Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

59 minutter siden, Clara80 skrev:

Hvor langt er hun på vei nå?? Har hun skrevet noe om kjønn?

Tror det er 5 mnd. Venter jente. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Surikatt skrev:

Tenker det blir omskjæring. Hvorfor skulle ha gi seg på det? Mette Ask er passe naiv. Og hun kan blogge så mye hun vil om at hun har rett og alle andre tar feil. Her kommer det til å bli kultur - og religionskrasj. Han mannen der er ikke vestlig. 

Nja trenger ikke være sånn. Jeg har en sønn med en tyrkisk, og kjenner til flere der de har valgt å ikke omskjære. Det er selvsagt uvant for mannen. Men så har jeg sagt at det er greit vi ikke gir barna svin. Så vi må gi og ta litt. :) omskjæring kan jo gjøres senere om sønnen ønsker det, men det kan jo ikke angres på. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Godt Huseyin har henta passet sitt på console😁

Uff ikke godt å vite hva alt heter vet du. Flaut egentlig

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Så da kommer han å feirer jul med de imorgen da. 

Veldig glad på deres vegne.  Blir spennende og se hvordan det blir for dem her i Norge sammen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Tildittbeste said:

Veldig glad på deres vegne.  Blir spennende og se hvordan det blir for dem her i Norge sammen. 

Håper sønnen er hos far, møte en kjent stefar for første gang i Norge på julaften er ikke sunt..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Centimeteren skrev:

Håper sønnen er hos far, møte en kjent stefar for første gang i Norge på julaften er ikke sunt..

Nei han skulle vell være hos henne, sammen med datter og barnebarn...Blir sikkert en spesiell julekveld på kanskje godt og vondt..sikkert litt spesielt for resten av familien også at han dumper ned ved middagsbordet på julekvelden,  da de aldri har møttes før. Siden de skulle være hos resten av familien.  Litt rart uansett for min del, enten at han blir med, eller at han blir satt igjen alene de første timene på norsk jord. Jeg har jo ikke noe med det,ønsker alle de en god jul jeg🎄

Endret av Tildittbeste
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Centimeteren skrev:

Håper sønnen er hos far, møte en kjent stefar for første gang i Norge på julaften er ikke sunt..

Det får da være måte på surmaget kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tildittbeste skrev:

Nei han skulle vell være hos henne, sammen med datter og barnebarn...Blir sikkert en spesiell julekveld på kanskje godt og vondt..sikkert litt spesielt for resten av familien også at han dumper ned ved middagsbordet på julekvelden,  da de aldri har møttes før. Siden de skulle være hos resten av familien.  Litt rart uansett for min del, enten at han blir med, eller at han blir satt igjen alene de første timene på norsk jord. Jeg har jo ikke noe med det,ønsker alle de en god jul jeg🎄

Spesielt ja, men det betyr ikke at de ikke synes det er fint. Både datter og sønn har møtt ham før, i tillegg til at det ligger utallige timer FaceTime bak. Hva vet vi? Kanskje det er flere i familien som har blitt kjent med ham på den måten? Ser ikke bekymringen for at det skal bli en «vond» kveld. 
Det har litt med hva slags innstilling en har- og ligner de en smule på Mette går nok dette hvertfall helt fint 😂

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får sikkert en fin jul :)  Det eneste eg må si eg reagerer på og eg er overbvist om at hun KUN skriver det fordi hun vet det provoserer: 

