Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg TROR hun følger lite med på nyheter og sjelden leser aviser, og da kan man selvsagt mene at Norge ikke har fattige innbyggere. Et tips hadde selvsagt vært å google fattigdom + Norge, da hadde haugevis av artikler kommet opp. 

Ja hun er skremmende lite opplyst så det er tydelig hun ikke følger med på nyheter ig i aviser. 

Må si det er tøft av henne og gang på gang legge ut innlegg uten å sjekke fakta først. Jeg hadde ikke turt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil ha meg frabedt å bli omtalt som "vi" av en nobody som sitter å blogger svada uten faktakunnskap! Snakk for æ'sjæl!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Visvas skrev:

Ja hun er skremmende lite opplyst så det er tydelig hun ikke følger med på nyheter ig i aviser. 

Må si det er tøft av henne og gang på gang legge ut innlegg uten å sjekke fakta først. Jeg hadde ikke turt.

Jeg tviler på at hun er så dum som hun forsøker å fremstille seg. Hun har en agenda og det er å provosere for å få klikk. Og mange er lettlurte og biter på, noe som vil vises på blogglisten i morgen, og hensikten med innlegget er dermed oppfylt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Jeg tviler på at hun er så dum som hun forsøker å fremstille seg. Hun har en agenda og det er å provosere for å få klikk. Og mange er lettlurte og biter på, noe som vil vises på blogglisten i morgen, og hensikten med innlegget er dermed oppfylt. 

Jeg håper du har rett, men det ser dessverre jevnt over ut som hun ikke ønsker å tilegne seg kunnskap om mye av det hun skriver om. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JaVel skrev:

Jeg tror ikke at alle de som spør om hjelp på Finn.no er fattige. Noen annonser vil være ren svindel, andre har lite penger fordi de har lite økonomisk styring, og så har vi dem som er reelt fattige. 

Neivel, men da er jeg så naiv at jeg tror det. De aller færreste ønsker å be om hjelp om de ikke trenger det. Spesielt i en høytid som julen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært stille rundt bloggen lenge, sikkert lave lesertall også.  

Jeg antar siste blogginnlegg er et forsøk på oppmerksomhet.  Mettes lokalavis, Bergens Tidende, har satt fokus på fattigdom i Norge nå med artikler og kronikker, mulig hun har brukt det som inspirasjon. 

Hun skrev selv på bloggen at man burde kjøpe julegaver brukt, feks på Finn. For så å legge ut en annonsetekst med lenke til Ellos, rabattkode for flotte julegaver.

I beste fall fremstår hun som impulsiv og lite opplyst. Eventuelt  stokk dum og beregnende. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, lilletyrkia skrev:

Neivel, men da er jeg så naiv at jeg tror det. De aller færreste ønsker å be om hjelp om de ikke trenger det. Spesielt i en høytid som julen. 

Jeg har sett annonser der hvor de spør etter gratis Ipad, playstation etc som de vil gi sine barn som julegave. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel snart et nytt innlegg med forklaring, så mer snakk her inne, og så en beklagelse,  så mer her inne,  og så sletting eller redigering 😎 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i følge denne så tar Mette feil: https://www.bt.no/nyheter/okonomi/i/K32v3o/I-denne-bydelen-i-Bergen-er-hvert-fjerde-barn-fattig

Dette gjelder en av de største (den største?) bydelene i Bergen, men alt fra gigantiske villaer til kommunale leiligheter. Alle yrker og klasser er representert. Likevel lever hvert fjerde barn under fattigdomsgrensen.
 

I Bergen er boligprisene skyhøye selv for små leiligheter, det er store klasseforskjeller og høyt press på å ha de «riktige» klærne, mobilene og fritidsutstyr. Sosiale forskjeller blir derfor enda mer tydelige enn på bygda. Syns hun skulle lest alle artikkelen i BT ang fattigdom før hun skrev innlegget sitt. I følge avisen er det mange som ikke har råd til verken fritidsaktiviteter, bursdager eller julepresanger og de er avhengige av gratis matkasser for å få det til å gå rundt. 

Når det koster over 2 mill for en to-roms (ett soverom) så sier det seg selv at det ikke nødvendigvis er lett å få det til å gå rundt hvis du er lavtlønnet og har barn. Bra dette blir satt fokus på, jeg tror det er sånt vi andre ikke tenker over en gang. Vi tar det som en selvfølge å være frisk og ha jobb. Ikke alle er like heldige 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Nana skrev:

Vel, i følge denne så tar Mette feil: https://www.bt.no/nyheter/okonomi/i/K32v3o/I-denne-bydelen-i-Bergen-er-hvert-fjerde-barn-fattig

Dette gjelder en av de største (den største?) bydelene i Bergen, men alt fra gigantiske villaer til kommunale leiligheter. Alle yrker og klasser er representert. Likevel lever hvert fjerde barn under fattigdomsgrensen.
 

