Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Kanelisvingen skrev:

Hun har bygd seg opp igjen nå.. 😂

🤷🏻‍♀️🙄

Hun skriver jo ikke det ... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Visvas skrev:

Hvordan kan hun regne med at den som har meldt henne er her inne? Er alle leserne hennes herifra? 

 

Tenker det er like sannsynlig at det er en person i nærmiljøet. Jobb, skole, nabolag,  idrettslag evt..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Tenker det er like sannsynlig at det er en person i nærmiljøet. Jobb, skole, nabolag,  idrettslag evt..

Ja heller det tenker nå jeg. 

Det er vel gjerne det at hun ønsker at det er noen herifra så får hun bekreftet hvor slemme vi faktisk er. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Visvas skrev:

Hvordan kan hun regne med at den som har meldt henne er her inne? Er alle leserne hennes herifra? 

 

Hun har jo vært ekstremt opphengt i hva hun kaller motstanden hun har fått her inne. Hun feiltolker nysgjerrighet og oppgitthet og tror folk har direkte i mot henne. Tvertimot synes vel mange her inne at hun virker søt og omgjengelig, men også litt for impulsiv og lite gjennomtenkt. Kanskje er det nettopp dét som gjør bloggen artig; hun er jo ikke A4 og en vet aldri hva som kommer. Innlegg om juleplanlegging derimot.... *gjeeesp*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Visvas skrev:

Ja heller det tenker nå jeg. 

Det er vel gjerne det at hun ønsker at det er noen herifra så får hun bekreftet hvor slemme vi faktisk er. 

Tror nok jeg hadde tenkt det samme selv. Bedre at det er en ukjent gærning herfra ;) , enn en nabo som har forlest seg på bloggen og har tolket seg frem til at hun er en elendig mor. Jeg har jo lest litt på bloggen hennes, men ikke en gang har jeg tenkt at barnevernet må inn. Fatter og begriper ikke hva denne " melderen" mener at Mette gjør så feil, at BV må kontaktes?? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at da jeg først leste at noen hadde meldt henne til BV, med fullt navn, ja da tenkte jeg faktisk at vedkommende hadde noe å fare med. I alle fall at vedkommende selv var sikker på at hun hadde noe å fare med. Evt at han ikke visste at man kan melde anonymt. Har også tenkt at det ikke er det lureste å kontakte vedkommende, selv om jeg kan forstå at hun vil prate og høre hva det går i. 

Nå har jeg sikkert misset en del siden jeg ikke har snap og Instagram, men vedkommende har meldt via mail til BV? Og har da laget seg en falsk mailkonto, og brukt falskt navn? 

Hva gjør BV når de får inn en bekymringsmeld fra en navngitt person? Tar ikke de da kontakt med personen for å utdype Evt? Eller tar de alle meldinger på største alvor og kaller inn mor/far til samtale? Jeg mener da ville jo BV oppdaget at det var en oppdiktet person i så fall, eller blir det å regne som å melde anonymt? 

Mette har fått videresendt mailen eller? Siden det skrives her at hun har lagt mailen ut på snap, ser ikke noe om dette i bloggen. Har hun skrevet noe om hvordan møtet gikk?

Det kan godt være noen fra KG, det kan godt være noen fra skolen til sønnen, det kan godt være en kollega, det kan godt være en i familien, en nabo - det kan være hvem som helst når navnet er fiktivt.

Jeg ser ingen barnevernssak ut i fra det jeg ser på blogg, men jeg ser en generell bekymring for barn generelt som blir både eksponert og indirekte eksponert. Det er ikke likegyldig hva mamma skriver på nett. Og selv om man angrer seg i ettertid, så finnes materialet på nettet for evig og alltid. 

Jeg synes det er bra om BV tar slike meldinger på alvor, og jeg kan bare forestille meg hvor stresset og redd jeg selv hadde blitt om jeg ble meldt, så at Mette hadde det vanskelig er det forståelig.

Likevel står jeg fast på at det er lov å tenke seg om hva man deler med hvem som helst. Spesielt når man har barn og er 39 år. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnAngel skrev:

Må innrømme at da jeg først leste at noen hadde meldt henne til BV, med fullt navn, ja da tenkte jeg faktisk at vedkommende hadde noe å fare med. I alle fall at vedkommende selv var sikker på at hun hadde noe å fare med. Evt at han ikke visste at man kan melde anonymt. Har også tenkt at det ikke er det lureste å kontakte vedkommende, selv om jeg kan forstå at hun vil prate og høre hva det går i. 