Handlelista på Snapchat; Svin, Gris og Bacon - Hun etterkommer barnas matønsker fordi det er barna som er viktigst, den er grei, men hvorfor gjøre sååå mye styr ang dette? Gjør hun det for å vise at hun ikkje lar seg dunke i hodet av Islam? Han skal spise bacon (Det er noe han selv ønsker, ref han selv i følge Mette). Hovedbildet på dagens innlegg? Vel, ikkje så overraskende er det BACON! Skjønner ikkje hvorfor hun hele tiden skal snakke/skrive om svin og gris, ja og bacon. Det er vel mye som er MYE viktigere å ta tak i om hun er såå redd for "islamisering" av sitt eget hjem og famile. KUN norske tradisjoner skal feires? Hun frarøver på den måten barnet (som kommer) for mange flotte feiringer, ja som f.eks Eid. Det er ikkje FARLIG å feire andre sine høytider og hvorfor ikkje ta med begge deler? De er jo nå en flerkulturell familie selv om hun KUN fokuserer på det som er norsk? Hun stripper mannen for alt han er oppvokst og vant med. Syns bare det er feil på såå mange måter.

Kan bare snakke for meg selv, men eg har nå vært gift med en muslim i maaange år, har barn og det går fint an å feire begge sider. Om de har en greie hvor han skal ofre alt så som har med kultur og tradisjoner så er jo det greit, men sååå synd og det kan virkelig knagge henne i bakhodet om X-.antall år. På den andre siden så skurrer en tanke: Kanskje han ikkje bryr seg, bare gjør som hun sier og vil fordi han vet han stikker om et par år? Hvis ikkje er han ikkje mye stolt av sitt eget opphav. Det er bare noe som er veldig veldig merkelig med det hele...

Bare en liten ting: "Hvis han ikkje kommer før kl 16 så får han ikkje kommer før den 25." <---Mette på Snapchat. Hun kunne ikkje forlate ungene på Julaften! Den ene ungen på 20 kunne vel passet på sønn mens mor kjørte til Flesland å hentet sin store kjærlighet?? Neida, da er det bedre mannen (den store kjærligheten) sitter på en eller annen flyplass/Togstasjon å venter til fruen har feiret ferdig jul...Syns bare mye virker veldig veldig RAR(?)

Vel vel 
GOD JUL

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Influenseren skrev:

De får sikkert en fin jul :)  Det eneste eg må si eg reagerer på og eg er overbvist om at hun KUN skriver det fordi hun vet det provoserer: 

Handlelista på Snapchat; Svin, Gris og Bacon - Hun etterkommer barnas matønsker fordi det er barna som er viktigst, den er grei, men hvorfor gjøre sååå mye styr ang dette? Gjør hun det for å vise at hun ikkje lar seg dunke i hodet av Islam? Han skal spise bacon (Det er noe han selv ønsker, ref han selv i følge Mette). Hovedbildet på dagens innlegg? Vel, ikkje så overraskende er det BACON! Skjønner ikkje hvorfor hun hele tiden skal snakke/skrive om svin og gris, ja og bacon. Det er vel mye som er MYE viktigere å ta tak i om hun er såå redd for "islamisering" av sitt eget hjem og famile. KUN norske tradisjoner skal feires? Hun frarøver på den måten barnet (som kommer) for mange flotte feiringer, ja som f.eks Eid. Det er ikkje FARLIG å feire andre sine høytider og hvorfor ikkje ta med begge deler? De er jo nå en flerkulturell familie selv om hun KUN fokuserer på det som er norsk? Hun stripper mannen for alt han er oppvokst og vant med. Syns bare det er feil på såå mange måter.

Kan bare snakke for meg selv, men eg har nå vært gift med en muslim i maaange år, har barn og det går fint an å feire begge sider. Om de har en greie hvor han skal ofre alt så som har med kultur og tradisjoner så er jo det greit, men sååå synd og det kan virkelig knagge henne i bakhodet om X-.antall år. På den andre siden så skurrer en tanke: Kanskje han ikkje bryr seg, bare gjør som hun sier og vil fordi han vet han stikker om et par år? Hvis ikkje er han ikkje mye stolt av sitt eget opphav. Det er bare noe som er veldig veldig merkelig med det hele...

