Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Hun klarte hvert fall å Google frem et klipp og lim svar til en som spurt om hun visste hva Halal er. ;)

Mette forstod ikke at det spørsmålsstiller lurte på var hvorvidt hun visste hva halal er 🙈

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig de vurderer en ekstra ultralyd når H er i Bergen skriver hun. Så er 1500 kr til ultralyd lagt inn i budsjettet ? Eller ryker budsjettet i det H setter bena sine på flyet mot Norge? 🤔😅 nå sparer jo hun både i fond, buffer OG betaler ekstra ned på lånet. Veldig så fort ting snur i den heimen .🤣

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å måtte si det, men det skal holde godt og holde et stramt budsjett for henne.  Det sier jeg utifra hva jeg har sett av impulsivitet og planlegging frem til nå...er jo ikke rart det blir mye skriving her, når hun deler alt i livet og alle ser at hun er så impulsiv og da faller ofte ting i grus. Men det er vell egentlig det hun ønsker også. Oppmerksomhet og bli sett via bloggen.  

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kritt skrev:

Mette forstod ikke at det spørsmålsstiller lurte på var hvorvidt hun visste hva halal er 🙈

Nei det kom jo tydelig fram med svaret i at de spiser vanlig kjøtt 🙈

Endret av Visvas
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er i allefall sikkert, i forhold til islam er ikkje hun halal 🤣 Virkelig på tide at hun i allefall setter seg inn i det grunnleggende (ja om mannen da virkelig er muslim?). Hun kan ikkje kreve at han legger fra seg religion og kultur i det han setter beina på norsk jord.  Med det mener eg ikkje at hun skal konventere, men noe er greit å vite syns eg - da uten at man trenger å lage sirkus ut av det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Influenseren skrev:

"Det første han ønsker å smake på er bacon"

Hvis han virkelig har sagt dette, så har han snakket henne etter munnen big time! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste ikke det klipp og lim svaret hennes så veldig grundig, men så vidt jeg så stod det ingenting om at det må sies en bønn under slaktingen. Gilde etc har egne folk som gjør det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, JaVel skrev:

Hvis han virkelig har sagt dette, så har han snakket henne etter munnen big time! 

Aldri hørt en " praktiserende" muslim som sier han vil smake på svin/bacon. Høres ut som de snakker om en "kake". Muslimer kan "synde" på visse ting, men trodde å spise svin var det siste de ville gjøre.  Spesielt når de vet det er svin i spiser. Merkelig. (Vet ikke om jeg kan kalde han praktiserende muslim. Men han lever nå til en viss grad som en muslim bør og skal gjøre)

Endret av Tildittbeste
La til litt tekst
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Influenseren skrev:

En ting er i allefall sikkert, i forhold til islam er ikkje hun halal 🤣 Virkelig på tide at hun i allefall setter seg inn i det grunnleggende (ja om mannen da virkelig er muslim?). Hun kan ikkje kreve at han legger fra seg religion og kultur i det han setter beina på norsk jord.  Med det mener eg ikkje at hun skal konventere, men noe er greit å vite syns eg - da uten at man trenger å lage sirkus ut av det.

Men da bør man kunne kreve det samme av ham, at han setter seg inn i vår kultur som fortsatt er basert på kristendommen, selvom de færreste er personlige kristne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tildittbeste skrev:

Aldri hørt en " praktiserende" muslim som sier han vil smake på svin/bacon. Høres ut som de snakker om en "kake". Muslimer kan "synde" på visse ting, men trodde å spise svin var det siste de ville gjøre.  Spesielt når de vet det er svin i spiser. Merkelig.

