Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Hun skriver at de vil bli knust om han ikke får besøksvisum til jul. 

Unnskyld, men selv om jeg forstår følelsene så klarer jeg ikke å føle med de i dette. 

Dama er nesten 40 og de har valgt dette helt selv. De har planlagt graviditet før noe som helst er på plass, hun har skrevet at hun kind of synes det er godt å være alene. Igjen så er det sutring over å kanskje ikke få ja på besøksvisum og over at hun måtte alene på ultralyd. Ehh ja dette har dere jo planlagt og gått inn i med vidåpne øyne!

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Visvas skrev:

Hun skriver at de vil bli knust om han ikke får besøksvisum til jul. 

Unnskyld, men selv om jeg forstår følelsene så klarer jeg ikke å føle med de i dette. 

Dama er nesten 40 og de har valgt dette helt selv. De har planlagt graviditet før noe som helst er på plass, hun har skrevet at hun kind of synes det er godt å være alene. Igjen så er det sutring over å kanskje ikke få ja på besøksvisum og over at hun måtte alene på ultralyd. Ehh ja dette har dere jo planlagt og gått inn i med vidåpne øyne!

Burde heller ikke være noe problem å ta julefeiringen i Tyrkia. Sønnen har vel fri  fra skole. Er jo koselig å se mannen sin igjen.( burde være det)  Får de nei så burde de jo gjøre det beste ut av det. Og det er jo ikke noe dyrere for de å reise dit enn at han skal komme til Norge, med tanke på mat og opphold. 

Det å dra alene på ultralyd er jo helt normalt😆 burde slutteå være "avhengig" av datteren til sånne oppgaver  

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Visvas skrev:

Hun skriver at de vil bli knust om han ikke får besøksvisum til jul. 

Unnskyld, men selv om jeg forstår følelsene så klarer jeg ikke å føle med de i dette. 

Dama er nesten 40 og de har valgt dette helt selv. De har planlagt graviditet før noe som helst er på plass, hun har skrevet at hun kind of synes det er godt å være alene. Igjen så er det sutring over å kanskje ikke få ja på besøksvisum og over at hun måtte alene på ultralyd. Ehh ja dette har dere jo planlagt og gått inn i med vidåpne øyne!

Jeg vil selvsagt forstå at det vil være sårt hvis hun ikke får ham inn på besøksvisum dette året, men samtidig når man er voksen så må man lære seg konsekvenstenkning. Hvis man leser seg litt opp på Udi, så forstår man ganske raskt at det ER ikke bare å få barn med utenlandsk borger og så ordner resten av seg selv. Er mange tilfeller feks med asylsøkere som fikk barn med norsk kvinne i håp om at han dermed skulle få opphold,, ikke en hyggelig " jobb" for et barn. Heldigvis er det ikke slik lenger, et barn skal ikke bli født med " jobben" å skaffe en utenlandsk far/ mor opphold. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg vil selvsagt forstå at det vil være sårt hvis hun ikke får ham inn på besøksvisum dette året, men samtidig når man er voksen så må man lære seg konsekvenstenkning. Hvis man leser seg litt opp på Udi, så forstår man ganske raskt at det ER ikke bare å få barn med utenlandsk borger og så ordner resten av seg selv. Er mange tilfeller feks med asylsøkere som fikk barn med norsk kvinne i håp om at han dermed skulle få opphold,, ikke en hyggelig " jobb" for et barn. Heldigvis er det ikke slik lenger, et barn skal ikke bli født med " jobben" å skaffe en utenlandsk far/ mor opphold. 

Her glemte jeg endel av meldingen hvor jeg skrev, at slik er det ikke med Mette, hun har ønsket seg barn lenge, så barnet hennes er ikke laget i den hensikt å få H til Norge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må man få barn for enhver pris, når man har barn med 2 forskjellige fedre fra før? Det blir et mønster i det. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Surikatt skrev:

Men må man få barn for enhver pris, når man har barn med 2 forskjellige fedre fra før? Det blir et mønster i det. 

Hvis man har evnen til å oppdra et barn med mye kjærlighet og trygghet, så spiller det jo ingen rolle om man får ett barn eller fem. 

