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Skrottefar skrev:

Jeg har forsøkt å høre på litt, men  takler ikke måten å snakke på, for det virker som om hun skal holde en tale, følger manus og blir veldig tilgjort og unaturlig og hakkete, det var den første hun la ut i dag......den andre var bittelitt bedre, men for mye nøling, ææææh-ing og virket lite forberedt.
Det hun har å si er greit nok, men før man legger ut podcaster så bør det trenes mere, ikke bare gjøre det for å gjøre det, for da er det bedre å heller bare skrive et blogginnlegg. 

Dette er dømt til å gå dritt. Hun har ikke evner nok til å uttrykke seg skriftlig, så selvfølgelig blir det jo ikke mirakuløst noe mer intelligent når hun nå skal prate «live».  
 

 

Endret av Perle
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er virkelig veldig mange som ikke burde starte podcast. Hvorfor tenker bloggere at noen er interessert i å høre på innholdsløst jabb som de heller kunne tatt rundt bordet med venninner, evt. med mannen for de det gjelder, uten publikum. Så pinlig. Har ikke hørt på denne og skal ikke heller. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lopploella skrev:

Det er virkelig veldig mange som ikke burde starte podcast. Hvorfor tenker bloggere at noen er interessert i å høre på innholdsløst jabb som de heller kunne tatt rundt bordet med venninner, evt. med mannen for de det gjelder, uten publikum. Så pinlig. Har ikke hørt på denne og skal ikke heller. 

Tenker det må være bedre å lage en podcast sammen med en til så det blir en samtale og litt mer virkelig.  Veldig monotont og sitte å høre på, samt veldig lenge om et tema uten at det kommer noen "overraskelser".  Burde vært mer innlevelse og mer variasjon i snakke måten.

Endret av Tildittbeste
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun helt desperat? 

Hittil er det blogg, snap, insta, YouTube og nå altså podcast. Alt like innholdsløst. Hva vil hun oppnå??? 

Jeg liker å lese typ reiseblogger, expatblogger osv, og derfor fant jeg hennes, men det er jo bare rør og «jeg vil tjene lettjente penger så jeg kan jobbe mindre ekstravakter». 

Absolutt alt hun skriver om Tyrkia, Kurdistan, prosess med å få mannen hit osv er jo bare feil! Stappfullt av faktafeil og bare surr. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Er hun helt desperat? 

Hittil er det blogg, snap, insta, YouTube og nå altså podcast. Alt like innholdsløst. Hva vil hun oppnå??? 

Jeg liker å lese typ reiseblogger, expatblogger osv, og derfor fant jeg hennes, men det er jo bare rør og «jeg vil tjene lettjente penger så jeg kan jobbe mindre ekstravakter». 

Absolutt alt hun skriver om Tyrkia, Kurdistan, prosess med å få mannen hit osv er jo bare feil! Stappfullt av faktafeil og bare surr. 

Tipper det er mest for gøy og for sin egen del.😉  Kan hun tjene noen kroner på blogg er vel det også fint😏 
 

Det er jo helt valgfritt å klikke seg inn. Jeg klikker meg aldri inn flere ganger på YouTube-kanaler eller blogger jeg synes er et eneste langt snork. 🤷🏻‍♀️😅

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tildittbeste skrev:

Tenker det må være bedre å lage en podcast sammen med en til så det blir en samtale og litt mer virkelig.  Veldig monotont og sitte å høre på, samt veldig lenge om et tema uten at det kommer noen "overraskelser".  Burde vært mer innlevelse og mer variasjon i snakke måten.

Hun kunne jo hatt det sammen med datteren sin. 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.12.2019 den 5.05, Perle skrev:

Dette er dømt til å gå dritt. Hun har ikke evner nok til å uttrykke seg skriftlig, så selvfølgelig blir det jo ikke mirakuløst noe mer intelligent når hun nå skal prate «live».  
 

 

Jeg synes Mette uttrykker seg helt fint skriftlig og muntlig jeg. Det begynte vel ikke så bra, men hun viser jo evne til å forbedre seg. Det er vel en øvelse det her også, som alt annet. 

Endret av Lady T
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får si som Linda Eide: «det hadde jo vært kjedelig om kun de som behersket språket 100 % skulle ha monopol på å formidle noe.»