I Bergen er boligprisene skyhøye selv for små leiligheter, det er store klasseforskjeller og høyt press på å ha de «riktige» klærne, mobilene og fritidsutstyr. Sosiale forskjeller blir derfor enda mer tydelige enn på bygda. Syns hun skulle lest alle artikkelen i BT ang fattigdom før hun skrev innlegget sitt. I følge avisen er det mange som ikke har råd til verken fritidsaktiviteter, bursdager eller julepresanger og de er avhengige av gratis matkasser for å få det til å gå rundt. 

Når det koster over 2 mill for en to-roms (ett soverom) så sier det seg selv at det ikke nødvendigvis er lett å få det til å gå rundt hvis du er lavtlønnet og har barn. Bra dette blir satt fokus på, jeg tror det er sånt vi andre ikke tenker over en gang. Vi tar det som en selvfølge å være frisk og ha jobb. Ikke alle er like heldige 

Enten gjør hun seg dum, eller så er hun veldig blind og naiv . Jeg tror egentlig det siste. Hun selv tror jo at alle de økonomiske problemene hennes forsvant når hun tok lån for å dekke regningene sine. Pluss hun bor i et område hvor det er mer overklasse enn andre steder i Bergen. Så hun ser gjerne ikke hvordan folk egentlig har det. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JaVel skrev:

Jeg har sett annonser der hvor de spør etter gratis Ipad, playstation etc som de vil gi sine barn som julegave. 

Å spørre etter en gratis iPad ser jeg ikke på som å spørre etter hjelp. Jeg tenker mer de som spør etter litt hjelp, hjelp til litt ekstra julemat, hjelp til å få en feiring, og det er jo klart de ønsker å glede sine barn med en pakke eller to og. 

Men var uansett ikke det jeg mente med alt jeg skreiv.  Poenget var at det var stygt gjort å ha så lite medfølelse, og å komme med slike uttalelser. Finnes fult av folk som sliter enormt i jula. Og de trenger ikke å bli kalt tiggere 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Å spørre etter en gratis iPad ser jeg ikke på som å spørre etter hjelp. Jeg tenker mer de som spør etter litt hjelp, hjelp til litt ekstra julemat, hjelp til å få en feiring, og det er jo klart de ønsker å glede sine barn med en pakke eller to og. 

Men var uansett ikke det jeg mente med alt jeg skreiv.  Poenget var at det var stygt gjort å ha så lite medfølelse, og å komme med slike uttalelser. Finnes fult av folk som sliter enormt i jula. Og de trenger ikke å bli kalt tiggere 

Jeg tror hun har masse medfølelse med andre mennesker, men at hun rett og slett ikke sitter inne med viten om at det faktisk finnes mennesker som kan kalles fattige, i Norge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøken_fjong1 skrev:

Enten gjør hun seg dum, eller så er hun veldig blind og naiv . Jeg tror egentlig det siste. Hun selv tror jo at alle de økonomiske problemene hennes forsvant når hun tok lån for å dekke regningene sine. Pluss hun bor i et område hvor det er mer overklasse enn andre steder i Bergen. Så hun ser gjerne ikke hvordan folk egentlig har det. 

Hvilken bydel bor hun i ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, lilletyrkia skrev:

Kommer vel snart et nytt innlegg med forklaring, så mer snakk her inne, og så en beklagelse,  så mer her inne,  og så sletting eller redigering 😎 

Det kom det ja 🤣

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest spaniasol

Mer rør! Man kan ikke referere til "nettet" når man henviser til kilde. 🙈Det er enkelt å legge ved en lenke i dag. Dette blir så fattigslig, både språklig og innholdsmessig, at jeg melder meg ut av debatten for en stund. Tror jeg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.... Det er så latterlig, først skrive et innlegg uten skikkelig bakgrunnssjekk og bare synse i vei.... Og etter kritikk så kommer det et "oppklarende" innlegg med ennå mer synsing og rett og slett en pinlig fremstilling av et problem som er så mye mer enn hva hun kommer frem til. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, spaniasol skrev:

Mer rør! Man kan ikke referere til "nettet" når man henviser til kilde. 🙈Det er enkelt å legge ved en lenke i dag. Dette blir så fattigslig, både språklig og innholdsmessig, at jeg melder meg ut av debatten for en stund. Tror jeg... 

Ja, kilde nettet og oppgitt år 2008. Hva skal man si...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...