Bare en liten ting: "Hvis han ikkje kommer før kl 16 så får han ikkje kommer før den 25." <---Mette på Snapchat. Hun kunne ikkje forlate ungene på Julaften! Den ene ungen på 20 kunne vel passet på sønn mens mor kjørte til Flesland å hentet sin store kjærlighet?? Neida, da er det bedre mannen (den store kjærligheten) sitter på en eller annen flyplass/Togstasjon å venter til fruen har feiret ferdig jul...Syns bare mye virker veldig veldig RAR(?)

Vel vel 
GOD JUL

Jeg synes mange vestlige kvinner som er gift med muslimske menn ofrer hele sin kultur ftil fordel for mannen sin. De konverterer gjerne også, selvom det ofte ikke ligger dype følelser bak, siden hijaben fort tas av om de skiller seg. Der har jeg langt mer sans for Mette, at hun har bein i nesa.,men samtidig har jeg møtt tyrkere som har snakket sine norske koner etter munnen, men hvor de stoppet med dette dagen de fikk oppholdstillatelse på selvstendig grunnlag. Grunnen til at jeg nevner det sistnevnte er at H har sagt at han vil smake på svin, og der snakker han nok garantert Mette etter munnen. . 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Influenseren skrev:

Bare en liten ting: "Hvis han ikkje kommer før kl 16 så får han ikkje kommer før den 25." <---Mette på Snapchat. Hun kunne ikkje forlate ungene på Julaften!

Skrev hun det altså??!!??
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Skrottefar skrev:

Skrev hun det altså??!!??
 

Ja dessverre gjorde hun det. Vet ikke om jeg hadde følt meg 100%velkommen jeg??

Endret av Tildittbeste
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Tildittbeste skrev:

Ja dessverre gjorde hun det. Vet ikke om jeg hadde følt meg 100%velkommen jeg??

Jeg synes ikke det er så rart at hun ikke hadde lyst til å forlate sønnen sin midt på julekvelden for å hente hans nye stefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Kritt skrev:

Jeg synes ikke det er så rart at hun ikke hadde lyst til å forlate sønnen sin midt på julekvelden for å hente hans nye stefar.

Enig, synes ikke det er rart jeg heller.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Kritt skrev:

Jeg synes ikke det er så rart at hun ikke hadde lyst til å forlate sønnen sin midt på julekvelden for å hente hans nye stefar.

 

16 minutter siden, hufsaaaaa skrev:

Enig, synes ikke det er rart jeg heller.

Nå har det jo vært så viktig det å kunne få H til Norge, og når han først kommer så går det ikke an å omrokkere litt på planene dersom henting av han må skje etter kl. 16? Og Sønnen og H hadde jo blitt kompiser der nede, så jeg tror ikke sønnen ville hatt noe problemer med at mamma henter H på flyplassen så lenge søstra hans er igjen hjemme

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JaVel skrev:

Jeg synes mange vestlige kvinner som er gift med muslimske menn ofrer hele sin kultur ftil fordel for mannen sin. De konverterer gjerne også, selvom det ofte ikke ligger dype følelser bak, siden hijaben fort tas av om de skiller seg. Der har jeg langt mer sans for Mette, at hun har bein i nesa.,men samtidig har jeg møtt tyrkere som har snakket sine norske koner etter munnen, men hvor de stoppet med dette dagen de fikk oppholdstillatelse på selvstendig grunnlag. Grunnen til at jeg nevner det sistnevnte er at H har sagt at han vil smake på svin, og der snakker han nok garantert Mette etter munnen. . 

 

Ang gris tror jeg også han snakker henne etter munnen, noe annet ville vært helt fjernt OM han anser seg selv som muslim. Blir litt nysgjerrig på hvorfor isåfall? Mette merker jo fort at han ikke spiser gris?

Og alle snapper med bacon, gris, gelatingodis ect Mette har lagt ut et nok kun for å provosere, for å mate oss trollene slik at hun kan skrive nedsettende om oss etterpå. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...