Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 minutter siden, Surikatt skrev:

Og det kommer fra dama som for noen uker siden sutret over bilregninger hun ikke kunne betale og måtte ta opp lån for å dekke utgiftene sine. 

Ja det blir som da Rimi-Hagen delte sitt gode sparetips; sende skjortene sine til London for å få skiftet krage og mansjetter, i stedet for å kjøpe nye.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lady T skrev:

Enig i at dette var skivebom. Er smertelig klar over at fattigdom finnes, dessverre. 

Feilsitert. 

Endret av Frøya5
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Skrottefar skrev:

Metakritikerne må bare legge en plan først må vite, for de dukker nok opp 😜

Må bare finne fram årene sine først 😝Men er stygt redd for at kraftigere utstyr behøves.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, lilletyrkia skrev:

Kommer vel snart et nytt innlegg med forklaring, så mer snakk her inne, og så en beklagelse,  så mer her inne,  og så sletting eller redigering 😎 

 

2 timer siden, Frøken_fjong1 skrev:

Det kom det ja 🤣

Lurer på hvor lang tid det tar før neste innlegg med ny forklaring eller beklagelse kommer 😛

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Surikatt skrev:

Og det kommer fra dama som for noen uker siden sutret over bilregninger hun ikke kunne betale og måtte ta opp lån for å dekke utgiftene sine. 

Ja, og en sånn enkel løsning på økonomiske problemer har ikke de som er fattige. De får nemlig ikke lån. Snakk om... nei, jeg er temmelig rystet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen mennesker har stor interesse for hva som skjer i verden, både innenlands og utenlands, Mette er ikke der. Hun har tabbet seg ut før når hun skriver innlegg hvor det er nødvendig med dybdekunnskap, en kunnskap hun ikke har. Så enten bør hun velge å oppdatere seg om diverse emner, eller heller velge å skrive om det nære og kjære. Håper for hennes egen skyld at hun tar til seg kritikken, for det kan ikke føles greit å få så mye pepper. Mange godt voksne folk viser en enorm kunnskapsløshet, vi bor i Norge med biblioteker, fri presse pluss at vi har et åpent internett som ikke blir avstengt når myndighetene finner det for godt. Allikevel finnes det mange i Norge, som viser en enorm kunnskapsløshet, "diagnosen" må være mangelnde nysgjerrighet ;) . Det virker ikke som de forstår hvor heldige vi er som lever i et demokrati hvor all info er fritt for innsyn. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru på tv2 mette. Her ser du at du tar feil. Har aldri lest og sett så mye om fattigdom som nå. 

Endret av Tildittbeste
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år tilbake, fremmet vi arbeidstakere til arbeidsgiver at vi gjerne ville bistå Slumsøstrene i Bergen (tilhører under Frelsesarmeen) med en basisvare som de etterspurte i vinterkulden til familier som strevde. Vi involverte arbeidsgiver fordi vi gjerne ville bruke deres lokaler til lager og deres store biler til utkjøring. Arbeidsgiver sa ja og i tillegg fikk deres samarbeidspartnere til å bidra med produkter og kontantbeløp til vårt arbeid. Det gjorde at vårt bidrag til de familiene som i utgangspunktet kun ba om en basisvare til jul, fikk mye mer enn det de ba om.  Til og med gaver til barna og pinnekjøtt å sette på bordet julaften. Dere kan sikkert selv forestille dere takknemligheten som strålte mot oss, 

Fattigdom finnes. På ekte. Selv i Bergens finere strøk. Kan du hjelpe noen til jul, gjør det. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Lady T skrev:

MA som i Mette Ask? Synes du det virker sånn? 

Beklager, min feil. Jeg siterte feil person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Frøya5 skrev:

Beklager, min feil. Jeg siterte feil person.

Trude og di, hvis du gjerne vil hjelpe vanskeligstilte familier til jul, ta endelig kontakt med Slumsøstrene. De gjør en fantastisk jobb hele året, men ikke minst nå i disse dager ❤️❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnAngel skrev:

Og først nå skjønte jeg dette med provoserende blogg...

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men hun skriver at det ikke er fattigdom i Norge, for senere å skrive at hun har sett mye fattigdom da hun jobbet i hjemmesykepleien.

Så skriver hun at det ikke er de som har lite penger som må senke kravene, likevel kan de som har god råd handle og kjøpe det de har råd til.

For ikke å snakke om kilde...."nettet", kunne like gjerne skrevet "en nabo, en bekjent", og tall fra 2008...

Totalt skivebom.

Fattigdom finnes, og er et problem som blir større og større.

Jeg tror ikke at det er de fattige som skal senke kravene, jeg tror nemlig at deres krav er senka til bunns for lenge siden. Det er ikke 10 - åringen fra et hjem  på inntektsbunnen som forventer en PS4 eller en Ipad til jul. Det er 10 - åringen fra et hjem med gjennomsnittsinntekt eller over. Når det er sagt, vil jeg si (uten å ha sett annonsene det refereres til), det er ganske så vanlig at barn har både iPad og PS4, så om en fattig forelder ønsker å kunne gi sitt barn det dette året synes jeg ikke er så rart. Selvsagt er ikke det et basalt behov, men likevel. Det kommer også an på hvordan dette ønsket er formulert. Det kan være noen som har en iPad liggende som ikke er i bruk og som har både hjerte og økonomi til å gi den bort. 