Endret av JaVel
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud så lei jeg er disse forsvarstalende hennes hele tiden. Akkurat nå føler jeg ikke at hun er sterk nok til å holde liv i en god blogg. Siden hun ble gravid har det ikke vært noen bra innlegg, synes jeg da.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Gud så lei jeg er disse forsvarstalende hennes hele tiden. Akkurat nå føler jeg ikke at hun er sterk nok til å holde liv i en god blogg. Siden hun ble gravid har det ikke vært noen bra innlegg, synes jeg da.

Enig. Bloggen er blitt gørrkjedelig! Jeg gidder ikke å trykke meg inn mer. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, JaVel skrev:

Hvis man har evnen til å oppdra et barn mye kjærlighet og trygghet, så spiller det jo ingen rolle om man får ett barn eller fem. 

Synes du det, ja. Jeg synes det er egoistisk og korttenkt og så sitter hun og sutrer på toppen av det hele. Hun satte himmel og jord i bevegelse for å bli gravid. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Gud så lei jeg er disse forsvarstalende hennes hele tiden. Akkurat nå føler jeg ikke at hun er sterk nok til å holde liv i en god blogg. Siden hun ble gravid har det ikke vært noen bra innlegg, synes jeg da.

Gud bedre for et begredelig innlegg med den forsvarstalen, det blir bare for patetisk og dumt å hele tiden være her inne og lese, få idèer og deretter komme med forsvarstaler :murvegg:

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Surikatt skrev:

Men må man få barn for enhver pris, når man har barn med 2 forskjellige fedre fra før? Det blir et mønster i det. 

Og hva er negativt med det du kaller "mønster"?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Surikatt skrev:

Synes du det, ja. Jeg synes det er egoistisk og korttenkt og så sitter hun og sutrer på toppen av det hele. Hun satte himmel og jord i bevegelse for å bli gravid. 

Det viktigste er uansett at et barn blir elsket og får mye trygghet. Om jeg er overbevist om at et barn får det, blander jeg meg ikke opp i hvor mange barn personen får. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, drar hjem fra nattevakt for å kjøre ungen til skolen. Hvem er han med, dattera bor jo ikke hjemme lenger. Mente hun tidligere skrev hun hadde nattevakter mens sønnen var hos faren sin. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, plasticfantastic skrev:

Altså, drar hjem fra nattevakt for å kjøre ungen til skolen. Hvem er han med, dattera bor jo ikke hjemme lenger. Mente hun tidligere skrev hun hadde nattevakter mens sønnen var hos faren sin. 

En forsvarstale kommer snart til en blogg nær deg :plystre:

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 22.10.2019 den 1.36, Malika skrev:

Denne tråden minner meg om ungdomsskolen. Noen kule jenter trodde de hadde all makt og sannheter, og de nøytrale jentene hev seg på og var med på det som ble baksnakking og mobbing. Og så hadde vi noen få som våget å gå i mot den strukturen de kule jentene hadde skapt. Og så ble de meiet ned, men så våget de likevel.

Vær snill ❤️

Denne tråden minner meg om ungdomsskolen. Noen kule jenter trodde de hadde all makt og sannheter, og de nøytrale jentene hev seg på og var med på det som ble baksnakking og mobbing. Og så hadde vi noen få som våget å gå i mot den strukturen de kule jentene hadde skapt. Og så ble de meiet ned, men så våget de likevel.

Vær snill ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke tror det kan bli verre. Hun sammenligner følelser rundt henne og Huseyns ekteskap og de vansker de har med avstand osv med en kvinne som er gravid og får beskjed om at fosteret er sykt og ikke vil overleve, men likevel velger å bære det frem.

Altså det å ha følelser selv om man selv velger å ta et vanskelig valg. 

Hjelpes!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, CMarie skrev:

Når man ikke tror det kan bli verre. Hun sammenligner følelser rundt henne og Huseyns ekteskap og de vansker de har med avstand osv med en kvinne som er gravid og får beskjed om at fosteret er sykt og ikke vil overleve, men likevel velger å bære det frem.

Altså det å ha følelser selv om man selv velger å ta et vanskelig valg. 

Hjelpes!

Hun svarer i kommentarfeltet at det går ut på det samme, men men :eeeh:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...