Jeg tenker at de som liker podkasten/bloggen/snap/yotutuben til Mette klikker seg jo inn, og de som ikke liker det lar jo være. Det bør vel være like mye plass til Mette Ask som andre bloggere, både unge og eldre. Det er jo de færreste av influencerne som har et godt språk eller god fortellerevne, men de har jo sitt lille publikum likevel. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lady T skrev:

Tipper det er mest for gøy og for sin egen del.😉  

Det kan du gjerne tippe, men den tippingen virker jo fryktelig naiv og kunnskapsløs all den tid hun har skrevet gjentatte ganger at hun vil bli kjendis, komme på TV, og, ikke minst betalte en drøss med penger for ABIP-kurset. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lady T skrev:

Jeg synes Mette uttrykker seg fint skriftlig og muntlig jeg. Det begynte vel ikke så bra, men hun viser jo evne til å forbedre seg. Det er vel en øvelse det her også, som alt annet. 

Hun uttrykker seg elendig og beviset for det er jo den evige runddansen der hun stadig må oppklare hva hun egentlig mente. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Guidet Kvinne skrev:

Hun uttrykker seg elendig og beviset for det er jo den evige runddansen der hun stadig må oppklare hva hun egentlig mente. 

Ja, er vel ikke så rart det når setninger som «jeg hadde elsket H like mye om han ikke var tyrker» eller «vi er jo alle mennesker» blir misforstått her inne 🤔 Er vel ikke alltid Mette det står på 😏

Hun er ikke elendig i norsk. VP er et eksempel på en blogger som er helt elendig i norsk.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Lady T skrev:

Ja, er vel ikke så rart det når setninger som «jeg hadde elsket H like mye om han ikke var tyrker» eller «vi er jo alle mennesker» blir misforstått her inne 🤔 Er vel ikke alltid Mette det står på 😏

Hun er ikke elendig i norsk. VP er et eksempel på en blogger som er helt elendig i norsk.

Hun skrev faktisk at hun hadde elsket Huseyn like mye om han hadde vært kurdisk, og da kan det leses veldig annerledes. Ref hvordan kurdere blir behandlet/sett på i landene de er bosatt.  
 

At VP er elendig i norsk og har dårlig formidlingsevne betyr ikke at Mette er god i det.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, CMarie skrev:

Hun skrev faktisk at hun hadde elsket Huseyn like mye om han hadde vært kurdisk, og da kan det leses veldig annerledes. Ref hvordan kurdere blir behandlet/sett på i landene de er bosatt.  
 

At VP er elendig i norsk og har dårlig formidlingsevne betyr ikke at Mette er god i det.

 

 
Nei, hun skrev ikke det! Jeg sjekket da noen kom med den påstanden her inne, så dette husker jeg veldig godt. Sjekk selv:

https://metteask.blogg.no/25-grader-pa-landsbygden-i-tyrkia.html

Jeg synes Mette formulerer seg helt fint. Jeg irriterer meg grønn over dårlig språk, men vil ikke si at Mette skriver elendig. Hun er ikke ekstremt dyktig heller, men heller ikke elendig. Helt grei. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, CMarie skrev:

Hun skrev faktisk at hun hadde elsket Huseyn like mye om han hadde vært kurdisk, og da kan det leses veldig annerledes. Ref hvordan kurdere blir behandlet/sett på i landene de er bosatt.  
 

At VP er elendig i norsk og har dårlig formidlingsevne betyr ikke at Mette er god i det.

 

Men du må jo ta med sammenhengen med den setningen og ikke bare trekke ut en setning for da blir det jo feil. Se i linken som Laydy T la ut så ser du at det det var et svar på spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Guidet Kvinne skrev:

Hun uttrykker seg elendig og beviset for det er jo den evige runddansen der hun stadig må oppklare hva hun egentlig mente. 

Akkurat det handler vel, vel så mye om at flere her inne har som hobby å misforstå det meste av det hun skriver. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, CMarie skrev:

Hun skrev faktisk at hun hadde elsket Huseyn like mye om han hadde vært kurdisk, og da kan det leses veldig annerledes. Ref hvordan kurdere blir behandlet/sett på i landene de er bosatt.  
 

At VP er elendig i norsk og har dårlig formidlingsevne betyr ikke at Mette er god i det.

 

Jeg fatter og begriper ikke hvordan det er mulig å lese den setningen til at hun ser ned på kurdere slik noen tolket det da hun skrev det?? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Lady T skrev:

 
Nei, hun skrev ikke det! Jeg sjekket da noen kom med den påstanden her inne, så dette husker jeg veldig godt. Sjekk selv:

https://metteask.blogg.no/25-grader-pa-landsbygden-i-tyrkia.html

Jeg synes Mette formulerer seg helt fint. Jeg irriterer meg grønn over dårlig språk, men vil ikke si at Mette skriver elendig. Hun er ikke ekstremt dyktig heller, men heller ikke elendig. Helt grei. 