Mette har innskrenket sitt forbruk i år. Det er bra. De har bare spist vanlige middager f.eks. Hæ? Er det vanlig å spise luksuriøse middager før jul? Hun har kjøpt gaver på tilbud, ja, men vet du at der finnes familier i Norge som faktisk ikke har råd til å kjøpe gaver, selv ikke på tilbud?

Jeg tror de fleste som legger ut innlegg på finn.no eller facebook hvor de ber om hjelp er mennesker som reellt trenger hjelp. Det kan godt hende det finnes et par "råtne" epler der også, men jeg tviler på at Mette forstår hvor mye skam og hvor mye det koster å måtte be om hjelp på den måten. Disse menneskene som er fattige, er fattige hele året, men det er ekstra sårt å være fattig i jula, og i Norge.

Du blir steinrik om du kjøper julegavene med 5% rabatt hos Ellos

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oh, the irony...

Der sitter Mette, på sin høye hest, i sin delvis nedbetalte bolig og reflekterer over at fattigdom er et (dårlig) valg. Det er ikke alle forunt å få "gratis" tomt i Fana, en onkel som er arkitekt som kan tegne huset, sette det opp for 20 år siden når det var MYE billigere en nå og dermed sitte på verdier som gjør at man kan refinansiere huslånet sitt når man har litt utfordringer med cash-flow'en.

Mette, du er IKKE fattig! Fattige eier ikke nesten nedbetalte eneboliger i et av Bergens beste strøk, dyr bil og får ofte ikke boliglån i det hele tatt. Så rull inn og slutt å snakke om ting du ikke har peiling på! Som krig, kultur, folkegrupper og fattigdom. 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Oh, the irony...

Der sitter Mette, på sin høye hest, i sin delvis nedbetalte bolig og reflekterer over at fattigdom er et (dårlig) valg. Det er ikke alle forunt å få "gratis" tomt i Fana, en onkel som er arkitekt som kan tegne huset, sette det opp for 20 år siden når det var MYE billigere en nå og dermed sitte på verdier som gjør at man kan refinansiere huslånet sitt når man har litt utfordringer med cash-flow'en.

Mette, du er IKKE fattig! Fattige eier ikke nesten nedbetalte eneboliger i et av Bergens beste strøk, dyr bil og får ofte ikke boliglån i det hele tatt. Så rull inn og slutt å snakke om ting du ikke har peiling på! Som krig, kultur, folkegrupper og fattigdom. 

Ja hun har lavt lån i forhold til verdi på huset,(om verdien hun sier er reel da) men hun har vel en ++ million mer i lån nå enn når hun bygget huset for mange år siden . Det går ikke helt i riktig retning tenker jeg. Ikke har hun en dyr bil heller. Men enig. Hun er ikke fattig , bare elendig på økonomi og kontroll på forbruk . 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Oh, the irony...

Der sitter Mette, på sin høye hest, i sin delvis nedbetalte bolig og reflekterer over at fattigdom er et (dårlig) valg. Det er ikke alle forunt å få "gratis" tomt i Fana, en onkel som er arkitekt som kan tegne huset, sette det opp for 20 år siden når det var MYE billigere en nå og dermed sitte på verdier som gjør at man kan refinansiere huslånet sitt når man har litt utfordringer med cash-flow'en.

Mette, du er IKKE fattig! Fattige eier ikke nesten nedbetalte eneboliger i et av Bergens beste strøk, dyr bil og får ofte ikke boliglån i det hele tatt. Så rull inn og slutt å snakke om ting du ikke har peiling på! Som krig, kultur, folkegrupper og fattigdom. 

Mens hun etterpå sitter på Snap og viser roterommet stappet med masse klær og tre brudekjoler. Det er folk som ikke har råd til klær i det hele tatt. Eller jo de har visst det i velferdsnorge så lenge man ikke har for høye krav. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Mens hun etterpå sitter på Snap og viser roterommet stappet med masse klær og tre brudekjoler. Det er folk som ikke har råd til klær i det hele tatt. Eller jo de har visst det i velferdsnorge så lenge man ikke har for høye krav. 

Føler hun er helt ute å kjøre nå. Først si at det ikke finnes fattigdom her, så at vi er alt for kravstore.  Skal bruke mindre penger, og senke krava. Mens hun i samme åndedrag gleder seg til januar for å ta fatt på interiør i huset sitt og gjøre det til sitt eget...hallo i luken.  Og du sitter pokker ikke å viser frem et rom med alt det inneholdt med tanke på de som mangler mye i livet sitt, dog ikke om du argumenterer med at det skal gis bort.  Huff..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...