Nå har jeg sikkert misset en del siden jeg ikke har snap og Instagram, men vedkommende har meldt via mail til BV? Og har da laget seg en falsk mailkonto, og brukt falskt navn? 

Hva gjør BV når de får inn en bekymringsmeld fra en navngitt person? Tar ikke de da kontakt med personen for å utdype Evt? Eller tar de alle meldinger på største alvor og kaller inn mor/far til samtale? Jeg mener da ville jo BV oppdaget at det var en oppdiktet person i så fall, eller blir det å regne som å melde anonymt? 

Mette har fått videresendt mailen eller? Siden det skrives her at hun har lagt mailen ut på snap, ser ikke noe om dette i bloggen. Har hun skrevet noe om hvordan møtet gikk?

Det kan godt være noen fra KG, det kan godt være noen fra skolen til sønnen, det kan godt være en kollega, det kan godt være en i familien, en nabo - det kan være hvem som helst når navnet er fiktivt.

Jeg ser ingen barnevernssak ut i fra det jeg ser på blogg, men jeg ser en generell bekymring for barn generelt som blir både eksponert og indirekte eksponert. Det er ikke likegyldig hva mamma skriver på nett. Og selv om man angrer seg i ettertid, så finnes materialet på nettet for evig og alltid. 

Jeg synes det er bra om BV tar slike meldinger på alvor, og jeg kan bare forestille meg hvor stresset og redd jeg selv hadde blitt om jeg ble meldt, så at Mette hadde det vanskelig er det forståelig.

Likevel står jeg fast på at det er lov å tenke seg om hva man deler med hvem som helst. Spesielt når man har barn og er 39 år. 

Og gifter seg med en yngste barnet ikke har møtt en gang. Det er jo ganske bekymringsfullt. Det viser iallefall en stor dose egoisme. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, JaVel skrev:

Tror nok jeg hadde tenkt det samme selv. Bedre at det er en ukjent gærning herfra ;) , enn en nabo som har forlest seg på bloggen og har tolket seg frem til at hun er en elendig mor. Jeg har jo lest litt på bloggen hennes, men ikke en gang har jeg tenkt at barnevernet må inn. Fatter og begriper ikke hva denne " melderen" mener at Mette gjør så feil, at BV må kontaktes?? 

Ja det føles nok "tryggere" å tenke det er en ukjent gærning herifra enn noen nære. Ser den, jeg hadde nok også syntes det. 

Ser for meg det er en gærning eller noen som har et horn i siden på Mette. Selv om jeg overhode ikke er enig i flere valg Mette har gjort ang sønnen så har jeg heller ikke lest noe jeg synes er barnevernmateriale. Men jeg har tenkt tanken at det hun skriver kan trigge en tulling til å melde ifra... 

Jeg er litt der at når man har barn og er 39 år så er det kanskje ikke alt som trenger deles og alikevel være interessant. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnAngel skrev:

Må innrømme at da jeg først leste at noen hadde meldt henne til BV, med fullt navn, ja da tenkte jeg faktisk at vedkommende hadde noe å fare med. I alle fall at vedkommende selv var sikker på at hun hadde noe å fare med. Evt at han ikke visste at man kan melde anonymt. Har også tenkt at det ikke er det lureste å kontakte vedkommende, selv om jeg kan forstå at hun vil prate og høre hva det går i. 

Nå har jeg sikkert misset en del siden jeg ikke har snap og Instagram, men vedkommende har meldt via mail til BV? Og har da laget seg en falsk mailkonto, og brukt falskt navn? 

Hva gjør BV når de får inn en bekymringsmeld fra en navngitt person? Tar ikke de da kontakt med personen for å utdype Evt? Eller tar de alle meldinger på største alvor og kaller inn mor/far til samtale? Jeg mener da ville jo BV oppdaget at det var en oppdiktet person i så fall, eller blir det å regne som å melde anonymt? 

Mette har fått videresendt mailen eller? Siden det skrives her at hun har lagt mailen ut på snap, ser ikke noe om dette i bloggen. Har hun skrevet noe om hvordan møtet gikk?