Det har du rett i, og jeg tar selvkritikk for feil påstand.  Imidlertid; det er et veldig godt eksempel på at formidlingevnen og språket ikke er godt når en slik enkel setning er lett å misforstå, av flere.
Det er lett å tolke det dithen at hun refererte til kurdisk når man leser at Huseyn er tyrkisk og ikke kurdisk. Men at hun ville elsket han like mye om han ikke var tyrkisk. Dette i sammenheng med en litt lengre tekst om kurdere i området.

Når så mange misforstår Mette; er det fordi hun er en «provoserende blogger som andre vier livet sitt på å kritisere»? Eller kan det være at hun skriver såpass dårlig at det er lett å misforstå hva hun mener? Og da kanskje i kombinasjon med litt forskjellige forklaringer og endring av ting som skrevet før.

Jeg personlig mener at det hun mener er misjonen med bloggen ikke er provoserende. Det er ikke noe spesielt i mine øyne å gifte seg med en tyrker. Ikke blir de eventuelle kulturforskjellene spesielt belyst heller. 
 

Den kritikken Mette opplever, og som hun langt på vei innrømmet i podcasten i går hun leser og kanskje til og med imøtegår og forsvarer selv i dette forumet, går mer på hvor stor blogger  hun ser på seg selv som, hvor aktuell hun er, hvor provoserende hun er. Det er mer brukerdebattene her som er provoserende og engasjerende, ikke dagboken.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av de som ikke synes hun har et godt språk. Mange skrivefeil, mange faktafeil, mye gjentagelser, maler om og om igjen så en forklaring får motsatt effekt, slenger inn dialektord og har ofte skrivefeil som å sette seg selv først i setninger. Legger ofte ut innlegg full av feil og setninger som kan misforstås og retter det opp i etterkant uten å skrive det. Mulig det går litt på dagsform, men noen ganger synes jeg språket er bedre enn andre ganger. 

Jeg er en som normalt sett ikke henger meg opp i skrivefeil ect,  men i Mette sine innlegg er det ofte så mye feil at jeg ikke gidder trykke meg inn på innlegg i fare for å bli irritert.  

Dette er jo ting som er enkelt å rette opp i og man får straks en annen kvalitet på innlegg og blogg. Derfor forstår jeg ikke hvorfor hun ikke legger inn litt ekstra tid på akkurat det. 

Endret av Visvas
La til en setning
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lady T skrev:

Ja, er vel ikke så rart det når setninger som «jeg hadde elsket H like mye om han ikke var tyrker» eller «vi er jo alle mennesker» blir misforstått her inne 🤔 Er vel ikke alltid Mette det står på 😏

Hun er ikke elendig i norsk. VP er et eksempel på en blogger som er helt elendig i norsk.

Jeg klikket meg inn på bloggen for første gang, og må si jeg er uenig med deg. Hun er vel ikke elendig i norsk, men all den tid hun mener dette er noe hun skal kunne leve av, er hun alt for dårlig til å skrive. Særskrivingsfeil over hele linja, hun kan ikke kommaregler, og språket er haltende. Noen setninger måtte jeg faktisk lese om igjen for å få med meg innholdet/betydningen.

At hun kaller seg en provoserende blogger, er for meg uforståelig. De innleggene jeg leste, var jo dønn kjedelige og uten innhold. Rett og slett et langt gjesp som egentlig hadde egnet seg bedre i en privat dagbok. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Visvas skrev:

Jeg er av de som ikke synes hun har et godt språk. Mange skrivefeil, mange faktafeil, mye gjentagelser, maler om og om igjen så en forklaring får motsatt effekt, slenger inn dialektord og har ofte skrivefeil som å sette seg selv først i setninger. Legger ofte ut innlegg full av feil og setninger som kan misforstås og retter det opp i etterkant uten å skrive det. Mulig det går litt på dagsform, men noen ganger synes jeg språket er bedre enn andre ganger. 

Jeg er en som normalt sett ikke henger meg opp i skrivefeil ect,  men i Mette sine innlegg er det ofte så mye feil at jeg ikke gidder trykke meg inn på innlegg i fare for å bli irritert.  

Dette er jo ting som er enkelt å rette opp i og man får straks en annen kvalitet på innlegg og blogg. Derfor forstår jeg ikke hvorfor hun ikke legger inn litt ekstra tid på akkurat det. 

Jeg synes hun har skjerpet seg mye når det kommer til språket i bloggen, men hun kan ha en del skrivefeil fortsatt. Det jeg misliker mest er når hun feilinformerer, det er så unødvendig, for google er jo bare et tastetrykk unna. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...