Jeg har møtt muslimer som drikker alkohol med jevne mellomrom, men svinekjøtt har de totalt fobi mot, selvom alkohol er like haram som svinekjøtt. Hva er det med den muslimske barneoppdragelsen som gjør dem fobiske i forhold til det kjøttet? Ja jeg vet det er haram, men det er jo alkohol også, uten at de reagerer SÅ sterkt på alkohol? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
3 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg har møtt muslimer som drikker alkohol med jevne mellomrom, men svinekjøtt har de totalt fobi mot, selvom alkohol er like haram som svinekjøtt. Hva er det med den muslimske barneoppdragelsen som gjør dem fobiske i forhold til det kjøttet? Ja jeg vet det er haram, men det er jo alkohol også, uten at de reagerer SÅ sterkt på alkohol? 

Blir ikke rusa på bacon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Keikolina skrev:

Blir ikke rusa på bacon

Men allikevel.., skulle jo tro at svinekjøtt var det samme som kloakkrotte-kjøtt for dem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, JaVel skrev:

Men allikevel.., skulle jo tro at svinekjøtt var det samme som kloakkrotte-kjøtt for dem?

Ja det var det jeg skulle sammenligne med. Jeg tenker at hvis en får innprentet hvor ekkelt svinekjøtt er blir det like vanskelig å smake på det som det hadde vært for meg å smakt på rotte. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun skriver nå at hun har inntekt på mellom 15 og 18000 på bloggen i mnd. Hvordan i alle dager kan hun da ha økonomiske problemer????

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nussepus skrev:

Hun skriver nå at hun har inntekt på mellom 15 og 18000 på bloggen i mnd. Hvordan i alle dager kan hun da ha økonomiske problemer????

Akkurat det samme tenkt å jeg. Da burde det være lett å spare...hun som har kunn seg selv og sønnen bare anna hver uke. Ikke har hun i følge seg selv så mye kreditt på huset heller...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tildittbeste skrev:

Akkurat det samme tenkt å jeg. Da burde det være lett å spare...hun som har kunn seg selv og sønnen bare anna hver uke. Ikke har hun i følge seg selv så mye kreditt på huset heller...

Hmmm. Hun må jo ha et forbruk som er helt hinsides. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, Nussepus skrev:

Hun skriver nå at hun har inntekt på mellom 15 og 18000 på bloggen i mnd. Hvordan i alle dager kan hun da ha økonomiske problemer????

Jeg har ingen tro på at hun har såpass i inntekt på bloggen pr. måned, for det er jo nesten bare Ellos som hun reklamerer for, og de betaler neppe så mye, i såfall så kaster de bort reklame-kronene sine.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden hun er så åpne om privatøkonomien syns eg virkelig hun kunne lagt ut en oversikt over HVA og HVORDAN hun tjener alle disse pengene på bloggen :) DET hadde virkelig vært av interesse, men siden eg ser på dette som veeeldig lite sannsynlig så kommer det nok ingen oversikt....Minner litt om AB dette her, så noe har hun plukket med seg!🤣 Slenger rundt seg med store beløp og mangen 0`er, men intet mer.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nussepus skrev:

Hun skriver nå at hun har inntekt på mellom 15 og 18000 på bloggen i mnd. Hvordan i alle dager kan hun da ha økonomiske problemer????

Hvis det stemmer, så er det regelrett sprøtt at hun trengte og gå i banken ja !

Får og håpe hun har lagt av penger til skatten som må betales, siden det er såpass mye. Ellers blir det en skattesmell....men, en blogger må jo vite det nå etter utallige saker om nettopp dette!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skrottefar skrev:

Jeg har ingen tro på at hun har såpass i inntekt på bloggen pr. måned, for det er jo nesten bare Ellos som hun reklamerer for, og de betaler neppe så mye, i såfall så kaster de bort reklame-kronene sine.

Kanskje en overdrivelse eller misforståelse eller at hun ikke mente det sånn, egentlig var det per år kanskje?  
Neida, men tror ikke noe på at et veldig beskjedent samarbeid med Ellos og Sparkjøp genererer i nærheten av slike inntekter.  Begynner å få litt ABD vibber jeg også, hun har plutselig skiftet veldig om og blitt frekk/aggressiv mot leserne og skriver åpenbart «provoserende» innlegg for klikk og følgerne. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...