Det kan godt være noen fra KG, det kan godt være noen fra skolen til sønnen, det kan godt være en kollega, det kan godt være en i familien, en nabo - det kan være hvem som helst når navnet er fiktivt.

Jeg ser ingen barnevernssak ut i fra det jeg ser på blogg, men jeg ser en generell bekymring for barn generelt som blir både eksponert og indirekte eksponert. Det er ikke likegyldig hva mamma skriver på nett. Og selv om man angrer seg i ettertid, så finnes materialet på nettet for evig og alltid. 

Jeg synes det er bra om BV tar slike meldinger på alvor, og jeg kan bare forestille meg hvor stresset og redd jeg selv hadde blitt om jeg ble meldt, så at Mette hadde det vanskelig er det forståelig.

Likevel står jeg fast på at det er lov å tenke seg om hva man deler med hvem som helst. Spesielt når man har barn og er 39 år. 

Hvor finner man det hun har slettet? Er fullstendig klar over at spesielt interesserte kan finne det, men oss andre? Hvor finner vi det? Dette med at alt finnes på nett til evig og alltid stemmer vel ikke - med mindre noen tar printscreen/bilder/lagrer det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lady T skrev:

Hvor finner man det hun har slettet? Er fullstendig klar over at spesielt interesserte kan finne det, men oss andre? Hvor finner vi det? Dette med at alt finnes på nett til evig og alltid stemmer vel ikke - med mindre noen tar printscreen/bilder/lagrer det?

Jeg tror man må ha litt peiling på data for å finne ting som er slettet/evt. ha lagret det. Jeg vet ikke selv hvordan du gjør det. Tror kanskje den eneste måten å få det helt bort fra nettet er å bruke tjenesten Slettmeg.no. Det gjelder selvsagt ikke det som er lagret på pc - en til hvemsomhelst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Jegserdeg skrev:

Kjære milde måne... Snakk om å burde bli beskyttet mot seg selv, er det rart folk reagerer  å melder inn???😫

Er det rart hun tror det er en herfra? :balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påfallende at alt som blir listet opp som punkter for bekymring, alt har vært tatt opp med stor aktivitet  i denne tråden... så ja, enten en som er aktiv her eller en som følger tråden. Trenger ikke hete Einstein for å tenke det...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Kanelisvingen skrev:

Hun har bygd seg opp igjen nå.. 😂

Ja, veldig mye fokus på dette og nå må hun bygge opp mannen som også er veldig sterk men som hun har klart å bryte ned. Jaja. 

Endret av Surikatt
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.12.2019 den 9.48, Lady T skrev:

Synes for øvrig det er ganske sykt av melderen å konkludere med at sønnen må kjøpe mat til mor, utfra ett innlegg om at sønnen hadde spandert en hamburger på henne på McDonalds. 
Vedkommende kan jo ikke ha barn eller klare å tenke seg at barn også synes det er gøy å kunne spandere på noen. 

I går spurte jeg sønnen min på ca samme alder hva han ønsker seg til jul. Svaret var «du har jo ikke penger til det når du brukte så mye penger på bursdagsgaven min, så bursdagsgaven kan også være julegaven i år». Veldig godt hjerte på han 😄❤️.. men hadde jeg skrevet det på en blogg hadde det vel blitt vridd til at jeg ikke hadde råd til å ha barn eller noe sånt 🤷🏻‍♀️😶

Det er typisk, dessverre. Vet om to andre offentlige personer som opplevde at ukjente kontaktet barnevern pga noe som ble tatt ut av kontekst 🤦🏻‍♀️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Jegserdeg skrev:

Kjære milde måne... Snakk om å burde bli beskyttet mot seg selv, er det rart folk reagerer  å melder inn???😫

Ja! Det er faktisk veldig rart! Så må bv bruke ressurser på noe så tullete fremfor å bruke de på barn som faktisk trenger hjelp.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Jegserdeg skrev:

Kjære milde måne... Snakk om å burde bli beskyttet mot seg selv, er det rart folk reagerer  å melder inn???😫

Hva er det du reagerer på? Jeg lurer oppriktig. Jeg skjønner hvis dette var ment for Iselin Guttormsen ... men Mette Ask? :vetikke:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jegserdeg skrev:

Kjære milde måne... Snakk om å burde bli beskyttet mot seg selv, er det rart folk reagerer  å melder inn???😫

Hva mener du? Har bloggeren skrevet noe spesielt du reagerer på nå? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...